Onko 10 kiloa
Helppo laihduttaa? En ole ikinä 36- vuotisen elämän aikana joutunut edes miettimään mitä laihdutusta, mutta neljännen raskauden aikana lihoin...
Nyt jos 10 kiloa saisi pois, niin olisin onnellinen 🙂
Kommentit (25)
Älä ainakaan osta keneltäkään julkkikselta mitään copypaste-nettidieettiä ja ala niiden avulla jojoilemaan. Monella on asiat mennyt huonompaan suuntaan niiden nettidieettien takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähteekö yleensä miten nopeasti pois? Riittääkö pelkkä lenkkeily useasti viikossa ja syö tavallista itsetekemää ruokaa? Ei meillä muutenkaan syödä eineksiä, mutta esim. karppaamista en aio kokeilla.
Lenkkeilyllä ei painoa pudoteta, vaan ruualla.
Kyllä minulla on paino pudonnut tämän koronakurimuksen aikana 6 kg (60 kg -> 54 kg) normaalipainon sisällä ihan puhtaasti lisääntyneen liikunnan ja muun fyysisen aktiivisuuden takia. Normaalia ruokaa syön saman verran kuin ennenkin, herkkuja jopa selvästi useammin kuin "normaaliarjessa". Sen sijaan liikunta on lisääntynyt sekä kertojen että keston että kuluttavuuden puolesta, kun on tullut juostua, pyöräiltyä ja hiihdettyä säännöllisesti pitkääkin matkaa. Tuntuu kuin olisi taas 20-vuotias ja voisi syödä mitä vain ilman huolta painosta.
Päivittäiset kävelylenkit pudottaa äkkiä painoa
Vierailija kirjoitti:
Olen vajaassa viidessä kuukaudessa laihduttanut 73 kilosta 61 kiloon. Käytän kalorien tsekkailuun appia, juurikin etten syö liikaa tai liian vähän. Kävelen päivittäin 3-7 km.
Luulen että painan n. 75 kg, oon 160 pitkä ja 10 kilon pudotus olisi itelle riittävästi, en yritä laihduttaa tikuksi. En ole hetkeen käynyt vaa'alla, kun en omista sellaista. Ennen kävelin tosi paljon, mutta nykyään tulee kuljettua autolla joka paikkaan, siksi uskon, että tuo liikunta varmaan vaikuttaa paljon.
Ei sitä ennen ajatellutkaan, miten paljon liikkui kävellen ja pyöräillen, mutta nyt sen tajuaa kun on päiviä, ettei edes käy lenkillä. Oon laiskistunut hirveesti ☹️
Nämä ilmatkin vaikuttaa, loskakelissä ei oikein huvita kävellä. Siksi olin iloinen kun oli nuo pakkaset, kerkes vähän käymään luistelemassa ja laskemassa mäkeä lasten kanssa.
Kaipaisin sellasta iloa liikunnasta mitä oon ennen saanut. Koiran kanssa tuli käveltyä aina pitkiä lenkkejä, nyt vaan ei ole enää koiraa jota lenkkeilyttää.
Ap
Kyllä sillä on väliä myös laihtumisessa. Eikä pidä unohtaa rasvaa. Mainitsit vain hiilarit ja proteiinin. Proteiini on rakennusaine, rasva ja hiilari ovat energiaravintoaineita. Näiden kolmen suhde vaikuttaa hyvin paljon laihtumisessa. Jos suhde on ok, niin ruokamäärä asettuu luonnostaan oikeaan, koska nälänhallinta toimii. Elimistöä ei pysty huijaamaan jollain kalorimittareilla ja itsekurilla.