Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rivarinaapuri vaatii: Lasten trampoliini pois ! ! !

Vierailija
28.05.2009 |

Tein alotuksen jo aikasemmin mutta se on uudistuksen myötä kadonnut.

Eli onko asiaa jo käsitelty täällä?

Rivarinaapuri (ei meidän) vaatii että lapsista kuuluvan melun vuoksi lasten trampoliini pitää ottaa pois.

molemmat asunnot on omistusasuntoja.

Valittava naapuri sanoo että lapset hyppii 2-5 tunia päivässä. SO???

Jos ihan oikeesti lapset on päiväsaikaan tai niin ettei hiljasuusaika rikkoonnu niin mitä sitten?

Missä niitten lasten pitäs olla? Nenä telkassa kiinni? Tietsikalla? hengailla kaupugilla mäkkärissä? Potkiskella naapureita kaduilla?

Siis lapset ei sais kuulua eikä näkyä.

Multa ei löydy noin pikkusieluselle ihmiselle sympatiaa.

Kommentit (176)

Vierailija
61/176 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaaleja elämisen ääniä, anna naapurin valittaa.

Lapsista lähtee aina ääntä, sille ei mitään voi jos naapuri ei sitä kestä. Olemme itse muuttaneet kerran lapsivihaisen naapurin takia. Ei kestänyt minkäänlaista lasten ääntä.

Vierailija
62/176 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku mainitsi tuolla, että kauheaa nipotusta, kun halutaan kieltää jopa skeittailu kerrostalon pihalla. Se on kyllä täysin asiallinen kielto. Skeittilautojen kolina  elementtitalojen kaikuvilla sisäpihoilla aiheuttaa  aivan hirmuista meteliä,

Jos ostaa välineitä, pitäisi myös opettaa niiden käyttäminen niin, että ei aiheuta muille haittaa.

Jostain syystä ikävä kyllä varsinkin poikien vanhemmat jättävät asiat puolitiehen. tavaroita hankitaan, mutta ei neuvota, missä on tila kunnassa niillä harrastamiseen.

Koulu tekee jotain, eli rajoittaa hyvin paljon esim skeittaamista, ja jos lapsi on fiksu, oppii jo siitä, vaikka kotona muita ei huomioitaisikaan, mitkä välineet ovat sellaisia, joissa haitta on kohtuuton naapureille.

Luin artikkelin, että ylaste, ja lukiopojat tekevät nykyäänkin vain kolmasosan kotitöitä siitä, mitä tytöt.

Miksi heitä ei kasvateta ottamaan huomioon muita ja kantamaan kortensa kekoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/176 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos trampoliinit taloyhtiöissä kiellettäisiin meluun vedoten niin silloin pitäisi kaiken järjen mukaan kieltää myös mm. ulkona puhuminen (+äänekäs puhuminen sisätiloissa), lasten leikkiminen ulkona, ruohonleikkuu koneella ja pallopelit. Eli vieraille pitäisi sanoa että muistavat puhua hiljaa ja ulos mennessä olla kokonaan vaiti, lapset pitäisi komentaa leikkimään ja pelaamaan vaikka läheisen koulun pihalle ja ruoho pitäisi leikata käsin.

Ettei vaan kukaan häiriinny.

Vierailija
64/176 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoho pitää leikata. Trampoliinia ei ole pakko olla. Tuo lasten *äänekkään* leikkimisen kieltäminen ulkotiloissa olisi tosi hyvä idea. Muuttaisin heti sellaiseen taloyhtiöön. Tässä on tosi isoja eroja perheissä, joidenkin wt-lapset saattavat kirkua tunninkin ihan älyttömästi, vain kirkumisen riemusta. Jotkut sivistyneempien perheiden vesat taas vain juttelevat normaalilla äänellä.

Vierailija
65/176 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperhemafia taas liikkeellä. Taloyhtiön elämä ei saa määräytyä sen mukaan miten lapsiperheet milloinkinn haluavat. Katsokaa peiliin.
Lasten leikkien ei pitäisi kuulua naapuriin sisälle. Minun mielestäni ainakin ne tramboliinit ovat todella rasittavia ja taloyhtiöissä sellaiset pitäisi kieltää. Omakotitalon pihalla saa tehdä mitä lystää, mutta sielläkin pitäisi ottaa naapurit huomioon. Tuntikausien pomppiminen tramboliinilla on todella rasittavaa.

Itse teen kirjoitustyötä kotikonttorilta käsin ja olen tosi rasittunut siitä, että naapurissa kitisevä tramboliini laulaa kaikki iltapäivät. Ja mukuloita on pomppimassa aina useampia, parhaimmillaan lähes kymmenen. Eikös turvallisuudenkin takia pitäisi olla niin, että yksi lapsi hyppii kerralla!!!

Samoin kerrostalossa. Ei musiikin kuuntelua niin että se kuuluu rappuun tai muihin asuntoihin. Ei seksiä niin että se kuuluu muihin asuntoihin. Ei koiranhaukkumista ollenkaan jne.

Kielletään ensiksi noi asiat ennenkuin lasten leikkimisiä.

Vierailija
66/176 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

musta white trashia on sun asenne.

Jenkeissä kun ajeltiin näiden vaunukylien ohi niin joka pihassa oli tramppa. Ei "normaali" pihoissa. Mutta se nyt on ihan sama, junttejahan me suomalaiset ollaan, kukin laittaa pihansa tavallaan...

IKINÄ EI pidä elää elämänsä sen mukaan mitä mieltä muut ihmiset on asioista. Vaan tehdä juuri sitä mistä ITSE tykkää.

Vierailija
67/176 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperhemafia taas liikkeellä. Taloyhtiön elämä ei saa määräytyä sen mukaan miten lapsiperheet milloinkinn haluavat. Katsokaa peiliin.
Lasten leikkien ei pitäisi kuulua naapuriin sisälle. Minun mielestäni ainakin ne tramboliinit ovat todella rasittavia ja taloyhtiöissä sellaiset pitäisi kieltää. Omakotitalon pihalla saa tehdä mitä lystää, mutta sielläkin pitäisi ottaa naapurit huomioon. Tuntikausien pomppiminen tramboliinilla on todella rasittavaa.

Itse teen kirjoitustyötä kotikonttorilta käsin ja olen tosi rasittunut siitä, että naapurissa kitisevä tramboliini laulaa kaikki iltapäivät. Ja mukuloita on pomppimassa aina useampia, parhaimmillaan lähes kymmenen. Eikös turvallisuudenkin takia pitäisi olla niin, että yksi lapsi hyppii kerralla!!!

Samoin kerrostalossa. Ei musiikin kuuntelua niin että se kuuluu rappuun tai muihin asuntoihin. Ei seksiä niin että se kuuluu muihin asuntoihin. Ei koiranhaukkumista ollenkaan jne.

Kielletään ensiksi noi asiat ennenkuin lasten leikkimisiä.

Miksi lapset pitäisi laittaa aina ja kaikessa etusijalle? Kerrostalossa asuu muitakin kuin ne lapset ja kaikkien on vähän siedettävä toisista lähtevää ääntä.

Vierailija
68/176 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama omakotitalon pihalla. Naapurien pian teini-ikäisillä lapsilla on trampoliini jossa kiljuvat ja huutavat joka päivä. Minä ja mieheni olemme lapseton pariskunta. Mutta pian saattavat osat vaihtua, kun naapurin teinit aikuistuvat ja me saatamme hankkia mieheni kanssa lapsia. Sitten se melu kuluu meidän pihalta heille. 😄

Eli en todellakan ole valittanut naapurien trampasta/lapsen melusta heille. Eivät kuitenkaan pompi aikaisin aamusta/illalla/yöllä...

Vierailija
69/176 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset saavat minun tietääkseni hyppiä trampalla niin kauan, kuin itse jaksavat! Jos eivät nyt tahallaan naapureiden elämää häiritse, niin ei teidän sitä trampoliinia tarvitse tuollaisesta syystä purkaa!

Tämä on kuitenkin minun mielipiteeni vain.

Vierailija
70/176 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tultiin valittamaan, että lapset herää kun koirani haukkuu kun tulen illalla ysin aikaan kotiin. Sanoin, että niin herään minäkin aamuisin siinä 7-8 aikaan heidän lasten huutoon. Mamma loukkaantui eikä enää edes tervehdi.

Vierailija
71/176 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä henkilöt ovat itse niitä kateellisia kun ei itsellään ole lapsia, joten on aikaa... kun läheisimmät kuolleet pois (vanhemmat) ja jotekin pitäisi vielä elää sinne 80v ilman lapsia tai lapsenlapsia niin on se paha paikka ja elämä varmasti alkaa kyllästyttää ja masentaa.

Lapset on elämän ilo!

Vierailija
72/176 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloyhtiössä on yhdellä pihalla tramppa 5-10 kymppivuotiasta poikaa hyppii ja kiljuu , karjuu tuntitolkulla, voin kertoa että on helvetin häiritsevää kun yövuoron jälkeen pitäisi nukkua

Vierailija
73/176 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoon vuokrakämpissä on ilmeisesti jatkossa kielto tramppojen pystytykseen, juuri siitä syystä ettei kukaan valvo lapsia ja niiden tolkutonta metelöintiä

Vierailija
74/176 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trampoliini ei varmaan, luulisin, juurikaan ketään häiritsisi, jos siinä hypittäisiin silloin tällöin, tai vaikka joka päivä, yhtä kauan, kuin koira esim jaksaa haukkua kuljettajansa hihnassa. Mopopojatkaan eivät tuskin jatkuvasti siinä samalla tontilla jaksa kaasutella, vaan on päästävä avoimeen maailmaan.

Pahimmassa tapauksessa, siis kesäiltoina, kun töiden jälkeen ihmiset hieman aikaa rentoutuisivat, niin naapurissa on samaan aikaan trampoliinilla hyppivä porukka. Se ei rajoitu 10-20 min. (vertaa haukkuva koira, mopoilevat pojat yms.), vaan voi jatkua 1-3 tuntia.

Joskus kun naapurin iskä ja äiskä ovat viikonlopun poissa, trampoliinia käyttävät perheen teinin kaverit olutta siemaillessaan kesäiltana  esim. klo 22.30-23.30.

Puutaloalueella kun asutaan, niin trampoliinin mätkäykset kuuluvat kyllä sisälle, vaikka ovet ja ikkunat olisivatkin kiinni, puhumattakaan siitä, että voisi ajatella olla itse omalla terassilla lintujen laulua kuuntelemassa, tai muuten vain rauhassa.

Trampoliinit eivät oikein sovi kaupunkien tieheästi rakennetuille omakotialueille, rivitaloista puhumattakaan. Aina aika ajoin löytyy häiriökäyttäytyviä aikuisia, se on meillä suomalaisilla jotenkin äidinmaidossa saatuna, mutta tuskin sitä hirmu pitkään naapurit sietävät, silloin poliisi käy paikalla rauhoittelemassa.

Vierailija
75/176 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kaivo ketjun vuodelta 2009 :D ???

Vierailija
76/176 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on kaavatettu niin että muita ei kiusata.

Eli melko hiljaa pitää olla kun asuu muitten lähelä

Koskee tramppoja koiria ihmisten puhetta jne

Aina jos joku häiriintyyy on meluttu liikaa oli se 5 min tai päivä.

Vierailija
77/176 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on aina että vanhemmat loukkaantuu ja uhriutuu ja alkaa syyttämään aina lapsivihamielisyydesta ja siittä että lapset ei saa näkyä eikä kuulua kun todellisuudessa sinua on vain pyydetty pistämään kakaras kuriin että ne ei häiritse muita

Vierailija
78/176 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaaleja elämisen ääniä, anna naapurin valittaa.

Lapsista lähtee aina ääntä, sille ei mitään voi jos naapuri ei sitä kestä. Olemme itse muuttaneet kerran lapsivihaisen naapurin takia. Ei kestänyt minkäänlaista lasten ääntä.

Selvästikin teidän pennuista lähtee niin hirveä meteli ja se ei ole kenekään muun mielestä normaalia elämisen ääniä kuin sinun ja sinun kiljuvien lapsien. Mutta mitä voi olettaa itsekeskeisten vanhenpien lasten kasvatuksesta kuin itse keskeisiä lapsia jotka ei todellakaan osaa ottaa muita huomioon

Vierailija
79/176 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos trampoliinit taloyhtiöissä kiellettäisiin meluun vedoten niin silloin pitäisi kaiken järjen mukaan kieltää myös mm. ulkona puhuminen (+äänekäs puhuminen sisätiloissa), lasten leikkiminen ulkona, ruohonleikkuu koneella ja pallopelit. Eli vieraille pitäisi sanoa että muistavat puhua hiljaa ja ulos mennessä olla kokonaan vaiti, lapset pitäisi komentaa leikkimään ja pelaamaan vaikka läheisen koulun pihalle ja ruoho pitäisi leikata käsin.

Ettei vaan kukaan häiriinny.

Kuinka vedetään ääripäästä ääripäähän sata lasissa, meidän lapset ei saa huutaa, kiljua ja riehua koko päivää naapureita häiritsevästi niin meidän taloyhtiössä ei saa edes puhua ulkona

Vierailija
80/176 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja päästä sopuun, mutta jos tramboliinia ei muuten ole kielletty, en ottaisi pois. Tuttavan taloyhtiössä lapsia vihaavat naapurit tuhosivat leikkikentän- kun lapset häiritsivät ulkoilullaan heidän oleskeluaan. Häädön saivat. lapsillakin on oikeus elää kotonaan. lasten äänet kuuluvat käsittääkseni normaaliin elämästä aiheutuvaan ääneen- kuten koiran haukkukin.

Kylla lasten pitaa voida ulkoilla myos rivarin pihalla. Tosin kannattaa ottaa huomioon myos naapurit: en paastaisi lapsia esim. viikonloppuaamuisin kovin aikaisin hyppimaan enka myoskaan antaisi hyppia kovin myohaan illalla. Ja jos huomaisin, etta naapureilla on juhlat, ruokailevat ulkona tms. niin en ehka antaisi lasten hyppia.

Olen itse ollut onnekas, silla silloin kun olin lapsi kuului asiaan, etta lapset leikkivat ulkona ja pitavat vahan aantakin.

Ihmetyttaa mista tama nykyinen trendi tulee, etta lapset eivat saa kuulua, eivat nakya. Surullista.

ääkkösetön hullu on löytänyt tänne :( pysyisit vaan siinä pilaamassasi amerikkaketjussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme