Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teidän perhe voi tämän koronan keskellä!

Vierailija
31.01.2021 |

Meillä tämä aiheuttaa ahdistusta ja riitaa. Lapset on teini-ikäisiä ja enimmäkseen omissa huoneisssaan. Lukiolainen tytär hakeutuu enemmän meidän seuraan kun hän ei tapaa muita ihmisiä. Emme me vanhemmatkaan kuin todella harvoin. Mies purkaa ahdistustaan muihin ja vähemmän tekeekään mieli viettää aikaa hänen kanssaan. Viikot menevät ihan hyvin, mutta viikonloppuina tulee aina erimielisyyttä.

Tilanne on raskas. Tuleva loma mietityttää. Toinen lapsi ei edes halua viettää sitä kanssamme vaan toivoo saavansa olla yksin ja ymmärrän kyllä tuon toiveen. Itseänikin ärsyttää toisten jatkuva läsnäolo. Mietin jo mielessäni, että mikä pakko meidän olisikaan viettää lomaa yhdessä. Voisimme hajaantua ja mennä vaikka eri paikkoihin hotelliin. Itse en oikein muuta edes kaipaa.

Kommentit (337)

Vierailija
301/337 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini on jo aika hajalla kun on lukiossa ekaa vuotta ja elämä on vain online opiskelua eikä luokkakavereitakaan edes tunne kunnolla.

Meidän matkailuun ja tapahtumiin nojaava yrityksemme meni juuri konkurssiin. Yhtään koronaan kuolleita en tunne, mutta oman käden kautta viime aikoina lähteneitä yrittäjiä muutama.

Että ihan h...tin hyvin menee..

Vierailija
302/337 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen, 6-v, on jännittynyt. Häntä pelottaa "koronapöpö", ja hän huolehtii asiasta etenkin ikäisekseen aivan liikaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/337 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen voinut ihan hyvin. Korona-aika on ollut mulle sen vuoksi helppoa, että aloin elämään "koronaelämää" jo 4 vuotta sitten, kun polvieni nivelrikko paheni niin, että en pystynyt matkustamaan enää bussilla lainkaan ja kotini lähiympäristössäkin 100 metriä kävelyä oli jo liikaa, jos en välillä päässyt istumaan. Aloitin ostosteni tilaamisen kotiinkuljetuksella jo silloin ja etätöitä olen tehnyt vuosia.  Polviini laitettiin tekonivelet, ensin toinen ja myöhemmin toinen. Kun olin kuntoutunut nin, että olisin taas pystynyt matkustamaan julkisilla, tulikin pandemia. Kieltämättä alussa vähän harmitti, kun olin ehtinyt jo hankkia museokortin sekä lippuja erilaisiin tapahtumiin ja konsertteihin. Aiempaan verrattuna on kuitenkin ihan mukavaa, että pystyn kävelemään niin paljon kuin haluan enkä tarvitse enää kyynärsauvoja. 

Vierailija
304/337 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on päässä vikaa jos virusta pelkää niin kovasti, että istuu kotona eristyksissä! Ettekö osaa lukea tilastoja??? Korona on lähes 99% maailman ihmisistä vaaraton, eli flunssan kaltaiset oireet, ei muuta! Lukekaa the:n ja who:n tilastoja kuolleista ja verratkaa niitä maiden ja maailman väkilukuun, niin alkaa totuus valjeta, että kyse ei ole kuolemaan johtavasta, pelottavasta taudista! Vanhukset ja sairaat kuolee joo, mutta kuolevat myös muihin tauteihin ja ihan vaan vanhuuteen. Nyt järki käteen ja alkakaa terveet ihmiset elämään normaalia elämää!

Vierailija
305/337 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on päässä vikaa jos virusta pelkää niin kovasti, että istuu kotona eristyksissä! Ettekö osaa lukea tilastoja??? Korona on lähes 99% maailman ihmisistä vaaraton, eli flunssan kaltaiset oireet, ei muuta! Lukekaa the:n ja who:n tilastoja kuolleista ja verratkaa niitä maiden ja maailman väkilukuun, niin alkaa totuus valjeta, että kyse ei ole kuolemaan johtavasta, pelottavasta taudista! Vanhukset ja sairaat kuolee joo, mutta kuolevat myös muihin tauteihin ja ihan vaan vanhuuteen. Nyt järki käteen ja alkakaa terveet ihmiset elämään normaalia elämää!

Puolituttu terve ihminen sairasti koronan vuosi sitten, vieläkään ei pysty tekemään juuri mitään hengästymättä, myöskään hajuaisti ei ole palautunut ja on tullut iho-oireita. Ei siihen kuole joo, mutta haluan kiitos säilyttää nykyisen terveyteni.

Vierailija
306/337 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolituttu terve ihminen sairasti koronan vuosi sitten, vieläkään ei pysty tekemään juuri mitään hengästymättä, myöskään hajuaisti ei ole palautunut ja on tullut iho-oireita. Ei siihen kuole joo, mutta haluan kiitos säilyttää nykyisen terveyteni.

Tämä. Kukaan ei osaa sanoa jälkitaudeista koska ne eivät paljastu heti.

Vierailija
307/337 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitasiin paremmin, jos olisi peruskoulussa etäkoulu ja siinä hyvätasoista opetusta.

Vierailija
308/337 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa on säästynyt paljon, pelkät 4 hengen vuoden matkat on suunnilleen 20 000 yhteensä, tämän rahan laitoin osakkeisiin. Jos tänäkään vuonna ei pääse mihinkään, jää toinen mokoma käyttämättä. Tuo tarkoittaa melkein mun vuoden nettopalkkaa, eli tässähän on pian säästetty sapattivuosi :O tämän kun tajusi niin olen alkanut nuukailemaan vieläkin enemmän,,,

Vierailija
309/337 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä voidaan hyvin, ei viitsi ittensä kanssa tapella kun asuu yksin. Poika asuu muutamien kilometrien päässä omillaan, opiskelee. 

Vierailija
310/337 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vastaus näköjään sensuroitiin. No, uusi yritys:

Mun perhe on minä, N36v korkeakoulutettu ok-tuloinen helsinkiläinen. Saan nykyään kotona ja töissäkin kontrolloimattomia itkukohtauksia. Mun elämä on ihan tauolla rajoitusten vuoksi. Kesän yli jaksan katsoa, mutta jos ei helpota selvästi niin näen pelkkää mustaa, jossa en halua olla. I M -ajatus on pelottavalla tavalla alkanut konkretisoitua mielessä ja ajatuksissa joka päivä. Elämä jossa on vain työ ja ruokakauppa eikä mitään ilonaiheita eikä ketään jonka kanssa asioitaan jakaa on niin musta ajatus että tunnen luhistuvani sen alla. Mä olen elämässä lähtökohdat huomioiden erittäin hyvin menestynyt ja pärjännyt, olen jaksanut pitkälti yksin ilman toisten ihmisten tukea, mutta nyt alkaa voimat olla loppu.

saathansä nyt muuallekkin mennä ku ruokakauppaan.baaritkin auki  23 saakka.mee vaikka stoccalle. kuntosalit auki, tanssikoulut auki, itid auki, uutelaja nuuksi auki. mikä se asia on mikä sulta on rajoitettu?? 

Joo tiedän että yksin harrastettu liikunta ja kuluttaminen on sallittua. Ei ne tunnu riittävältä elämänsisällöltä. Miksi ostaisin nyt mitään en tarvitse vaatteita tms kun en käy missään, urheilukin loppuu aina kuin seinään kun tulee uusi uutinen rajoitusten jatkamisesta, miksi pitäisin itseni kunnossa kun vain olen ajassa, vailla tavoitteita tai suunnitelmia, mitään mitä odottaa

Kai kuitenkin ymmärrät, että rajoitat omaa elämääsi enemmän kuin olisi tarpeenkaan? Ei ole kiellettyä tavata läheisiä tai ystäviä. On vain suositus, että ei tavattaisi sisätiloissa isoissa porukoissa. Voit ihan hyvin mennä ystäväsi kanssa vaikka kahvilaan tai ravintolaan syömään, mutta et kerätä parinkymmenen hengen kaveriporukkaa ja mennä heidän kanssaan. Voit ihan hyvin pyytää jonkun kaverisi luoksesi kahville, mutta on suositeltavaa, että et järjestäisi mitään isoja juhlia. Tosin kotonasi saat järjestää ihan niin isot juhlat kuin mitä asuntoosi mahtuu porukkaa. Yksityiset kuntosalit ovat edelleenkin auki. Kuten myös monet muutkin yksityiset liikuntatilat. 

Tämä!!! En ymmärrä että osa ottaa suositukset kirjaimellisesti rajoituksina.

en tapaa nyt ketään muuta kun poikaani FFP2 maski kasvoilla, muitten takia en ala riskeeraamaan. Suhteet hoituu puhelimella. 

Vierailija
311/337 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muija omaehtoisessa karanteenissa naapurin äijän kanssa tämän kesämökillä ja minä keittelen lomautettuna pontikkaa kotona. Lapset sijoitettu kiireellisinä jonnekin päin Suomea. Voisi sitä huonomminkin asiat olla.

Vierailija
312/337 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nro 303 vastaa: Ja mitähän mä sitten tekisin? Menisin museokorttini kanssa nykimään suljettuna olevien museoiden ovia?  Konserttilipun kanssa konserttisalin ovelle? Tai menisin jonnekin torille tapahtumalipun kanssa visioimaan, että kyseinen  tapahtuma onkin meneillään? Kauppakeskuksissa norkoilu ei kiinnosta eikä baareissa istuminenkaan. Kotona on ihan hyvä olla ja lisäksi voi ulkoilla. 

Vierailija
313/337 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin on poikkeuksia! Myös influenssaan voi kuolla nuori ja terve ihminen, jos käy oikein huono tuuri! Samoin ihan tavallisella flunssalla on ikäviä jälkitauteja, pitkään jatkuvia oireita, esim keuhkokuumekin voi tulla. Eihän se mukavaa ole sairastua näihin tauteihin, mutta ei niiden takia tarvitse yhteiskuntaa sulkea ja eristäytyä kotiin kuin jokin hullu!

Vierailija
314/337 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkilaissinkku +30v. Mun elämä on pyyhkäisty pois. No, työtä onneksi vie on, tiedä sitten miten jatkossa, mutta kaikki harrastukset ja ilonaiheet, asiat joista vapaa-aikani ja elämäni koostuu...poissa. Pää hajoaa täällä yksiössä. En enää jaksa edes mennä ulos. Töiden jälkeen käyn makaamaan sohvalle ja aamulla nousen siitä töihin.

Vierailija
315/337 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten, kun kaikki on suljettu??

Vierailija
316/337 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen perheetön sinkku mutta alan olla aivan loppu ja tuntuu että ihan kaikki alkaa olla aivan sama. Myös tulevan suhteen koska entisenä pätkätyöttömänä taidan olla tätä nykyä pysyvästi työtön, koska kaikki normityöt on itseltä mennyttä ja kaikkiin muihin on hakijoita ihan hurjasti. En voi harrastaa enää kuin ulkoilua ja lenkkeilyä, koska uimahalli sekä sen yhteydessä olevan punttisali on olleet kiinni jo kuukausia. En voi mennä myöskään museoon tai ilmaistapahtumiin koska museot on kiinni ja tapahtumia ei järjestetä. Ystävien kanssa ei olla nähty kesän jälkeen vaan puhuttu ainoastaan puhelimessa, mutta jotenkin siitäkin alkaa mennä maku kun ei kenelläkään ole enää mitään puhuttavaa tai kerrottavaa kun ei kenenkään elämässä tapahdu enää mitään. Kukaan meistä ei tajua miksi meille valittiin tällainen hybridistrategia eikä kukaan olisi voinut viime keväänä uskoa, että tätä ei tukahduteta vaan tämä omituinen "roikutaan hirressä" on se uusi normaali.

Alan päivä päivältä ymmärtää paremmin niitä jotka katselee sopivaa oksaa tai kallionleikkausta.

N40+

Vierailija
317/337 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini on jo aika hajalla kun on lukiossa ekaa vuotta ja elämä on vain online opiskelua eikä luokkakavereitakaan edes tunne kunnolla.

Meidän matkailuun ja tapahtumiin nojaava yrityksemme meni juuri konkurssiin. Yhtään koronaan kuolleita en tunne, mutta oman käden kautta viime aikoina lähteneitä yrittäjiä muutama.

Että ihan h...tin hyvin menee..

Aika karmea on kuvauksenne rehellisyydessään. Mutta tähänkin joku tökerikkö toteaa omahyväisesti, että kaikki on vaan itestä kiinni ja pitää mennä nyt hiihtämään.

Vierailija
318/337 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

no meillä menee nyt jo vähän paremmin, teini pääsi tänään takaisin lukioon, heti ilmapiiri hänen ympärillään parani. ysiluokkalaista ei tilanne juuri hetkauttanut. pienimmät onneksi saaneet olla päiväkodissa ja tokaluokalla kavereiden parissa ja mikä mahtavinta, pari viikkoa sitten pääsivät takaisin harrastuksiinsa.

vanhemmat jo tottuneita etätöihin. kaupassa käydään nopeasti silloin tällöin, ihmisiä vältellään.

Vierailija
319/337 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei ole perhettä joten vastaan vain omasta puolestani. Pskasti menee ja olen niin vttuuntunut ja kyllästynyt koko koronaan ja tartuntatilanteen turhaan vetkuttamiseen etten enää mene takuuseen etteikö tämä raivo jossain vaiheessa tule ulos.

Sori siis siitä, jos/kun purkautuu vääriin/syyttömiin ihmisiin.

Vierailija
320/337 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa on säästynyt paljon, pelkät 4 hengen vuoden matkat on suunnilleen 20 000 yhteensä, tämän rahan laitoin osakkeisiin. Jos tänäkään vuonna ei pääse mihinkään, jää toinen mokoma käyttämättä. Tuo tarkoittaa melkein mun vuoden nettopalkkaa, eli tässähän on pian säästetty sapattivuosi :O tämän kun tajusi niin olen alkanut nuukailemaan vieläkin enemmän,,,

Sama juttu. Olen myös vähentänyt muuta kulutusta, mm. Vaatteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän