Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suositelkaa ehkäisyä, 4 lasta on. Kierukkaa en uskalla ottaa

Vierailija
02.02.2021 |

kuullut kauhujuttuja asennuksesta ja kivusta.

Gyne tyrkyttää sitä. Lihottaako kapseli? Onko kellään kapseli pettänyt?
Entä pysyykö rengas synnyttäneellä?
Kokemuksia?

Kommentit (172)

Vierailija
41/172 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan jo ne neljä lasta meinaa meillä riittää ehkäisykeinoksi...jos joskus pystyy seksiä harrastamaan, niin silloin kondomi.

Meillä on kolme, ja joka ilta on pari tuntia yhteistä aikaa kun lapset on nukahtaneet. Harvemmin nykyisin jaksaa sängyssä puuhailla, mutta ihan hyvin ehtisi.

-ei ap

Vierailija
42/172 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Snip snip!

Miksi? Esim Essuresta on niin järkyttäviä kokemuksia että en mitenkään päin uskaltaisi lähteä siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/172 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä, minulle synnyttämättömälle naiselle asennettiin kuparikierukka ja vähän tuntui vain menkkamaista kipua hetken. Ei kannata uskoa kaikkia kauhutarinoita, aika harvinaisia tuollaiset ääritapaukset

Voisin kuvitella että 4 lasta synnyttänyt nainen tietää miltä kohdunkaulan ronklaminen tuntuu ja osaa päättää haluaako sitä vai ei.

Vierailija
44/172 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Snip snip!

Miksi? Esim Essuresta on niin järkyttäviä kokemuksia että en mitenkään päin uskaltaisi lähteä siihen.

Ei Essurea ole laitettu enää vuosiin.

Vierailija
45/172 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sterilisaatio jonossa joo, täällä jono 3v plus korona viivästys, eli jotain täksi ajaksi.

Ap

Mene yksityisesti sterilisaatioon, maksaa 3000 euron molemmin puolin, kela-korvausta ei saa. Ei tarvitse jonottaa.

Vierailija
46/172 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä, minulle synnyttämättömälle naiselle asennettiin kuparikierukka ja vähän tuntui vain menkkamaista kipua hetken. Ei kannata uskoa kaikkia kauhutarinoita, aika harvinaisia tuollaiset ääritapaukset

Olet varmaan sitten gynekologi tai ehkäisyneuvolan lääkäri/th, kun pystyt arvioimaan kivuliaan kierukanlaiton yleisyyttä.

Vierailija
47/172 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viides lapsi on kiva

Vierailija
48/172 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitettiin kierukka vaihdevuosien hormonikorvaushoidon osana. Hiukan kanssa emmin, kun koskaan ei ole kierukkaa ollut ja ajattelin, että onko sitten naama aknea täynnä yms. Otin ennen toimenpidettä pari Panacodia. Hetken se kirpaisi, mutta todella lyhyen hetken. Jos on kuukautiset, se laitetaan niiden aikana, jolloin kohdunkaulakanavakin on väljempi.

Kohdun limakalvonäytteenotto oli kivuissaan paljon pahempi.

Vierailija
49/172 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sterilisaatio kummallekin tai selibaatti.

Vierailija
50/172 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks mies pitäs sterilisoida,jos vaihtuu muija ja uus haluukin skidei? 

Jos mies suunnittelisi ehkäisyä sen perusteella että pääse painamaan vielä muita naisia raskaaksi, niin olisi sen parisuhteen ehkäisytarve kyllä kertaheitolla ratkaistu.

Vierailija
51/172 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain anaalia..

Vierailija
52/172 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomin kanssa hoituu hommat siististi, ei tarvitse loikkia seksin jälkeen vessaan käsi haarovälissä ja haista vielä seuraavana päivänäkin ällöttävälle.

Vierailija
53/172 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin suosittelen steriä, vaikka yksityisellä. Mulle tehtiin 30vuotiaana kolmen lapsen jälkeen. Ei mitään pahaa sanottavaa.

Vierailija
54/172 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sterilisaatio kummallekin tai selibaatti.

Miksi molemmille? Ihan turhaan otetaan kaksinkertainen leikkausriski. Todennäköisesti lääkärikin nikottelisi, kun potilas tulisi tarpeettomaan toimenpiteeseen pelkästä solidaarisuudesta.

Vierailija
55/172 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi alatiesynnytystä, kaksi kertaa kierukka laitettu, kuukautisia ei ole ollut kahteen vuoteen. Suosittelen kokeilemaan. Minulla ei tuntunut kuin ekan laitossa yksi ns pieni menkkajomo kun asennettiin, toista en huomannut kun oli jo paikallaan.

Kaverilla mennyt kapseli KAKSI kertaa rikki sinne käden sisään ja yksi tullut raskaaksi kapselin kanssa.

Kiitos, mutta ei kierukkaa. Tuntuu tosi pelottavalta laitto, ajatuskin ahdistaa :(

Ap

Ymmärrän, se on useimmilla erittäin kivuliasta, vaikka alla on kaksikin eri kipulääkettä. Muissa maissa tuo asennetaan puudutetta käyttäen. En tiedä voiko sitä vaatia? Sopiiko kondomiehkäisy teille?

Vierailija
56/172 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä et ottaisi kierukkaa? Mulla on kaksi lasta ja en haluaisi enää alatiesynnytykseen, mutta kierukan laittoon menisin uudestaan kunhan vanha pitää vaihtaa. Verrattuna sunnytyskipuun kierukan asennus oli lasten leikkiä.

Kierukassa minulla parasta on ollut kuukautisten pois jäänti kokonaan, sitä ennen kärsin runsaista kuukautisista 22 vuotta.

Vierailija
57/172 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kortonkia päällekkäin eikä nussi ollenkaan.

Vierailija
58/172 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies menee vasektomiaan nyt toisen lapsen jälkeen. Yritin katsoa kommentit läpi, mutta en ainakaan löytänyt missä ap olisi kommentoinut tätä miehen steriä. Miksei siis mies menisi? Huomattavasti helpompi toimenpide kuin naisella ja maksaakin reilusti vähemmän.

Meillä toki se tilanne, että mies on minua reilusti vanhempi ja ei takuulla enää tekisi lapsia vaikka mitä kävisi. Mutta jos ap:lla 4 lasta saman miehen kanssa, niin tuskin mieskään enää suunnittelee lisääntyvänsä?

Vierailija
59/172 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ihmettelen kyllä sitä, että olet uskaltanut synnyttää neljä lasta, mutta et uskalla ottaa kierukkaa. Minulla on kolmas kierukka menossa, eikä sen laitto ole kertaakaan sattunut lainkaan. Sen sijaan kahden lapsen synnyttäminen kyllä sattui.

Vierailija
60/172 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä et ottaisi kierukkaa? Mulla on kaksi lasta ja en haluaisi enää alatiesynnytykseen, mutta kierukan laittoon menisin uudestaan kunhan vanha pitää vaihtaa. Verrattuna sunnytyskipuun kierukan asennus oli lasten leikkiä.

Kierukassa minulla parasta on ollut kuukautisten pois jäänti kokonaan, sitä ennen kärsin runsaista kuukautisista 22 vuotta.

Koska pelkään sitä asennuskipua. Piste. En ota koskaan kierukkaa. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan