Mitä sellaista olet tehnyt, jota et suosittele kellekään muulle?
Kommentit (72)
Menettänyt luottotietoni. Suomessa se on melkein m'rhaa pahempi asia.
Viiltely. Valehtelisin, jos sanosin, et se ei auttanu, mut ei se ollu tervettä. Muitaki selviytymiskeinoja on…
Vakiintunut teininä. En osannut valita ja harkita tarpeeksi viisaasti, olin liian nuori ja kokematon. Erohan siitä tuli paljon myöhemmin.
Liftannut.
Deittaillut miestä joka oli lähinnä hyväksikäyttäjä ja jolla oli toinenkin tyttöystävä samaan aikaan. Lopulta järkiinnyin ja lähdin.
Tuhlannut perinnön, tosin aika pienen sellaisen.
Kuvitellut, että voin parantaa välivaltaisen juopon. No huonostihan siinä kävi ja meni monta vuotta hukkaan.
Olen jo aiemmin vastannut tähän ketjuun, mutta tulipa lisää juttuja mieleen.
Yksi asia, jota kadun on se, että lähetin 15-16-vuotiaan aika monelle ihmiselle (siis aikuisille miehille) itsestäni alastonkuvia. Ne eivät tietääkseni ole päätyneet mihinkään eikä niissä näy minun kasvojani, mutta silti v*tuttaa että olin niin naiivi. No, jos joskus näen ne jossain netissä niin ainakin voin tehdä rikosilmoituksen lapsip*rnon levityksestä.
Lisäksi kadun sitä, että samanikäisenä minulla oli paljon suhteita ja yhdenyönjuttuja samojen aikuisten miesten kanssa. Olin laitoslapsi ja lapsena joutunut seksuaalisen hyväksikäytön ja r*iskauksen uhriksi, enkä osannut arvostaa itseäni tai omaa kehoani. Kadun sitä, että annoin noiden pervojen koskea minuun.
Kyllähän sitä on tullut hölmöiltyä. Jos joku välttää nämä jakamisen ansiosta niin hyvä niin.
Nukkunut nuorena pari yötä putkassa, ei ole häävi paikka, en suosittele miekkahotellia.
Herännyt aamulla naisen vierestä ja miettinyt, että mitäköhän yöllä mietin tai olin miettimättä, kun tuon matkaan lähdin.
Ollut kusi sukassa alle 20-vuotiaana, kun silloinen tyttöystävä tuli raskaaksi ja eikä jantteri oikein ollut valmis isäksi. No, keskenmeno tuli ensimmäisillä viikoilla ja kortsun käyttö alkoi vahingosta viisastuneena kummasti kiinnostamaan. Kymmenen vuoden kuluttua myös se isyyden vastuukin löytyi ja kolmeen kertaan.
Saanut turpaani, ansaitusti, viina on viisasten juoma ja sillä kertaa en ollut viisas.
Äänestin alle 20-vuotiaana SDP:tä ja vain koska vanhempani olivat demareita ja myivät ennakkoluulonsa oikeistoa kohtaan minulle teini-ikäisenä.
Yrittänyt kännipäissäni sytyttää Thunder Kingiä pitäen sitä kädessä. Hyvä, ettei räjähtänyt koko käsi.
Pyörittänyt kolmoisdraamaa kolmen eri naisen kanssa. En suosittele, henkisesti tosi kuluttavas
Kuulunut kirkkoon ja maksanut sinne veroja.
Mä sain yhdeltä mieheltä kahvilassa "huudot", kun annoin 5 euroa + kolikoita pari euroa yhdelle nuorelle miehelle joka tuli pyytämään.
Nuori mies sanoi "it's not for cigarettes, it's for food" ja vastasin että ostaa tupakkaa tai alkoholia tai ihan mitä vaan mieli tekee. Kiitteli vuolaasti. Olen itse ollut joskus lähes kerjäläistilassa, mutta nyt tilanteeni on parempi (saan sentään työttömyyskorvausta väliaikaisen työttömyyden takia) joten tiedän miten paljon muutama euro voi auttaa.
Minäkin olen lähtenyt tuntemattomien yhden illan tuttujen matkaan, jopa ulkomailla vieraassa kaupungissa. Olisi voinut käydä vaikka mitä.
Seurustellut naimisissa olevan miehen kanssa. Paitsi väärin, se on henkisesti äärettömän kuluttavaa ja päättyy usein huonosti.
Tein ihanan, kosteuttavan luomu-kananmunanaamion hiuksille. Ja menin sen kanssa saunaan. Vahva epäsuositus. Sitä paistunutta munakokkelia on meinaan tosi mukava repiä tukasta irti.
Valitsin opiskeluni sen perusteella, mitä vanhempani halusivat että teen, enkä sen perusteella mitä itse halusin tehdä. Otin esim. kaikki luonnontieteiden syventävät kurssit lukiossa, koska minusta "piti" tulla lääkäri tai fyysikko. Vihaan luonnontieteitä.
Vastasin kyllä väärän ihmisen kosintaan.
- aloitin tupakoinnin, alkoholinkäytön ja seksielämän liian nuorena
- en hakenut apua vaikka narsistiäiti käytti henkistä ja fyysistä väkivaltaa
- tulin äidiksi liian nuorena
- lähes nelikymppiseksi tein asioita joita muka kuuluu tehdä - esimerkiksi olen tavannut sukulaisia jotka eivät ole edes mukavia
Vierailija kirjoitti:
Pyörittänyt kolmoisdraamaa kolmen eri naisen kanssa. En suosittele, henkisesti tosi kuluttavas
Jännästi tekstistäsi välittyy sellainen tunne että ajattelet edelleenkin vain itseäsi, vaikka tuolla on ollut vaikutus myös kolmeen eri naiseen, sekä heidän elämäänsä ja mahdollisiin muihin osapuoliin.
Aloittanut sekavan ihmissuhteen lääkärini kanssa. Molemmat varattu, ei seksiä mutta läheinen suhde ja nyt ollaan juupas-eipäs vaiheessa, kavereita ei kuulema voida olla, silti irtikään ei päästetä. Rasittavaa, stressaavaa, elämäni rakkaus. Sopivaa? Ei. Haluaisinko hänet? Kyllä. Voinko saada? En vissiin.
Itsellänikin tuo tupakanpolton aloittaminen. Olen onnistunut vierottautumaan tupakasta kokonaan, mutta edelleen alkaa tehdä sitä mieli kun näen jonkun muun polttavan tai kun teen asioita, joita aiemmin tehdessäni yleensä poltin.
Nuorille tiedoksi, ei kannata koskaan edes aloittaa. Lopettaminen on vaikeaa ja senkin jälkeen tulet jollain tasolla kaipaamaan nikotiinia koko elämäsi ajan.