Sinä, joka edelleen ravaat kuntosalilla korona-aikana
Kommentit (230)
Itse en käy mutta mies käy neljä kertaa viikossa. Menee aamuisin vähän yli kuuden ja on usein ainoa siellä, tai korkeintaan muutama muu Turvavälit pysyvät hyvin. Ei pelkää sairastumista enkä minäkään pelkää että hän sieltä koronan kotiin tuo.
Vierailija kirjoitti:
Koska uusimman tieteen mukaan oireettomat ihmiset EIVÄT levitä koronavirusta, vaikka heillä olisi se.
Et näe kuntosaleilla oireellisia ihmisiä, koska he älyävät olla tulematta jos on koronaoireita.
Sen takia jokainen voi käydä nykyisin kuntosalilla ilman riskiä. Siis kunhan nyt vain kukaan oireellinen ei tule sinne. Yleensä terveydestä välittävät ihmiset ovat älykkäitä, eivätkä tule oireellisena.[/quote
Totta, mutta ne, jotka oireellisen taudin saavat, tartuttavat tautia eteenpäin peräti 2 vrk ennen ensimmäisten oireiden alkua.
Vierailija kirjoitti:
Olen realisti ja ymmärrän sen että näillä tartuntamäärillä tartunnan saaminen kuntosalilla on hyvin epätodennäköistä. Jos koko maassa tulee 200-400 tartuntaa päivässä ei ole kovin todennäköistä että juuri tuo vieressäni treenaava heppu kantaa oireettomana koronavirusta, ja tartuttaa sen minuun. Eri asia olisi jos Suomessa tulisi esim. 5000 tartuntaa päivässä.
Ja toisaalta jos sen sitten sattuukin saamaan, niin on miljoonia tapauksia jotka ovat saaneet koronan ja eivätkä ole edes tunteneet sitä.
Esim. Cristiano Ronaldo sanoi ettei tuntenut mitään, oli täysin oireeton. Ja sen jälkeen ei ole vaikuttanut mihinkään, samaan tahtiin takoo maaleja yhä. Kaikki ei tietysti koe sitä samoin kuin nämä alhaisen rasvaprosentin ammattiurheilijat, ylipainoiset voi kokea sen pahempana. Siksi osaltaan nyt mennäänkin salille vähentämään sitä kehonrasvaa.
Miksi en pelkää sairastumista? Olen nuori (27v) ja terve. En ole sairastunut edes flunssaan koko aikuisiälläni. Ala-asteella olin kerran vatsataudissa, lukiossa oli kerran pieni nuha. Tiedän etten varmaankaan ole immuuni kaikelle, mutta tämän vuoksi en osaa PELÄTÄ sairastumista.
Mutta tämä ei ole syy siihen miksi ravaan salilla. Ravaan salilla (ja muuallakin) siksi, että elämässä täytyy olla muutakin kuin yksin kotona kökkimistä ja työtä. Fyysisen sairastelun vähyydestä huolimatta mielenterveyteni ei ole ollut aina kohdallaan. Oikeasti siis pelkään burn outtia ja masennusta. Sen takia jatkan elämistä normaalisti.
Työssäni muutenkin altistun sadoille ihmisille joka päivä, siksi olisi hassua jättää alle 10 henkilön jumppaan menemättä.
Ei saa antaa pelolle valtaa. Kohta lähden salille.
Heikoissa kantimissa elämä on jos katkee siihen ettei käy salilla. Puntteja yms liikkeittä voi tehdä himassakin ja liikkua ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Heikoissa kantimissa elämä on jos katkee siihen ettei käy salilla. Puntteja yms liikkeittä voi tehdä himassakin ja liikkua ulkona.
Kotipuntteilu on minulle vain hätävara, enkä harrasta ulkonaliikkumista, vaan punttien nostelua.
Vierailija kirjoitti:
Niin, toisten elämä on ihan oikeasti heikommista kantimissa. Miten ajattelit näitä ihmisiä neuvoa?
Kaikilla ei ole tilaa ja välineitä tai osaamista kotona jumppaamiseen. Eikä ulkona kävely loskasäässä ole kaikille mielekästä. Joillekin se salillekin raahautuminen on juuri raahautumista ja muunlaista liikuntaa inhoaa vielä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska en halua "pysyä turvassa", haluan elää elämää.
Kyseessä onkin jonkun muun elämä joka loppuu... sitäkö haluat?
No älä tule lähettyville!
Jos lopettaisin kuntosalilla treenaamisen, lihoisin aivan valtavasti, kun minulla e8 ole varaa hankkia kuntoiluvälineitä kotiin eikä ole tilaakaan. Mun mielestä koronatartunta on pienempi paha kuin ylipaino.
Vierailija kirjoitti:
Olen realisti ja ymmärrän sen että näillä tartuntamäärillä tartunnan saaminen kuntosalilla on hyvin epätodennäköistä. Jos koko maassa tulee 200-400 tartuntaa päivässä ei ole kovin todennäköistä että juuri tuo vieressäni treenaava heppu kantaa oireettomana koronavirusta, ja tartuttaa sen minuun. Eri asia olisi jos Suomessa tulisi esim. 5000 tartuntaa päivässä.
Muunto viirukset alkaa leviämään helpommin ja ahtaissa baareissa se on jo alkanut leviämään mistä vain voi taudin saada ja ja se kaveri kuntosalilla voi olla saanut sen baarista. Tarviiko se tulla 5000 tartuntaa päivässä niin riippuu nyt ihmisistä että ei käydä turhikkeita harrastamassa kun ei ole mikään pakko.
Jos olisi sota aika niin kukaan ei kävisi kuntosalilla pyörää polkemassa tai matolla juoksemassa. Ja nyt on näkymätön sota aika ja se on tappava korona. Riippuu ihmisen elimistöstä miten tuhoisa se voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta voi niitä tehdä salillakin ja vielä paremmin, miksi tekisi ennemmin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon tiukemmassa ihmisiä on ruokakaupoissa kuin ruuhka-ajan ulkopuolella kuntosalilla. Terveydestä ja kehon vastustuskyvystä kannattaa huoletia liikkumalla ja syömällä oikein, ei pelkäämällä ja eristäytymällä.[/quote
Kaupassa vaan käydään mahdollisimman nopeasti kun se nyt on pakko saada ruokaa mutta mutta missään muissa turhissa harrastuksissa ei käydä. Kehon terveydestä voi huolehtia liikkumalla ulkona eikä sisäliikunta ole välttämätöntä ollenkaan.
Siinä on se vaara vain jos saa sen koronan niin kuinka pitkään sitä levittää ennen kuin tajuaa. Jos ei itse pelkää sitä niin taudin levittäjänä on vastuuton. Koko yhteiskunta menee kiinni jos tauti alkaa hallitsemattomasti leviämään. Kaikki eivät ota vakavasti tätä tautia ja sen takia se leviää. Omista harrastuksista jos ei voida edes tinkiä pandemian aikana ja keksiä jotain turvallisempia korvaavia sen tilalle niin osoittaa suurta tyhmyyttä. jokaisen pitää omalla käyttäytymisellään suojella riskiryhmäläisiä ainakin jos ei omasta terveydestään välitä.
Ymmärrä nyt kiihkossasi se, että niitä altistuksia tulee moninkertainen määrä sillä pikaisella kauppareissulla sinulle, kuin tyhjässä kuntosalissa.
Et ymmärrä treenaamisesta mitään, jos väität että kuntosalin voi korvata ulkoliikunnalla.
Vierailija kirjoitti:
Teen kyllä suurimman osa treeneistä nykyään kotona, en koronan vaan ajansäästön ja mukavuuden takia, mutta maastavedot on pakko käydä tekemässä salilla, kun en kehtaa hirveästi kolistella ja levyjä on vain 120 kiloa.
Pitäähän se insta täyttää jotenkin. Mä en oo mitään ellei tule tykkäyksiä ja kehuja. Mun on pakko ottaa kuvia reisien lihaksista ja littenevästä vatsasta. Ei korona tartu oo alle 25.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muunto viirukset alkaa leviämään helpommin ja ahtaissa baareissa se on jo alkanut leviämään mistä vain voi taudin saada ja ja se kaveri kuntosalilla voi olla saanut sen baarista. Tarviiko se tulla 5000 tartuntaa päivässä niin riippuu nyt ihmisistä että ei käydä turhikkeita harrastamassa kun ei ole mikään pakko.
Jos olisi sota aika niin kukaan ei kävisi kuntosalilla pyörää polkemassa tai matolla juoksemassa. Ja nyt on näkymätön sota aika ja se on tappava korona. Riippuu ihmisen elimistöstä miten tuhoisa se voi olla.
No sovitaan että lopetan salilla käymisen, kun tulee 4000 tartuntaa päivässä. Oletko nyt tyytyväinen?
Kristiina xx kirjoitti:
Jos lopettaisin kuntosalilla treenaamisen, lihoisin aivan valtavasti, kun minulla e8 ole varaa hankkia kuntoiluvälineitä kotiin eikä ole tilaakaan. Mun mielestä koronatartunta on pienempi paha kuin ylipaino.
Jo on paskanpuhetta. Minä tein kymmenen kilometrin kävely lenkkejä päivittäin säällä kun säällä ja kotona voi tanssia kuluttaen kaloreita jos ei ole kuntoiluvälineitä. Steppilauta ja käsipainot ei paljoa maksa.
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
Jo on paskanpuhetta. Minä tein kymmenen kilometrin kävely lenkkejä päivittäin säällä kun säällä ja kotona voi tanssia kuluttaen kaloreita jos ei ole kuntoiluvälineitä. Steppilauta ja käsipainot ei paljoa maksa.
Enempi se kuntosali maksaakin kuin kuntovälineet kotiin, eikä mikään estä ulkoilua jollei pakkaset sitten aiheuta hengitysvaikeuksia tms., sellaiselle joka kuntoilee kuitenkin kuntosalilla ei aiheuttane.
Kristiina xx kirjoitti:
Se on muuten ihan totta ja faktaa, että ylipaino ja liika kehonrasva sisäelimien päällä on huomattavasti pahempi asia yleiselle terveydelle kuin koronavirus, jonka muuten iso osa "sairastaa" täysin oireettomana edes tiedostamatta koko viruksen olleen heissä.
Joten siinä on todellakin fiksu lähestymistapa. Varsinkin kun ne ylipainoiset ovat suuremmassa riskissä sen koronan suhteen muutenkin, siksi nyt on parempi pitääkin itsensä kunnossa eikä antaa itsensä lihoa.
Kaikki kun eivät voi lopettaa ja rajoittaa elämäänsä riskiryhmäläisten ja ylipainoisten vuoksi. Heidän pitää itse eristäytyä, ja niiden toisten pitää mieluiten pyrkiä laihtumaan.
Kyseessä onkin jonkun muun elämä joka loppuu... sitäkö haluat?