Asioita, jotka tuntuvat kiusallisilta, vaikka eivät ole
Itselle tuli tämä mieleen, joten tulkaa kertomaan onko muillakin jotain.
Kun nousen melko täyteen bussiin, ja alan etsiä itselleni istumapaikkaa, tulee itselleni tosi kiusallinen olo, pitää löytää paikka nopeasti. En tiedä mikä siinä on muka niin kiusallista 😁 sama toimii elokuvateatterissa, kun tulen sinne "kaikki tuijottaa" kun etsin omaa paikkaani.
Kommentit (661)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä voiko kukaan samaistua tähän. Mutta minusta toisen herättäminen on todella kiusallista. Etenkin silloin jos he nukkuvat oikein syvää unta. Mikä mua vaivaa :D
Kyllä, samaistun tähän!
Esim. purjehdusreissuilla tää tulee eteen kun pitää herättää seuraavat vahtivuorolaiset vaikka keskellä yötä. Se on hirveää, jotenkin tunkeutuu toisen henkilökohtaiseen tilaan, eikä haluaisi mitenkään häiritä toisten hyviä unia.
No voi kuulkaas.. Mulla on ihan sama ongelma, edelleenkin 27-vuotiaana. Kun olin 13 - eli kaikki oli aina vielä extrameganoloa - aloin seurustelemaan ekan poikaystäväni kanssa. Hän sitten pyysi minua HERÄTTÄMÄÄN HÄNET SOITTAMALLA AAMULLA ENNEN KOULUN ALKUA. Vihaan myös puhelimessa puhumista. En kehdannut kieltäytyäkään - koska taas noloa. Kädet hiestä märkinä sitten soitin ja oikein oksettavan hellästi kuiskuttelin puhelimeen "herätyyyysss" AARRGH nään tästä vieläkin painajaisia
Mun mies on tosi huono heräämään ja se aina laittaa mut herättämään jos on tärkeetä menoa. No menee nukkumaan mua myöhemmin niin tosi usein käy että suunnitel.at muuttuukin mun tietämättä. Eli aamulla m joudub gahtaamaan kelloa ja sit vaivalla herättelemään miehen ja se vaan kääntää kylkeä. Eikä herättyäänkään kerro et nyt muuttukin suunnitelmat vaan tyyliin et mää nukun vielä puol tunria ja ite stressaan et nyt se myöhästyy... No ei tee tätä enää kauhean usein kun muutaman kerran oon räjähtänyt sille... muuten ihan hyvä mies mut ei tajua miten ärsyttävää mulle on että muutetaan sovittuja suunnitelmia informoimatta toista...
Vierailija kirjoitti:
Pullojen palautus
Mullakin tämä. Itseäni hävettää erityisesti koska olen nuori äiti ja monilla on ennakkoluuloja bilettävistä lasten heittellejättäjistä. Pitäisi melkein kerätä pullot johonkin läpinäkyvään muovikassiin, että kaikki näkisi että on vain wichy-pulloja ja joskus limsaa. Tekisi mieli selitellä kaikille vastaantulijoille, että pullokassissa "Ei ole sitä mitä luulet. Ei yhtään sidukkapulloa tai lonkeroa, katsokaa, pelkkiä wichy-pulloja mulla kassissa, ei hätää!! Minä en ryyppää!" On ihan sairaan noloa. Pullonpalautuspisteillä mietin hävettääkö muita yhtä paljon jonottaa siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun menee kaupasta kassojen läpi ostamatta mitään.
Tämä 😂
Niin syyllinen olo tulee. "en varasta mitään"
Mä menen kädet pystyssä tyyliin "älkää ampuko"
Optikolla käyminen on kauheaa, niinkuin joku jo ketjussa mainitsi. Kohdalleni on osunut todella ylimielisiä optikkoja, ensimmäisten lasieni hankinnan kohdalla puisteli päätään että huh huh, olisit aiemmin hankkinut nämä kakkulat. Ja kassalla vielä kailotti kollegalle, että tuollaisia puolisokeita tulla autolla ajelee. Ekat lasini oli siis vahvuudeltaan -0,75.
Aina alkaa ahdistaa jos pitäisi varata aika näöntarkastukseen. Onneksi kilpailu alalla on kovaa ja tähän tietyn ketjun liikkeeseen en jalallani enää astu.
Vierailija kirjoitti:
Esim. kampaajan tai hierojan kehuminen. Tekisi mieli kertoa, että sain tosi hyvää palvelua, mutta se tuntuu kiusalliselta. Miten se pitäisi ilmaista? "Sä olet tosi hyvä kampaaja"? Ja sitten kumpikin on kiusaantunut.
Mitä kiusallista tässä on? Helposti voin sanoa, että hyvää jälkeä teit, kiitos. Olen tyytyväinen kampaukseen, tai hierojalle että lihassärky helpotti, kiitos paljon tms.
Silmälasien sovittelu. Kun kokeilet sellaisia mitkä näyttää sun kasvoilla ihan kauhealta, toivottavasti kukaan ei ehtinyt nähdä niitä mun päässä 😅
Kaupasta poistuminen ilman että ostaa mitään. Tää on aina yhtä kamalaa kun pelkään et mua luullaan varkaaksi :D
Kun joku kertoo omasta mielestään hauskaa juttua, joka ei naurata yhtään, mutta kohteliaisuudesta yrität naurahdella ja näyttää kiinnostuneelta. Myös se kun miettii, että omat jutut on muiden mielestä huonoja, mutta kohteliaisuudesta nauravat tai kun huomaat, että hauskaksi tarkoitettiu heitto ei naurata ketään. Silloin miettii, että olisinpa vaan hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Siteiden ostaminen. Olen kypsä 37v 😂😂
Satuin aikoinaan parikymppisenä ihastukseni kanssa kassalle peräkkäin, kun ostin siteitä. Olisin voinut vajota maan alle. Noh, nyt on yhteiseloa takana jo yli 30v ja jälkikasvuakin siunaantunut, joten ehkä hän on päässyt tästä järkytyksestä yli..
Pullojen vieminen kauppaan. Tulee olo, että ihmiset katsovat että toikin äiti on hirveä juoppo. Harvoin jaksetaan viedä, joten niitä kerääntyy ja suurin osa limupulloja ja alkoholittoman oluen tölkkejä. Mutta silti tulee olo, että kohta joku suunnilleen soittaa lastensuojeluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pullojen palautus
Mullakin tämä. Itseäni hävettää erityisesti koska olen nuori äiti ja monilla on ennakkoluuloja bilettävistä lasten heittellejättäjistä. Pitäisi melkein kerätä pullot johonkin läpinäkyvään muovikassiin, että kaikki näkisi että on vain wichy-pulloja ja joskus limsaa. Tekisi mieli selitellä kaikille vastaantulijoille, että pullokassissa "Ei ole sitä mitä luulet. Ei yhtään sidukkapulloa tai lonkeroa, katsokaa, pelkkiä wichy-pulloja mulla kassissa, ei hätää!! Minä en ryyppää!" On ihan sairaan noloa. Pullonpalautuspisteillä mietin hävettääkö muita yhtä paljon jonottaa siellä.
Just tämä. Ja itselläni vielä yksi lisä. Vichyä on mennyt kesällä paljon mutta pulloja vien harvoin. Nolottaa edellisen lisäksi, jos joku luulee että olen ollut keräämässä pulloja. Mun tekisi edellisen kommentin lisäksi sanoa "nää on ihan itse maksettuja pulloja, joista haluan pantin pois. Katsokaa nyt miten siistejä, ei ole puistosta nämä pullot, ei ei ollenkaan, ihan kotoa ovat". Kaiken lisäksi minusta pullojen kerääminen ja palauttaminen EI ole yhtään noloa. Sehän on ympäristölle hyvä juttu josta saa vielä rahaakin.
Kun kertoo oikein hyvän vitsin tai jutun, eikä kuulijat naura tai ymmärrä.
Sama toisin päin. Kun tahtoisi nauraa tai käsittää, mutta ei pysty.
Mua ei rehellisesti sanottuna hävetä mitkään muut asiat kuin tyyliin pieraiseminen julkisella paikalla. Ei ole tullut ikinä mieleenkään, että vaikkapa pullojen palauttamisessa voisi olla mitään kiusallista. Onkohan mulla jotenkin harvinaisen hyvä itsetunto vai mistähän tämä kertoo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satuin aikoinaan parikymppisenä ihastukseni kanssa kassalle peräkkäin, kun ostin siteitä. Olisin voinut vajota maan alle. Noh, nyt on yhteiseloa takana jo yli 30v ja jälkikasvuakin siunaantunut, joten ehkä hän on päässyt tästä järkytyksestä yli..
Mistä järkytyksestä? Siitä, että ostit siteitä? Valkeniko hänelle vasta tuolloin jotain olennaista naisten fysiologiasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pullojen palautus
Älä tuollaista murehdi. Tuskin ihmiset miettivät toisten palautuspulloja.
Vierailija kirjoitti:
Silmälasien sovittelu. Kun kokeilet sellaisia mitkä näyttää sun kasvoilla ihan kauhealta, toivottavasti kukaan ei ehtinyt nähdä niitä mun päässä 😅
Astetta hirveämpi tilanne, kun kaikki lasit näyttävät päässä kauheilta.
Vierailija kirjoitti:
Ostoskärry tai matkalaukku, jonka pyörät vinkuu.
Tämä, ja vielä jossain hiljaisessa paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Eikös ne ole usein suksissa valmiiksi kiinni ?
Kaikenlaisia välttelemismalleja sitä ihminen keksiikin... :D Myönnän, olen toiminut samoin!