Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asioita, jotka tuntuvat kiusallisilta, vaikka eivät ole

Vierailija
02.02.2021 |

Itselle tuli tämä mieleen, joten tulkaa kertomaan onko muillakin jotain.

Kun nousen melko täyteen bussiin, ja alan etsiä itselleni istumapaikkaa, tulee itselleni tosi kiusallinen olo, pitää löytää paikka nopeasti. En tiedä mikä siinä on muka niin kiusallista 😁 sama toimii elokuvateatterissa, kun tulen sinne "kaikki tuijottaa" kun etsin omaa paikkaani.

Kommentit (661)

Vierailija
521/661 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Refluksian tuomat ylllätysröyhyt yms. Töissä olen kertonut miksi syödessä tai syötyä on pakko päästää ilmaa ulos (jottei ruoka ala puskea ylös) ja yritän mahdollisimman siveästi sen tehdä. Se on kiusallista muiden ymmärryksestä huolimatta. Mutta vielä kiusallisempia ovat aivan spontaanit röyhyt ja puklut jopa nenästä.

Ibs taas pitää huolen siitä että vessanolostelut on syytä unohtaa jos meinaa selvitä puhtain housuin. Vahinko on vielä kiusallisempaa kun koppikakka.

Vierailija
522/661 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun menee kaupasta kassojen läpi ostamatta mitään.

Varsinkin, kun on sellainen kauppa missä ei ole niitä hälyttimiä kassojen päässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/661 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

:0 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun menee kaupasta kassojen läpi ostamatta mitään.

Varsinkin, kun on sellainen kauppa missä ei ole niitä hälyttimiä kassojen päässä.

Sitten kassa pian luulee, että varastit jotain :D

Vierailija
524/661 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun selaa rauhassa nettiä hiljaisessa paikassa, esim. lääkärin odotusaulassa ja jokin mainosvideo lähtee pyörimään äänien kera.

Laita äänettömälle 🤔

Vierailija
525/661 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pullojen palautus

Mullakin tämä. Itseäni hävettää erityisesti koska olen nuori äiti ja monilla on ennakkoluuloja bilettävistä lasten heittellejättäjistä. Pitäisi melkein kerätä pullot johonkin läpinäkyvään muovikassiin, että kaikki näkisi että on vain wichy-pulloja ja joskus limsaa. Tekisi mieli selitellä kaikille vastaantulijoille, että pullokassissa "Ei ole sitä mitä luulet. Ei yhtään sidukkapulloa tai lonkeroa, katsokaa, pelkkiä wichy-pulloja mulla kassissa, ei hätää!! Minä en ryyppää!" On ihan sairaan noloa. Pullonpalautuspisteillä mietin hävettääkö muita yhtä paljon jonottaa siellä.

Just tämä. Ja itselläni vielä yksi lisä. Vichyä on mennyt kesällä paljon mutta pulloja vien harvoin. Nolottaa edellisen lisäksi, jos joku luulee että olen ollut keräämässä pulloja. Mun tekisi edellisen kommentin lisäksi sanoa "nää on ihan itse maksettuja pulloja, joista haluan pantin pois. Katsokaa nyt miten siistejä, ei ole puistosta nämä pullot, ei ei ollenkaan, ihan kotoa ovat". Kaiken lisäksi minusta pullojen kerääminen ja palauttaminen EI ole yhtään noloa. Sehän on ympäristölle hyvä juttu josta saa vielä rahaakin.

Olen jo sen verran paatunut pullojenkerääjä, että ei tosiaan siinä jonotellessa kiinnosta, mistä ne muiden tölkit ja pullot ovat peräisin.

Enemmän ärsyttää kaikenlaiset haaveilijat ja muuten vaan hitaat palauttajat. Monilla on tapana käännellä sitä tölkkiä ja katsoa, että viivakoodi on ylöspäin, ennen kuin laittaa sen koneeseen. Todellisuudessa se kone pyörittää sitä pulloa paljon nopeammin ja löytää kyllä sen koodin. Eikä silläkään ole suurempaa merkitystä, meneekö se pakkaus pohja edellä vai ei. Joissakin tapauksissa koneesta tai pullosta riippuen voi joskus olla merkitystä, mutta siinäkin tapauksessa on nopeampaa kääntää se yksittäinen pullo toisin päin koneen herjatessa, kuin asetella jokainen tölkki tarkasti.

Joillakin on taas tapana jäädä tuon asettelun lisäksi vielä muuten vain haaveilemaan. Tölkin syöttämisen jälkeen ensin katsotaan, että kone varmasti antaa siitä pantin. Sen jälkeen vasta aletaan kaivamaan seuraavaa tölkkiä pussista. Sitten sitä tölkkiä vielä hartaasti pyöritellään käsissä, ikään kuin siihen olisi muodostunut jokin tunneside, tyyliin "täten ristin sinut Pentiksi," ennen kuin se asetellaan taas se viivakoodi ylöspäin siihen hihnalle. Ja parhaassa tapauksessa vielä käsi työnnetään liian syvälle sinne koneeseen, jolloin kone taas herjaa ja koko proseduuri alkaa alusta.

Itse vain mätkin ne pullot ja tölkit koneeseen niin nopeasti kuin pystyn ja niin päin, miten se sattuu käteen osumaan. Näillä kilometreillä pullojenpalautus ei ole enää mikään eksoottinen elämys jota tarvitsisi jäädä ihmettelemään, eikä muistelemaan jokaisen tölkin kanssa vietettyjä yhteisiä hetkiä, ennen kuin haikeutta tuntien laittaa sen viimeiselle matkalle.

Vierailija
526/661 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkossa käynti, ja varsinkin jos en osta mitään. Siteiden valkkaus ruokakaupan hyllystä. Olen 28v :D

Vierailija
527/661 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tamponien ja oluen ostaminen

Ikää 33v ja miehelle ostan joskus olutta mutta ei kai sitä voi siinä yhteydessä sanoa, vai voiko

Älä nyt vaan mene selittelemään, että ostat miehelle ne oluet. Sittenhän se oikein selviääkin, että itellesi ostat, mutta yrität selitellä. 

Vierailija
528/661 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gluteenittoman leivän pyytäminen ruoan kanssa, jos sitä ei ole laitettu johonkin koriin itse otettavaksi - INHOAN. Ihan vaan se joka kerta saman asian kysyminen ärsyttää ja se, jos taakse alkaa kertyä jonoa, tai jos joutuu pahimmillaan odottelemaan leivän sulattelua tarjotin kädessä jossain sivussa. Laittakaa se vaan johonkin sivuun koriin.

Vierailija
529/661 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkossa käynti, ja varsinkin jos en osta mitään. Siteiden valkkaus ruokakaupan hyllystä. Olen 28v :D

Aivan! Alko käynti ilman ostoksia. En tiedä, pystyisinkö. Sitten ottaisin hädissäni jonkun pikkupullon jotain halpaa viinaa, ja sitten tietysti myyjä ja muut asiakkaat ajattelee että niinpä tietysti. Ei sillä ollut varaa kuin pikkupulloon, mutta niinpä vaan se oli saatava. Aijai-jai.

Apua, voinko enää ikinä mennä Alkoonkaan...

Vierailija
530/661 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun pienessä vaatekaupassa sovittaa vaatteita ja sitten joutuu myyjälle toteamaan että en halua ostaa näistä mitään. Se on niin kiusallista että rajoittaa jopa asiointiani pienemmissä kaupoissa, joissa myyjä on enemmän ”läsnä” kuin isoissa ketjuliikkeissä.

Vierailija
531/661 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on kyllä niin Finnish Nightmares -kamaa :D Hauskaa ja jotenkin sympaattista.

Vierailija
532/661 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojatien ylittäminen kun auto pysähtyy juuri sinua varten. Samaten liikennevaloissa.

En tiedä onko perisuomalaista nöyryyttä että "ei nyt minun takiani tarvi pysähtyä", mutta musta tää on niin kiusallista/ärsyttävää että usein jos huomaan suojatiellä auton lähestyvän, jatkan matkaani seuraavaan ylityspaikkaan ettei tarvi pysähdyttää autoja.

Vierailija
533/661 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmälasien sovittelu. Kun kokeilet sellaisia mitkä näyttää sun kasvoilla ihan kauhealta, toivottavasti kukaan ei ehtinyt nähdä niitä mun päässä 😅

Just tämä. Sivuilleen vilkuillen sitä nopeasti panee lasit nenälle ja sitten äkkiä pois kun oli niin kamalat, ja taas sivulle vilkuilu että näkikö joku :D

Vierailija
534/661 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun on niin saakelin lyhyt, että kaupan automaattiovet eivät tunnista sinua, vaan joudut odottamaan, että joku pidempi kävelisi ohi. Esimerkiksi joku ekaluokkalainen...

Vierailija
535/661 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan! Alko käynti ilman ostoksia. En tiedä, pystyisinkö. Sitten ottaisin hädissäni jonkun pikkupullon jotain halpaa viinaa, ja sitten tietysti myyjä ja muut asiakkaat ajattelee että niinpä tietysti. Ei sillä ollut varaa kuin pikkupulloon, mutta niinpä vaan se oli saatava. Aijai-jai.

Apua, voinko enää ikinä mennä Alkoonkaan...

Vierailija
536/661 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hävettää mennä kassalle ison herkkumäärän kanssa, jos siinä on komea kassapoika. Yleensä siksi valitsen naiskassan tai menen itsepalveluun. Tuskin se niistä mitään ajattelee tosin, mutta se juttu on vain mun omassa päässäni.

Vierailija
537/661 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun odotat bussia ja sieltä tulee joku muu bussi kuin se mitä odotat. Ketään muuta ei ole pysäkillä etkä heiluta bussille, mutta se pysähtyy silti koska joku jää pois kyydistä.

Vierailija
538/661 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurkun ostaminen. Ei se ennen ollu kiusallista mulle mut tuli sen jälkee ku eksä heitti kaupassa mulle et valkkaanko siks et mikä tuntuis hyvältä 'siellä' . Sen jälkee aina mietin et mitä joku miettii ku ostan kurkkua vaikka henkilö itekki niitä siinä valkkais

Satuinpa kerran ostamaan yhtä aikaa vauvaöljyä ja munakoison.

Vierailija
539/661 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljan ostaminen.

En tietenkään juo olutta, joka haisee ja maistuu kuvottavalle, mutta toisinaan olen ostanut jollekin olutta kiitokseksi avusta. 

HK:n sininen ja röökiaski vielä kylkeen, niin todella alaluokkaista toimintaa.  

Vierailija
540/661 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suojatien ylittäminen kun auto pysähtyy juuri sinua varten. Samaten liikennevaloissa.

En tiedä onko perisuomalaista nöyryyttä että "ei nyt minun takiani tarvi pysähtyä", mutta musta tää on niin kiusallista/ärsyttävää että usein jos huomaan suojatiellä auton lähestyvän, jatkan matkaani seuraavaan ylityspaikkaan ettei tarvi pysähdyttää autoja.

Tämä! Vihaan yli kaiken kun auto pysähtyy ja varsinkin kun se kuski lähtee sitten ylidramaattisen kovaa jatkamaan matkaa, varmaan kiroilee kun piti taas jonku mäntin takia pysähtyä xD