Kumpikohan tulee yhteiskunnalle kalliimmaksi; Maksaa minun syrjäytymiseni täysin eristäytyneenä kotiini seuraavan n. 50 vuoden ajan, vai maksaa tarvitsemani 5 000e hintainen oikomishoito?
Olen viimeisen 14kk aikana poistunut kotoani vain kauppaan maskin kanssa kelo 23 jälkeen.
Kaikki muut ihmisten kohtaaminen tuottaa ahdistusta suuni tilanteen takia.
Sitä voi miettiä mikä tässä tilanteessa olisi järkevää...
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin. Minä olen maksanut hammaslääkärille yli 2000 vuoden aikana ja remontti jatkuu. Ei kivaa maksaa mutta miksi muiden pitäisi maksaa minun huonot hampaani?
Huomasitko miten kerroin että en kykene kohtaamaan muita ihmisiä lainkaan ennen kuin tämä ongelma on korjattu?
ap
No ota sitten velkaa hampaisiin ensin. Tekosyitä tuntuu riittävän.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko olevasi yksin ongelman kanssa? Itsetuntoa olisi hyvä kehittää - siihen eivät hampaat auta. Lähes kaikkia töitä voi tehdä ihan suu supussa. Missin homman voi unohtaa, siinä se.
Kyse on muustakin kuin esteettisestä ongelmasta. Tälläkin hetkellä varsinkin oikealla puolella oikea etuhammas painaa kivuliaasti viereistä hammasta nukutun yön jälkeen...kakkoshammas luonnollisestikin on vastassa eikä siitä läpi pääse, vaikka tuo etuhammas kovasti yrittää
ap
Vierailija kirjoitti:
Siis minkä ihmeen takia oletat että aikuisen esteettinen hammashoito pitäisi maksaa verorahoista?
Pitäskö mun olla katkera etten saa nenäleikkausta ja silikonitissejä verovaroin? En pysty käymään ulkona, ku pienet tissit ja koukkunokka hävettää yhyyyyy
Kyse on muustakin kuin esteettisestä ongelmasta. Tälläkin hetkellä varsinkin oikealla puolella oikea etuhammas painaa kivuliaasti viereistä hammasta nukutun yön jälkeen...kakkoshammas luonnollisestikin on vastassa eikä siitä läpi pääse, vaikka tuo etuhammas kovasti yrittää
ap
Siis 14 kk kotona. Luulisi nyt oleva helppo liikkua kun voi käyttää maskia. Ja jos ne hampaat työkykyä haittaa,niin varmasti hoidetaan ja annetaan vielä jotain lääkettä pääkipuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin. Minä olen maksanut hammaslääkärille yli 2000 vuoden aikana ja remontti jatkuu. Ei kivaa maksaa mutta miksi muiden pitäisi maksaa minun huonot hampaani?
Huomasitko miten kerroin että en kykene kohtaamaan muita ihmisiä lainkaan ennen kuin tämä ongelma on korjattu?
ap
Mites sitten suu pannaan kun huomaat, että hammaslääkäri onkin ihminen?
Kerran täällä yksi valitti että ei pysty lainkaan liikkumaan, koska häntä ei ole virallisesti määritelty ihmiseksi, joka tarvitsisi rollaattorin, mutta kävely ilman rollaattoria ei onnistu. Rollaattorit maksavat jopa alle satasen.
Kyllähän sitä itsekin omituisesti rajoittaa omaa elämäänsä ja toimii avuttomasti monissa asioissa huomaamattaan. Olisi hyvä ravistella ja kyseenalaistaa omia uskomuksiaan olla se aikuinen, joka määrää asioista omassa elämässään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, halvemmaksi tulisi se että menisit töihin ja hommaisit rahat niihin hoitoihin. Hyvä vain jos et kehtaa avata suutasi kun sieltä tuntuu tulevan vain ulinaa.
Minkähänlaisia töitä on tarjolla, jos ei suutaan voi avata?
Et varmasti sitten pysty myös syömään tai juomaan julkisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, halvemmaksi tulisi se että menisit töihin ja hommaisit rahat niihin hoitoihin. Hyvä vain jos et kehtaa avata suutasi kun sieltä tuntuu tulevan vain ulinaa.
Ystäväni on kuuro ja tekee töitä IT-alalla. Ei tuo ole niin iso vamma, että et voisi mitään työtä tehdä.
eri
Tällaisia vauva-ihmisiä se vasemmistolainen utopia nyt sitten on alkanut tuottaa. Degeneraatio on edennyt jo valitettavan pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Siis minkä ihmeen takia oletat että aikuisen esteettinen hammashoito pitäisi maksaa verorahoista?
Pitäskö mun olla katkera etten saa nenäleikkausta ja silikonitissejä verovaroin? En pysty käymään ulkona, ku pienet tissit ja koukkunokka hävettää yhyyyyy
Täysin samaa mieltä!
Vinot hampaat yhyyyyy! maksakaa!!
FU
MENE TÖIHIN!
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne hampaat ole vain tekosyy ja oikeat ongelmat mielenterveydessä.
Niin. AP on vain elämäntapatyötön ja yhteiskunnan elätti, jolle pitäisi kustantaa kaikki. Itse käyn tisdä, olen käynyt ikäni ja maksanut veroni. Minulla on semmoinen vika hampaissani, että joudun laitattamaan implantit, usean. Maksaa aiks paljon enrmmän kuin ap:n oikomishoito. Mitäs luulet, että voiko suuta sukaista, jos usea hammas puuttuu ja maksaako yhteiskunta?
Ihmisen hampaat eivät normaalisti puhuessa taie des syödessäkään näy, ellei ihminen hymyile tai irvistä. Vähän tulee "neuroottinen teini" -vibat tästä. Kiukutellaan ja "kiristetään aikuisia" naurettavilla argumenteilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et varmasti sitten pysty myös syömään tai juomaan julkisesti?
Enpä udko että haittaa, varsinkin jos joku toinen maksaa ap:n syömiset:):):)
Vierailija kirjoitti:
Tällaisia vauva-ihmisiä se vasemmistolainen utopia nyt sitten on alkanut tuottaa. Degeneraatio on edennyt jo valitettavan pitkälle.
Melkoisen ymmärtämätön kommentti.
Trans-ihmiset käyttävät samantapaista korttia: jos en pääse hoitoihin, tapan itseni...
Ei yhteiskunta tai maailma ole sinulle mitään velkaa. Maksa oma hoitosi tekemällä töitä. Suomen hyvinvointivaltio on selvästi yhä liian lepsu jos joku oikeasti pitää syrjäytymistä varteenotettavana "vaihtoehtona".
Vierailija kirjoitti:
Trans-ihmiset käyttävät samantapaista korttia: jos en pääse hoitoihin, tapan itseni...
Monet mielenterveydellisissä kriiseissä olevat ihmiset uhkaavat itsemurhalla jotta pääsisivät hoitoon ja moni myös tekee itsemurhan.
Seuraavassa kommentissa voisit yrittää kytkeä tämän asian ilmastonmuutokseen. Vasemmisto ja trans-ihmiset on nyt hoidettu.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyse ole mistään muusta kuin faktojen toteamisesta; Minä en kykene poistumaan kotoani muuhun kuin ruokakauppaan myöhään illalla maskin kanssa (ja tietty hammaslääkäriin, joissa olenkin paljon käynyt viime aikoina)
Kyllä minulle terapiakin kelpaa jos se saa tämän ongelman poistettua, mutta kuitenkin epäilen ettei saa.
ap
Ulisit tästä samasta asiasta jo eilen, miksi spämmäät?