Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla henkilöllisyystodistusta, ajokortti , passi vai pelkkä kelakortti...?

kortiton
30.01.2021 |

Seurasin tuota yhtä ketjua, ja siitäpä syystä laitoin uuden ketjun tulille. Itselläni on pelkkä kela-kortti, ja sillä olen pärjännyt vaikka ikääkin on 50 ja risat. Miettinyt kyllä henkilöllisyystodistuksen hankintaa, mutta pitäisi ilmeisesti ottaa puoli sukua todistamaan että olen se kuka väitän olevani.
Mutta kun tähänkin asti olen "paperittomana" pärjännyt, niin eipä ole tullut tehtyä asian eteen mitään.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

todistus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verkkokaupasta tilaamisen olen ulkoistanut lapsilleni. Ja viimeksi kyllä onnistui noutaa postin paketti. Ehkä oon sellainen vanha dinosaurus joka ei hanki asioita turhan takia. Ja mietin että pärjääkö tässä yhteiskunnassa näin, mutta vielä ei ole tullut seinää vastaan. -ap-

Mä olen vielä vanhempi kuin sinä, enkä voisi kuvitellakaan eläväni tuolla tavalla. Ei matkustamista, ei autolla ajoa, ei edes voisi ostaa omia ostoksiaan. Ihan kuin joku vajaakykyinen.

Kun en ole vielä keksinyt mihin sitä hölö-korttia tarvitsisin. Ajokorttia ei ole joten eipä sitä autoaakaan silloin tarvitse. Matkustaminen ei ole mun juttuni. Tietokonettakaan en ole oppinut käyttämään, ja ehkä olen vajaakykyinen koska en myös osaa sieltä verkkokaupoista mitään tilata. Ja ihan osaan kyllä ostokseni tehdä, minusta on käytännöllisempää tehdä ostokset ihan paikan päällä. Ja näin erilaisia me ihmiset olemme, eli elämäni on rikasta monellakin tapaa. Ilman näitä mainitsemiasi asioita.

Entäs kun sun pitää todistaa henkilöllisyytesi pankissa,ja sulla ei olekaan sitä ns hölökorttia jota niin mollaat,jääpi rahat saamatta!

En ole mollannut. Jokainen elää tavallaan. Ja kun en asioi pankissa henkilökohtaisesti. Taikaseinä on vielä antanut rahat, ja laskut hoituu verkkopankissa. Tää korona-aika on saanut eristäytymään turhilta kontakteilta.  Ihan mielenkiinnosta aloitin tämän ketjun, ja kiinnosti miten ihmiset pärjäävät kun tuntuu että niitä kortteja pitää olla joka lähtöön. Niin vaan me ihmiset ollaan erilaisia. -ap-

Vierailija
42/59 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs nyt joitakin tuntuu hiertävän tämä asia.

kommentistasi päätellen taidat kipuilla itsekin tätä juttua :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu sinulle. Mitäs urkit?

Vierailija
44/59 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kaikki korvaa kohta julkaistava pakollinen p i r u n merkki. Se otetaan oikeaan käteen tai otsaan.

Vierailija
45/59 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen muunkin asian (esim. laastarien ja työkalujen) käyttö voi olla satunnaista mutta silti melko varmasti vastaan tulevaa. Kyllä jonkinlainen joka paikkaan kelpaava henkkari olisi hyvä olla olemassa, jotta asiat sujuu niinä harvoina kertoina, kun sitä tarvitsee.

Ap:llahan asia ei ole rahasta kiinni, mutta niille joilla on: välttämättömään henkilötodistukseen on mahdollista saada toimeentulotukea. (Pelkkää ulkomaanmatkaa varten tukea ei saa.)

https://www.kela.fi/valttamaton-henkilotodistus-tai-asiakirja

Vierailija
46/59 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu sinulle. Mitäs urkit?

Jokaisella on vapaus olla vastaamatta. Ihmisiä ja elämäntilanteita on erilaisia. Niin kauan kun palstalla ei ole kieltoa, niin kuhan kysyin. :) -ap-

Vierailija
47/59 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa on kyllä tärkeä asia. Suomessa asuu paljon paperit tomia ihmisiä, ihan kantasuomalaisia. 

Note: Paperittomi a on näköjään kielletty sana palstalla.

Vierailija
48/59 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokortilla yritän pärjätä niin pitkään kun voin.

Jonkin aikaa olin käytännössä ilman sitäkin, kun pahvinen tuhoutui, ja olihan se ikävää vaivata tuttua pakettien haulla.

Sitten uusin sen, ja otin henkilökortin samalla, se on kuitenkin jo vanhentunut, en tarvinnut kertaakaan. Eikä tarvinnut ketään vaivata asialla, kysymyksillä se tunnistus tehdään.

Passia minulla ei ole koskaan ollut, matkustelu on poissuljettua jo rahan takia. Eipä kyllä ole autoonkaan enää varaa.

Vierailija
49/59 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaton Kela-kortti, ajokortti ja 2 vuotta sitten vanhentunut passi.

Vierailija
50/59 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInulla on henkilökortti, johon on liitetty Kela-kortin ominaisuudet sekä AB-ajokortti. Vuoden 2016 jälkeen myönnettyihin henkilökortteihin ei saa enää noita sairausvakuutustietoja vaan tarvitsee sen erillisen Kela-kortin. Se oli typerä uudistus.

https://www.kela.fi/ajankohtaista-kela-kortti/-/asset_publisher/I7X3vuE…

Vierailija
51/59 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInulla on henkilökortti, johon on liitetty Kela-kortin ominaisuudet sekä AB-ajokortti. Vuoden 2016 jälkeen myönnettyihin henkilökortteihin ei saa enää noita sairausvakuutustietoja vaan tarvitsee sen erillisen Kela-kortin. Se oli typerä uudistus.

Hyväksytäänkö tuo muuten vielä kela-korttina vaikka henkkarina onkin vanhentunut?

Vierailija
52/59 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastanneille. Naamatusten monet ihmettelevät, että miksi mulla ei ole hölö-korttia. Sitten kyllä monasti toteavat että vaikka se kortti on, niin sitä silti uusitaan vaikka sitä ei tarvitse oikein missään. Moneen paikkaan kuulemma riittä ajokortti tai sitten se kela-kortti. Yritän vain olla tekemättä turhia hankintoja. Eräs tuttukin sanoi kerran, että osta ja hanki vain sitä mitä todella tarvitset. -ap-

Vierailija
53/59 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kommentistasi päätellen taidat kipuilla itsekin tätä juttua :D

Ihmettelen vaan tätä tuputusta ja alapeukkuja heti kun sanoo ettei tarvitse :D

Vierailija
54/59 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa on kyllä tärkeä asia. Suomessa asuu paljon paperit tomia ihmisiä, ihan kantasuomalaisia. 

Note: Paperittomi a on näköjään kielletty sana palstalla.

Mitä sitten?

Vierailija
55/59 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokortti ja passi on. Kuvaton kelakortti on turhana jossain piirongin pohjalla, en ole käyttänyt sitä vuosiin edes apteekissa.

Vierailija
56/59 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verkkokaupasta tilaamisen olen ulkoistanut lapsilleni. Ja viimeksi kyllä onnistui noutaa postin paketti. Ehkä oon sellainen vanha dinosaurus joka ei hanki asioita turhan takia. Ja mietin että pärjääkö tässä yhteiskunnassa näin, mutta vielä ei ole tullut seinää vastaan. -ap-

Mä olen vielä vanhempi kuin sinä, enkä voisi kuvitellakaan eläväni tuolla tavalla. Ei matkustamista, ei autolla ajoa, ei edes voisi ostaa omia ostoksiaan. Ihan kuin joku vajaakykyinen.

Henkilökorttia en voi hankkia kun ei poliisi voi minua tunnistaa, olen miettinyt pääni puhki miten tästä selviän.

ööö... miksi poliisi ei voisi sua tunnistaa?

Vierailija
57/59 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväksytäänkö tuo muuten vielä kela-korttina vaikka henkkarina onkin vanhentunut?

Se henkilökortti on vielä voimassa joulukuuhun 2021 asti ja minulla on olemassa kuvaton Kela-kortti.

Vierailija
58/59 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkilökorttia en voi hankkia kun ei poliisi voi minua tunnistaa.

tästä tulee mieleen juorulehtien otsikot. "Julkkis XX lähes tunnistamattomana. Katso kuvat!!" :D

Vierailija
59/59 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se henkilökortti on vielä voimassa joulukuuhun 2021 asti ja minulla on olemassa kuvaton Kela-kortti.

Niin ajattelin vain omalta kohdaltani, jos joku sattuisi tietämään. Minulla siis vanhentunut henkilökortti jossa kela-tiedot, en tiedä missä se vanha kortti lienee, ja saattaa olla että pian tarvitsisin apteekissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan