Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asioita, jotka tuntuvat kiusallisilta, vaikka eivät ole

Vierailija
02.02.2021 |

Itselle tuli tämä mieleen, joten tulkaa kertomaan onko muillakin jotain.

Kun nousen melko täyteen bussiin, ja alan etsiä itselleni istumapaikkaa, tulee itselleni tosi kiusallinen olo, pitää löytää paikka nopeasti. En tiedä mikä siinä on muka niin kiusallista 😁 sama toimii elokuvateatterissa, kun tulen sinne "kaikki tuijottaa" kun etsin omaa paikkaani.

Kommentit (661)

Vierailija
561/661 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hävettää aina kun joku nainen tulee aamulla ruuhkabussissa tai junassa lähelle meikkaamaan. Nämä meikkaavat aina alusta lähtien meikkivoiteita myöten eikä vain vähän puuteria nenälle. En voisi ikinä kuvitellakaan itse meikkaavani, peilaavani ja pörrötteleväni hiuksia julkisessa kulkuvälineessä muiden edessä, joten koen suurta myötähäpeää ja suoranaista ahdistusta tällaisten ihmisten puolesta. En tiedä minne silmäni laittaisin. Nolottaa vain niin hitosti, kun joutuu tätä prosessia seuraamaan. 

Vierailija
562/661 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ambulanssin soittaminen sietämättömän kivun takia, ei pystynyt makaamaan, istumaan, ei seisomaan, kunnes kipu alkoi sitten helpottamaan jo ennen ensihoitajien saapumista paikalle..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/661 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on noloa vaihtaa profiilikuva esim facebookiin. Toiset vaihtelevat joka viikko ja minä vaihdan ehkä kerran parissa vuodessa. Ajattelen että sen kuvan olisi oltava edustava ja minusta ei sellaisia löydy. Mielestäni muut ihmettelevät, että enkö parempaa kuvaa itsestäni saa (en saa).

Mulla on sama nolotuksen aihe, mutta eri syystä. Hävettää vaihtaa usein profiilikuvaa, koska pelkäön muiden ajattelevan, että jotenkin ihailen omaa naamaani ja kerjään sille tykkäyksiä.

Vierailija
564/661 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksilla meno, jos en ole menossa esim. lentokentälle tai tulossa sairaalasta jalka paketissa. Jostain syystä ajattelen, että noiden lisäksi taksilla mennään vain kännissä baariin tai baarista kotiin enkä halua kenenkään pitävän minua känniläisenä.

Hotellissa yksin yöpyminen. Olen nuorehko nainen ja tuntuu aina sellaisessa tilanteessa (esim. työmatkalla), että respassa tai aamiaisella ihmiset ajattelevat minun olevan myymässä itseäni ja siksi hotellissa.

:D Joo, en tiedä, mikä minua vaivaa.

Vierailija
565/661 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riisuuntuminen lääkärissä.

Tää. Tai kun on lääkärissä esim. selkävaivojen takia, ja lääkäri riisuttaa alusvaatteisilleen ja käskee kävelemään edestakaisin lattialla, "ihan silleen niinkun normaalisti kävelisit". Yhtäkkiä unohtaa kokonaan miten kävellään, takapuoli ketkuu luonnottomasti, tai vaihtoehtoisesti puristaa pakaroita ettei se ketkuisi luonnottomasti, ja kävely näyttää joltain toripulun köpöttelyn ja p-korealaisen sotilaan marssin välimuodolta.

Tämä. Tai kun käytännössä makaat hammaslääkärin sylissä ja hän pyytää esim kieltä vasemmalle tai leukaa alas... suuntavaisto aina täysin sekaisin. Vaikka on tuttu, mukava näislääkäri...mitenhän kävisi, jos komea mies???

Gynekologilla aina nolottaa, vaikka kävin vuosia samalla. Yksi naisgynekologi taputti rennosti reittäni, kun työnsi rautaa sisään ja pyysi rentoutumaan. Auttoi hyvin.

Aina ne pyytää rentoutumaan, mutta en pysty, koska sattuu niin vietävästi. Kerran pyysin pienempää välinettä ja sattui silti.

Vierailija
566/661 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kysyt ravintolassa/baarissa mitä vaihtoehtoja löytyy, ja perusteellisen luettelon kuultuasi pyydät sen hanakarhun.

Vierailija
567/661 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräpukamien vuoksi lääkäriin meno.

Vierailija
568/661 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riisuuntuminen lääkärissä.

Tää. Tai kun on lääkärissä esim. selkävaivojen takia, ja lääkäri riisuttaa alusvaatteisilleen ja käskee kävelemään edestakaisin lattialla, "ihan silleen niinkun normaalisti kävelisit". Yhtäkkiä unohtaa kokonaan miten kävellään, takapuoli ketkuu luonnottomasti, tai vaihtoehtoisesti puristaa pakaroita ettei se ketkuisi luonnottomasti, ja kävely näyttää joltain toripulun köpöttelyn ja p-korealaisen sotilaan marssin välimuodolta.

Tämä. Tai kun käytännössä makaat hammaslääkärin sylissä ja hän pyytää esim kieltä vasemmalle tai leukaa alas... suuntavaisto aina täysin sekaisin. Vaikka on tuttu, mukava näislääkäri...mitenhän kävisi, jos komea mies???

Gynekologilla aina nolottaa, vaikka kävin vuosia samalla. Yksi naisgynekologi taputti rennosti reittäni, kun työnsi rautaa sisään ja pyysi rentoutumaan. Auttoi hyvin.

Aina ne pyytää rentoutumaan, mutta en pysty, koska sattuu niin vietävästi. Kerran pyysin pienempää välinettä ja sattui silti.

Miten kykenette seksiin.

Vierailija
569/661 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on aivan äärimmäisen kiusallista syödä muiden, kuin läheisten ihmisten nähden.

Ravintolassa valitsen aina jonkin nurkkapöydän ja olen mieluiten selin muihin. Jos vapaana on vain pöytiä keskellä salia, jätän väliin!

Ikkunapaikkakin on siitä huono, että ohikulkijat automaattisesti katsovat ikkunasta sisään.

Kaikista hirveintä on syödä jossain terassilla, kun tuntuu että koko maailma katsoo mua mussuttamassa.

Joskus on "pakko" mennä ystävien kanssa ulos syömään, enkä tee ahdistuksestani numeroa. Se vain herättäisi lisää huomiota/ihmettelyä/vaivaa. Valitsen listalta vain jotain helppoa syötävää, en koskaan esim. spagettia tai hampurilaista, joita syödessä näytän aivan dorkalta. (Ja todennäköisesti myös sotken naamani tai paitani.)

Lähipöytien ihmiset tuntuvat AINA katselevan minua hyvin intensiivisesti, kun syön. Kai musta vain tuntuu siltä?

Juhlissa ahdistaa, kun emäntä ja isäntä kehoittavat ottamaan syötävää. Yleensä juon pari lasia boolia, tms, ennenkuin kehtaan ottaa jotain...

Oon normaalipainoinen eikä mulla ole syömishäiriötä. En tiedä, miksi häpeän syömistä niin paljon.

Tutkitko itse tarkoin miten muut syöpii. Tuskin ja voit olla varma ettei hekään mieti miten lapioit ruokaasi suuhun. Eikä kaikki katso juuri sinua vaikka pää olisi sinuun päin. Ravintolassa tulee silmäiltyä vaan yleisesti ympärilleen jos ei omaan ruokaan keskity

Vierailija
570/661 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkärissä ollessa on radio päällä ja sieltä tulee jotakin tunteellista tai seksuaalissävytteistä musiikkia, pahimmillaan tyyliin "tahdoon rakastella sinuaa", tai mikä tahansa tunteellinen luritus. Seuraavaksi kai Måneskinin I wanna be your slave.

Vierailija
571/661 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kerran Itiksen Heseen menin yksin syömään, niin vieressä oleva nainen mulkoili koko ajan mua vaikka samalla puhui jonkun ystävänsä kanssa.

Vierailija
572/661 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lauantai-illan mättöjen osto lähikaupasta. Pizzaa, limua, karkkia, jäätelöä ja joku suklaapatukka kylkeen. Noloa ja hävettää olla jonkun salaattiostajan edessä kassajonossa. Pikakassa ei käytössä koska lotto ja muutama arpa vielä. Kunnon junttisetti.

Mulla on monesti näön vuoksi esim. Kirsikkatomaattinrasia, kurkku ja muutama mandariini. Suurieleisesti nostan ne hihnalle :'D

Perjantaina kävin kahdessa kaupassa, ettei tullut liikaa herkkuja kerralla. Ja sitten muistin, miten Hengenvaarallisesti lihavista joku kävi monella autokaistalla, kun häpesi isoa tilaustaan. Onkohan mulla ongelma?

Vierailija
573/661 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bussissa vessaan meneminen. Tarkoitan näitä express-busseja vai mitä lie.

Ihan hassua, mutta kun muut istuvat bussissa tyyriinä ja itse olen siellä pytyllä niin tuntuu kiusalliselta. Ja tulla sitten ulo sieltä miettien on vaatteet varmaan ok, ettei ole jäänyt takaa repsottamaan jotenkin.

Tai vessapaperia roikkumaan. DDD

Tyyriinä? Tyyris = kallis

Kyllä tuo tyyriinä istuminen on tuttu ilmaisu. Olisiko murrejuttu. Satakunta?

Vierailija
574/661 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajalla katsoa itseään peilistä kun työ on valmis. Nyökkäillä ja sanoa että hyvältä näyttää. Kampaaja näyttää peilillä niskaa. Nyökkäillä taas, juu, hyvältä näyttää.

Vierailija
575/661 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hassua, mutta kun muut istuvat bussissa tyyriinä ja ...

Murresanana myös tärkeänä, jopa tärkeilevänä.

Kummassakin merkityksessä yleiskielen vastine on arvokas.

Ei ole

Vierailija
576/661 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua nolottaa panna ruokakaupan lähetit kantamaan painavat ostokseni jakeluautosta minun ovelleni. Tiedän kyllä, että he saavat palkan juuri siitä, että kantavat, mutta silti minua hävettää. Aika monta kertaa olen poistanut tilauksesta jonkin litran maitopurkin sillä mielellä, että on sitten ainakin kilo vähemmän kannettavaa.

Vierailija
577/661 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bussissa vessaan meneminen. Tarkoitan näitä express-busseja vai mitä lie.

Ihan hassua, mutta kun muut istuvat bussissa tyyriinä ja itse olen siellä pytyllä niin tuntuu kiusalliselta. Ja tulla sitten ulo sieltä miettien on vaatteet varmaan ok, ettei ole jäänyt takaa repsottamaan jotenkin.

Tai vessapaperia roikkumaan. DDD

Kyllä tuo tyyriinä istuminen on tuttu ilmaisu. Olisiko murrejuttu. Satakunta?

Ei edes murrejuttu, vaan ihan yleisesti puhekieltä lainattuna ruotsista.

https://www.suomisanakirja.fi/tyyris

578/661 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin paljon samaistuttavia juttuja, mutta toisinaan näistäkään ei välitä jos on TODO-listalla aivan kauheasti asioita ja nämä kaikki tapahtuu lyhyessä ajassa, ei sitä silloin samalla tavalla jaksa välittää.

Vierailija
579/661 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun ruokapaikassa saa ruuan päälle ilmaisen kahvit, jätskin tms. ja se pitää hakea linjastolta missä nämä muuten maksaisivat. Myyjä myhäilee kassakoneen takana ja "varastat" siitä nenän edestä kahvin, tai vielä pahempaa eli jätskin jonka kanssa häivyt ulos.

Vierailija
580/661 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessassa käynti marja-aikaan ja sulamattomien puolukoiden metsästys...