Ostakaa p***kele niitä FFP2- ja FFP3-maskeja!
Se on pieni hinta omasta terveydestä ja vapaudesta. Jokaisella on varaa maksaa se mikäli oma henki on kallis ja tärkeä. Ja vetoan nyt ihmisten haluun elää ja liikkua.
Kommentit (92)
Jaksan liikkua paljon paremmin kun ei tarvi tuhista huopakankaan läpi ja rillitkin pysyvät auki. Ja kyllä sinullekin Suomessa riittää happea vaikka minä hengitän raikasta ilmaa
Ostan niitä heti kun niitä saa ja hinnat laskee sekä vähävaraiset saa tukia niihin. Tai jopa ei niin vähävaraiset joilla on myös lapsia ja maskeja pitäisi olla kymmenittäin. Nyt talous ei anna myöten.
Alussa ostin noita kankaisia mutta ne on ihan toivottomia silmälaseja käytettäessä. Nythän niitä myydään alessa kun on ruvettu puhumaan et ne kielletään. Kertismaskien hinta ja saatavuus on aika kohdillaan mutta nyt nekin ovat muka toivottomia. Nytkö pitäisi olla varaa kalliiseen maskiin?
Mä olen kulkenut nyt kolme kuukautta maskin kanssa kun tilanne paikkakunnalla paheni. Tässäkin ajassa on kulunut meidän perheessä rahaa maskeihin ihan kiitettävästi.
Kaasunaamari kaikille valtion toimesta niin voidaan jatkaa elämää eteenpäin. Tulee loppuviimein halvemmaksi kuin rokotteet ja maskit jne. Tähän päälle suljettu leiri niille jotka eivät kaasunaamariin suostu. Eikö? 523
pannaan kolehti kasaan ja ostetaan aloittajalle sellainen läpinäkyvä muovinen turvapallo jolla hän voi olla suojassa kaikkialla minne meneekin. Siellä kun juoksee sisällä niin pallo etenee. Tosin ei kandea vuoristoon mennä ettei pyllähä rotkoon kuten se muudan onneton
hengityskin kuulostaa sellaiselta ffp ffp fpp-pihinältä sen kopan läpi.
Ei mitään oksettavia maskeja koskaan missään.
Auta Marin köyhää saamaan FFP2 maskeja ja jos rahaa riittää niin FFP3 kelpaisi vielä paremmin. Marin, oi Marin, anna mulle rahaa.
AP: oletpa sinä höpsö. Maski ei suojaa sinua vaan se suojaa muita, jos sinulla on korona. Minä voin käydä testeissä, mutta maskia en pidä. Sen turha ja siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Hengityksen täytyy olla vapaata.
Minä pienituloisena kyllä käytän ffp2 maskeja työmatkoilla, hinta 8,50 viikossa, eli alle 50 euroa kuussa. Terveyteni on kalleinta mitä minulla on, muuta arvokasta ei paljon olekaan.[/quote]
Ja tämä kun kerrotaan pienituloisessa perheessä vaikka viidellä niin maskeihin 250€ kuussa. Siis sellaisessa perheessä joka ei saa toimeentulotukeen koronalisää. Tuskin on varaa monellakaan.
hnfghjnfgh kirjoitti:
pannaan kolehti kasaan ja ostetaan aloittajalle sellainen läpinäkyvä muovinen turvapallo jolla hän voi olla suojassa kaikkialla minne meneekin. Siellä kun juoksee sisällä niin pallo etenee. Tosin ei kandea vuoristoon mennä ettei pyllähä rotkoon kuten se muudan onneton
Hassua, miten mä en tulkinnut aloitusta lainkaan noin. Tulkitsin sen pikemminkin niin, että jos haluaa suojautua koronavirukselta, hankkii itselleen ffp2- tai ffp3-suojaimen. Nyt palstallakin on jo ties kuinka pitkään vinguttu ja poljettu jalkaa siitä, kun busseissa, kaupoissa jne on ihmisiä ilman kasvomaskeja. Ei tarvitse enää vinkua eikä polkea jalkaa, kun vaihtaa oman kasvomaskinsa kunnolliseen hengityssuojaimeen.
Vierailija kirjoitti:
AP: oletpa sinä höpsö. Maski ei suojaa sinua vaan se suojaa muita, jos sinulla on korona. Minä voin käydä testeissä, mutta maskia en pidä. Sen turha ja siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Hengityksen täytyy olla vapaata.
Ja sinä olet höpsö. Ap ei puhunut mitään muita suojaavista maskeista vaan käyttäjäänsä suojaavista ffp2- ja ffp3-hengityssuojaimista.
Jeps, ostin jo keväällä Puuilosta. Ja nuo ehkä-ei-hyötyä -tutkimuksethan käsittelee "maskeja", eli korkeintaan kirurginmaskeja, FFP2-hengityssuojainten käytöstä sairauksien ehkäisyyn ei taida olla tutkimuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä niitä voi ostaa?
Niitä saa ihan jokaisesta tavallisesta rautakaupasta, mutta jos et itse jaksa ostaa niin voin diilata niitä kolminkertaiseen hintaan Alkon takana.
Ei täällä ole rautakauppaa.
En tosiaankaan osta. Joudun nyt jo käyttämään vähävaraisena ihan tarpeeksi rahaa niihin tavallisiin. Kaupunki kustantaa juu ilmaiset, mutta ne ovat lähinnä vitsi. Ei voi käyttää, kun eivät istu kasvoille millään viritelmällä.
Vierailija kirjoitti:
Jeps, ostin jo keväällä Puuilosta. Ja nuo ehkä-ei-hyötyä -tutkimuksethan käsittelee "maskeja", eli korkeintaan kirurginmaskeja, FFP2-hengityssuojainten käytöstä sairauksien ehkäisyyn ei taida olla tutkimuksia.
On niistä tutkimuksia. Sen vuoksihan hengityssuojaimia käyttävätkin tavallisimmin ne, jotka joutuvat olemaan tekemisissä infektiopotilaiden kanssa. Ihan yleisiä terveydenhuollossa, jos joutuu hoitamaan esim koronapotilaita. Ei niillä ole tarkoitus suojata koronapotilasta saamasta koronatartuntaa (potilaalla kun on se jo) vaan hoitohenkilökuntaa saamasta potilaasta tartuntaa.
Miksi te haluatte Suomesta vastenmielisen maskiyhteiskunnan?
Mikäs maskikauppias se AP oikein on? Vauva-palstalla pitää mainostaa. En ole rahojani vielä käyttänyt yhtään minkäänlaisiin maskeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt mennyt jo vähistä rahoista monta sataa maskeihin, ostin nyt kankaiset ja niillä mennään, kertakäyttöisiä en raaski enää.
Toki jos mekin saataisiin se 75,- euroa koronalisää per henki niin miettisin uudestaan.
Tämä. Ei näin alle 2000 kuukaidessa tienaavalla ole varaa alkaa maksaa työmatkoista satoja euroja kuussa. Käytän sitä hyödytöntä kangasmaskia.
Minä pienituloisena kyllä käytän ffp2 maskeja työmatkoilla, hinta 8,50 viikossa, eli alle 50 euroa kuussa. Terveyteni on kalleinta mitä minulla on, muuta arvokasta ei paljon olekaan.
Kivat sinulle. Minun ei kannata töissä käydä jos hinta siitä vielä nousee. 100€/kk on jo kipurajoilla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te haluatte Suomesta vastenmielisen maskiyhteiskunnan?
Päinvastoin. Jos suojaa itse itsensä koronavirukselta, ei tarvitse vaatia muita ihmisiä käyttämään maskia. Tietysti voi eristäytyä kotiinsa, mutta jos haluaa elää ja liikkua, on paljon fiksumpaa suojautua itse koronavirukselta käyttämällä hengityssuojainta kuin vaatia muita käyttämään maskia. Riskiryhmäläisenä käytän hengityssuojainta ja juuri sen vuoksi mulle on aivan sama, vaikka olisin ainoa naamansa peittänyt. Muiden ei tarvitse suojata mua, koska suojaan ihan itse.
Oma mokas. Itehän ne siniset rätit ostit.