Rivarinaapuri vaatii: Lasten trampoliini pois ! ! !
Tein alotuksen jo aikasemmin mutta se on uudistuksen myötä kadonnut.
Eli onko asiaa jo käsitelty täällä?
Rivarinaapuri (ei meidän) vaatii että lapsista kuuluvan melun vuoksi lasten trampoliini pitää ottaa pois.
molemmat asunnot on omistusasuntoja.
Valittava naapuri sanoo että lapset hyppii 2-5 tunia päivässä. SO???
Jos ihan oikeesti lapset on päiväsaikaan tai niin ettei hiljasuusaika rikkoonnu niin mitä sitten?
Missä niitten lasten pitäs olla? Nenä telkassa kiinni? Tietsikalla? hengailla kaupugilla mäkkärissä? Potkiskella naapureita kaduilla?
Siis lapset ei sais kuulua eikä näkyä.
Multa ei löydy noin pikkusieluselle ihmiselle sympatiaa.
Kommentit (176)
... ovat sellaiset vanhemmat, jotka eivät pitä omia mukuloitaan järjestyksessä. Kaikkien elämän ei tarvitse mennä lapsiperheiden mukaan, vaikka jotkut tahtovatkin pyhittää elämänsä lapsille.
Ja pk-seudulla kun tontit on mitä on, niin kyllä mulla meinaa välilä mennä hermo, vaikka yritän sietää. Naapurin muksuilla on iso liuta kavereita trampalla, sitten kiljutaan ja huudetaan keuhkojen täydeltä. Ärsyttävintä kaikesta on kuitenkin se, että koko ajan keittiön ikkunasta näkyy pomppiva hahmo. Kuulostaa nipotukselta, mutta ei jaksaisi millään katsoa koko päivän kestävää "jack-in-the-box" esitystä ja kiljumista.
Joskus viikonloppuisin, kun haluaisi grillailla ystävien kanssa, niin kyllä se lasten jatkuva meteli ottaa pannuut. Meillä on itselläkin lapsia, mutta en ikinä antaisi heidän pitää sellaista meteliä jatkuvasti. Muitakin pitää huomioida vaikka kuinka on oma piha.
Eikä missään sillä trampalla lapset jaksa päivittäin tuntikaupalla pomppia. Jos teillä jaksaa, niin naapuri valittaa ihan aiheesta ja sun kannattaa tutkituttaa lasten päät tai kaivaa muut lelut patterin välistä ja tarjota lapsille muutakin tekemistä. Tunti pari tramppamelua per päivä pitäisi naapureiden voida sietää.
ei meilläkään edes päivittäin tramppiksella hypitä. hyvä jos joka toinen päivä.. eikä silloinkaan kyllä aamusta iltaan.
no, me olemme korvessa eikä naapureita lähimain, mutta: En itse jaksaisi kuunella kun lapset kiljuisivat koko päivän. Meillä saa hyppiä niin paljon kuin haluaa, mutta ei siellä huutaa/kiljua tarvi. Eihän kukaan kävellesääkään huuda..
Häntä ottaa se päähän. Jos teidän lapset ärsyttävät teollaan, miksi ettei voisi tehdä kompromissia ???
Tälläiset välit hiertävät teitä lopunikänne, en ymmärrä kantaasi yhtään.
Ehdota että lapset hyppivät enää 2 h päivässä, kokeillaan miltä se tuntuu.
Kun kumpikin osapuoli joustaa, on yhteiselo sopuisampaa.
Mun serkkuni on aivan ihana ihminen, poikamies ja tosi kova menemään. Kaikki ihmiset tykkäävät hänestä ja talvella taloyhtiö jakoi lumentekovuorot. Serkkuni sanoi kun oli hänen vuoro, oli naapurin mies jo tehnyt lumityöt hänen puolestaan, kun hän on eläkeläinen ja hänellä on aikaa. Luuletko että teidän naapuri tekis ikinä mitään teidän puolesta ? Tuskin.
Välillä kannattaa vähän joustaa omista periaatteista ihan sen takia että kaikilla on kivempi olla.
aiheuttama ääni,haju tms. niin muista kuinka pikkusieluinen nipo olet. Pyri sovintoratkaisuun.
Tein alotuksen jo aikasemmin mutta se on uudistuksen myötä kadonnut. Eli onko asiaa jo käsitelty täällä? Rivarinaapuri (ei meidän) vaatii että lapsista kuuluvan melun vuoksi lasten trampoliini pitää ottaa pois. molemmat asunnot on omistusasuntoja. Valittava naapuri sanoo että lapset hyppii 2-5 tunia päivässä. SO??? Jos ihan oikeesti lapset on päiväsaikaan tai niin ettei hiljasuusaika rikkoonnu niin mitä sitten? Missä niitten lasten pitäs olla? Nenä telkassa kiinni? Tietsikalla? hengailla kaupugilla mäkkärissä? Potkiskella naapureita kaduilla? Siis lapset ei sais kuulua eikä näkyä. Multa ei löydy noin pikkusieluselle ihmiselle sympatiaa.
Lapsiperhemafia taas liikkeellä. Taloyhtiön elämä ei saa määräytyä sen mukaan miten lapsiperheet milloinkinn haluavat. Katsokaa peiliin.
Lasten leikkien ei pitäisi kuulua naapuriin sisälle. Minun mielestäni ainakin ne tramboliinit ovat todella rasittavia ja taloyhtiöissä sellaiset pitäisi kieltää. Omakotitalon pihalla saa tehdä mitä lystää, mutta sielläkin pitäisi ottaa naapurit huomioon. Tuntikausien pomppiminen tramboliinilla on todella rasittavaa.
Itse teen kirjoitustyötä kotikonttorilta käsin ja olen tosi rasittunut siitä, että naapurissa kitisevä tramboliini laulaa kaikki iltapäivät. Ja mukuloita on pomppimassa aina useampia, parhaimmillaan lähes kymmenen. Eikös turvallisuudenkin takia pitäisi olla niin, että yksi lapsi hyppii kerralla!!!
kuvitteleeko ehkä että lapsita ei lähde enää ääntä jos trampoliili häviää.
Lasten äänet kuuluvat normaaliin elämään.
Kannattaa tehdä valitus häirinnästä isännöitsijälle jos naapurin valitukset alkaa häiritsemään elämää.
Tuommoisia turhasta valittavia naapureita on häädetty omistusasunnostakin.
Eikö täällä muuten vanhemmat ole ollenkaan huolissaan lastensa turvallisuudesta tramboliinissa. Yksi tyypillisimmistä kesävammoista terveysasemalla on lapsi, joka on katkaissut kätensä tramboliinissa. Riski onnettomuuteen kymmenkertaistuu, kun hyppimässä on useampi kuin yksi lapsi kerralla.
Jo on ihme naapuri jos ei kestä lasten ääniä. Taitaa asua kyllä nyt ihan väärässä paikassa.
Ei ole kyllä tullut minulle mieleenkään, että se jotenkin meitä häiritsisi, vaikka pihoilla on usein kymmenenkin lasta pomppimassa. Elämästä lähtee ääntä. Tärkeintä on, että yöllä ollaan hiljaa. Ja jos on esim. yötyöläinen, voihan sitä silloin sopia naapureiden kanssa ajan, jolloin voisi olla vähän hiljempää päivälläkin.
Meillä on tosi hyvät välit kaikkien naapureiden kanssa.
Itsekin aion varmaan tänä kesänä ostaa lapsille trampoliinin, hyvää liikuntaahan se on, kun noudattaa sääntöjä.
pikkumussukoille voi jotain sääntöjä ja aikatauluja laatia? Maailma ei pyöri av-mamman nico-jannican mukaan.
Jo on ihme naapuri jos ei kestä lasten ääniä. Taitaa asua kyllä nyt ihan väärässä paikassa.
Olen myös huolestunut siitä, että vanhemmat päästävät useita lapsia kerrallaan pomppimaan. Ei mitään kontrollia! Päätöntä hyppelyä ja voltteja useamman lapsen ollessa trampalla. Säännöt tulisi tehdä selviksi heti alusta alkaen, jotta pahemmilta turmilta vältyttäisiin! Ja tämä ei ole hätävarjelun liioittelua.
Vanha ketju ja ajankohtainen asia.
Naapuri laittoi kapealle rivitalonpihalleen trampoliinin kolmelle lapselleen (ja kavereille). Minä olen se vanha kääkkä, joka asuu naapurissa. Lapsista lähtee ääntä ja hyväksyn sen täysin. Trampoliinin myötä mekkala on kuitenkin lisääntynyt sen verran, että se kantautuu sisätiloihinkin oven ollessa kiinni.
Rakastan omaa pihaani. Pihani on minun kesäkeitaani, jossa lueskelen hoidan kukkiani ja vain istuskelen ja nautin kesästä. Nyt se onnistuu vain kuulosuojamia käyttäen.
Taloyhtiössä on iso alue varattuna lapsille. On keinut, kiipeilytelineet, leikkimökki ja pallokenttä. On varmaan totta, että asuinpaikka ei ole minulle sopiva, mutta taloudellinen tilanne ei anna vaihtoehtoa muuttaa täältä pois.
Oman pihaa saa käyttää ja viihtyä siellä, mutta minne on kadonnut toisten huomioon ottaminen.
Yllättävän monella postimerkin kokoisella rivaripihalla näkyy trampoliini. Onhan se kiva sitten naapureiden kuunnella sitä möykkää, mikä lähtee kun lapsilauma pomppii trampalla. Onpa sellainenkin nähty, että taloyhtiön pihalla on trampoliini ilman turvaverkkoa ja siinä käy sekalaista sakkia pomppimassa, ilman aikuista, 2-vuotaasta lähtien...
Joku mainitsi tuolla, että kauheaa nipotusta, kun halutaan kieltää jopa skeittailu kerrostalon pihalla. Se on kyllä täysin asiallinen kielto. Skeittilautojen kolina elementtitalojen kaikuvilla sisäpihoilla aiheuttaa aivan hirmuista meteliä,
Vierailija kirjoitti:
Joku mainitsi tuolla, että kauheaa nipotusta, kun halutaan kieltää jopa skeittailu kerrostalon pihalla. Se on kyllä täysin asiallinen kielto. Skeittilautojen kolina elementtitalojen kaikuvilla sisäpihoilla aiheuttaa aivan hirmuista meteliä,
Jos ostaa välineitä, pitäisi myös opettaa niiden käyttäminen niin, että ei aiheuta muille haittaa.
Jostain syystä ikävä kyllä varsinkin poikien vanhemmat jättävät asiat puolitiehen. tavaroita hankitaan, mutta ei neuvota, missä on tila kunnassa niillä harrastamiseen.
Koulu tekee jotain, eli rajoittaa hyvin paljon esim skeittaamista, ja jos lapsi on fiksu, oppii jo siitä, vaikka kotona muita ei huomioitaisikaan, mitkä välineet ovat sellaisia, joissa haitta on kohtuuton naapureille.
No siis moniko on pyytänyt saada ventovieraat lapset omalle rajalle kirkumaan tai paukuttamaan?
Jopa ennen kuin oli omia lapsia.
Eiköhän ihmiset ymmärrä, että lapsista lähtee jonkin verran ääntä, mutta jos asia on tabu tai vakava ongelma on naurun aihe, niin jopa vakavia rikoksia ja ihmisten tuhoamisia voidaan tehdä mikä on Suomessa perinteinen huvi, eli porukassa lapset rajattomasti kiusaavat esim opettajia, ja se on hupia.
Jos esim ihminen on oikeudessa tuomittu, kun joku emäntä väittää lastensa traumatisoitineen, kun joku on omassa kodissaan alasti. on mahdollista, että tuo ihminen on kiusattu tämän perheen taholta ja pinna on palanut.
trampoliini...Se keräsi alkuun isojakin "laumoja" lapsia pihaamme ja hermot siinä meinasi mennä. Sitten tehtiin tiukat säännöt kaikille selväksi ja kerralla siinä saa hyppiä max. 2 lasta. Itse valvon ja komennan omaa lastani, kiellän meluamasta sekä huutamasta...Meillä ei iltaisin klo. 20 jälkeen hypi kukaan trampoliinilla, ei edes oma lapsi yksin. Naapurisopu on säilynyt kun kaikki tietävät, ettei pihallamme saa mekkaloida alituiseen ja että me vanhemmat todellakin välitämme muidenkin naapureiden rauhasta.