Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 10 kiloa

Vierailija
29.01.2021 |

Helppo laihduttaa? En ole ikinä 36- vuotisen elämän aikana joutunut edes miettimään mitä laihdutusta, mutta neljännen raskauden aikana lihoin...
Nyt jos 10 kiloa saisi pois, niin olisin onnellinen 🙂

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helppoa

Vierailija
2/25 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähteekö yleensä miten nopeasti pois? Riittääkö pelkkä lenkkeily useasti viikossa ja syö tavallista itsetekemää ruokaa? Ei meillä muutenkaan syödä eineksiä, mutta esim. karppaamista en aio kokeilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisen vuotta kun katsot mitä syöt ja liikut niin lähtee suht helposti!

Vierailija
4/25 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu hirveästi siitä laihdutatko normaalipainon sisällä, vai esim 120 kg -> 110 kg. 

10 kiloa ei kuitenkaan ole ihan mahdottoman paljon. Katsot tosiaan mitä suuhusi pistät, laitat napit korville ja lähdet kävelylle tuonne kauniiseen talvisäähän. Jos ei huvita mennä ulos, niin laita hyvää musiikkia ja tanssi täysillä vartti päivässä! :) Itse laitan heviä soimaan soitan ilmakitaraa oikein hienosti! :D Aerobinen liikunta (oli se sitten verkkaista tallustelua tai pyöräilyä/hiihtoa tms.) on kaikken parasta laihduttajalle, minnekään salille sun ei tarvitse lähteä.

Vierailija
5/25 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähteekö yleensä miten nopeasti pois? Riittääkö pelkkä lenkkeily useasti viikossa ja syö tavallista itsetekemää ruokaa? Ei meillä muutenkaan syödä eineksiä, mutta esim. karppaamista en aio kokeilla.

Lenkkeilyllä ei painoa pudoteta, vaan ruualla.

Vierailija
6/25 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittää, varsinkin jos hölkkäät/juokset. Riippuen tosin painosta, kannattaako. Saat vain olla aika tarkka, ettet syö niitä kulutettuja takaisin. Itselläni tuli syksyn/alkutalven juoksuharrastuksen aikana vähän väliä tolkuttomia nälkäpäiviä, että oli pakko syödä. Paino kyllä putosi, kun katsoin mitä silloinkin söin, enkä ahtanut leipää/makaronia nälkääni vaan kasviksia.

Vierailija
7/25 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lenkkeilyllä ei painoa pudoteta, vaan ruualla.

On totta, että laihdutus on varmaan 95% kiinni siitä, mitä suuhunsa pistää.

Mutta silti. Lenkkeily, oli se sitten vain puolen tunnin-tunnin kävelylenkki päivittäin, tasapainottaa verensokereita ja tekee hyvää aineenvaihdunnalle, jolloin levossakin kuluttaa enemmän. Olen tuo ylempi, joka sanoi ettei salille tarvitse mennä. En nyt ihan tarkoittanut sitä, että se olisi täysin turhaa. Auttaahan se esim ryhdin kanssa, kun lihaksisto on myös kunnossa. Mutta siinä se adrenaliini aiheuttaa sen, että verensokeri nousee ja sitten laskee. Ei terveillä ihmisillä niin paljon kun mulla, ykköstyypin diabeetikolla, mutta sitä heittelyä tulee sinnekin. Keskustelimme aiheesta diabeteshoitajani kanssa, ja hänellä oli silloin 5-6 vuotta sitten ollut testikäytössä verensokerisensori, vaikka hän terve olikin :)

Vierailija
8/25 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla lähtee helposti ja toisilla ei. Minulla 4.laihdutusviikko ja kroppa pitää tiukasti kiinni saavutetusta läskistä. Tällä viikolla olen laihtunut huimat 200g joten tällä vauhdilla 10 kg laihdutus kestää ikuisuuden. Syön terveellisesti, pidän ruokapäiväkirjaa ja lasken kalorit. Ikää 51v.

Vierailija
9/25 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisilla lähtee helposti ja toisilla ei. Minulla 4.laihdutusviikko ja kroppa pitää tiukasti kiinni saavutetusta läskistä. Tällä viikolla olen laihtunut huimat 200g joten tällä vauhdilla 10 kg laihdutus kestää ikuisuuden. Syön terveellisesti, pidän ruokapäiväkirjaa ja lasken kalorit. Ikää 51v.

Ruokapäiväkirjan pitäminen ja kaloreitten laskeminen ei hyödytä, jos ruokasi on huonosti koostettu.

Sanoit syöväsi "terveellisesti" , mutta minkä mittarin mukaan?

Vierailija
10/25 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu hirveästi siitä laihdutatko normaalipainon sisällä, vai esim 120 kg -> 110 kg. 

10 kiloa ei kuitenkaan ole ihan mahdottoman paljon. Katsot tosiaan mitä suuhusi pistät, laitat napit korville ja lähdet kävelylle tuonne kauniiseen talvisäähän. Jos ei huvita mennä ulos, niin laita hyvää musiikkia ja tanssi täysillä vartti päivässä! :) Itse laitan heviä soimaan soitan ilmakitaraa oikein hienosti! :D Aerobinen liikunta (oli se sitten verkkaista tallustelua tai pyöräilyä/hiihtoa tms.) on kaikken parasta laihduttajalle, minnekään salille sun ei tarvitse lähteä.

Vartin tanssi/ilmakitaran soitto kuluttaa ehkä 70 kaloria. Aika paljon muutakin vaaditaan että paino putoaisi.

Vierailija
11/25 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vartin tanssi/ilmakitaran soitto kuluttaa ehkä 70 kaloria. Aika paljon muutakin vaaditaan että paino putoaisi.

Ei paljon muuta kuin syömisten korjaamista.

Vierailija
12/25 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin sokerin ja alkoholin pois vuoden alusta ja nyt on paino tippunut jo neljä kiloa, josta varmaan suurin osa on nesteitiä. Tavoitteena on vielä 8 kiloa toukokuun loppuun menneessä. 

Vierailija
13/25 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet lihava ja pystyt noudattamaan ruokavaliota niin on helppoa. Jos on normaalipainoinen tai ruokavalion hallinnan kanssa on ongelmia niin on vaikeaa. 

Vierailija
14/25 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni syön terveellisesti verrattuna siihen mitä ennen söin ja huomattavasti vähemmän. Olen jättänyt kaikki herkut pois.  Paljon kasviksia ja salaattia. Broileria, kalaa ja kananmunaa. Bulgarian jugurttia. Leivän ahmisen olen myös lopettanut eli syön vain 1-2 ruisleipää päivässä. Juustoakin söin ennen kimpaleen viikossa ja nyt 2 siivua Polarjuustoa/pv. Oliiviöljyä 1tl silloin tällöin. Vähän pähkinöitä (25g) jos mahtuu päivä kaloreihin.

Vierailija
15/25 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätin sokerin ja alkoholin pois vuoden alusta ja nyt on paino tippunut jo neljä kiloa, josta varmaan suurin osa on nesteitiä. Tavoitteena on vielä 8 kiloa toukokuun loppuun menneessä. 

Niin ja vehnä myös pois. 

Vierailija
16/25 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua karpata, sekin auttaa jos jättää sokerin pois.

Jos insuliini ei ole huipussaan, on helpompi laihtua.

Vierailija
17/25 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yodella aiot laihduttaa pysyväti, niin elämäntapamuutos on välttämätön. Muista myös, että kaikki välipalat lasketaan mukkaan ahmittuihin kaloreihin ja jouleihin!

Vierailija
18/25 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos painat 100 kiloa niin on mutta jos painat 50 kiloa niin ei

Vierailija
19/25 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ruokakirjanpitäjä siis merkkaan joka ikisen syötävän ja juotavan päiväkirjaan. Lasken ja punnitsen ihan mielenkiinnosta kaiken. Tuskin laihtumisen kannalta on väliä mistä se kalori tulee kunhan kuluttaa enemmän kuin syö. Toki terveyden kannalta on sitten eroa onko kalori hiilareita vai protskua. Oma kulutus vaan näyttää olevan todella pientä. Kalorilaskurin mukaan vain 1500.

Vierailija
20/25 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vajaassa viidessä kuukaudessa laihduttanut 73 kilosta 61 kiloon. Käytän kalorien tsekkailuun appia, juurikin etten syö liikaa tai liian vähän. Kävelen päivittäin 3-7 km.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän