Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitajan työ?

Vierailija
28.01.2021 |

Mulla on työkriisi ja työttömyys koronan takia. Tulevaisuus näyttää toivottomalta. Yks tuttu ehdotti että opiskelusin lähihoitajaksi niin olis aina töitä tiedossa. Sanoi että lähihoitajan työ voi olla ihan muutakin kun mummojen vientiä vessaan. Kokemuksia?

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kotihoidossa. Vuosipalkka viime vuonna 41500e. Jaksotyö 3 viikon jaksoissa. Teen jaksossa 0-3 iltaa. Muuten aamuvuoroja. Mene työautolla asiakkaiden luo. Pistän insuliinia, hoidan haavoja, tilaan ruokaa, autan suihkussa, jaan lääkkeitä, annan ruokaa ym. Emme siivoa tms. Asiakkaat 18v->. Suurin osa asiakkaista vanhuksia. Osa nuoria pitkäaikaissairaita tai kehitysvammaisia.

Olen työskennellyt myös sairaalassa kaksivuorotyössä. Siellä paljon vuodepotilaita ja fyysisesti huonokuntoisia. Sairaalassa vuodepesuja, katetrointeja, haavoja, silmätippoja ym.

Töitä riittää.

Missä saa noin hyvän palkan päivätyöstä?

Kyllä kotihoidossa saa tuon helposti ylitöillä ja hälytysrahoilla. Se on sitten eri asia kuka sitä rääkkiä jaksaa. Perheellisen tai yksinhuoltaja on turha edes haaveilla pystyvänsä siihen.

Itseasiassa olen yksinhuoltaja. Ja en juurikaan tee ylitöitä. Niinkuin toisessa viestissä kerroin niin 2 tuplavuoroa olen vuodessa tehnyt. En tee varallaoloa. Viikonloppuja teen paljon.

Jokin tuossa ei nyt täsmää. Sinulla on pakko olla täydet ikälisät eikä se siltikään selitä tuota palkkaa.

5 vuoden ikälisät + henkilöhtainen lisä. En nyt viitsisi tähän tilinauhaani kuvata. Ei ole pakko uskoa.

Vierailija
62/65 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhusten parissa monessa paikassa, sairaalassa, päiväkodissa, koulussa, päivätoiminnassa, hammashoitolassa, kehitysvammaisten yksiköissä, ambulanssissa, terveydenhoidon sihteerinä, lastensuojelun perhetyössä ym ym. Mahdollisuuksia on paljon.

Lastensuojelun perhetyössä toimivat sosionomit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla pohjakoulutus sellainen, että pystyt hakemaan esim. Amkiin tai yliopistoon? Siinä tapauksessa parempia ja työllistäviä vaihtoehtoja olisivat esim. Farmaseutti, kasvatustieteet, sairaanhoitaja, terveydenhoitaja, bioanalyytikko.

Jos lähihoitajaksi niin hammaspuoli tai esim. Päiväkotiin töihin jos se on yhtään oma juttu. Monessa paikassa lähihoitajan työ tosi raskasta.

Sairaanhoitajien työ on parempaa ainoastaan siinä, että on mahdollisia työpaikkoja on laajemmalla skaalalla. Lastentarhanopettajilla ja opettajilla nyt ei myöskään kovin kevyttä ole.

Oikeastaan lähihoitajalla on laajemmat mahdollisuudet.

Vierailija
64/65 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhusten parissa monessa paikassa, sairaalassa, päiväkodissa, koulussa, päivätoiminnassa, hammashoitolassa, kehitysvammaisten yksiköissä, ambulanssissa, terveydenhoidon sihteerinä, lastensuojelun perhetyössä ym ym. Mahdollisuuksia on paljon.

Lastensuojelun perhetyössä toimivat sosionomit.

Lähihoitajat myös

Vierailija
65/65 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin yksityisten terveysfirmojen hoitokoteihin näyttää pääsevän lähäriksi ihan kuka tahansa, joka tutkinnon on jotenkin onnistunut itselleen saamaan. Ja yleisestikin ottaen on kyllä lähihoitajien taso laskenut viime vuosina valtavasti.

Kyllä meillä ainakin laitetaan pois jos on huono hoitaja. Sijaisten kohdalla se on helppoa kun ei vain uusita sopimusta. Olihan meillekin tyrkyllä töihin tämä eräs palkittu ja kiitelty sankari-lähihoitaja, mutta kun täällä tiedetään totuus kyseisestä hoitajasta niin eipä tullut meille töihin. Kyseinen ihminen tekee itsestään sankarin, mutta voisi joku vähän selvittää rouvan taustoja... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän