Meidän 2,5-vuotias huusi viime yönä niin että poliisit tulivat kotiovelle!!!
Meidän poika on ollut kieltämättä uhmaiässä viimeiset pari kuukautta, mutta en olisi ikinä uskonut että poliisit ilmestyisivät ovemme taakse keskellä yötä! Naapurit olivat kuulemma hälyttäneet poliisit kun poika oli huutanut niin pitkään, niin konstaapeli kertoi.. Mielestäni aivan älytöntä! Onko kenellekään muulle käyny koskaan näin?
Kommentit (42)
Uhmis nimittäin huutaa, ja ei sen väliä onko päivä vai yö, mutta jos uhmakohtaus tulee, niin silloin huudetaan. Ja yöllä lisäksi huudetaan kauhukohtauksia. Ja se on ihan normaalia.
Vierailija:
Oletteko selvittäneet, miksi lapsenne huutaa päivin öin??? Sehän ei ole millään tapaa normaalia eikä tietenkään myös hyväksyttävää esim. kerrostalossa.
Se ei ole normaalia, huutaa voi joo, mutta se menee nopeasti ohi tuonikäisellä.
Joka ei halua näitä ääniä kuulla, etsiköön asumuksensa muualta kuin kerrostalosta.
Ihan sama juttu, kun jotkut äidit kehtaa huudattaa lapsiaan esim. häissä tai hautajaisissa... sekään ei ole hyväksyttävää. Vanhemmat eivät vaan välitä.... käy sääliksi tätä ko lastakin :(. Kannattaisi tutkituttaa, miksi huutaa.
-26-
Jotkut lapset sitäpaitsi vaan ovat huonoja nukkujia. Meilläkin heräillään, ja huudetaan. Ei joka yö, mutta onpa tätä jatkunut oikeastaan lapsen syntymästä asti, välillä ollut melko pitkiäkin taukoja, mutta aina joku uusi asia vaivannut. Nyt isompana mm. kauhukohtaukset, painajaiset, uhma, hampaat, jne...
ja on edelleen ihan normaalia.
Ilmeisesti kotona on jotain vialla, tai nukkumisasioissa on jotain vikaa, tai lapsella on jotain vikaa.
Kyllä terve umaikäinen rauhoittuu nopeasti. Yöt on nukkumista varten.
Minä ainakin huudatan lastani väkisin häissä ja hautajaisissa, totta kai haluan rikkoa sukkahousuni rimpuilevaa ja huutavaa lasta pitäen, ja mukavampaahan se on, että kaikki tuijottavat enkä itse kuule ohjelmasta mitään. Uhma on uhmaa. Ja pikkuvauvat on pikkuvauvoja.
Huutaminen puolivuotta jatkuvasti öisin ei oel normaalia, oli sitten miten kkova uhmaikä tahansa.
Mitähän provoa mun viesteissä oli?? En mä ainakaan tykkää sellaisesta, kun jotkut äidit antaa lastensa huutaa kirkossa häiden tai hautajaisten aikana... Se on tosi epäreilua hääparia/omaisia kohtaan.
-26-
Ja aina ei tiedä kummasta on kyse. Onneksi meillä ei huudeta kuin harvoin, mutta uskon kyllä, että normaalin rajoihin kuuluu useamminkin, jopa joka yö huutaminen.
Ja ei ole normaalia tuonikäisen huutaa joka yö.
ja jos ovat epäilleet perheväkivaltaa, ei varmasti tee heti ensimmäisenä mieli mennä itse oletettujen tappelijoiden väliin. Näistäkinhän on paljon varoittavia esimerkkejä.
Jos tiedät kuka ilmoituksen teki, oisko ideaa kertoa joskus, kun heitä näet, että mistä oikein on kysymys?
Mielikuvitus saattaa joskus saada uskomattomat mittasuhteet (tässä tapauksessa tarkoitan naapureitasi).
Ja et kertonut, minkäikäisten lasten sitten on lupa huutaa/itkeä? Alle puolivuotiaan, alle 2-vuotiaan, uhmaikäisen. Aina huutamiselle/itkemiselle ei vaan voi mitään. 2-vuotias esimerkiksi innostuu helposti kirkossa kokeilemaan hienoa kaikua huutaen. Kun hänet yrittää saada hiljaiseksi, saadaan helposti aikaan oman tahdon kohtaus, ja huutelu muuttuu karjunnaksi. Niin, tahallaanhan ne kaikki äidit lapsiaan huudattavat.
Ei se uhmakaan niin nopeasti ohi mene, ja kaikilla lapsilla se ei ole niin helppoa. Vaikka kuinka oltaisiin johdonmukaisia, toisten lasten tempperamentti on sellainen, että asioita pitää käydä läpi vaikeamman kautta.
Ja myös omissa häissämme oli vauvoja ja isompiakin lapsia. Eikä haitannut pienet huutelut eikä vauvojen itkut yhtään. Se kuuluu elämään, häissäkin.
Ei mitään lapsettomia häitä, vaan vanhemmille järki käteen. Jos vauva/lapsi innostuu kirkossa huutamaan, niin sitten poistutaan kirkosta!!! Haloo???
Ja että minkä ikäinen lapsi sitten saa huutaa? No ei minkään ikäinen mun mielestä puolta vuotta saa huutaa päivin öin ilman, että syytä tutkitaan. Ei ne vauvat ja lapset syyttä suotta itke.
-26-
Jotkut häät ovat lapsettomia toisen taas eivät.
Oletteko selvittäneet, miksi lapsenne huutaa päivin öin??? Sehän ei ole millään tapaa normaalia eikä tietenkään myös hyväksyttävää esim. kerrostalossa.