Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teidän perhe voi tämän koronan keskellä!

Vierailija
31.01.2021 |

Meillä tämä aiheuttaa ahdistusta ja riitaa. Lapset on teini-ikäisiä ja enimmäkseen omissa huoneisssaan. Lukiolainen tytär hakeutuu enemmän meidän seuraan kun hän ei tapaa muita ihmisiä. Emme me vanhemmatkaan kuin todella harvoin. Mies purkaa ahdistustaan muihin ja vähemmän tekeekään mieli viettää aikaa hänen kanssaan. Viikot menevät ihan hyvin, mutta viikonloppuina tulee aina erimielisyyttä.

Tilanne on raskas. Tuleva loma mietityttää. Toinen lapsi ei edes halua viettää sitä kanssamme vaan toivoo saavansa olla yksin ja ymmärrän kyllä tuon toiveen. Itseänikin ärsyttää toisten jatkuva läsnäolo. Mietin jo mielessäni, että mikä pakko meidän olisikaan viettää lomaa yhdessä. Voisimme hajaantua ja mennä vaikka eri paikkoihin hotelliin. Itse en oikein muuta edes kaipaa.

Kommentit (337)

Vierailija
41/337 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää alkaa totaalisesti hajota, kun omat henkireiät on kaikki pistetty säppiin. Viihdyn kyllä perheeni kanssa, mutta rajansa kaikella. 

Vierailija
42/337 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista, jos perhe ei viihdy keskenään 😔 Miksi ylipäätään perustaa perhe, jos on Niin introvertti? Tosi surullista. Läheisistä ihmisistä pitäis nimenomaan saada voimaa!

Hyvä, jos teille on normaalia olla 24/7 keskenänne. Useimmille perheille se ei ole normaalia eikä sen mielestäni pidäkään olla normaalia. Ihminen tarvitsee myös omaa tilaa ja rauhaa. Pienessä kodissa eristettynä sitä ei saa ja introverttius ei liity mitenkään siihen, jos sellainen ahdistaa. 

Kuka pakottaa olemaan 24/7 kotona keskenään? Kai te nyt herran jestas osaatte lähteä vaikka kävelylenkille yksin? 

Wau! Nytpä tulikin oikein vinkkien vinkki! Kas kun ei olla ennen tajuttu, että rahahuolet, tilanpuuten, perheen ulkopuolisten kontaktien kaipuu jne. poistuvat kävelylenkeillä. Nyt kaikki reippaasti ulos niin kaikki ongelmat poistuvat!

Tää on tosiaan yhtä hyvä vinkki kuin rokkikonsertteja ja meteliä vihaavalle sanottaisiin keinoksi yksinäisyyden torjumiseen että lähde keikalle, siellä on kivaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/337 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti käymme puolisoni kanssa töissä ja teini koulussa. Hänen harrastuksensa on tauolla mutta muutoin tapaa kavereitaan lähes normaalisti vapaa-ajalla. Arki rullaa normaalisti meidän perheessä ja parisuhteessa menee tällä hetkellä todella hyvin. 

Vierailija
44/337 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kivasti. Mies ei matkusta enää töiden takia niin on kotona paljon enemmän. Lapset käyvät koulua normaalisti (pieniä alakoululaisia) ja eivät tapaa ystäviään enää koulupäivän jälkeen kuin ulkona. Olemme olleet eristyksissä nyt enemmän tai vähemmän vuoden; tilaamme ruoan kotiin ja emme tapaa sukulaisia/ystäviä kuin virtuaalisesti, mies tekee etätöitä. Olemme nauttineet toistemme seurasta, hyvästä ruoasta, seksistä, yhteisestä ajasta, lautapeleistä, elokuvailloista (joita nyt on tietysti käytännössä joka ilta) ja ulkoilusta. Olemme tehneet virtuaalikierroksia museoihin ja tutustuneet erilaisiin kulttuureihin kirjojen, kirjallisuuden ja netin avulla. Kesällä käytiin paljon veneilemässä. Nyt meinataan tehdä pientä pintaremonttia kotiin.

Vierailija
45/337 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi mä olen valinnut miehen, ja hän minut, jota on kiva katsella vaikka 24/7. 20 vuotta jo.

Sanoo hän, joka ei oikeasti joudu olemaan kotona 24/7. 

Miten niin? Etätöissä ollaan molemmat koronasta johtuen, onneksi molemmille riittää työhuoneet.

Oikeasti, miksi olla yhdessä ihmisen kanssa jota ei jaksa katsella sen 24/7. Oikeasti ihmettelen. Toki siihen kaipaa muitaKIN sosiaalisia kontakteja, mutta miksi toisen seura ärsyttäisi 😳

Vierailija
46/337 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi mä olen valinnut miehen, ja hän minut, jota on kiva katsella vaikka 24/7. 20 vuotta jo.

Miten niin? Etätöissä ollaan molemmat koronasta johtuen, onneksi molemmille riittää työhuoneet.

Oikeasti, miksi olla yhdessä ihmisen kanssa jota ei jaksa katsella sen 24/7. Oikeasti ihmettelen. Toki siihen kaipaa muitaKIN sosiaalisia kontakteja, mutta miksi toisen seura ärsyttäisi 😳

Siksi, että on normaaleille ihmisille on luonnotonta olla yhden ja saman ihmisen seurassa koko ajan. Ja kun siihen yhdistetään huolta toimeentulosta, kaipuuta itselle tärkeisiin harrastuksiin/tilaisuuksiin jne., on täysin luonnollista, että pinna kiristyy. Vaikka teillä ollaan pyhimysmäisesti tyyniä aina ja kaikissa tilanteissa, ei se tarkoita, että muidenkin pitäisi olla. Epäilen kyllä vahvasti, ettei teilläkään 24/7 tyyntä ole, vaikka muuta yrität uskotella. On nimittäin luonnotonta, jos koskaan ei tunne mitään negatiivista, kuten ärsytystä. 

Vierailija
47/337 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelihenkisessä perheessämme läheisyys on lisääntynyt, koska olemme aiempaakin enemmän yhdessä lasten kanssa. Riitoja, kiirettä ja häsläämistä on ollut vähemmän.

Parisuhteessa on välillä ollut kitkaa, mutta ei sen enempää kuin aikaisemminkaan. Onneksi meidän perheessä kenenkään pää ei ole ollut eristyksen takia sekoamassa, eikä ole ollut juurikaan sellaisia harrastuksia, jotka koronatilanteesta olisivat kärsineet. Lapset on pystyneet näkemään kavereitaan melko normaalisti esim. ulkosalla.

Vierailija
48/337 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että on normaaleille ihmisille on luonnotonta olla yhden ja saman ihmisen seurassa koko ajan. Ja kun siihen yhdistetään huolta toimeentulosta, kaipuuta itselle tärkeisiin harrastuksiin/tilaisuuksiin jne., on täysin luonnollista, että pinna kiristyy. Vaikka teillä ollaan pyhimysmäisesti tyyniä aina ja kaikissa tilanteissa, ei se tarkoita, että muidenkin pitäisi olla. Epäilen kyllä vahvasti, ettei teilläkään 24/7 tyyntä ole, vaikka muuta yrität uskotella. On nimittäin luonnotonta, jos koskaan ei tunne mitään negatiivista, kuten ärsytystä. 

Minusta tässä nyt on tärkeintä ennen kaikkea se että miten asiat muuten ovat - jos on perheessä hankalia teini-ikäisiä tai vaikka juuri rahahuolia, kiristyy kenen tahansa pinna. Mutta jos asiat ovat muuten reilassa, niin tuskin se puolison naama itsessään ärsyttää vaikka 24/7 näkisikin.

Ohis

Vierailija
49/337 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te sitten olette eri huoneissa?

Vierailija
50/337 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh olen ja lapsen kanssa kotona, eipä korona tuonut tähän huusholliin mitään uutta. Vieraalla paikkakunnalla, ei ihmissuhteita, ihan vaan kahdestaan yötä päivää. Ei paljoa uskalla ajatella tulevaisuutta tai esim jos sairastuisi koronaan vaikeasti. Kun ei ole ketään.

Vierailija
51/337 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti ihmettelen, että joku jaksaa esittää elämän olevan satukirjaa, jossa aina ollaan auvoisen onnellisia eikä mitään negatiivisia tunteita edes ole olemassa. Kun sellainen on täyttä valetta, jota kukaan ei usko. Ei ole mitään pahaa siinä, että sanoo rehellisesti ääneen myös se ärsytyksen tunteet. Ne kun ovat luonnollinen osa elämää. 

Vierailija
52/337 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin menee. Elämme ihan samalla tavoin kuin vuosi sitten. Käymme töissä ja koulussa, tapaamme ystäviä vapaa-ajalla, harrastamme. Töissä nyt joutuu välillä pitämään maskia, mikä aiheuttaa hengitysvaikeuksia, mutta otan maskin aina pois, kun pystyn olemaan vähintään parin metrin etäisyydellä muista ihmisistä. Muuten siis ihan tavallista arkea.

Miksi ihmeessä ap:n perhe on lukittautunut kotiinsa? Korona tulee jos on tullakseen, vaikka umpiossa eläisi. Lähes kaikille se on kuin rankka flunssa, ei sen kummempi. Kuumetta ja kurkkukipua ja yskää. Erona flunssaan on tiemmä se haju- ja makuaistin väliaikainen vaimeneminen.

Vierailija
53/337 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä vaikka siksi että voisi keskittyä puheluihin? Tai siksi että työssä on salassapidettäviä juttuja?

Ohis

Vierailija
54/337 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tässä nyt on tärkeintä ennen kaikkea se että miten asiat muuten ovat - jos on perheessä hankalia teini-ikäisiä tai vaikka juuri rahahuolia, kiristyy kenen tahansa pinna. Mutta jos asiat ovat muuten reilassa, niin tuskin se puolison naama itsessään ärsyttää vaikka 24/7 näkisikin.

Ohis

Aivan varmasti ärsyttää. Jokainen vähänkään pidemmässä parisuhteessa ollut sen tietää ja voi myös myöntää ääneen niin kuin terveessä parisuhteessa voi tehdä. 

Vierailija
55/337 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin menee. Elämme ihan samalla tavoin kuin vuosi sitten. Käymme töissä ja koulussa, tapaamme ystäviä vapaa-ajalla, harrastamme. Töissä nyt joutuu välillä pitämään maskia, mikä aiheuttaa hengitysvaikeuksia, mutta otan maskin aina pois, kun pystyn olemaan vähintään parin metrin etäisyydellä muista ihmisistä. Muuten siis ihan tavallista arkea.

Miksi ihmeessä ap:n perhe on lukittautunut kotiinsa? Korona tulee jos on tullakseen, vaikka umpiossa eläisi. Lähes kaikille se on kuin rankka flunssa, ei sen kummempi. Kuumetta ja kurkkukipua ja yskää. Erona flunssaan on tiemmä se haju- ja makuaistin väliaikainen vaimeneminen.

En minä ainakaan omasta puolestani huolehdi, vaan niistä ihmisistä joille minä sen voisin tietämättäni levittää.

Vierailija
56/337 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

Aivan varmasti ärsyttää. Jokainen vähänkään pidemmässä parisuhteessa ollut sen tietää ja voi myös myöntää ääneen niin kuin terveessä parisuhteessa voi tehdä. 

No ei itseäni ainakaan ärsytä ja 16v ollaan oltu naimisissa. Ehkäpä yleistäminen ei tässäkään asiassa kannata?

Vierailija
57/337 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä vaikka siksi että voisi keskittyä puheluihin? Tai siksi että työssä on salassapidettäviä juttuja?

Ohis

Mutta kun kerran on niin kivaa yhdessä koko ajan! Oikeasti tuollaiset työhuone-eristäytyjät ei ymmärrä mitä on olla koko ajan yhdessä.

Kannattaisi testata mitä se on kun ei ole ainuttakaan työhuonetta, mutta pitää olla etätyössä. Sitten voi tulla viisastelemaan miten on mukavaa koko ajan yhdessä.

Vierailija
58/337 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok, ollaan molemmat vanhemmat opettajia, joten töissä ollaan. Kolme lasta lähiopetuksessa koulussa. Ei ole kamalasti eronnut normiajasta tämä.

Ensi viikolla jatkuu taas kaikkien lasten harrastuksetkin, olisin tosin toivonut, että lukiolaiset pääsisivät takaisin lähiopetukseen ennen harrastuksia. Lukiolaisia käy sääliksi, ei varmasti ole helppoa vaikka pitkää matikkaa yksinään pähkäillä.

Vierailija
59/337 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli et ole kumppanisi seurassa 24/7, vaan olet ison osan päivästä eri huoneessa hänestä erillään. Täysin eri asia kuin se, että olisi oikeasti 24/7 yhdessä. 

Vierailija
60/337 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli et ole kumppanisi seurassa 24/7, vaan olet ison osan päivästä eri huoneessa hänestä erillään. Täysin eri asia kuin se, että olisi oikeasti 24/7 yhdessä. 

Ei ole muiden ongelma jos teidän perhe ahtautunut johonkin itsemurhayksiöön. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi