Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos sinulla olisi oma naisluola

Vierailija
01.02.2021 |

millainen se olisi ja mitä tekisit siellä?

Kommentit (375)

Vierailija
301/375 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kahdestaan tytön kanssa, joten koko koti on yksi iso naisluola, mutta jos yritän ajatella tilannetta jossa asuisin isomman porukan ja etenkin miesvoittoisen porukan kanssa ja haluaisin jonkun naisluolan jossa olla rauhassa, niin sinne tulisi ainakin nämä:

- kaunis sohvakalusto

- kirjahylly omine kirjoineni

- joku nätti esillepano/hylly/kaappi alkoholeille ja kauniille laseille joita keräilen

- antiikkinen tarjoiluvaunu pyörillä

- maalausvehkeet

- piano

- kunnon tila tanssille ja jooga-/pilatestreenille

- paljon kaikkea kaunista, jotta olisi mahdollisimman ihana miljöö kirjoitella rauhassa ja kutsua kavereita viihtymään kanssani

Nämä kyllä on minulle sen verran tärkeitä asioita, että jos elämäntilanne olisi tyyliä talossa lisäkseni mies ja useampi poika, niin pyrkisin kyllä toteuttamaan tän naisluolan. :D

Vierailija
302/375 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Divaani tai jättinojatuoli. Siihen jotenkin kääntyvä läppäripöytä, jossa mahtuu pelaamaan. Ikkuna. Mahdollisuus keittää teetä ja pieni jääkaappi. Tärkeimpänä lukko ovessa ja hiljaisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/375 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä veetä naiset luolalla kun ne valloittaa koko kodin. 

Millä perusteella? Keittiössä on keittiötarvikkeet ja ruokapöytä, koko perheelle. Olohuoneessa mies ja lapset katsoo telkkaa ja puuhastelee muutenkin. Makkarissa mies kuorsaa ja pieree. Kylppärissä saa olla ehkä vartin rauhassa, ennen kuin joku rankkaa ovea. Lapsilla on omat huoneet, miehellä on autotalli, jossa mielellään puuhastelee. Naisella ei ole mitään omaa paikkaa.

Olen kyllä sisustanut olohuoneen ja makkarin, mutta en oman mielen mukaan vaan perheelle sopivaksi. Ei olisi 75" telkkaa, nahkasohva, harmaata mattoa (koska kaikki värit ja kuviot on liian kirjavia) ja vaikka mitä muuta jos saisin itsekseni päättää. On toki kirjavia vilttejä, tyynyjä ja muuta tilpehööriä, että saa edes vähän piristystä tähän harmaaseen ja valkoiseen, jotka ovat miehen mielestä ainoat sopivat värit.

Vierailija
304/375 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on jo. Siellä on mm. pari kirjahyllyllistä täynnä kirjoja, mukava sohva, paljon huonekasveja, pelikonsoleita ja iso kasa pelejä niille(kerännyt jo lapsesta asti). Ihana pehmeä matto. Säädettävä valaistus. Kissalle raapimapuu ja oma peti. Minijääkaappi jossa kylmää vettä.

Lähinnä rentoudun siellä kirjoja lueskellen ja pelejä pelaillen.

Ihan kiva mutta kuulostaa normaalilta kodilta, eikä "luolalta", joka käsittääkseni sisältää asioita, jotka eivät sovellu/mahdu kotiin.

Vierailija
305/375 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on. Se on mun käsityö- ja oleskeluhuone. Siellä on mun ompelukone ja kaikki käsityöjutut. Myös sohva ja telkkari sekä sänky jolla voi ottaa nokoset. Olen sisustanut ja valinnut värit ihan oman makuni mukaan. Ei tarvinnut kysyä kenenkään muun mielipidettä koska huone on mun ikiomani.

Vierailija
306/375 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naisluola olisi hyvin alkeellinen korpimökki jossain.. ei sähköä, ei mukavuuksia. Lämmittelisin leivinuunia ja neuloisin kynttilän valossa.

Vierailija
307/375 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä on 4 kaapillista kankaita, 1 lankoja, 4 laatikollista nappeja ja nauhoja ja noin 3 hyllymetriä ompeluun liittyviä kirjoja ja lehtiä. Lisäksi kunnon pöytä kankaiden leikkaamiseen, saumuri, peittari ja ompelukone ikkunaseinustalla rinnakkain. Silityslauta ja -rauta löytyvät myös (tai oikeastaan se kai on nimeltään höyryasema). Lisäksi on nojatuoli, pieni pöytä läppärille ja kaiuttimet.

Onko siellä kärpäspaperit katossa roikkumassa?

Vierailija
308/375 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun koko kämppäni on naisluola, asun yksin ja ketään ei koskaan käy kylässä. Jätän sukat lattialle, en imuroi huonekalujen alta, puhdistan suihkun viemärin sitten kun se menee tukkoon, revin jalkapohjien ihoa sohvalle, heitän karkkipaperit lattialle, harrastusprojektit kerääntyvät pinoon sohvalle ja sohvapöydälle.

Vierailija
309/375 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan oma kotiluola vain mulle itselleni, en ymmärrä näitä parisuhteessa vikisijöitä.

Vierailija
310/375 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luola tarvitaan:

a. metelöivään toimintaan, bändihommat ym

b. likaisiin töihin, autojen moottoriöljyt, erilaiset hiontapölyt ym

c. kotona liikaa tilaa vieviin laitteisiin/asioihin

(d. salasuhteen ylläpitoon)

keskustelussa 95% vaikutti olevan ihan normaaleita kotona olevia/tehtäviä asioita

Vierailija
311/375 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on, iso walk-in vaatehuone :)

Sinne on teetetty mittatilaustyönä myös pieni jääkaappi jossa limsoja, shampanjaa, roséviiniä.

Myös kaiuttimet jotta voin kuunnella musiikkia, samalla kun siemailen juomaa kristallilasista ja sovittelen vaatteita ja kenkiä. Vaatehuoneessa olevalla läppärillä on koosteet vaatteistani ja asusteistani joista otan kuvat ja teen kansion jotta voin yhdistellä niitä myös virtuaalisesti.

Vierailija
312/375 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luola tarvitaan:

keskustelussa 95% vaikutti olevan ihan normaaleita kotona olevia/tehtäviä asioita

No esim. todella monen mainitsema ompelu vie kyllä tilaa ja sotkee, samoin maalaaminen. Harrastusvälineitä pianosta juoksumattoon on myös mainittu useissa viesteissä, vievät myös tilaa ja aiheuttavat meteliä.

Vierailija
313/375 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on peittari?

Vierailija
314/375 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luola tarvitaan:

Minä ompelin paljon, kun lapset oli pieniä. Minun ompelupaikka oli keittiön pöytä. Aikaa meni tarvikkeiden esiin ottamiseen ja sitten niiden pois laittamiseen, itse ompeluun jäi vähemmän aikaa. Haaveilin huoneesta, jonne olisi voinut jättää kaiken levälleen ja vain laittaa huoneen oven kiinni. Vielä kun olisi saanut ommella ihan rauhassa ketään huomioimatta ja kelloon katsomatta, niin huone olisi ollut taivas.

Vierailija
315/375 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullahan on, 80 m2. Rivitalossa, just sellainen kun itse haluan. Eläkepäiviä täällä vietän.

Vierailija
316/375 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on. Siellä on neljä hevosta.

Vierailija
317/375 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on, mun työhuone piharakennuksessa. Täällä on mun tietokone, jättimäinen näyttö, työpöytä, iso pakkaus/neuvottelu/askartelupöytä, wc, keittonurkkaus ja sohva. Säilytän täällä myös ompelu- ja askartelutarvikkeita. Lisäksi on vilttejä ja tyynyjä ja perus hygieniatarvikkeet, jos joku homma venyy ja jään sohvalle yöksi. Keittonurkassa on jääkaappi, mikro ja vedenkeitin, ja kaapeissa pussikaakaota ja nuudeleita.

Töiden lisäksi teen täällä opintoja ja katson videoita ja joskus pelaan. En ole varsinaisesti käsityöihminen, mutta silloin kun pitää ommella tai askarrella jotain, esimerkiksi lapselle naamiaisasu tai paketoida lahjoja, on kätevää kun mahtuu tekemään ja jättämään keskeneräiset projektit levälleen, ilman että häiritsevät muita kuin minua.

Mies kyllä myös työskentelee täällä silloin kun pystyy olemaan etänä, mutta käytännössä se on aika harvoin.

Vierailija
318/375 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsityöihminen kirjoitti:

Mikä on peittari?

Peitetikkikone. Yhdenlainen ompelukone.

Vierailija
319/375 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

300 sohvatyynyä ja jääkaapillinen siideriä ja kuohuviiniä

Vierailija
320/375 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kodinhoitohuone missä pestään pyykit ja mahdollisesti ommellaan?

Eikös tuo nyt löydy kaikilta?