Huhtikset viikonloppuun
Aloitampa uuden pinon kun vanha oli hävinnyt jo jonnekin tosi kauas tai sitten ei vain osunut silmään. Vai joko kaikki on vaihtaneet sinne yahooseen?
Miten teillä on päivät menneet, joko on pahoinvointi alkanut tai muut raskausoireet? Onko kukaan ehtinyt vielä alkuraskauden ultraan vai aiotteko edes mennä? Mun tekis vähän mieli mennä niin sais sit varmuuden, et kaikki on ainakin toistaiseksi hyvin. Toisaalta en esikoisenkaan kanssa stressannut vielä tässä vaiheessa, että ehkä yritän nytkin malttaa sinne viikolle 12 asti.
Raskaudesta ei ainakaan oo epäilystäkään. Joka aamu masuasukki muistuttaa itsestään kaamealla pahoinvoinnilla joka jatkuu lähes koko päivän pienenä etovana olona. Onneksi nektariinit auttavat.
Tulipa taas omaa napaa, mutta kirjoitelkaapa kuulumisianne!
Kommentit (28)
nyt ekaa kertaa tänne odotuspuolelle :). Menossa on tekayn laskurin mukaan rv 5+1. Lievää huimausta, kuvotusta ja väsymystä on ilmassa mutta muuten olo on mitä normaalein. Meille on nyt sitten kolmas lapsi tulossa, isoveljet ovat ensi huhtikuussa 8v ja 1,7v. Kakkosta imetän vielä mutta lopettelua olen aloitellut josko kuukauden sisään onnistuis. Mielenkiinnolla odotan miltä tällainen pienempi ikäero tuntuu ja onko paljon rankempaa...sen tietää sitten kun saapi pikkukäärön kotiin että onko millainen yökukkuja ;).
Oletteko kertoneet jo monille tulevasta vauvasta? Itse yritän taas odottaa sinne np-ultraan asti. Parhaimmalle kaverilleni tosin olen sanonut mutta hänen vaitioloon voi luottaa :). Sukulaiset tuppaa sekä minulla että miehelläni olla sellaisia sananlevittäjiä että pitää malttaa vielä.
Neuvolan ajattelin varailla ensi viikolla. Kerkeehän sen kun kakkosenkin kanssa eka käynti oli vasta vko 11. Hassua miten paljon nämä vaihtelee kunnittain ja neuvoloittain. Nyt asutaan kyllä toisella paikkakunnalla niin en tiedä miten täällä menee noi ajat.
Mitenkäs, oletteko jo keskustelleet millä nimellä pinoudutaan jatkssa: Huhtikuiset, Huhtikset, Huhtikuun helistimet (vauvakuume puolella oli tämä), vai olisiko muita ehdotuksia?
Tulihan sitä löpinää taas muutama rivi ;)
Leonida, rv 5+1
Tiistaina tein testin, johon ilmestyi kaksi viivaa. Ei ihan suunniteltu ollut tämä raskaus, mutta ilolla otetaan vauva vastaan :) Meillä kolme pientä lasta ennestään, joten vipinaa tulee riittämään! Jollain muullakin taisi olla pieniä lapsia, Wagnerilla ainakin.
La olisi menkkojen mukaan laskettuna 11.4., mutta tod. näk siirtyy eteenpäin, koska kierto on pidempi kuin 28pv. Yhdet kuukautiset vasta ehti tulla edellisen synnytyksen jälkeen, joten todella nopeasti tulin raskaaksi. En ole oikein vielä sisäistänyt koko juttua, että tosiaan on vauva tulossa, mutta eiköhän tähän totu :) Pientä huonoa oloa on havaittavissa, alamahaa nipistelee ja vihloo ajoittain ja maha on turvonnut iltaisin. Muita oireita ei vielä toistaiseksi ole.
Neuvola-aikaa varaan varmaan ensi viikolla. Vielä ei olla kerrottu kenellekään raskaudesta ja ehkä odotetaankin sinne np-ultraan asti, ennenkuin kerrotaan.
Chloe 5+1
En huomannut uudempaa pinoa, joten kirjoittelenpa tähän :)
Tein tänään Vilja-raskaustestin ja positiivistahan se näytti suureksi iloksemme. Aivan ihanaa odottaa pikkukakkosta. Esikoinen meillä syntyi 7/05, eli juuri täytti vuoden.
Oireita mulla ei ole muuta kuin alavatsakipu, eli se menkkasärky :) Hiukan väsyttää tavallista enemmän ja varsinkin tänään, kun kävimme pitkällä vaunulenkillä taaperon kanssa.
Esikon odotus oli todella helppo. Ei oksettanut eikä ollut ennenaikaisia supisteluja. Hän syntyi rv 41+0. Toivottavasti tämäkin rakas pieni massumatkaaja pysyy kyydissä huhtikuuhun saakka. Niin, la mulla on nyt 20.4. Toi päivä ois mun mummini 75v. syntymäpäivä. Hassua olla taas kuun loppupuolella odottamassa.
Ensi viikolla vois pirauttaa neuvolaan, josko pääsis pian tarkistuttamaan että kaikki on kunnossa.
Aurinkoista viikonloppua!
-Lumi ja massumatkaaja 3+6
Kirjoittelenpa minäkin tänne, kun uudempaa pinoa ei näy.
Tervehdys vaan kaikille kanssaodottajille! Kiva, kun voi viestitellä muiden samassa vaiheessa olevien kanssa, niin ei tarvi kaikkea ahdistustaan purkaa mieheen ;o)
Mulla vasta rv 5+1 meneillään ja pahoinvointi alkaa nostaa päätään. Iltaisin nukahdan tv:n ääreen ja EM-kisat menee ihan toisesta korvasta sisään toisesta ulos. Eilen pilkin sohvalla aikani ja sitten havahduin ja kysyin mieheltä, että puhuiko hän jotain Barcelonasta? Mies katsoi hitusen säälivän näköisenä päälle ja sanoi tv:ssä haastattelijan kyselleen joltain urheilijalta ko. paikasta. No ok, ehkä en enää oo ihan täydestä otettava aikuinen... :o)
Pari päivää on ollut aika huono olo, vaikka varsinaista selkeää pahoinvointia ei olekaan. Aamuisin ja iltapäivällä on pahinta, mikä on sinällään vaihtelua, koska esikoisen aikana oli tasapaksun öklöttävä olo koko vuorokauden ympäri yöllä ja päivällä. Eilen olin ihan paniikissa, että vasta 6. rv menossa? Miten hemmetissä mä jaksan vielä 35 viikkoa?? Herranjestas! 8 kk! No, ei auta ei. Pidän edelleen peukkuja, että pahoinvointi jäisi lyhyeksi ja laimeaksi. Väsyn kanssa aina selviää, mutta etominen on tosi rassaavaa. Ens viikolla soittelen neuvolaan, kun mies saa työaikansa selville.
Puuh! työkaveri tiedotti, että kahvilla on sokerimunkkeja... ei oikein nappaa...
A.A. rv 5+1
Minäkin liityn mukaan huhtikuiseen porukkaan! Laskettu aika noin 8.4 ja raskausviikkoja nyt takana 5+5. Eka neuvola aika on 30.8 ja sinne nyt jännätään. Saatiin myös ekaan ultraan aika 20.9 ja tuntuu että sinnehän on vielä ikuisuus=) Ainakin kun sitä odottaa pääsevänsä näkemään että pikkuisella on kaikki hyvin. Huonovointisuutta on jo jonkun verran ja vatsaa aina välillä nippailee ja jomottelee..ihan sellaista menkkamaista jollotusta.
Meille tämä pikkuinen on ensimmäinen joten oikein jännityksellä odotellaan mitä kaikkea tuleman pitää...
-tamsku rv 5+5
hei babie, meillä onkin samanikäset esikoistytöt ja la samana päivänä! =)
täällä oireita ei sen kummemmin rintoja aristelee ja alamaha on arka ja turvonnut jotain pientä kuvotusta ja hajuherkkyyttä...odottelen vielä esikosta oksensin vkolle 20...ja oli kaamea olo ja väsymys....nyt ei niin paha johtunee varmaan että nyt nukun n.9-10h yössä sillon n. 6-7h...alkuraskauden ultraan todennäköisesti menemme, on pelko ettei kaikki oo hyvin ja onko siellä edes ketään...
Täällä mennään 5+4 viikoin, ensviikon tiistaina olis alkuraskauden ultra (jonka sain vihdoin ja viimein ilmeisesti peruutusajan...) täällä peräkylässä kun ei ole kuin kolme yksityistä lääkäriasemaa, joissa kaikissa oli jonot syyskuun loppuun asti! eka neuvola olisi 30.8, ja ihanaa pääsen " omalle" tädille, joka on hoitanu e-asiani teinistä asti, hän ei normaalisti ole ensisynnyttäjien täti, mutta pyysin päästä hänelle kun tunnen jo ennestään.
mahasta nappailee iltaisin ja alkuyöstä, vessassa saa ravata koko ajan (ennen kaikkea yöllä) sekä edelleen kiusallinen vaiva, turpoan illalla kuin ilmapallo, jos joku tökkäisi mahaan sormella, tursuisi ilmaa varmasti joka reijästä...! muuten olo ihan ok. mutta mikä parasta, olen erikoisen kova karkinsyöjä " siviilielämässä" , eli makean reppuni ei täyty kovinnopeasti, mutta nyt jäi perjantaikarkkipussi syömättä, kun ei tee yhtään mieli (normaalioloissa söisin silti, mutta nyt en edes pystynyt syömään!) mikä onkin parasta jo ennestään muutaman ylikilon takia.
mutta kertokaapas, että miten ihmeessä te saitte rajoitettua kahvin juontia?!? juon normaalisti todella paljon (siis liikaakin) kahvia, ja tuntuu et nyt menis vieläkin enemmän... mutta luin, että kolme kuppia päivässä olis kohtuullista. heh, mulla menee se aamussa....
appelsiinimehu on kyllä myös kova sana, ja hedelmät muutenkin. tupakanpolton lopettamisessa on ollut myös hankaluuksia, mutta nyt alkaa jo hieman olla parempi, eli ei tee niin mielikään. muutaman nicotinellin (3-4) olen kyllä joutunut päivässä jauhamaan, mutta yritän päästä niistäkin piakkoin eroon.
nyt tuli pelkästään omia löpistyä... :)
Ajattelinpa minäkin tällä kertaa liittyä mukaan. Edellistä odottaessani lueskelin ahkerasti muitten juttuja. Meillä on tyttö s. 05\05 ja tälle toiselle tulisi 14.4.07 jos kaikki menee hyvin. Tänään soittelin neuvolaan ja jo ensi viikon perjantaina on ensimmäinen aika. Tääläkin olo on melko heikko ja kuvotusta riittää.. vähän helpottaa kun yrittää syödä syödä pieniä välipaloja. Mahaa nippailee välillä ihan kovastikin ja aika turvonnutkin on. Mutta nyt täytyy mennä ruuanlaittopuuhiin..