Asioita, jotka tuntuvat kiusallisilta, vaikka eivät ole
Itselle tuli tämä mieleen, joten tulkaa kertomaan onko muillakin jotain.
Kun nousen melko täyteen bussiin, ja alan etsiä itselleni istumapaikkaa, tulee itselleni tosi kiusallinen olo, pitää löytää paikka nopeasti. En tiedä mikä siinä on muka niin kiusallista 😁 sama toimii elokuvateatterissa, kun tulen sinne "kaikki tuijottaa" kun etsin omaa paikkaani.
Kommentit (661)
Vierailija kirjoitti:
Mua hävettää mennä kassalle ison herkkumäärän kanssa, jos siinä on komea kassapoika. Yleensä siksi valitsen naiskassan tai menen itsepalveluun. Tuskin se niistä mitään ajattelee tosin, mutta se juttu on vain mun omassa päässäni.
Riippuu kassasta. Kerran palautin pulloja kassin tai pari ja ostin samalla 6-packin kolatölkkejä. Kassapoika kommentoi että sulla on näemmä juomapuoli kunnossa. Ehkä se yritti olla hauska, mutten uskaltanut ostaa samalta kassalta enää mitään kun en halunnut kuulla pojan analyyseja ostoksistani.
Kun katselet vanhempiesi kanssa leffaa/ohjelmaa ja siellä tulee joku panokohtaus. :D Sitä ilmaa voisi leikata... Minua ei ne haittaa, mutta ilmapiiri muuttuu kiusalliseksi, sillä vanhempani ovat aika vanhoillisia kuusikymppisiä. Seksistä ei puhuttu.
Vierailija kirjoitti:
Kun nousee järvestä laiturille tai uima-altaasta pois, ja märistä jalanjäljistä näkyy, että on lättäjalat. Kävelen aina varpaillani, kun jalat ovat märät.
Voi ei! Tämä paljastaa minutkin. Olen aika häpeillyt lättäjalkojani:(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kurkun ostaminen. Ei se ennen ollu kiusallista mulle mut tuli sen jälkee ku eksä heitti kaupassa mulle et valkkaanko siks et mikä tuntuis hyvältä 'siellä' . Sen jälkee aina mietin et mitä joku miettii ku ostan kurkkua vaikka henkilö itekki niitä siinä valkkais
Satuinpa kerran ostamaan yhtä aikaa vauvaöljyä ja munakoison.
Pistän vielä pahemmaks: Kävin joskus rautakaupassa kyselemässä sekä köyttä, että keittiöjakkaraa. Myyjän ilme oli aika hämmentynyt.
Vierailija kirjoitti:
Se kun pyörit kaupassa samoissa hyllyväleissä luin vartija.
Tämän vuoksi kannattaa aloittaa vartijan hienovarainen kyylääminen etäältä ja seurata perässä. Kun hän tiedustelee asiaa, vastaat, että ”ihan vain varmistan, ettet varasta mitään”😬
Läskiperse on kuin taakka, jota tarvitsee raahata koko aika mukanaan. :(
Mukava huomata, että kun ikää on tullut, niin nuorempana kiusallisilta tuntuneet asiat ei ole enää kiusallista. Melkeinpä kaikki on muuttunut normaaliksi paitsi kakkajutut, piereskely ja röyhtäily, jotka ovatkin
ihan oikeasti kiusallisia.
Minusta on noloa vaihtaa profiilikuva esim facebookiin. Toiset vaihtelevat joka viikko ja minä vaihdan ehkä kerran parissa vuodessa. Ajattelen että sen kuvan olisi oltava edustava ja minusta ei sellaisia löydy. Mielestäni muut ihmettelevät, että enkö parempaa kuvaa itsestäni saa (en saa).
Isäntä pyysi hakemaan Motonetista tappivaseliinia. Nauratti niin etten voinut ajatellakaan sitä ostavani.
Vierailija kirjoitti:
Kun katselet vanhempiesi kanssa leffaa/ohjelmaa ja siellä tulee joku panokohtaus. :D Sitä ilmaa voisi leikata... Minua ei ne haittaa, mutta ilmapiiri muuttuu kiusalliseksi, sillä vanhempani ovat aika vanhoillisia kuusikymppisiä. Seksistä ei puhuttu.
Ai kamala, kun muistuu asioita mieleen.
Lapsena, kun olin tietysti kiltti lapsi, katsoin aina tämän tyyppisten kohtausten aikana korostetusti muualle kuin tv-ruutuun. Olin vähän niin kuin en näkisikään. Ja vanhemmat ihan paskajäykkinä, ettei kohtausta vaan mitenkään kommentoitaisi. Tuntui, että ihan lähellä on, ettei kanava kohta vaihdu (siis tässä tapauksessa toki maikkarilta ylen kanavalle, josta varmaan olisikin passelisti tullut dokumentti itäblokin uusista maanviljelyssaavutuksista).
On se mahtanut olla melkoinen näky meidän olohuoneessa. Telkasta tulee jotain lyhyt kohtaus jotain alkeellista pehmokamaa ja sen seurauksena isä ja äiti tikkujäykkinä ja kakara yrittää olla niin kuin ei näkisikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua hävettää mennä kassalle ison herkkumäärän kanssa, jos siinä on komea kassapoika. Yleensä siksi valitsen naiskassan tai menen itsepalveluun. Tuskin se niistä mitään ajattelee tosin, mutta se juttu on vain mun omassa päässäni.
Riippuu kassasta. Kerran palautin pulloja kassin tai pari ja ostin samalla 6-packin kolatölkkejä. Kassapoika kommentoi että sulla on näemmä juomapuoli kunnossa. Ehkä se yritti olla hauska, mutten uskaltanut ostaa samalta kassalta enää mitään kun en halunnut kuulla pojan analyyseja ostoksistani.
Oliko kyseessä pienen kaupungin tai kunnan kauppa? Siellä tuollaiset kommentoinnit voi olla tavallisia. Mutta kassakoulutuksessa opetetaan, ettei ostoksia saa kommentoida. Ei täällä Helsingissä ainakaan ikinä kommentoida
Musta on aivan äärimmäisen kiusallista syödä muiden, kuin läheisten ihmisten nähden.
Ravintolassa valitsen aina jonkin nurkkapöydän ja olen mieluiten selin muihin. Jos vapaana on vain pöytiä keskellä salia, jätän väliin!
Ikkunapaikkakin on siitä huono, että ohikulkijat automaattisesti katsovat ikkunasta sisään.
Kaikista hirveintä on syödä jossain terassilla, kun tuntuu että koko maailma katsoo mua mussuttamassa.
Joskus on "pakko" mennä ystävien kanssa ulos syömään, enkä tee ahdistuksestani numeroa. Se vain herättäisi lisää huomiota/ihmettelyä/vaivaa. Valitsen listalta vain jotain helppoa syötävää, en koskaan esim. spagettia tai hampurilaista, joita syödessä näytän aivan dorkalta. (Ja todennäköisesti myös sotken naamani tai paitani.)
Lähipöytien ihmiset tuntuvat AINA katselevan minua hyvin intensiivisesti, kun syön. Kai musta vain tuntuu siltä?
Juhlissa ahdistaa, kun emäntä ja isäntä kehoittavat ottamaan syötävää. Yleensä juon pari lasia boolia, tms, ennenkuin kehtaan ottaa jotain...
Oon normaalipainoinen eikä mulla ole syömishäiriötä. En tiedä, miksi häpeän syömistä niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko kyseessä pienen kaupungin tai kunnan kauppa? Siellä tuollaiset kommentoinnit voi olla tavallisia. Mutta kassakoulutuksessa opetetaan, ettei ostoksia saa kommentoida. Ei täällä Helsingissä ainakaan ikinä kommentoida
Tuo tapahtui Helsingissä Merihaassa. Oli pieni kauppa ja nuori myyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun menee kaupasta kassojen läpi ostamatta mitään.
En uskonut että tää vois olla erityisen kiusallista enää näin 31v iässä, mutta ostin läjän terveyssiteitä ja herkkuja - siis suklaata ja jäätelöä tms. Myyjiä nauratti tää jotenkin.
Ylipäätään siteitä ym ei kehtaa ostaa yksittäin, koska ihmiset veikkaa että sulla on menkat _just_nyt_, vaikkei oliskaan. Itse ostan yleenaä hyvissä ajoin ettei tartte pelätä että loppuu kesken...
Miksi on nolompaa että on menkat just nyt, kuin että on menkat joskus toiste? Miksi menkat olisi nolot?
Ja jospa ne ihmiset ajattelee silti että sulla on menkat just nyt JA koska ostat kärryllisen siteitä, ne ajattelee vielä että onpas sillä HIRVEÄT menkat.
Vierailija kirjoitti:
Se kun odotat bussia ja sieltä tulee joku muu bussi kuin se mitä odotat. Ketään muuta ei ole pysäkillä etkä heiluta bussille, mutta se pysähtyy silti koska joku jää pois kyydistä.
Pienemmillä paikkakunnilla bussi hiljentää aina jos pysäkillä on joku. Joskus yritin piiloutua tai mennä vähän kauemmas, mutta se riittää kun katsoo suoraan kuljettajaa ja pudistaa päätään.
Jos taas haluan bussin pysähtyvän niin en yhtään arkaile heilutella näyttävästi ja pimeällä varsinkin heijastimien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riisuuntuminen lääkärissä.
Tää. Tai kun on lääkärissä esim. selkävaivojen takia, ja lääkäri riisuttaa alusvaatteisilleen ja käskee kävelemään edestakaisin lattialla, "ihan silleen niinkun normaalisti kävelisit". Yhtäkkiä unohtaa kokonaan miten kävellään, takapuoli ketkuu luonnottomasti, tai vaihtoehtoisesti puristaa pakaroita ettei se ketkuisi luonnottomasti, ja kävely näyttää joltain toripulun köpöttelyn ja p-korealaisen sotilaan marssin välimuodolta.
Tämä. Tai kun käytännössä makaat hammaslääkärin sylissä ja hän pyytää esim kieltä vasemmalle tai leukaa alas... suuntavaisto aina täysin sekaisin. Vaikka on tuttu, mukava näislääkäri...mitenhän kävisi, jos komea mies???
Gynekologilla aina nolottaa, vaikka kävin vuosia samalla. Yksi naisgynekologi taputti rennosti reittäni, kun työnsi rautaa sisään ja pyysi rentoutumaan. Auttoi hyvin.
Kaupassa käy yksi hyvin ylipainoinen nainen lähes päivittäin ostamassa levyn suklaata ja pullon kokista. Selvästi häntä hävettää. Niin minuakin kyllä hävettäisi.
Vierailija kirjoitti:
puhelimessa puhuminen vielä tänä päivänäkin näin aikuisena vaan ahdistaa. Myös suojatien ylittäminen kun autoilijat odottaa tuntuu todella kiusalliselta
Itseäni ahdistaa puhelimella soittaminen, varsinkin vieraammalle.
Todella harvat asiat tästä ketjusta tuntuu noloilta minulle, mutta on minullakin yksi, nimittäin pieneen putiikkiin meneminen, varsinkin jos joutuu olemaan sen myyjän kanssa kahden siellä. Tämän takia välttelen pieninä kauppoja.