Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpikohan tulee yhteiskunnalle kalliimmaksi; Maksaa minun syrjäytymiseni täysin eristäytyneenä kotiini seuraavan n. 50 vuoden ajan, vai maksaa tarvitsemani 5 000e hintainen oikomishoito?

Vierailija
30.01.2021 |

Olen viimeisen 14kk aikana poistunut kotoani vain kauppaan maskin kanssa kelo 23 jälkeen.

Kaikki muut ihmisten kohtaaminen tuottaa ahdistusta suuni tilanteen takia.

Sitä voi miettiä mikä tässä tilanteessa olisi järkevää...

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin. Minä olen maksanut hammaslääkärille yli 2000 vuoden aikana ja remontti jatkuu. Ei kivaa maksaa mutta miksi muiden pitäisi maksaa minun huonot hampaani?

Huomasitko miten kerroin että en kykene kohtaamaan muita ihmisiä lainkaan ennen kuin tämä ongelma on korjattu?

ap

Kuulostaa että ongelma ei ole hampaissa vaan mielenterveydessä.

Vierailija
42/71 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin. Minä olen maksanut hammaslääkärille yli 2000 vuoden aikana ja remontti jatkuu. Ei kivaa maksaa mutta miksi muiden pitäisi maksaa minun huonot hampaani?

Huomasitko miten kerroin että en kykene kohtaamaan muita ihmisiä lainkaan ennen kuin tämä ongelma on korjattu?

ap

Kuten sanoin; Minulle kelpaa myös terapia jos se saa tämän ongelman poistumaan...Epäilen kuitenkin etei saa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen narkkari ja jatkan ryöstelyä ellette maksa mun huumeita. Nih.

Vierailija
44/71 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästä vaikka tuista tuo 5000 €. Menee 1 - 2 vuotta riippuen siitä onko sinulla mitään säästössä valmiiksi.

Vierailija
45/71 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo 2 vuotta menee hoidon suorittamiseen samalla. Ei sitä könttänä tarvitse maksaa.

Vierailija
46/71 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä lähinnä ärsyttää otsikointisi - haluat yhteiskunnan maksavan oikomishoitosi, sillä ilman sitä syrjäydyt. Teet kuitenkin itse päätöksesi, eikä asiaa voi sysätä yhteiskunnan vastuulle. Valitettavasti oikomishoito, vaikka siihen ihan fyysistä terveysproblematiikkaa mahdollisesti liittyykin, on omakustanteista, kuten kaikki hammashoito. Paitsi toki tt-tuilla elävistä en osaa sanoa. Sosiaalinen haitta, kuten itse ensi alkuun ongelmaa kuvaat, tuskin on pätevä syy saada oikomishoitoa yhteiskunnan varoilla.

Onko muutamien tonnien velka todella pahempi asia kuin eläminen syrjäytyneenä 50 vuotta?

Vierailija
47/71 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis minkä ihmeen takia oletat että aikuisen esteettinen hammashoito pitäisi maksaa verorahoista?

Pitäskö mun olla katkera etten saa nenäleikkausta ja silikonitissejä verovaroin? En pysty käymään ulkona, ku pienet tissit ja koukkunokka hävettää yhyyyyy

Lopeta tuollainen typerä naljailu. Asiatonta. Mene terapiaan ja koeta toisten haukkuminen. Kiusaaja olet. Paskiainen. Ns. Paskahousu. Ole hyvä vaan.

Mene ap juttelemaan johonkin. Käy lääkärillä.

Tosiaan se, että hakeudun töihin ja maksat itse ne oikomiset on hyvä vaihtoehto. Niihin saa lainaa. Kysy pankista.

Sinulla on hieno elämä. Olet jotenkin lukossa nyt.

Olet hieno tuommoisena kuin olet. Arvokas.

Apuja rohkeasti hakemaan.

Vierailija
48/71 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kuten sanoin; Minulle kelpaa myös terapia jos se saa tämän ongelman poistumaan...Epäilen kuitenkin etei saa

Mene nyt ensin lääkäriin sitä terapiaa hakemaan.

Toimi rohkeasti.

Vierailija
49/71 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman huonoin neuvottelutaktiikka - uhkaus ampua itseään jalkaan. Jos muut eivät tee sitä tai tätä, niin syrjäydyn ja maksan yhteiskunnalle.

Emme maksa hoitojasi, sen kun syrjäydyt asuntoosi. Työpaikkoja ei kuitenkaan riitä kaikille ja osaa porukasta joudutaan ylläpitämään. Nyt se joku putoaja olet sinä. Joku muu taas saa paikan ja ponnistaa mukaan yhteiskunnan toimintaan 👍

Vierailija
50/71 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muokin hävettää kohdata muita ihmisiä kun mulla ei ole uutta Mersua. Pitäisiköhän yhteiskunnan hankkia sellainen?

Vierailija
51/71 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat oikomishoidon kunnallisella puolella, jos hampaiden vinous aiheuttaa kipua tai haittaa syömistä.

Jos hampaat ovat vain esteettinen haitta, hoito on harkinnanvarainen. Monet hampaidensa näyttämistä arastelevat ovat opetelleet puhumaan niin, ettei hampaat näy. Harjoittele peilin edessä.

Vierailija
52/71 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikomishoidothan ovat pitkiä ja ne tavataan maksaa erissä. Jos se kustantaa 5000 €, kestokin on varmasti pitkä eli esim. kaksi vuotta. Näin ollen sinun tarvitsee maksaa vain 2500 € vuodessa. Oikojan kanssa varmasti voi sopia, että maksat 400 € hoidon alkaessa ja sitten 200 € kuussa 2 vuoden ajan eli yhteensä 5000 €.

Niin muuten muutkin maksavat omat ja lastensa oikomishoidot. Ei sitä rahaa kahden vuoden hoidosta tarvitse kerralla lyödä tiskiin.

Vierailija
53/71 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt oikaisulääkärillä saamassa arvion hoidon tarpeesta? Onko ongelma diagnosoitu esteettiseksi vai toiminnalliseksi? Hinnasta? Mahdollisuudesta kunnalliseen hoitoon? Nämä kaikki pitäisi tietää ennen kun sinua voi neuvoa.

Terv. Oikaisulääkärin hammashoitaja

Vierailija
54/71 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko käynyt oikaisulääkärillä saamassa arvion hoidon tarpeesta? Onko ongelma diagnosoitu esteettiseksi vai toiminnalliseksi? Hinnasta? Mahdollisuudesta kunnalliseen hoitoon? Nämä kaikki pitäisi tietää ennen kun sinua voi neuvoa.

Terv. Oikaisulääkärin hammashoitaja

Tämä tyyppi on mm. soittanut viidelletoista eri hammaslääkäriasemalle vaatien, että hammaslääkäri lupaa etukäteen poistaa asiakasta näkemättä tyyppiä itseään häiritsevät terveet etuhampaat. ”Turhaa reissua” hän ei nimittäin aio tehdä kun menee bensaa hukkaan! Kunnallisessa oli käynyt ensin ihan paikanpäällä. Hammaslääkäreistä 0/16 suostui poistamaan hampaat, ja nyt on siirrytty vaatimaan oikomishoitoa.

Vierailija
55/71 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä lähinnä ärsyttää otsikointisi - haluat yhteiskunnan maksavan oikomishoitosi, sillä ilman sitä syrjäydyt. Teet kuitenkin itse päätöksesi, eikä asiaa voi sysätä yhteiskunnan vastuulle. Valitettavasti oikomishoito, vaikka siihen ihan fyysistä terveysproblematiikkaa mahdollisesti liittyykin, on omakustanteista, kuten kaikki hammashoito. Paitsi toki tt-tuilla elävistä en osaa sanoa. Sosiaalinen haitta, kuten itse ensi alkuun ongelmaa kuvaat, tuskin on pätevä syy saada oikomishoitoa yhteiskunnan varoilla.

Onko muutamien tonnien velka todella pahempi asia kuin eläminen syrjäytyneenä 50 vuotta?

Kyse ei ole valinnastani, vaan siitä että en pysty kohtaamaan ketään ihmistä jolle minun pitäisi puhua jotakin tai muusta syystä avata suuni.

En minä ole valinnut tätä purentani ongelmaa, tai sitä miten se vaikuttaa minuun...

ap

Vierailija
56/71 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailman huonoin neuvottelutaktiikka - uhkaus ampua itseään jalkaan. Jos muut eivät tee sitä tai tätä, niin syrjäydyn ja maksan yhteiskunnalle.

Emme maksa hoitojasi, sen kun syrjäydyt asuntoosi. Työpaikkoja ei kuitenkaan riitä kaikille ja osaa porukasta joudutaan ylläpitämään. Nyt se joku putoaja olet sinä. Joku muu taas saa paikan ja ponnistaa mukaan yhteiskunnan toimintaan 👍

Ei se edelleenkään ole "uhkaus", vaan toteamus miten asiat näyttävät tulevan menemään viimeisen 14kk perusteella.

ap

Vierailija
57/71 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis minkä ihmeen takia oletat että aikuisen esteettinen hammashoito pitäisi maksaa verorahoista?

Pitäskö mun olla katkera etten saa nenäleikkausta ja silikonitissejä verovaroin? En pysty käymään ulkona, ku pienet tissit ja koukkunokka hävettää yhyyyyy

Lopeta tuollainen typerä naljailu. Asiatonta. Mene terapiaan ja koeta toisten haukkuminen. Kiusaaja olet. Paskiainen. Ns. Paskahousu. Ole hyvä vaan.

Tosiaan se, että hakeudun töihin ja maksat itse ne oikomiset on hyvä vaihtoehto. Niihin saa lainaa. Kysy pankista.

Olen hakenut myös apua ahdistukseen tämän tilanteen takia ihan lääkäriltä, mutta ei se edennyt mihinkään.

ap

Vierailija
58/71 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hakenut myös apua ahdistukseen tämän tilanteen takia ihan lääkäriltä, mutta ei se edennyt mihinkään.

ap

Oletko myös käynyt oikaisulääkärillä kysymässä hoidon tarvetta ja mahdollisuuksia kuten tuolla jo aikaisemmin kysyin. Et ole vielä vastannut.

Vierailija
59/71 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Oletko myös käynyt oikaisulääkärillä kysymässä hoidon tarvetta ja mahdollisuuksia kuten tuolla jo aikaisemmin kysyin. Et ole vielä vastannut.

Olen käynyt kahdessa konsultaatiossa yksityiselllä

Toiselta hinta-arvio 5000e

Vierailija
60/71 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikomishoidothan ovat pitkiä ja ne tavataan maksaa erissä. Jos se kustantaa 5000 €, kestokin on varmasti pitkä eli esim. kaksi vuotta. Näin ollen sinun tarvitsee maksaa vain 2500 € vuodessa. Oikojan kanssa varmasti voi sopia, että maksat 400 € hoidon alkaessa ja sitten 200 € kuussa 2 vuoden ajan eli yhteensä 5000 €.

Niin muuten muutkin maksavat omat ja lastensa oikomishoidot. Ei sitä rahaa kahden vuoden hoidosta tarvitse kerralla lyödä tiskiin.

Jos sä todella haluat sen oikomishoidon, taatusti löydät keinot maksaa siitä 200 € kuussa. Jos taas et sitä todella halua, varmasti löydät hyviä syitä jatkaa kotona loikoilemista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi