Päiväkotiopen palkka?
Kannattaako opiskella? Töitä kyllä varmaan löytyisi, mutta palkka mietityttää.
Kommentit (8)
Kuukausipalkka ainakin minun työpaikkakunnalla (Pirkanmaalla) on noin 2400e/kk ilman kokemuslisää.
Kannattaa opiskella, jos haluat olla varhaiskasvatuksen opettaja.
Jos et halua, ei kannata.
Itse olisin mieluummin VO kuin lähihoitaja, mutta mieluiten olen jotain ihan muuta.
Ei se ole mikään ope. Opettajat ovat koulussa. Se on päiväkodin täti.
Vierailija kirjoitti:
Luokanopettajat ja aineopettajat työskentelevät koulussa.
Varhaiskasvatuksen opettaja työskentelee päiväkodissa.
Kummatkin on ihan oikeita nimikkeitä, ja kummatkin on oman alansa koulutuksen saaneita ammattilaisia. Ei mitään "tätejä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luokanopettajat ja aineopettajat työskentelevät koulussa.
Varhaiskasvatuksen opettaja työskentelee päiväkodissa.
Kummatkin on ihan oikeita nimikkeitä, ja kummatkin on oman alansa koulutuksen saaneita ammattilaisia. Ei mitään "tätejä".
Tälläkin palstalla on moni päiväkodin ja tarhan täti tituleerannut itseään aivan oikein päiväkodin ja tarhan tädiksi. Heille hatunnosto. Niille toisille ei.
Se on pikkuisen päälle kaksi tonnia kuussa, ennen veroja tietenkin. Toisaalta koulutuskin taitaa olla melko lyhyt, pelkkä kandi. Sen tekee kolmessa vuodessa normitahtiin, nopeampikin tahti lienee mahdollinen.
Vajaa 3000e/kk ja työ on mukavaa. Saa telmiä naperoiden kanssa koko päivän.
Ei kannata sille alalle ryhtyä kadut sitten kun viisi räkänokkaa itkee siinä idessäsi samalla kun kymmenen muuta yrittää päästä hengiltään tietenkin kaiken päälle pomo on laittanut sinut sinne sen laiskimman työntekijän kanssa yksin jota ei voisi vähempää kiinostaa koko työ