Sinä, joka edelleen ravaat kuntosalilla korona-aikana
Kommentit (230)
Tavoitteena on kesään mennessä yhteistulos 6x omapaino, eli tässä ei ole aikaa mihinkään taukoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
Jos lopettaisin kuntosalilla treenaamisen, lihoisin aivan valtavasti, kun minulla e8 ole varaa hankkia kuntoiluvälineitä kotiin eikä ole tilaakaan. Mun mielestä koronatartunta on pienempi paha kuin ylipaino.
Jo on paskanpuhetta. Minä tein kymmenen kilometrin kävely lenkkejä päivittäin säällä kun säällä ja kotona voi tanssia kuluttaen kaloreita jos ei ole kuntoiluvälineitä. Steppilauta ja käsipainot ei paljoa maksa.
Enempi se kuntosali maksaakin kuin kuntovälineet kotiin, eikä mikään estä ulkoilua jollei pakkaset sitten aiheuta hengitysvaikeuksia tms., sellaiselle joka kuntoilee kuitenkin kuntosalilla ei aiheuttane.
Yleisesti kuntosalijäsenyys maksaa 20e/kk. Ei kovin montaa kuukautta tarvitse skipata ja käyttää ne rahat omiin välineisiin, niin alkaa olemaan kotona jo uskomattoman hyvä kuntosali.
Mutta kuntosalilla käynnissä on etuja, pääseepähän joskus poistumaan kotoa johonkin harrastukseen ja potentiaalisesti tapaa muita ihmisiä ja ehkä jopa kumppanin. Ei kotona eristäytyminen ja erakkoelämä ole lopulta sen arvoista.
Salilta saa paljon herkemmin viruksen kun siellä ollaan pitemmän aikaa samassa tilassa ja puuskutetaan niin että hiki ja sylkipisarat lentää. Kaupassa altistus on hetkellinen jonotus korkeintaan.
Minäkin käyn.Porukkaa vähän.Maski pidetään vielä pukkarissa.Ryhmäliikunta tunneille otetaan tietty määrä.Siellä pidettävä välit.Välineet putsaan kun otan ne.Tunti kun loppuu välineet on putsattava.Kädet putsataan kun sieltä lähdetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen realisti ja ymmärrän sen että näillä tartuntamäärillä tartunnan saaminen kuntosalilla on hyvin epätodennäköistä. Jos koko maassa tulee 200-400 tartuntaa päivässä ei ole kovin todennäköistä että juuri tuo vieressäni treenaava heppu kantaa oireettomana koronavirusta, ja tartuttaa sen minuun. Eri asia olisi jos Suomessa tulisi esim. 5000 tartuntaa päivässä.
Ja toisaalta jos sen sitten sattuukin saamaan, niin on miljoonia tapauksia jotka ovat saaneet koronan ja eivätkä ole edes tunteneet sitä.
Esim. Cristiano Ronaldo sanoi ettei tuntenut mitään, oli täysin oireeton. Ja sen jälkeen ei ole vaikuttanut mihinkään, samaan tahtiin takoo maaleja yhä. Kaikki ei tietysti koe sitä samoin kuin nämä alhaisen rasvaprosentin ammattiurheilijat, ylipainoiset voi kokea sen pahempana. Siksi osaltaan nyt mennäänkin salille vähentämään sitä kehonrasvaa.
Pari huomioita: Ronaldolla ihan sata varmasti on ollut PARAS mahdollinen hoito tuohon tautiin, tarkoitan sitä että varmaan 24/7 joku lääkäri ollut vieressä ja varmasti saanut kaiken mahdollisen "avun" (niistä mitkä mahdollisesti lieventävät oireita) joita Teppo Tavallinen ei Pihtiputaalla saa.
Toisekseen "voimailla" voi kotonakin (huom: JOS nyt puhutaan ns. tavallisesta ihmisestä, ei ammattilaisesta) käytännössä maksutta. Netissä on videoita kuinka omaa painoa hyödyntämällä voi kasvattaa lihaksia, +jos ei kahvakuuliin ole varaa, niin esim. tyhjät muovipullot voi täyttää vedellä ja käyttää niitä painoina, tai ennen suihkua nostella kylppärissä vesiämpäreitä ymv. hätä keinot keksii!
Täällä päin on myös paljon lunta, kerrostalon pihassa huvikseni kolailin omalta ja vähän naapurienkin parkkiruudusta lumia, sekin kävimpikku trenistä.
Vierailija kirjoitti:
Salilta saa paljon herkemmin viruksen kun siellä ollaan pitemmän aikaa samassa tilassa ja puuskutetaan niin että hiki ja sylkipisarat lentää. Kaupassa altistus on hetkellinen jonotus korkeintaan.[/quote
Jyväskylässä se nähttin mutta eihän ne eräät usko.Eiköhän ne kuntosalit mene kohta kiinni jos tartuntoja tulee lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
Jos lopettaisin kuntosalilla treenaamisen, lihoisin aivan valtavasti, kun minulla e8 ole varaa hankkia kuntoiluvälineitä kotiin eikä ole tilaakaan. Mun mielestä koronatartunta on pienempi paha kuin ylipaino.
Jo on paskanpuhetta. Minä tein kymmenen kilometrin kävely lenkkejä päivittäin säällä kun säällä ja kotona voi tanssia kuluttaen kaloreita jos ei ole kuntoiluvälineitä. Steppilauta ja käsipainot ei paljoa maksa.
Enempi se kuntosali maksaakin kuin kuntovälineet kotiin, eikä mikään estä ulkoilua jollei pakkaset sitten aiheuta hengitysvaikeuksia tms., sellaiselle joka kuntoilee kuitenkin kuntosalilla ei aiheuttane.
Yleisesti kuntosalijäsenyys maksaa 20e/kk. Ei kovin montaa kuukautta tarvitse skipata ja käyttää ne rahat omiin välineisiin, niin alkaa olemaan kotona jo uskomattoman hyvä kuntosali.
Mutta kuntosalilla käynnissä on etuja, pääseepähän joskus poistumaan kotoa johonkin harrastukseen ja potentiaalisesti tapaa muita ihmisiä ja ehkä jopa kumppanin. Ei kotona eristäytyminen ja erakkoelämä ole lopulta sen arvoista.
No joo, 20 eurolla saat kaupasta ehkä yhden 10kg levypainon. Tangon saa kun säästää 3kk salimaksut. Aika kauan menee, että pääsee treenaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen realisti ja ymmärrän sen että näillä tartuntamäärillä tartunnan saaminen kuntosalilla on hyvin epätodennäköistä. Jos koko maassa tulee 200-400 tartuntaa päivässä ei ole kovin todennäköistä että juuri tuo vieressäni treenaava heppu kantaa oireettomana koronavirusta, ja tartuttaa sen minuun. Eri asia olisi jos Suomessa tulisi esim. 5000 tartuntaa päivässä.
Ja toisaalta jos sen sitten sattuukin saamaan, niin on miljoonia tapauksia jotka ovat saaneet koronan ja eivätkä ole edes tunteneet sitä.
Esim. Cristiano Ronaldo sanoi ettei tuntenut mitään, oli täysin oireeton. Ja sen jälkeen ei ole vaikuttanut mihinkään, samaan tahtiin takoo maaleja yhä. Kaikki ei tietysti koe sitä samoin kuin nämä alhaisen rasvaprosentin ammattiurheilijat, ylipainoiset voi kokea sen pahempana. Siksi osaltaan nyt mennäänkin salille vähentämään sitä kehonrasvaa.
Pari huomioita: Ronaldolla ihan sata varmasti on ollut PARAS mahdollinen hoito tuohon tautiin, tarkoitan sitä että varmaan 24/7 joku lääkäri ollut vieressä ja varmasti saanut kaiken mahdollisen "avun" (niistä mitkä mahdollisesti lieventävät oireita) joita Teppo Tavallinen ei Pihtiputaalla saa.
Toisekseen "voimailla" voi kotonakin (huom: JOS nyt puhutaan ns. tavallisesta ihmisestä, ei ammattilaisesta) käytännössä maksutta. Netissä on videoita kuinka omaa painoa hyödyntämällä voi kasvattaa lihaksia, +jos ei kahvakuuliin ole varaa, niin esim. tyhjät muovipullot voi täyttää vedellä ja käyttää niitä painoina, tai ennen suihkua nostella kylppärissä vesiämpäreitä ymv. hätä keinot keksii!
Täällä päin on myös paljon lunta, kerrostalon pihassa huvikseni kolailin omalta ja vähän naapurienkin parkkiruudusta lumia, sekin kävimpikku trenistä.
Voihan silläkin tavalla hieman lihasmassaa saada, mutta kiloissa laskettavia nostotuloksia ei. Olen sunnuntaipunttaaja.
Vierailija kirjoitti:
Salilta saa paljon herkemmin viruksen kun siellä ollaan pitemmän aikaa samassa tilassa ja puuskutetaan niin että hiki ja sylkipisarat lentää. Kaupassa altistus on hetkellinen jonotus korkeintaan.
Oireeton tartuttaminen on myytti. Et saa koronaa oireettomista puuskuttajista. Eri asia jos siellä joku aivastelee ja yskii kuin eläin. Mutta aika harva hakeutuu salille moisessa tilassa.
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
Se on muuten ihan totta ja faktaa, että ylipaino ja liika kehonrasva sisäelimien päällä on huomattavasti pahempi asia yleiselle terveydelle kuin koronavirus, jonka muuten iso osa "sairastaa" täysin oireettomana edes tiedostamatta koko viruksen olleen heissä.
Joten siinä on todellakin fiksu lähestymistapa. Varsinkin kun ne ylipainoiset ovat suuremmassa riskissä sen koronan suhteen muutenkin, siksi nyt on parempi pitääkin itsensä kunnossa eikä antaa itsensä lihoa.
Kaikki kun eivät voi lopettaa ja rajoittaa elämäänsä riskiryhmäläisten ja ylipainoisten vuoksi. Heidän pitää itse eristäytyä, ja niiden toisten pitää mieluiten pyrkiä laihtumaan.
Olen ollut ylipainoinen koko ikäni enkä juuri koskaan sairasta kausi funssiakaan. Sokeria en syö enää juurikaan ja katson tuoteselosteiden sokerimäärät. Tunnen paljon hoikkia sairastuneita. Perintötekijät vaikuttavat enemmän kuin se onko lihava tai tai laiha. Elämä on niin lyhyt etten viitsi alkaa rääkkäämään itseäni ollakseni laiha jos hyvä ruoka maistuu. Välttelen kaikin keinoin etten eläisi liian pitkään jossain kolmen hoitajan vuorokaudessa pyörittelemässä ja vaipoissa sängyssä vaan makaamalla. Terveys hihhuliksi en ala ja haluan päästä pois ennen kuin olisin aivan totalisesti toisten ihmisten armoilla kitumassa.
Pelkäänhän. Siksi käynkin siellä.
En ole koskaan pelännyt tartuntaa. Olen perusterve enkä kuulu mihinkään riskiryhmään. En käynyt koko loppuvuonna kuntosalilla kun korona rantautui Suomeen. Viime viikolla aloin taas käydä, en aio enää pelätä elämistä koska tässä nyt selvästi kestää ikuisuus eikä virus ole minulle erityisen vaarallinen.
Olen kuitenkin huolellinen, kuljetan käsidesiä mukana, pidän maskia muutoin kuin urheilusuorituksen aikana, pidän turvaväliä ja riskiryhmään kuuluvaa perhettä olemme tavanneet vain ulkona, huomattavan etäisyyden päästä.
En aio kuitenkaan elää missään kuplassa enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oireeton tartuttaminen on myytti. Et saa koronaa oireettomista puuskuttajista. Eri asia jos siellä joku aivastelee ja yskii kuin eläin. Mutta aika harva hakeutuu salille moisessa tilassa.[/quote
Teatterissa korona oli levinnyt vaikka kukaan ei ollut yskinyt tai aivastellut. Korona tartunnan saajahan levittää sitä vaikka itsellä ei ole vielä tullut oireita. Eihän se muuten leviäisi jos oireellinen ihminen vetäytyisi heti eristykseen niin ettei tautia levitä.
Käyn pienellä salilla, joka ei kuulu mihinkään ketjuun. Siellä on yleensä vain 1-2 ihmistä minun lisäkseni, joten voimme pitää yli 5 m välit toisiimme. Esim. tänään ei ollut ketään. Desinfioin laitteet ennen ja jälkeen (minulla on oma pullo mukana).
Psyykkinen hyvinvointini on koetuksella tällä hetkellä eristäytyneisyyden ja monien perheeseen liittyvien asioiden takia, eikä depressio ole kaukana. Olen huomannut, että säännöllinen liikunta auttaa minua pitämään pään vedenpinnan yläpuolella (juuri ja juuri). Kuntoilen toki paljon myös ulkona, mutta lihastreeniä on vaan niin paljon helpompi tehdä salilla kuin kotona, että olen nyt käynyt tuolla pienehköllä salilla.
Täällä on ilmaantuvuusluku vajaa 20. Salilla on yleensä 0-2 ihmistä samaan aikaan. Joo, voi silti saada tartunnan, mutta niin sen voi saada kaupastakin. Muualla en sitten käykään. Enkä näe edes juurikaan muita ihmisiä. Mun terveys vaatii tietynlaista liikuntaa ja salilla se on helpointa ja turvallisinta. Ulkoilen myös paljon.
Järvenpään kuntosalilta lähti 28 ihmisen sairastuminen koronaan. Että se niistä turvaväleistä ja turvallisuudesta. Ja mukana sairastuneissa syyttömiä lapsia ja läheisiä, jotka saaneet viruksen itsekkäiltä kuntosalilla kävijöistä. Kun Mulla on oikeus liikkua, muista viis.
Vierailija kirjoitti:
Järvenpään kuntosalilta lähti 28 ihmisen sairastuminen koronaan. Että se niistä turvaväleistä ja turvallisuudesta. Ja mukana sairastuneissa syyttömiä lapsia ja läheisiä, jotka saaneet viruksen itsekkäiltä kuntosalilla kävijöistä. Kun Mulla on oikeus liikkua, muista viis.
Onpahan hurskastelua. Milloin olet viimeksi majoittanut tuntemattomia kodittomia kotiisi? Milloin olet viimeksi luopunut työpaikasta jonkun toisen hyväksi?
Viime kevään koronan aiheuttaman 2 kk kuntosalitauon jälkeen meni 2 kk ennen kuin olin entistä vastaavassa kunnossa. Aloittaminen uudestaan oli yllättävän vaikeaa vaikka tauko ei ollut pitempi.
Toisen korona-aallon myötä päätin että en pidä taukoa toista kertaa ja yritän käydä salilla edes jonkin verran. Tärkeää on pitää etäisyyttä muihin treenaajiin jotka aivan hyvin voivat olla koronan levittäjiä kun osa ei välitä mistään säännöistä.
Eilen sain toisen rokotteen ja illalla kävin salilla. Tänään paikat ovat olleet todella kipeät, päätä on särkenyt ja on ollut kuumeinen ja veltto olo. Johtuuko rokotuksesta, sairastumisesta vai salikäynnistä vai miten en tiedä.
Muille sanon vaan että näinä aikoina pitää yrittää elää niin normaalia elämää kuin voi huomioiden määräykset.
Minua ei rassaa tämä eristyneisyys pätkääkään. Samoin sanoi miehenikin. Narsistisilla ihmisillä kun on kamala huoli lihastreeneistä niin se naurattaa. Ei voisi enää olla turhamaisempaa kun murehtia jostain lihastreeneistä.
Tai omasta ulkonäöstä miltä se värkki näyttää. Mitä mieltä muut että onko ihan normaalia tuijottaa vain omaan napaansa ja ajatella jotain omaa lihaksistoa tällaisena aikana.
Töissä altistuessa on vaara että tartuttaa sitten niitä muita jumppaajia.
Youtube on täynnä videioita kuinka kotona voi jumpata ilmankin mitään välineitä.