Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitomaksut ja uusi avopuoliso!!

Vierailija
29.01.2021 |

Sisälläni kuohuu. Tilanne on tämä:
Minulla on lapsi jonka isän kanssa on yhteishuoltajuus ja lapsi on puolet isällään joka on sairausloman takia ns. Tuloton.

Soitin päivähoitotoimistoon niin tuloiksi luetaankin minun ja nykyisen avopuolison tulot eikä minun ja lapsen isän tuloja?!

Nykyisellä avopuolisolla on oma lapsi huollettavanaan jonka kirjat on äidillään. Hän ei todellakaan maksa minun lapsestani mitään ja lapsen isä ei voi maksaa joten minä yksin maksan pienestä palkastani tuon 280e kuussa!!!
Miten voi mennä näin, mitä ihmettä teen?

Maksuluokka olisi nolla ilman nykyisen puolison tuloja, en voi millään vaatia lapsen isää maksamaan puolta. Apua. 😢

Kommentit (143)

Vierailija
1/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela maksaa siinä tapauksessa jos lapsen huoltaja ei pysty. 

Vierailija
2/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Tottakai samassa taloudessa asuvan tulot otetaan huomioon. Pyydät häntä maksamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tehän jaatte tämän miehen kanssa ruoka- ja asumiskulut, joten tilannehan on kuitenkin sinulle edullinen.

Vierailija
4/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä maksat hoitomaksun ja uusi ukko maksaa talouden muut menot. Asutte kuitenkin yhdessä, niin yhteiskunta katsoo, että teillä on kahden ihmisen tulot käytettävissä. Olette perhe.

Vierailija
5/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nykyinen mies ei todellakaan maksa minun lapsen hoitokuluja koska lapsi on puolet isällään ja elättää omaa lastaan. Miten voisin edes pyytää sellaista? Ap

Vierailija
6/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää pitäkö lasta koko ajan päiväkodissa, jos hänen isänsä on kerta kotona. Siinä säästää.

Vierailija
7/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on taas perusteellisella harkinnalla ja keskustelulla solmittu avoliitto....

Vierailija
8/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä eskarissa on käytävä, aiemmin olikin vai osan viikosta. Ap

Vierailija
9/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eskari on maksutonta, eli mitenkään hoitomaksu ei voi olla silloin täydet.

Vierailija
10/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin se vaan menee. Ruokakunnan tulot lasketaan yhteen. Itse olin vuosikausia pulassa, kun en saanut toimeentulotukea terveydenhoitokuluihin miehen säästöjen takia, enkä taas voinut vaatia, että mies olisi käyttänyt kaikki loput rahansa omiin terveydenhoitomenoihini. Nämä on näitä.

Vierailija
11/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nykyinen mies ei todellakaan maksa minun lapsen hoitokuluja koska lapsi on puolet isällään ja elättää omaa lastaan. Miten voisin edes pyytää sellaista? Ap

Jälkiviisautta, mutta näistä pitää aina keskustella etukäteen. Sinun asumiskustannukset puolittuivat, joten voit käyttää tämän osuuden lapsen tarhamaksuun.

Vierailija
12/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eskari on maksuton.

Vierailija
13/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä pyydä sitten ja maksa itse. Mitä täällä vingut sitten?

Vierailija
14/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kuitenkin helpottaa sinun talouttta, esim asumiskulut.

Vierailija
15/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä on taas perusteellisella harkinnalla ja keskustelulla solmittu avoliitto....

280e on aika iso raha kuussa, ei olla mitään ökytuloisia, mistä tämänkin olisin etukäteen edes tajunnut. Maksaa omasta lapsestaan 150e kuussa elatusrahaa ja mun lapsesta 280e ei nyt ihan mee tasan. Ap

Vierailija
16/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteistalous, rakas lapsi yhteistalous, jossa esim jaetaan asumisenkuluja, jne...

Vierailija
17/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sulla ap säästyy siinä että mies jakaa asumiskuluja kanssasi? Älä nyt venkoile vaan vastaa.

Vierailija
18/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä asumiskulut muuttuneet yhteen muutettaessa. En pysty maksamaan tuota summaa 1700e bruttopalkastani, minulla on myös kotona asuva 18v lapsi.

Miehen bruttopalkka on aavistuksen verran suurempi josta hän maksaa oman lapsensa elatuksen. Mä en saa elatusmaksua koska lapsi on puolet ja puolet. Ap

Vierailija
19/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teillä on melkoiset tulot, jos eskarin jälkeisestä täydentävästä varhaiskasvatuksesta maksatte 280€ kk.

Monessa kunnassa täysi maksu vastaavassa tapauksessa on n. 180€.

Vierailija
20/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs läksit! Pakkoko on aina ottaa se uusi ukko siihen, tietää vain ongelmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä