Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetin lisätyn sokerin käytön. Vinkkaa sokeriton helppo herkku!

Vierailija
29.01.2021 |

Oma vinkki: Sekoita mascarponea ja kermaa, lisää hedelmiä. Todella hyvää ja makeannälkä menee ohi.
Sopii tietty jos karsastaa vain sokeria

Päätin etten ala muista aineista stressata, vaan sokerista nyt eka eroon, muuten syön mitä vaan ja olo tuntuu heti kevyemmältä puolentoista viikon jälkeen.

Ja omenakin maistuu makealta!

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raakalakritsijauhe. Sopii moneen ja makeuttaa esim maustamatonta jogurttia mukavasti.

Vierailija
42/50 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maustamaton jogurtti, banaania ja valdelmia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maustamaton jogurtti johon banaanista leikkaa palasia. Tai maustaa hunajalla.

Hunaja on lähes 100% sokeria.

Noin 65% glukoosia (joka maistuu makeammalta kuin sakkaroosi ja on samaa sokerityyppiä kuin verensokeri). Loput lienee sekoitus fruktoosia (sekin maistuu makeammalta kuin sakkaroosi) ja ehkä sakkaroosiakin? Olen biokemman labroissa testannut hunajasta vain tuon glukoosin, mutta fruktoosi "käy järkeen" kun medessä sitä luulisi olevan.

Mitä ajat takaa tällä kommentillasi? Kuinka se liittyy aloitukseen?

Vierailija
44/50 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haulikko suuhun maistuu hyvälle.

Vierailija
45/50 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

* Raakalakutaateleita (valmiita) tai kaakaotaateleita, ne on niin makeita ettei pysty edes montaa syödä.

* Turkkilaisesta jogurtista saa vaikka mitä herkkuja, sekaan esim. marjoja, hedelmää, vähän pähkinää, ehkä raakalakujauhettakin jos kaipaa makeutusta, kaakaonibsejä...

* Perinteinen hedelmäsalaatti

Onko tarkoitus välttää sokeria vai vain valkoista sokeria vai makeutta?

Kuivatut hedelmät on hirvittävän makeita, ei mitään järkeä korvata sokeria toisella makealla asialla.

No minä en pääse millään makeanhimostani eroon, joten olen korvannit sokerin sellaisilla makeuttajilla, joista minulle ei tule autoimmuunisairauteni oireita eikä verensokerin rajua heilahtelua. Minulla siis toimii makeuttajina kookossokeri, erytritoli ja pienemmässä määrin agavesiirappi. Näistä taittuu jälkiruoka ja leivonnainen jos toinenkin.

En yksinkertaisesti näe mitään moraalista voittoa siinä, että rääkkäisin itseäni olemalla syömättä mitään makeaa. Haluan vain olla terveempi.

-ei ap

Vierailija
46/50 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolakalat, suolakurkku, suolasilli.

Vierailija
47/50 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaanijäätelö ja banaaniletut. Kummankin makeus tulee pelkästä banaanista.

Banaanijäätelön voi tehdä pelkästä jäädytetystä ja soseutetusta banaanista, toimii oikein hyvin. Tai sitten voi laittaa sen lisäksi marjoja, muuta hedelmää, kaakaojauhetta, maapähkinävoita tai muita pähkinälevitteitä tms.

Banaaniletut valmistuvat banaanista ja kananmunista (pelkistä valkuaisista onnistuu myös).

Vierailija
48/50 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä parempi päästä eroon turhista herkutteluista.

Tai sitte voi  oppia tekeen herkullista ruokaa. Ei herkun tartte olla makeaa.

Vierailija
49/50 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

* Raakalakutaateleita (valmiita) tai kaakaotaateleita, ne on niin makeita ettei pysty edes montaa syödä.

* Turkkilaisesta jogurtista saa vaikka mitä herkkuja, sekaan esim. marjoja, hedelmää, vähän pähkinää, ehkä raakalakujauhettakin jos kaipaa makeutusta, kaakaonibsejä...

* Perinteinen hedelmäsalaatti

Onko tarkoitus välttää sokeria vai vain valkoista sokeria vai makeutta?

Kuivatut hedelmät on hirvittävän makeita, ei mitään järkeä korvata sokeria toisella makealla asialla.

No minä en pääse millään makeanhimostani eroon, joten olen korvannit sokerin sellaisilla makeuttajilla, joista minulle ei tule autoimmuunisairauteni oireita eikä verensokerin rajua heilahtelua. Minulla siis toimii makeuttajina kookossokeri, erytritoli ja pienemmässä määrin agavesiirappi. Näistä taittuu jälkiruoka ja leivonnainen jos toinenkin.

En yksinkertaisesti näe mitään moraalista voittoa siinä, että rääkkäisin itseäni olemalla syömättä mitään makeaa. Haluan vain olla terveempi.

-ei ap

Anteeksi tyhmyyteni ap, mutta millä maustat kermavaahdon kun teet tuota mascarpone-juttua vai maustatko ollenkaan?

Vierailija
50/50 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maustamaton jogurtti johon banaanista leikkaa palasia. Tai maustaa hunajalla.

Hunaja on lähes 100% sokeria.

Noin 65% glukoosia (joka maistuu makeammalta kuin sakkaroosi ja on samaa sokerityyppiä kuin verensokeri). Loput lienee sekoitus fruktoosia (sekin maistuu makeammalta kuin sakkaroosi) ja ehkä sakkaroosiakin? Olen biokemman labroissa testannut hunajasta vain tuon glukoosin, mutta fruktoosi "käy järkeen" kun medessä sitä luulisi olevan.

Mitä ajat takaa tällä kommentillasi? Kuinka se liittyy aloitukseen?

Arkikielessä "sokeri" tarkoittaa nimenomaan sakkaroosia, sitä ns. "valkoista sokeria" jota saadaan mm. sokerijuurikkaasta ja sokeriruo'osta. Jos välttelee sakkaroosia nimenomaan, silloin hunaja on hyvä koska se enimmäkseen ei ole valkoista sokeria ja koska se maistuu makeammalta kuin normaali sokeri, sitä tarvitsee vähemmän. Koska ap:lle on ok käyttää marjoja ja makeita hedelmiä, hän ilmeisesti välttelee nimenomaan sakkaroosia, koska marjoissa ja makeissa hedelmissä on muita sokereita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä