Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka edelleen ravaat kuntosalilla korona-aikana

Vierailija
30.01.2021 |

Miksi et pelkää sairastumista??

Kommentit (230)

Vierailija
221/230 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nuorin lapsi päiväkodissa, keskimmäinen käy koulussa myöskin joka toinen viikko. Kuntosalilla on samaan aikaan ehkä 4 ihmistä isossa hallissa, joten riski saada se sieltä, on aika pieni. Kaupoissa ihmiset hönkii ilman maskeja kantapäihin kiinni ja porukkaa on kuin pipoa. Luulenpa saavani koronan joko lasten kautta tai kaupasta ennemmin kuin salilta. 

Vierailija
222/230 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin menossa klo 12.00.

Läskeille tauti on vaarallinen. En halua olla läski, ja haluan hyvän vastustuskyvyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/230 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn salilla, koska se on mulle henkireikä koronan ja muuten raskaan elämänvaiheen keskellä. Käyn yleensä aamulla hyvin varhain, jolloin muita treenaajia on max 3 kpl. Sali on iso, joten turvavälit on helppo pitää, ja desinfiointiaineet on käytettävissä laitteiden puhdistamiseen. Minusta on sairasta, että rajat vuotavat kuin seula, ja sitä kautta virusta muunnoksineen tuodaan vapaasti maahan, mutta tavallisten ihmisten fyysiselle- ja mielenterveydelle tärkeät liikuntapaikat halutaan sulkea. 

Vierailija
224/230 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn siellä silloin kun on vähän väkeä. Enkä hengaile kenenkään kyljessä. Plus maski ja desinfiointi ja käsien pesu.

Vierailija
225/230 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän asuinalueen uimahallin kuntosalista saa vuokrata kympillä tunnin perhevuoroja.Fiksu idea.

Vierailija
226/230 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän riskin mutta en pelkää sitä. Mielestäni on typerämpää laittaa fyysinen ja psyykkinen terveys "jäihin" ja koko elämän yhtä lailla.

Liikunnassa hyödyt ovat suuremmat kuin haitat, johon on kumminkin niin pieni mahdollisuus.

SIellä on ihan yhtä turvallista kuin lähikaupassa.

Vierailija
227/230 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona on vaarallinen fyysisesti huonokuntoisille joten haluan viimeisetkin ylimääräiset läskini pois. Minun treenejä on hankala korvata millään hiekkasäkillä tai kehonpainolla.

Jos en pääsisi salille, niin elämä menisi täysin kaupassa käymiseksi, töiden tekemiseksi ja nukkumiseksi. Jos minulta viedään tämäkin harrastus, niin eihän tässä elämässä ole enää mitään.

Luuletteko, että tämä kaikki tulee muuttumaan takaisin normaaliksi muutamassa kuukaudessa tai edes vuodessa?

228/230 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen realisti ja ymmärrän sen että näillä tartuntamäärillä tartunnan saaminen kuntosalilla on hyvin epätodennäköistä. Jos koko maassa tulee 200-400 tartuntaa päivässä ei ole kovin todennäköistä että juuri tuo vieressäni treenaava heppu kantaa oireettomana koronavirusta, ja tartuttaa sen minuun. Eri asia olisi jos Suomessa tulisi esim. 5000 tartuntaa päivässä.

Kuitenkin joka päivä  "jostain" sen tartunnan saa satoja ihmisiä.

229/230 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristiina xx kirjoitti:

Jos lopettaisin kuntosalilla treenaamisen, lihoisin aivan valtavasti, kun minulla e8 ole varaa hankkia kuntoiluvälineitä kotiin eikä ole tilaakaan. Mun mielestä koronatartunta on pienempi paha kuin ylipaino.

Jo on paskanpuhetta. Minä tein kymmenen kilometrin kävely lenkkejä päivittäin säällä kun säällä ja kotona voi tanssia kuluttaen kaloreita jos ei ole kuntoiluvälineitä. Steppilauta ja käsipainot ei paljoa maksa. 

Minä ainakin olen jo vuodessa umpikyllästynyt kävelemään samoja polkuja. On ollut pakko, kun uimahalliin ei pääse ja uiminen on ollut pääasiallinen harrastukseni. Nyt aloin käydä salilla.

230/230 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristiina xx kirjoitti:

Jos lopettaisin kuntosalilla treenaamisen, lihoisin aivan valtavasti, kun minulla e8 ole varaa hankkia kuntoiluvälineitä kotiin eikä ole tilaakaan. Mun mielestä koronatartunta on pienempi paha kuin ylipaino.

Jo on paskanpuhetta. Minä tein kymmenen kilometrin kävely lenkkejä päivittäin säällä kun säällä ja kotona voi tanssia kuluttaen kaloreita jos ei ole kuntoiluvälineitä. Steppilauta ja käsipainot ei paljoa maksa. 

Kaikille kuntoilu ei ole pelkkää kaloreiden kulutusta, vaan esimerkiksi lihasten ja voiman kasvattamista. Lihaksia ei kasvateta kävelylenkeillä, tanssilla tai kämäisillä käsipainoilla.

Minulle se on sitä, että ei tarvitsisi kärsiä selkäkivuista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme