Kumpikohan tulee yhteiskunnalle kalliimmaksi; Maksaa minun syrjäytymiseni täysin eristäytyneenä kotiini seuraavan n. 50 vuoden ajan, vai maksaa tarvitsemani 5 000e hintainen oikomishoito?
Olen viimeisen 14kk aikana poistunut kotoani vain kauppaan maskin kanssa kelo 23 jälkeen.
Kaikki muut ihmisten kohtaaminen tuottaa ahdistusta suuni tilanteen takia.
Sitä voi miettiä mikä tässä tilanteessa olisi järkevää...
Kommentit (71)
On aika jännä juttu että ihminen koittaa "kiristää" yhteiskuntaa maksamaan 5000e "tai muuten tulen vielä kalliimmaksi".
Jos kaikkeen alettaisiin suostua, niin eihän täällä kohta kukaan töitä tekisi, uhkailisi vain että jos en saa sitä ja tätä niin sitten en tee mitään, kuin joku uhmaikäinen lapsi..!
Aloittajan kannattaa muistaa kaksi asiaa:
-Asioille VOI tehdä itse jotain. Nyt on vielä maskipakko lähes joka paikassa, työpaikkoja on tarjolla (esim. hyllyttämistä, lumenpudottamista ymv.) kukaa ei edes näe hampaita.
Jos AP tekisi muutaman kuukauden hommia ja säästäisi rahaa, hän varmasti pääsisi oikomishoitoon, monessa paikkaa voi maksaa hoitoja osissa/saa luottoa jos maksaa osan (esim. 3000e heti ja loput vaikka 5:ssä 400e erässä tmv.
-Jossain kohtaa saattaa olla että nykyinen järjestelmä romahtaa, voi olla ettei kohta enää verovarat riitä/tulee joku kriisi tmv. jolloin yhteiskunnan suojaverkko ei enää kanna.
On hyvä että ihminen PYSTYY HUOLEHTIMAAN ITSESTÄÄN, eli toimimaan niin ettei koko ajan odota sossun/kelan/yhteiskunnan ottavatmkoppia, vaan pärjää ihan sillä omalla työllään.
Jossain kohtaa AP saatetaan esim. ns. pakottaa työkkärinkurssille tmv. tuskin hän voi ikäänsä kotona piilotella hampaineen
--> Elämä on valintoja, TOIMI ja tee itse jotain, jossain kohtaa kuitenkin joudut "kuplastasi" ulos, oli hampaat missä kunnossa tahansa,
Maskin kanssa voit lähteä ihan mihin aikaan päivästä ästä haluat.
Vierailija kirjoitti:
On aika jännä juttu että ihminen koittaa "kiristää" yhteiskuntaa maksamaan 5000e "tai muuten tulen vielä kalliimmaksi".
Jos kaikkeen alettaisiin suostua, niin eihän täällä kohta kukaan töitä tekisi, uhkailisi vain että jos en saa sitä ja tätä niin sitten en tee mitään, kuin joku uhmaikäinen lapsi..!
-Asioille VOI tehdä itse jotain. Nyt on vielä maskipakko lähes joka paikassa, työpaikkoja on tarjolla (esim. hyllyttämistä, lumenpudottamista ymv.) kukaa ei edes näe hampaita.
Jos AP tekisi muutaman kuukauden hommia ja säästäisi rahaa, hän varmasti pääsisi oikomishoitoon, monessa paikkaa voi maksaa hoitoja osissa/saa luottoa jos maksaa osan (esim. 3000e heti ja loput vaikka 5:ssä 400e erässä tmv.-Jossain kohtaa saattaa olla että nykyinen järjestelmä romahtaa, voi olla ettei kohta enää verovarat riitä/tulee joku kriisi tmv. jolloin yhteiskunnan suojaverkko ei enää kanna.
On hyvä että ihminen PYSTYY HUOLEHTIMAAN ITSESTÄÄN, eli toimimaan niin ettei koko ajan odota sossun/kelan/yhteiskunnan ottavatmkoppia, vaan pärjää ihan sillä omalla työllään.Jossain kohtaa AP saatetaan esim. ns. pakottaa työkkärinkurssille tmv. tuskin hän voi ikäänsä kotona piilotella hampaineen
--> Elämä on valintoja, TOIMI ja tee itse jotain, jossain kohtaa kuitenkin joudut "kuplastasi" ulos, oli hampaat missä kunnossa tahansa,
Ei kyse ole mistään muusta kuin faktojen toteamisesta; Minä en kykene poistumaan kotoani muuhun kuin ruokakauppaan myöhään illalla maskin kanssa (ja tietty hammaslääkäriin, joissa olenkin paljon käynyt viime aikoina)
Kyllä minulle terapiakin kelpaa jos se saa tämän ongelman poistettua, mutta kuitenkin epäilen ettei saa.
En siis kiristä ketään, kuten valheellisesti väität
ap
Vierailija kirjoitti:
Jos AP tekisi muutaman kuukauden hommia ja säästäisi rahaa, hän varmasti pääsisi oikomishoitoon, monessa paikkaa voi maksaa hoitoja osissa/saa luottoa jos maksaa osan (esim. 3000e heti ja loput vaikka 5:ssä 400e erässä tmv.-Jossain kohtaa saattaa olla että nykyinen järjestelmä romahtaa, voi olla ettei kohta enää verovarat riitä/tulee joku kriisi tmv. jolloin yhteiskunnan suojaverkko ei enää kanna.
On hyvä että ihminen PYSTYY HUOLEHTIMAAN ITSESTÄÄN, eli toimimaan niin ettei koko ajan odota sossun/kelan/yhteiskunnan ottavatmkoppia, vaan pärjää ihan sillä omalla työllään.Jossain kohtaa AP saatetaan esim. ns. pakottaa työkkärinkurssille tmv. tuskin hän voi ikäänsä kotona piilotella hampaineen
Jos minut pakotettaisiin kurssille muiden ihmisten pariin, niin hakisin sairaslomaa
Miten vanha olet? Miten olet voinut lipsahtaa kouluaikaisen hammaslääkärin oikaisuhoidosta? Siellähän hoidetaan paljon lievemmätkin tapaukset.
Taidat olla ikivanha trolli.
Vierailija kirjoitti:
Miten vanha olet? Miten olet voinut lipsahtaa kouluaikaisen hammaslääkärin oikaisuhoidosta? Siellähän hoidetaan paljon lievemmätkin tapaukset.
Taidat olla ikivanha trolli.
34
Mulla varsin paha purentavika. Ei kuitenkaan niin paha että olisin leukaleikkauksen tarvinnut. Itse olen maksanut kaiken. Kohta raudoista eroon.
Voisin nyrkkiraudalla poistaa ongelman ilmaiseksi.
Eihän ne sun hampaat näy maskin takaa. Tämä koronahan on sulle siunaus.
Minulla kävi niin, että vinossa olevat hampaat alkoi häiritä pilku hiljaa tosi paljon, joten tässä mielessä ymmärrän aloittajaa. Niinpä aloitin aikuisiällä oikomishoidon, johon meni n reilu vuosi ja rahaa n 5000 eur. Summan sai maksaa osissa. Olin todella hyvilläni ”uusista” upeista hampaistani jonkin aikaa, ihastelin niitä peilistäkin usein. Mutta ajan kanssa, innostus toki laimeni ja nykyään en mieti niitä enää ollenkaan. Tottakai ovat edelleen ns täydellinen hammasrivistö, mutta voin rehellisesti sanoa että elämänsä onnea ei pelkkien hampaiden suoruuden/vinouden varaan kannata laskea😊
Hassu laskelma. 🤠 Minkä ikäinen olet?
Ihminen on eläköitymisensä jälkeen yhteiskunnalle lähinnä pelkkä menoerä, joten on ihan sama eristäydytkö 65. ikävuoden jälkeen kotiisi. Jos olet vaikkapa 30-vuotias, sinulla on 35 tuottavaa vuotta jäljellä.
Mikä on koulutuksesi? Jos sinulla on esimerkiksi yhteiskunnan maksama yliopistotutkinto, sinuun on panostettu isolla summalla. Jos taas olet käynyt vain peruskoulun, mitään ”säästöä” tästä yhteiskunnan koulutusinvestoinnista ei tule kun ei sitä ole tehtykään.
Paljonko olivat keksimääräiset verotettavat tulosi vuodessa ennen eristäytymistäsi? Siitähän se säästö ensisijaisesti nähdään. Jos et ole ollut töissä ollenkaan, olisi rahan heittämistä roskakoriin maksaa sinulle oikomishoito ”kuntoutuksena”.
Kerro, niin voidaan yhdessä laskea mahdollinen säästö.