Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asioita, jotka tuntuvat kiusallisilta, vaikka eivät ole

Vierailija
02.02.2021 |

Itselle tuli tämä mieleen, joten tulkaa kertomaan onko muillakin jotain.

Kun nousen melko täyteen bussiin, ja alan etsiä itselleni istumapaikkaa, tulee itselleni tosi kiusallinen olo, pitää löytää paikka nopeasti. En tiedä mikä siinä on muka niin kiusallista 😁 sama toimii elokuvateatterissa, kun tulen sinne "kaikki tuijottaa" kun etsin omaa paikkaani.

Kommentit (661)

Vierailija
601/661 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Axl kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kun pyörit kaupassa samoissa hyllyväleissä luin vartija.

Tämän vuoksi kannattaa aloittaa vartijan hienovarainen kyylääminen etäältä ja seurata perässä. Kun hän tiedustelee asiaa, vastaat, että ”ihan vain varmistan, ettet varasta mitään”😬

Joudun käyttämään lukulaseja ja keliaakikkona tavaamaan joka kerta vanhojen tuttujen tuotteidenkin tuoteselosteet siksi, että koostumusta muutetaan aika ajoin. Se jos mikä on kutsu vartijalle vahtimaan kauppareissulla.

Jos laittaisin jonkun kauppaan ruokavarkaisiin niin en nyt valitsisi ikänäöstä kärsivää täti-ihmistä hommaan. Opetetaankin vartijakursseilla yhtään psykologiaa?

Vierailija
602/661 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istua eturivissä teatterissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/661 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun menee kaupasta kassojen läpi ostamatta mitään.

En uskonut että tää vois olla erityisen kiusallista enää näin 31v iässä, mutta ostin läjän terveyssiteitä ja herkkuja - siis suklaata ja jäätelöä tms. Myyjiä nauratti tää jotenkin.

Ylipäätään siteitä ym ei kehtaa ostaa yksittäin, koska ihmiset veikkaa että sulla on menkat _just_nyt_, vaikkei oliskaan. Itse ostan yleenaä hyvissä ajoin ettei tartte pelätä että loppuu kesken...

Miksi on nolompaa että on menkat just nyt, kuin että on menkat joskus toiste? Miksi menkat olisi nolot?

Ja jospa ne ihmiset ajattelee silti että sulla on menkat just nyt JA koska ostat kärryllisen siteitä, ne ajattelee vielä että onpas sillä HIRVEÄT menkat.

Todellisuudessa tuo ei kiinnosta 75-80% ihmisiä lainkaan. Viisas varaa tarpeita kunnolla.

Vierailija
604/661 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakit

Ikinä ei voi tietää sitäkään, että mitä toinen käy sillä hetkellä mielessään ja elämässään läpi. Jos vaikka kuulisin vanhempani sairastuneen syöpään niin silloin treffeillä käyminen on vihoviimeinen asia, joka tulee mieleen.

Aina pakeissa ei ole kyse pakkien saajan vastenmielisyydestä.

Vierailija
605/661 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvaaminen ja kuvattavana oleminen jossain ihmisryhmässä. Kuvaaja yrittää ehdottaa, että hei otetaan yhteiskuva ja osa on sitä mieltä ettei halua tai ei välitä poseerata.

Ennen varsinkin ihmiset kavahtivat videon ottamista. Niin jäi moni nyt jo edesmenyt sukulainen tai tuttava filmaamatta tai vilahtaa kuvassa hyvin lyhyesti.

Minä en ole valokuvauksellinen. Miksi minun pitäisi olla ihmisten mieliksi sitten kuvattavana?

Mun puoliso on just tuollainen, inhoaa olla kuvissa eikä onnistu niissä. Tulos on se, että hän on mielellään kameran takana, mutta esim. yhteisillä reissuilla näyttää kuvien perusteella siltä, ettei hän olisi mukana ollutkaan. Eikä yhtään varo ottamasta muista ihmisistä epäedustavia kuvia.

Vierailija
606/661 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun menee kaupasta kassojen läpi ostamatta mitään.

En uskonut että tää vois olla erityisen kiusallista enää näin 31v iässä, mutta ostin läjän terveyssiteitä ja herkkuja - siis suklaata ja jäätelöä tms. Myyjiä nauratti tää jotenkin.

Ylipäätään siteitä ym ei kehtaa ostaa yksittäin, koska ihmiset veikkaa että sulla on menkat _just_nyt_, vaikkei oliskaan. Itse ostan yleenaä hyvissä ajoin ettei tartte pelätä että loppuu kesken...

Miksi on nolompaa että on menkat just nyt, kuin että on menkat joskus toiste? Miksi menkat olisi nolot?

Ja jospa ne ihmiset ajattelee silti että sulla on menkat just nyt JA koska ostat kärryllisen siteitä, ne ajattelee vielä että onpas sillä HIRVEÄT menkat.

Todellisuudessa tuo ei kiinnosta 75-80% ihmisiä lainkaan. Viisas varaa tarpeita kunnolla.

Nuohan kuuluvat Huoltovarmuuskeskuksen kotivaralistaankin. HVK:n kannattaisi ottaa taas käyttöön se kahden viikon kotivaralista kun kerran elämme pandemiaa eikä sitä viranomaisten apua saa välttämättä kolmessa vuorokaudessa. Etenkään jos olet koronan vuoksi kahden viikon karanteenissa.

Varattomille sosiaalihuolto järjestää samat ruoat kuin kotihoidon asiakkaille kun kertoo tilanteestaan. Kilauttavat ovikelloa ja ruokaa on oven vieressä.

Vierailija
607/661 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomien osto. Aluksi tuo oli kiusallista. Sitten nykyisen/tulevan vakituisemman miesystävän kanssa, kun joutuu ostamaan extra largeja, tuo on oikeastaan aika kivaa :)

Vierailija
608/661 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kondomien osto. Aluksi tuo oli kiusallista. Sitten nykyisen/tulevan vakituisemman miesystävän kanssa, kun joutuu ostamaan extra largeja, tuo on oikeastaan aika kivaa :)

Ostettiin mieheni kanssa joskus aikoinaan ruotsinlaivalta kondomeja. Myyjä katsoi meitä ihan sen näköisenä kuin arvelisi meidän tavanneen viisi minuuttia aikaisemmin ekan kerran, tai sitten kuvittelin vain. Todellisuudessa oltiin käytetty kondomia ihan normiehkäisynä jo pitkään, mutta reissussa unohtuivat kotiin.

Vierailija
609/661 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisen vessan käyttö

Vierailija
610/661 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mahdollista että jokin tuntuu kiusalliselta mutta ei ole. Kiusallisuus on juuri sitä että tuntuu kiusalliselta.

611/661 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun koskee vahingossa omalla jalalla yhtään vieraamman ihmisen jalkaa esim. pöydän alla.

Tämä. Mun on aina pakko sanoa "voi anteeksi, taisin potkaista", vaikkei sitä hipaisua voi kukaan potkujen edes mieltää... kyllä ihmisen mieli on joskus outo.

Vierailija
612/661 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain töistä yllätäen vapaapäivän ja ajattelin viettää pienen budjetin vapaapäivän ottamalla päivähuoneen. Naantalin kylpylästä. Suunnitelmissa uida, syödä, ulkoilla ja nukkua kunnon päikkärit, koska taloyhtiössäni oli tehtiin tuolloin äänekästä remppaa. 

Soitin myyntipalveluun ja kysyin päivähuoneen hintaa.  Mies langan toisessa päässä oli hetken hiljaa, totesi sitten huoneen hinnan ja kysyi, että miten olet ajatellut viettää täällä aikasi?!  :O 

Mitä ihmettä se hälle kuuluu!  Olin niin nolo kun aivan varmasti ajattelen että tulen heille päiväksi huoraamaan...

Olen tämän jälkeekin ottanut päivähuoneen lyhyelle pikalomalle, mutta enää ei ole kyselty syytä :D 

-nainen 50v-

Aina naisilla panemiset mielessä jos mies jotain sanoo.

Ehkä hänellä olisi ollut jotain kylpylä tarjousta tai muuta aktiviteettia jonka olisi pienellä lisähinnalla saanut

Vierailija
613/661 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Axl kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kun pyörit kaupassa samoissa hyllyväleissä luin vartija.

Tämän vuoksi kannattaa aloittaa vartijan hienovarainen kyylääminen etäältä ja seurata perässä. Kun hän tiedustelee asiaa, vastaat, että ”ihan vain varmistan, ettet varasta mitään”😬

Joudun käyttämään lukulaseja ja keliaakikkona tavaamaan joka kerta vanhojen tuttujen tuotteidenkin tuoteselosteet siksi, että koostumusta muutetaan aika ajoin. Se jos mikä on kutsu vartijalle vahtimaan kauppareissulla.

Jos laittaisin jonkun kauppaan ruokavarkaisiin niin en nyt valitsisi ikänäöstä kärsivää täti-ihmistä hommaan. Opetetaankin vartijakursseilla yhtään psykologiaa?

Vartijakurssi, jolla saa väliaikaisen kortin vaikka kesätöihin, kestää viikon verran. Vakinaisen kortin saamiseen reilu viikko lisää. Ei siellä ehditä opettaa paljon muuta kuin oikeudet ja velvollisuudet. :D

Toisaalta, olisi huonoa työtä olla tarkkailematta myös ikänäöstä kärsiviä täti-ihmisiä. Esim. kleptomaani voi olla kuka tahansa, ei sellaista päälle päin näe. Tai jos tehdään porukalla suunniteltuja varkauksia, niin siihenhän nimenomaan kannattaisi valita toteuttajaksi sellainen, jota vartijat eivät lähtökohtaisesti epäile.

Tarkkailtavana oleminen tuntuu totta kai kiusalliselta, mutta sitä ei kannata kuitenkaan ottaa henkilökohtaisesti. Myymälävartijalle nyt vain maksetaan siitä, että hän tarkkailee kaupassa liikkuvia ihmisiä varkauksien estämiseksi ja ehkäisemiseksi. Luulen, etteivät he välttämättä mitään erityistä ajattele edes tarkemmin seuraamistaan ihmisistä.

Vierailija
614/661 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti ollu jo, mutta se kun ottaa haukkaisun vaikka leivoksesta ja suun ja leivän väliin jää sellaiset kuolasiimat 🤦‍♀️ Tietysti yleensä jossain treffeillä.

615/661 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi

Vierailija
616/661 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kiusallista kun joku ajaa pyörällä edessä sen verran hitaasti että tuntuu typerältä roikkua perässä, mutta kuitenkin sen verran kovaa ettei kehtaa ohittaa, koska ei huvittaisi polkea niin kovaa että se ohitettu jää kauas taakse. Mutta ei kehtaa myöskään ohitettuaan jäädä sen toisen eteen katselemaan maisemia.

Että jos ohittaa niin on pakko painaa täysiä niin ettei se toinen vaan saa kiinni enää.

Vierailija
617/661 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju kyllä kiteyttää hyvin, mikä suomalaisilla on pielessä.

Miksi joku luonnollienn asia, joka tehdään iha njärkevästä syystä tuntuisi kiusalliselta.

Itselläni ainoat kiusalliset tilanteet johtuu siitä, että tulee mokattua jokin sosiaalinen tielanne, niitä sattuu kun itse en ole sosiaalisesti mikään kovin taitava. 

Mutta eihän nyt joku bussissa seisominen, vaikka muut istuu, tai töissä tai naisen luona paskominen mitään kiusallista ole... onhan se mentävä jos luonto kutsuu.

Vierailija
618/661 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tulee mieleen eräs kerta kun menin hoidattamaan peräpukamavaivaa nuorelle mieslääkärille. Tunnelma oli hieman kiusallinen. Lisäksi en usko lääkärillä olleen paljoakaan kokemusta peräsuolen tutkimisesta (ainakaan sairaalaolosuhteissa) sillä käski minut kontilleen :D siihen sairaalasängylle ja siinä sitten sormia sisään. Perävaivoista koko ikäni kärsineenä tiedän, että yleensä suoli tutkitaan potilaan maatessa kyljellään.. Noh tulihan se homma niinkin hoidettua. Tarina on tosi, vaikkakin poikkeaa jo hieman aiheesta..

Vierailija
619/661 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on noloa vaihtaa profiilikuva esim facebookiin. Toiset vaihtelevat joka viikko ja minä vaihdan ehkä kerran parissa vuodessa. Ajattelen että sen kuvan olisi oltava edustava ja minusta ei sellaisia löydy. Mielestäni muut ihmettelevät, että enkö parempaa kuvaa itsestäni saa (en saa).

Mulla on sama nolotuksen aihe, mutta eri syystä. Hävettää vaihtaa usein profiilikuvaa, koska pelkäön muiden ajattelevan, että jotenkin ihailen omaa naamaani ja kerjään sille tykkäyksiä.

Tämä itsellläkin, toivon että profiilikuvan voisi vaihtaa siten ettei siihen voi laittaa tykkäyksiä eikä se tulisi uutisvirtaan. Mulla on yleensä 5 vuotta sama kuva kun inhoan sitä hommaa. Ja olen siis ihan nätti nainen ja tykkään kyllä mille näytän eli siitä ei ole kyse. :D Myös instagramissa selfien julkaisu on hiukan nolon tuntuista vaikkei pitäisi olla. :D

Vierailija
620/661 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on noloa vaihtaa profiilikuva esim facebookiin. Toiset vaihtelevat joka viikko ja minä vaihdan ehkä kerran parissa vuodessa. Ajattelen että sen kuvan olisi oltava edustava ja minusta ei sellaisia löydy. Mielestäni muut ihmettelevät, että enkö parempaa kuvaa itsestäni saa (en saa).

Tämä. Olen nätti mutta en osaa poseerata, onnistun kuvissa ehkä kerran 10 vuodessa. :D