Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asioita, jotka tuntuvat kiusallisilta, vaikka eivät ole

Vierailija
02.02.2021 |

Itselle tuli tämä mieleen, joten tulkaa kertomaan onko muillakin jotain.

Kun nousen melko täyteen bussiin, ja alan etsiä itselleni istumapaikkaa, tulee itselleni tosi kiusallinen olo, pitää löytää paikka nopeasti. En tiedä mikä siinä on muka niin kiusallista 😁 sama toimii elokuvateatterissa, kun tulen sinne "kaikki tuijottaa" kun etsin omaa paikkaani.

Kommentit (661)

Vierailija
581/661 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tädin kanssa rakastelu

Vierailija
582/661 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain töistä yllätäen vapaapäivän ja ajattelin viettää pienen budjetin vapaapäivän ottamalla päivähuoneen. Naantalin kylpylästä. Suunnitelmissa uida, syödä, ulkoilla ja nukkua kunnon päikkärit, koska taloyhtiössäni oli tehtiin tuolloin äänekästä remppaa. 

Soitin myyntipalveluun ja kysyin päivähuoneen hintaa.  Mies langan toisessa päässä oli hetken hiljaa, totesi sitten huoneen hinnan ja kysyi, että miten olet ajatellut viettää täällä aikasi?!  :O 

Mitä ihmettä se hälle kuuluu!  Olin niin nolo kun aivan varmasti ajattelen että tulen heille päiväksi huoraamaan...

Olen tämän jälkeekin ottanut päivähuoneen lyhyelle pikalomalle, mutta enää ei ole kyselty syytä :D 

-nainen 50v-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/661 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampaajalla katsoa itseään peilistä kun työ on valmis. Nyökkäillä ja sanoa että hyvältä näyttää. Kampaaja näyttää peilillä niskaa. Nyökkäillä taas, juu, hyvältä näyttää.

Tässä on oikein suomalainen nolouskertymä, ainakin minulla. Kun pitäisi kehua työn jälkeä mutta samalla tulee kehuneeksi itseään - kylläpäs näytänkin nyt hyvälle. Ja eihän sellainen ole sopivaa! Ja kun ei siihen voi sanoa, että ihan ok. Sehän kuullostaa moitteelle kampaajaa kohtaan. Mutta jos taas sanoo, että tulipas tooodeeella upeaa jälkeä, niin mulle tulee tunne, että nyt kehun itseäni. Kamalaa.

Vierailija
584/661 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain töistä yllätäen vapaapäivän ja ajattelin viettää pienen budjetin vapaapäivän ottamalla päivähuoneen. Naantalin kylpylästä. Suunnitelmissa uida, syödä, ulkoilla ja nukkua kunnon päikkärit, koska taloyhtiössäni oli tehtiin tuolloin äänekästä remppaa. 

Soitin myyntipalveluun ja kysyin päivähuoneen hintaa.  Mies langan toisessa päässä oli hetken hiljaa, totesi sitten huoneen hinnan ja kysyi, että miten olet ajatellut viettää täällä aikasi?!  :O 

Mitä ihmettä se hälle kuuluu!  Olin niin nolo kun aivan varmasti ajattelen että tulen heille päiväksi huoraamaan...

Olen tämän jälkeekin ottanut päivähuoneen lyhyelle pikalomalle, mutta enää ei ole kyselty syytä :D 

-nainen 50v-

Huh, varmaan tarkoituksena oli saada lisämyyntiä ja myydä siihen kaikkia hoitoja ja saunapaketteja ja lounaita sun muita. Taisi vaan sanamuoto olla todella huonosti valittu.

Vierailija
585/661 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kysyt ravintolassa/baarissa mitä vaihtoehtoja löytyy, ja perusteellisen luettelon kuultuasi pyydät sen hanakarhun.

Tai toisin päin. Ajattelin kerran opiskelijana olla oikein hieno ja kysyin baarin työntekijältä (vanhempi nainen), mitä cocktailia hän suosittelisi. Vastaus: "Lonkero on hyvää". Tuli vähän sellainen tunne, että mun maksukyky (joka ei toki ole kovin hyvä eikä ollut silloinkaan) tuli arvioitua erittäin alakanttiin. Tällä kertaa olisin ollut valmis panostamaan yhteen hyvään juomaan tavallista enemmän. Noh, join sitten hienon cocktailini eli pullolonkeron kavereiden kanssa enkä tilannut sieltä baarista muuta.

Paikka ei ollut mikään varsinainen cocktail-baari mutta ei myöskään keskikaljakuppila, koska baarissa oli kaikenlaisia viinoja eli aineksia olisi kyllä löytynyt.,

Vierailija
586/661 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun käyt julkisessa vessassa ja huomaat, että paperi onkin loppu. Sitä miettii, että uskaltaisikohan sitä häiritä viereisen kopin asiakasta pyytämällä heittämään rullan oven ali vai yrittäisikö jotain muuta kikkaa...

Vierailija
587/661 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuunnella kun nuukat keskustelee säästämisestä ja pennin venyttämisestä.

Vierailija
588/661 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-nainen 50v-

Huh, varmaan tarkoituksena oli saada lisämyyntiä ja myydä siihen kaikkia hoitoja ja saunapaketteja ja lounaita sun muita. Taisi vaan sanamuoto olla todella huonosti valittu.

Minusta tuo kyllä kuulosti ihan siltä, että respa kuvitteli naisen tulevan hotelliin päiväpano(i)lle. Tosi tökeröä alkaa kyselemään, miten aikansa viettää, myisi vain tyytyväisenä huoneen.

Vierailija
589/661 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kun ruokapaikassa saa ruuan päälle ilmaisen kahvit, jätskin tms. ja se pitää hakea linjastolta missä nämä muuten maksaisivat. Myyjä myhäilee kassakoneen takana ja "varastat" siitä nenän edestä kahvin, tai vielä pahempaa eli jätskin jonka kanssa häivyt ulos.

Aakkosasemalla nämä kahvit ja jätskit on sillei sivussa, ettei niitä tarvitse haeskella kassalta.

Mutta hampurilaispaikoissa asiointi se vasta kiusallista on nykyisin. Jos vain menet jonottamaan vanhanaikaisesti, pääset kassalle vasta kun kaikki autokaistalaiset, wolttikuskit ja appitilauksensa tehneet on ensin palveltu. Voit olla tyyliin ainoa ihminen jonossa ja silti et saa palvelua. Sitten kun on vuorosi, joudut maksamaan hampurilaisestasi enemmän ellet käytä sitä hemmetin appia, jossa joutuu painamaan kymmenen kertaa nappia ennenkuin tilaus on valmis. Kauheen vaivalloista. Jos taas teet sen etukäteen, sun pitää tietää, milloin ehdit hakemaan tilauksen, etkä voi myöhästyä tyyliin yhtään. Sitten nää bonustuotteet, kuten kahvit ja pehmikset täytyy aina erikseen pyytää, ja silti ne unohtuvat tilauksesta. Olet jo matkalla kotiin, kun huomaat, ettei kassissa ole sitä kahvia, mutta et kehtaa kääntyä takaisinkaan, kun joutuisit taas sen "jonon" hännille.

En tajua, miksi hampurilaisen ostamisesta on tehty niin vaikeaa. (Enkä nyt kaipaa kommenttia siitä, ettei niitä tartte ostaa. Aika harvoin ostankin, siksi en enää osaa, kun kaikki palvelu on jossain netissä....)

Vierailija
590/661 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkaaminen Kun joku kuulee

Vierailija
591/661 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta on aivan äärimmäisen kiusallista syödä muiden, kuin läheisten ihmisten nähden.

Ravintolassa valitsen aina jonkin nurkkapöydän ja olen mieluiten selin muihin. Jos vapaana on vain pöytiä keskellä salia, jätän väliin!

Ikkunapaikkakin on siitä huono, että ohikulkijat automaattisesti katsovat ikkunasta sisään.

Kaikista hirveintä on syödä jossain terassilla, kun tuntuu että koko maailma katsoo mua mussuttamassa.

Joskus on "pakko" mennä ystävien kanssa ulos syömään, enkä tee ahdistuksestani numeroa. Se vain herättäisi lisää huomiota/ihmettelyä/vaivaa. Valitsen listalta vain jotain helppoa syötävää, en koskaan esim. spagettia tai hampurilaista, joita syödessä näytän aivan dorkalta. (Ja todennäköisesti myös sotken naamani tai paitani.)

Lähipöytien ihmiset tuntuvat AINA katselevan minua hyvin intensiivisesti, kun syön. Kai musta vain tuntuu siltä?

Juhlissa ahdistaa, kun emäntä ja isäntä kehoittavat ottamaan syötävää. Yleensä juon pari lasia boolia, tms, ennenkuin kehtaan ottaa jotain...

Oon normaalipainoinen eikä mulla ole syömishäiriötä. En tiedä, miksi häpeän syömistä niin paljon.

Tutkitko itse tarkoin miten muut syöpii. Tuskin ja voit olla varma ettei hekään mieti miten lapioit ruokaasi suuhun. Eikä kaikki katso juuri sinua vaikka pää olisi sinuun päin. Ravintolassa tulee silmäiltyä vaan yleisesti ympärilleen jos ei omaan ruokaan keskity

Ei oo totta! Mulla on tuo sama! Sitten hitaasti hivuttamalla otan todella pienen määrän ruokaa suuhun ja toivon parasta, että pääsen joskus lautasen loppuun. Välillä onnistuu hyvin, välillä taas en meinaa pystyä syömään millään.

Vierailija
592/661 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kostuin" niin paljon, että oikeasti yli puoli sänkyä märkänä. Mies sanoi ettei pysty nukkumaan märällä sängyllä ja lähti kotiinsa.

Vierailija
593/661 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintolassa yksin syöminen.

Miksi se onkin niin noloa ja tuntuu, että koko maailma on sut hylännyt ja ihmiset katsoo sua säälien. Sitä ei tiedä että pitäiskö puhelibta selailla samalla tai puhua puhelimeen ettei olis nolo. Ja sen ruoan syönti ei ole nautinnollista vaan yrittää kiireessä hotkia.

MIKSI?

Tämä nolous poistuu heti kun olet perheellinen. Sen kerran kun pääset pakenemaan lapsia ja jättämään koko sirkuksen miehelle, istut omissa maailmoissasi helpottuneena kaffella/syömässä eikä pienessä mielessäkään käy se mitä joku muu sinusta ajattelee. Ja syöt vielä ihan erityisen hitaasti! :D

Vierailija
594/661 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runkkaaminen julkisella paikalla on hyvänä kakkosena. Ykkösenä on Marinin katselu.

Vierailija
595/661 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimeen vastaaminen julkisella paikalla, ja yleensä puhelimen soiminen. Pyrin pitämään puhelimeni äänettömällä kaupungilla liikkuessani. En ymmärrä kännykkäkailottajia.

Vierailija
596/661 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusallista on kun autoilijat ovat liian kohteliaita. Alkavat jarruttelemaan jo satoja metrejä ennen suojatietä, vaikka yritän olla jonkun liikennetolpan takana piilossa tyyliin että ei mulla oo mikään kiire. Sitten ne huitoo käsillään ratin takaa että mee jo akka. Nolona siitä sitten marssin kuskin näkökentän edestä vaikka en haluaisi.

Vierailija
597/661 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otto kirjoitti:

Runkkaaminen julkisella paikalla on hyvänä kakkosena. Ykkösenä on Marinin katselu.

Nämä voi yhdistää.

Vierailija
598/661 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaaminen ja kuvattavana oleminen jossain ihmisryhmässä. Kuvaaja yrittää ehdottaa, että hei otetaan yhteiskuva ja osa on sitä mieltä ettei halua tai ei välitä poseerata.

Ennen varsinkin ihmiset kavahtivat videon ottamista. Niin jäi moni nyt jo edesmenyt sukulainen tai tuttava filmaamatta tai vilahtaa kuvassa hyvin lyhyesti.

Vierailija
599/661 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-nainen 50v-

Oli kyllä todella sopimaton kysymys minun mielestäni. Voihan sitä esimerkiksi ottaa päivähuoneen siksi, ettei pysty keskittymään kotona vaativan työn viimeistelyyn kun kaipaa mieluiten rauhaa ja hiljaisuutta tuossa tilanteessa.

Herää myös kysymys, että olisiko asiakaspalvelija kysynyt mieheltä saman kysymyksen?

Vierailija
600/661 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvaaminen ja kuvattavana oleminen jossain ihmisryhmässä. Kuvaaja yrittää ehdottaa, että hei otetaan yhteiskuva ja osa on sitä mieltä ettei halua tai ei välitä poseerata.

Ennen varsinkin ihmiset kavahtivat videon ottamista. Niin jäi moni nyt jo edesmenyt sukulainen tai tuttava filmaamatta tai vilahtaa kuvassa hyvin lyhyesti.

Minä en ole valokuvauksellinen. Miksi minun pitäisi olla ihmisten mieliksi sitten kuvattavana?