Seksiterapeutti antoi ohjeeksi harrastaa seksiä
15v sitten laillistettu seksiterapeutti käski antaa miehelle "rakkaudenosoituksena" vaikka ei olisi huvittanut. Näin tehtiin.
Nyt olen nelikymppinen ja voin jo sanoa, etten ole ajoittain haluton, vaan vihaan seksiä niin paljon, etten enää välitä vaikka menettäisin elämässä kaiken, myös rakastamani ihmisen.
Älkää uskoko seksiterapeuttien neuvoja. Lähtökohtaisesti on väärin, että suhteessa se, jolla seksi pyörii mielessä 24/7 on se "normaali", jonka mukaan on elettävä. Yhdyntä ilman aitoa halua on suuri vääryys ja olen varma, että sillä voi tuhota kenen tahansa seksuaalisuuden täysin. Tavara todellakin kuluu ja tuhoaa siinä sivussa paljon enemmänkin.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Hei!
Olen vilpittömästi järkyttynyt kirjoituksestasi. En muista aikoihin lukeneeni mitään noin paljasta, rehellistä ja murtunutta tekstiä. Olen puolestasi hyvin surullinen ja pahoillani. Kunpa joskus voisit olla taas ehjä. Voimia. En osaa sanoa muuta 😔❤️
Kiitos näistä sanoista.
Vierailija kirjoitti:
Viestisi tuli tarpeeseen, kiitos.
Oma vaimoni suostuu usein haluamatta itse (sanoo haluavansa vain läheisyyttä), koska omat haluni ovat huomattavat. Asiaa pitää näköjään alkaa varomaan, ettei käy samoin. Tiedän, että minua tämä tulee sattumaan, mutta eipä tuo vaihtoehtokaan kuulosta houkuttelevalle.
Etkö voi harkita sopivamman kumppanin hankkimista? Vaimosikin saisi mahdollisuuden löytää jonkun uuden ja oikeasti sopivan. En enää usko, että epäsuhtaiset suhteet voivat koskaan olla onnellisia, koska paine median ym kautta on niin kova ja sinäkin saatat keski-iässä havahtua valtavaan vihaan ja katkeruuteen.
Ex-intohimoinen kirjoitti:
Eikä haluni läheisyyteen loppunut koskaan. Päin vastoin. Mutta mies ei kestänyt läheisyyttä ilman seksiä ja kieltäytyi siitä, ellei luvassa ollut takuuvarmasti seksiä.
Kyllä nyt kuulostaa aika kurjalta tuo miehenkin toiminta :/
Voima ap:lle, kuulostaa todella kurjalta. Olen itse samaa mieltä noista vanhan koulun terapeuteista, neuvoloista saa myös usein samaa juttua kuulla, että pitäisi kotirauhan vuoksi vaan "rakkaudesta" antaa. Sehän alkaa ennemmin tai myöhemmin tuntua todella pahalta, oikeastaan sitä voisi verrata pahoinpitelyyn. Olen itse nyt suhteessa, jossa miehellä on tosi kovat halut ja hän on sanonut, ettei olisi koskaan naisen kanssa, joka pihtaa. Minulla on halut vähentyneet kiihkeän alun jälkeen, mikä on aivan tavallista ja normaalia kummallekin sukupuolelle mutta erityisesti naisille. Olen huolissani siitä, että onko tämä minunkin tulevaisuuteni. Jos sanon ei, voin yhtä hyvin sanoa, että suhteemme on nyt loppu. Erikoista tässä tilanteessa on se, että enää ei tiedä mitä itse edes haluaa, koska koko elämä on toisen seksinhimon painostamaa. Me olemme lähteneet ratkomaan asiaa siten että haemme seksiä muualtakin, meillä ei ole onneksi siinä ongelmaa. Myös minä haluaisin sivusuhteen, mutta sellaisen, jossa tehtäisiin muuta kuin pantaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Voima ap:lle, kuulostaa todella kurjalta. Olen itse samaa mieltä noista vanhan koulun terapeuteista, neuvoloista saa myös usein samaa juttua kuulla, että pitäisi kotirauhan vuoksi vaan "rakkaudesta" antaa. Sehän alkaa ennemmin tai myöhemmin tuntua todella pahalta, oikeastaan sitä voisi verrata pahoinpitelyyn. Olen itse nyt suhteessa, jossa miehellä on tosi kovat halut ja hän on sanonut, ettei olisi koskaan naisen kanssa, joka pihtaa. Minulla on halut vähentyneet kiihkeän alun jälkeen, mikä on aivan tavallista ja normaalia kummallekin sukupuolelle mutta erityisesti naisille. Olen huolissani siitä, että onko tämä minunkin tulevaisuuteni. Jos sanon ei, voin yhtä hyvin sanoa, että suhteemme on nyt loppu. Erikoista tässä tilanteessa on se, että enää ei tiedä mitä itse edes haluaa, koska koko elämä on toisen seksinhimon painostamaa. Me olemme lähteneet ratkomaan asiaa siten että haemme seksiä muualtakin, meillä ei ole onneksi siinä ongelmaa. Myös minä haluaisin sivusuhteen, mutta sellaisen, jossa tehtäisiin muuta kuin pantaisiin.
Olisi voinut käydä meilläkin niin, että vieraissa käyminen ei olisi riittänyt. Kun pahimmillaan se oli tosiaan sellaista, että se miehen panetus oli aivan jatkuvaa. Ja minä kyllä näin selvästi, että niin kävi aina, kun oli erityisesti jotain huolta ja stressiä. Hän hoiti sillä ilmeisesti ahdistunutta oloa ja "lääkettä" olisi pitänyt saada silloin useampi kerta päivässä. Mutta se ei kiinnostanut terapeuttia vähääkään. Sain lähinnä kuulla miten loistava stressin laukaisija seksi on ja ainoastaan hyvä ja positiivinen asia.
Ehkä miehet ja naiset eivät vain sovi useinkaan yhteen. Yhteiskunta pakottaa meitä muottiin, joka ei vain ole sopiva kuin harvoille. Ennen vanhaan seksiä ei pidetty suhteen tärkeimpänä kriteerinä, joten voitiin olla ylpeitä omasta suhteesta ilman intohimoakin. Nykyään kaikki on sen varassa. Olen varma, että tulevaisuudessa ei enää puolet avioliitoista päädy eroon vaan niitä liittoja ei edes enää muodosteta.
Olisi voinut käydä meilläkin niin, että vieraissa käyminen ei olisi riittänyt. Kun pahimmillaan se oli tosiaan sellaista, että se miehen panetus oli aivan jatkuvaa. Ja minä kyllä näin selvästi, että niin kävi aina, kun oli erityisesti jotain huolta ja stressiä. Hän hoiti sillä ilmeisesti ahdistunutta oloa ja "lääkettä" olisi pitänyt saada silloin useampi kerta päivässä. Mutta se ei kiinnostanut terapeuttia vähääkään. Sain lähinnä kuulla miten loistava stressin laukaisija seksi on ja ainoastaan hyvä ja positiivinen asia.
Ehkä miehet ja naiset eivät vain sovi useinkaan yhteen. Yhteiskunta pakottaa meitä muottiin, joka ei vain ole sopiva kuin harvoille. Ennen vanhaan seksiä ei pidetty suhteen tärkeimpänä kriteerinä, joten voitiin olla ylpeitä omasta suhteesta ilman intohimoakin. Nykyään kaikki on sen varassa. Olen varma, että tulevaisuudessa ei enää puolet avioliitoista päädy eroon vaan niitä liittoja ei edes enää muodosteta.
Veikkaan samaa, että tulevaisuudessa suhteita ei enää muodosteta samaan tapaan, ja elinikäiset monogaamiset seksisuhteet jäävät historiaan. Ehkä elinikäistä kumppanuutta on edelleen, mutta kukaan ei oleta että siinä olisi jatkuvasti paljon seksiä, ja kenenkään muun kanssa sitä ei ikinä olisi. Tuo seksiterapeuttien seksintuputus on varmaankin ollut joku säälittävä välivaihe siinä historiallisessa vaiheessa, kun naisten oikeuksien parantuminen, uskonnon merkiutyksen vähentyminen, ehkäisyn kehittyminen ja 60-luvun seksuaalinen vallankumous ovat kohdanneet perinteiset perhearvot, jolloin kaikkea sitä seksin ihanuutta olisi pitänyt tuoda siihen avioliitoon. Ei se pelkästään sukupuoliin liity, onhan naisissakin tosi seksuaalisia ihmisiä, mutta ihan varma on se, että avioparien halut eivät voi aina kohdata, ja sitä ei mikään keskustelu tai terapeutti muuksi muuta. Kyllä tästä asiasta pitäisi kaikkien parisuhteessa olevien ottaa vastuuta, niin ettei kenenkään tarvitsisi kärvistellä puutteessa mutta ei myöskään tarvitsisi alistua panopuuksi, koska se rikkoo ihmisen.
Hienosti sanottu! Olen samaa mieltä.
Googlaan silti yhä säännöllisesti olisiko jo löytynyt ihmelääke naisen haluttomuuteen. Itse kun koen vahvasti niin, että alapää ei toimi, "ei tule erektiota". Tai tulee hentona, mutta sammuu hetkessä tunnottomaksi.
Enkä enää pysty siihen, että vain antaudun siihen mekaaniseen jyystöön, kun mikään ei tunnu miltään.
Olen niin varma, että kehoni on opetettu lukuisten toistojen jälkeen olemaan reagoimatta. Jos yhdyntä olisi tapahtunut aina ainoastaan hyvin kiihottuneena (ja huom lähtökohtani on ollut täysin päinvastainen - sain orgasmin erittäin helposti, eikä sellaista seksiä ollut jossa ei asia sujunut helposti) ja varsinaisesta yhdynnästå olisi pidättäydytty aina mikäli en oikeasti kiihottunut, emme varmasti olisi tässä. Miehelle vain riitti "saisko?", "no oikei, kulta", jalat auki. Ja itse unohdin mitä muuta seksistä voi saada kuin tunteen, että olen kiltti, hyvä ja rakastava kumppani.
Jos olette vielä yhdessä, niin voithan vielä sanoa miehelle, että tämä on tilanne. Sano, että ymmärrät hänen stressinpurkutapansa, joista hän on riippuvainen, mutta sinä et voi enää auttaa. Mies voi käydä maksullisilla tai yrittää saada sivusuhteen. Omat halusi saattavat mahdollisesti vielä joskus palata. Sano miehelle, että voitte jatkaa sillä ehdolla että seksi loppuu hamaan tulevaisuuteen. jos se ei käy hänelle, hän voi lähteä.
Luulin itsekin, että näin mennään loppuelämä, mutta enpä tajunnut, että pikkuhiljaa asia alkaisi tuntua ällöttävämmältä ja ällöttävämmältä ja lopputulos olisi täydellinen inho ja oksetus. En pysty ajattelemaan asiaa ilman vilunväreitä. Alkuun ei ällöttänyt itse seksi vaan ensin se tunne, että ei saa kieltäytyä. Nyt olen jo pisteessä, että seksi ylipäätään ällöttää. Ja nimenomaan se ajatus jyystettävänä olosta, kun se mies puuskuttaa siinä päällä, se vähän jopa sattuu, hikipisarat tippuvat päälle ja sinun on vain ajateltava kiltisti, että tämä on rakkauden työtä. Ja se mies ei meinaa edes laueta, vaan toimitus on pitkäkestoinen rynkytys. Ja parin päivän jälkeen uudelleen ja uudelleen ja uudelleen ja uudelleen.
Ei helvetti, en kertakaikkiaan enää pysty. En ikinä!
Ei näköjåån mitåån uutta. Ilmeisesti pahaa jälkeä syntyy, kun antaa siksi, jotta sopu säilyisi. Kieltämättä tähän vaikutti lapsen saaminen. En halunnut, että mies on ärtyisä lasten nähden ja asia oli ikäänkuin minun vastuullani.
https://www.vauva.fi/keskustelu/1694857/ketju/oma_mies_herattaa_allotys…
Aivan hirveän surullista luettavaa. Olen niin pahoillani puolestasi, ap, että olet joutunut kokemaan tuollaista. Karmea tarina, joka toimii varoituksena kaikille epäsuhtaisten halujen parisuhteessa eläville.
Toivon, että voisit löytää joskus uudestaan kehollisen nautinnon. Ehkä muulla tavalla kuin miehen kanssa yhdynnässä.
Syytän terapeuttia siitä, että hän ei tehnyt mitään sen eteen, että tänä päivänä haluaisin vaan esitti helpon keinon, jolla mies saisi aina kun häntä sattui panettamaan.
Höpö, höpö, en todellakaan usko, että terapeutti sanoi "aina, kun häntä sattui panettamaan", tai mitään sen tapaista. Enkä usko, että kehotti harrastamaan seksiä joka päivä. Liiottelet, eli vääristelet, ja se vie uskottavuuden. Toki uskon ja otan osaa, että sinusta nyt tuntuu ikävältä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä "parisuhde" se semmoinen on, missä sekä pannaan muualla, että tehdään mutkin parisuhdejutut muualla? No, ei se ole parisuhde.
Vierailija kirjoitti:
Jos olette vielä yhdessä, niin voithan vielä sanoa miehelle, että tämä on tilanne. Sano, että ymmärrät hänen stressinpurkutapansa, joista hän on riippuvainen, mutta sinä et voi enää auttaa. Mies voi käydä maksullisilla tai yrittää saada sivusuhteen. Omat halusi saattavat mahdollisesti vielä joskus palata. Sano miehelle, että voitte jatkaa sillä ehdolla että seksi loppuu hamaan tulevaisuuteen. jos se ei käy hänelle, hän voi lähteä.
Näinhän tässä kävi. Kun ei muuta yksinkertaisesti enää ole voinut tehdä. Juttu on kuollut ja kuopattu. En usko, että halut heräävät. En kertakaikkiaan usko. Jos mies haluaa suhteessa seksiä, en usko että kykenen siihen. Mulla on takaraivossa todnäk aina ajatus siitä, että on pakko. Ja se tappaa halut välittömästi.
Uskon että ainoastaan 100% aseksuaali voi ne herättää. Ja takuuvarmasti herättääkin, koska ei haluissani ole ollut alunperin mitään vikaa. Päinvastoin. Mutta mitäpä iloa niistä haluista sitten on. 🤷♀️
Ennen vanhaan seksiä ei pidetty suhteen tärkeimpänä kriteerinä, joten voitiin olla ylpeitä omasta suhteesta ilman intohimoakin.
Ennen vanhaan seksi oli niin iso asia, että sitä harrastettiin VAIN avioliitossa, naisen piti olla neitsyt. Tai tähän painostettiin, ja tähdättiin. Ainahan poikkeuksia sitten on. Tietyissä kulttuureissa rangaistus huorinteosta, aviorikoksesta on vakava, jopa kuolema, jopa tänäkin päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan seksiä ei pidetty suhteen tärkeimpänä kriteerinä, joten voitiin olla ylpeitä omasta suhteesta ilman intohimoakin.
Ennen vanhaan seksi oli niin iso asia, että sitä harrastettiin VAIN avioliitossa, naisen piti olla neitsyt. Tai tähän painostettiin, ja tähdättiin. Ainahan poikkeuksia sitten on. Tietyissä kulttuureissa rangaistus huorinteosta, aviorikoksesta on vakava, jopa kuolema, jopa tänäkin päivänä.
Mitä tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Syytän terapeuttia siitä, että hän ei tehnyt mitään sen eteen, että tänä päivänä haluaisin vaan esitti helpon keinon, jolla mies saisi aina kun häntä sattui panettamaan.
Höpö, höpö, en todellakaan usko, että terapeutti sanoi "aina, kun häntä sattui panettamaan", tai mitään sen tapaista. Enkä usko, että kehotti harrastamaan seksiä joka päivä. Liiottelet, eli vääristelet, ja se vie uskottavuuden. Toki uskon ja otan osaa, että sinusta nyt tuntuu ikävältä.
Terapeutin sanoin: seksiä on monenlaista. On hyvää seksiä, ja on paljon tylsää arkiseksiä ja parisuhteessa pitää hyväksyä, ettei se aina ole niin kaksista. Ja että kun kumppania rakastaa voi aivan hyvin antaa, vaikka ei lainkaan huvittaisi. Ei ole paha juttu, vaikka ei saisi itse mitään.
Ken on samalla terapeutilla käynyt todnäk tunnistaa nämä fraasit.
Enkä harrastanut seksiä joka päivä, koska kuten sanoin, ei sellaista ollut kuin aikoina, jolloin miehellä oli jotain stressiä. Mutta kerran viikossa vähintään, velvollisuudesta.
Eikä tullut ongelmia vuosikausiin. Iloisesti annoin, rakkaudesta. Ei se niin haitannut, etten saanut usein mitään. Jossain vaiheessa venyi puoleen vuoteen, etten tuntenut mitään.
Ja vuosien mittaan tämä menetelmä alkoi syödä ensin positiivisia tunteita, lopulta kasvattaa negatiivisia, kunnes nyt ollaan pisteessä, että tunnen pelkkää ällötystä. 15 vuotta siihen meni.
On näitä terapeutteja vieläkin, joiden mukaan seksiä on annettava. Oksettaa lukea näitä juttuja. "Onko se niin kauheaa, kestää 5-6 minuuttia?"
Kyllä se vaan lopulta sellaiseksi muuttui. Oksettavaa, ällöttävää, kauheaa. Ei enää sekuntiakaan tuota jyystettävänä olemista!
Älkää helvetissä suostuko yhdyntään ilman kiihottumista! Ikinä! Mies voi laueta vaikka millä muulla tavoin, ei se yhdessä olo ole kiellettyä, mutta älä suostu jyystettäväksi!!!!
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/laakari-ja-seksologi-on-puolison-ki…
Ehkä minäkin voisin jotain tällaista vielä joskus tehdä. Mutta en tämän miehen kanssa. Hänelle seksi = yhdyntä.
https://www.google.com/amp/s/www.psychologytoday.com/us/blog/all-about-…
Kunpa olisin kuullut nämä seksiterapeutilta:
Only have sex if you want to have sex.
Even outside of situations of pressure or coercion, you should ultimately never have sex unless you want to.
"At the core, I believe you shouldn't have sex unless you feel excited and present for the sexual interaction," Franco said. There is never a reason you "have to" engage in any kind of sex act if you don't really want to – even if you've had sex with this partner before, or because you've already performed a different sex act on them or anyone else. Not even if they claim to have blue balls.
Don't ever have sex because someone else thinks you should.
Eikä haluni läheisyyteen loppunut koskaan. Päin vastoin. Mutta mies ei kestänyt läheisyyttä ilman seksiä ja kieltäytyi siitä, ellei luvassa ollut takuuvarmasti seksiä.