Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huhtikset viikonloppuun

04.08.2006 |

Aloitampa uuden pinon kun vanha oli hävinnyt jo jonnekin tosi kauas tai sitten ei vain osunut silmään. Vai joko kaikki on vaihtaneet sinne yahooseen?

Miten teillä on päivät menneet, joko on pahoinvointi alkanut tai muut raskausoireet? Onko kukaan ehtinyt vielä alkuraskauden ultraan vai aiotteko edes mennä? Mun tekis vähän mieli mennä niin sais sit varmuuden, et kaikki on ainakin toistaiseksi hyvin. Toisaalta en esikoisenkaan kanssa stressannut vielä tässä vaiheessa, että ehkä yritän nytkin malttaa sinne viikolle 12 asti.

Raskaudesta ei ainakaan oo epäilystäkään. Joka aamu masuasukki muistuttaa itsestään kaamealla pahoinvoinnilla joka jatkuu lähes koko päivän pienenä etovana olona. Onneksi nektariinit auttavat.

Tulipa taas omaa napaa, mutta kirjoitelkaapa kuulumisianne!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille plussanneille. Uskaltaudun jo viestittelemään minäkin!

Kai tännekin huhtikuiset kirjoittelevat vai vain sinne listalle? Olen varmaan tosi antiikin aikainen, sori, mutta mikä se listahomma oikein edes on?

Taustoista sen verran, että meidän poitsu syntyi 11/06 ja yritimme mahdollisimman pientä ikäeroa tähän tulevaan pikkuiseen. Kädet ovatkin nyt kyynärpäitä myöden ristissä että kaikki menisi hyvin. Kaksi kertaa piti testi tehdä ja vieläkään en meinaa uskoa tätä todeksi. Pahoinvointi ei ole vielä kunnolla käynnistynyt, mutta väsyttää ihan mahdottomasti kellon ympäri.Esikko onneksi nukkuu yönsä melko hyvin, että saa mammakin levätä.

Voimia kaikille yökkäilijöille, muistissa on edelleen kuinka inhottavaa se on!

-Neljäkuus-

Vierailija
2/28 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä menen alkuraskauden ultraan, esikoisen aikaan en käynyt kun odotin tuonne viikolle 13, jolloin oli se np- ultra, nyt tuo np- ultra ei kuulu meille, vaan ainoastaan se rakenneultra.. Etovaa oloa on täälläkin pitkin päivää, välillä ei mitään.. Masussa painen tunne ja välillä vähän vihlasee..

Joo jäi lyhyeen kirjoittaminen poika tuolla huutelee, et " äiti paapaa" eli nukuttamaan on mentävä=)

Jäde rv 4+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska lukea muiden kuulumisia! Täällä on aika mennyt remontoinnin ja esikoisen hoidon merkeissä. Alkuviikosta oli niiiiin hirveä olo, että kerkesin jo ajattelemaan, että jos olo sellaisena jatkuu, niin varmasti olen jossain sairaalahoidossa ennenpitkää. Yllätys yllätys, valtava pahoinvointi päättyi muutaman päivän päästä ja nyt on vaan pikkaisen ello olo, välillä enemmän ja välillä ei juuri ollenkaan =). Toivon vaan, ettei se pahoinvointi sieltä uudestaan vaan pukkaa päälle, oli se sen verran karmivaa.

Esikoisen aikaan paha olo jylläsi muistaakseni viikoille 14 asti, joten vähän tässä henkeä jännityksestä pidättelen, josko se vaikka jäisi nyt tähän tää pahoinvointi. Mieheltä on onneksi riittänyt poikkeuksellisen paljon sympatiaa, kantaa kotiin viinirypäleitä ja rahkaa ja voivottelee kanssani ;). Yksi, mikä helpotti minulla vointia, on sellainen " mansikkalassi" , tehikseen vaan ihan vähän sulaneita mansikoita, rasvatonta (entinen painonvartija =) hedelmäpommijugurttia ja puolikkaan sitruunan tai appelsiinin mehu. Ah, kun on hyvää!!! Eikä tartte pureksia, jos on niin paha olo, että jo ajatus pureskelusta tekee pahaa.

Ja kaikki jääkaappikylmät hedelmät tekee kauppansa, sekä laimea, kylmä maitokaakao. Silloin, kun pahaolo oli hurjimmillaan, söin puoliksisulaneita mansikoita, kun muu ei olisi sisällä pysynyt. Taitaa meillä loppua pakkasesta mansikat, ennekuin on eka kolmannes täynnä ;).

Tästä nyt tuli vähän tällainen valitusvirsi =), mutta sympatiat saavat kyllä puolelleen minulta ne, joita pahoinvointi vaivaava, kyllä se on niin kurjaa. Eipä tässä muuta, hauskaa viikonloppua toivotellen

Kashmir

Vierailija
4/28 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaa napaa: meillä ei vielä ole hirvein pahoinvoitnti alkanut, tai sitten tää raskaus on erilainen. Pientä etomista ilmassa, ja kauhea flunssa, oon muutes kaikkien raskauksien alussa saanut hirveän flunssan. Ilmeisesti luonto hoitaa homman et on pakko levähtää. Lisäksi painon tunne tuntuu, välillä pikku vihlasuja (aina säikähdän), nyt alkaa rinnatkin meneen aremmiksi, niissä vihlontaa ikäänkuin silloin kun maito nousee. Mutta eniten täällä vaivaa väsymys!

Soittelin eilen neuvolaan ja sain ajan 30.8. Neuvolantäti oli oikein iloinen, onnitteli ja toivoi et kaikki menee tällä kertaa hyvin. Sanoi vielä et kun verikokeita pitää ottaa niin pitää mennä tk:een tms. missä useampi ihminen. Viime raskaudessa pökräsin sen syliin =) kun piikitti mua. Aikooko muutkin käydä alkuraskauden ultrassa? min' yritän jos jaksaisin sinnitellä sinne viikolle 12, mutta jos en niin yritän päästä neuvolan kautta.

heidi 5+0

Vierailija
5/28 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästyin esikoista odottaessani pahoinvoinnilta, joten nyt ilmeisesti saan hänenkin edestä pahoinvointia...

Aamuisin töihin lähtiessä meinaa nesteet tulla ylös, kun näenkin kahvin keittimen...olen pystynyt syömään lähinnä kiivihedelmää, kylmää vaniljajogurttia (-30% sokeria) ja kylmiä mehuja. Lämmintä ruokaakaan en tahdo saada syötyä ja terveydenhoitaja kehoittikin syömään vain pieniä määriä niin kauan kuin tätä " ihanuutta" jatkuu...

Varasin viime viikolla ajan alkuraskauden ultraan, haluan itselleni ja tietysti puolisolleni varmuuden siitä, että masussa on pieni ihmisenalku kasvamassa. Sain ajan 16.8, eli silloin viikkoja olisi 7+3.

En ole vielä neuvola-aikaa varannut, varaan vasta ultrassa käytyäni.

Aurinkoista viikonloppua huhtikuiset, nautitaan näistä ilmoista vielä kun niitä riittää = )

Beatitude rv 5+6

Vierailija
6/28 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulumiset on pitkältä samaa luokkaa kuin muillakin. Etovaa oloa, oksettaa... Rinnat kasvaneet ja kipeät. Kauhea nälkä, mutta tietyt ruoat tökkää. Kaikki haisee kauhean voimakkaalle ja kahvia ei oikein enää tee mieli.

Hehkutteletteko te muut tästä raskaudesta jo muille? Minä olen vielä varovaisin mielin. Olen sanonut lähiperheelle ja muutamalle ystävälle, mutta yleisesti pidän matalaa profiilia ja toivon, että en alkaisi töissä yrjötä... Teen vuorotyötä lastensuojelussa, joten kovin kevyttä homma ei ole. Eniten pelottaa nuo yövuorot, miten sitä jaksaa kun iltaisin ja öisin on väsyttänyt niin hirveästi viime aikoina ja esikoisen raskausaikana kanssa..

Mutta eipä muuta. Neuvola on varattu, se on viikolla 9. Esikoisen kanssa saatiin silloin jo sydänäänet kuuluviin... Mutta se oli kuulemma vain erittäin hyvää säkää. Ei tavallista.

t.Hannah81

Vierailija
7/28 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun löytyi tälläinen pino. Mulla olis menossa menkkojen mukaan 4+6 elikkä huomenna pitäis viikko 5 pyörähtää käyntiin. Varasin kanssa alkuraskauden ultraan ajan, mutta sain sen vasta 29.8 ja silloin viikkoja olis kasassa 8+2 jos siis sinne päästään. Ehkä on kuitenkin hyvä mennä vasta silloin niin näkeepähän ihan varmasti, että onko tuolla masussa ketään. Oireita on mulla jonkin verran, nyt on toinen päivä kun on etova olo koko päivän ja kahvi ei oo maistunu kohta viikkoon, pelkkä hajukin ällöttää, nännit on hiukan kipeet ja vihlasuja tuntuu mahassa pitkin päivää ja maha on kuin potkupallo, ihan kun olis pitemmälläkin raskaana, mutta turvotustahan tää on ja ihan väsynyt olen koko ajan niin ja vielä kaiken päälle mulla on ihan järkyttävät ilmavaivat. Sitä vain mietin että voiko tosiaan pahoinvointi alkaa jo nyt? Esikoisen raskausajasta en oikeen pahoinvoinnin osalta muista mitään, mutta mielestäni näin turvoksissa en silloin ollut. Mietin myös, että voiko turvotus ja ällötys ja väsymys myös johtua helteistä?Kovin varovainen oon koko ajan tän raskauden kanssa enkä oikeen tähän vielä uskoa jaksa. Meillä on siis kotona esikoinen tyttö 07/04 ja tätä kakkosta yritettiin yli vuosi ja tämä raskaus tärppäsi toisesta clomi+terokuurista.Ehkä toi pitkä yritys ja kaamee keskenmenon pelko vaikuttaa tähän uskomiseen. Neljä testiä oon kyllä tehnyt ja vielä yhden aattelin tehdä joko huomenna tai maanantaina ihan vaan varmistaakseni, että viiva on vahvistunut.Näin neuroottinen minä olen :)

Mutta paljon tarrasukkia teille kaikille toivon ja onnellista odotusaikaa!!

Vierailija
8/28 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole oikeastaan saanut vielä mitään ultria saati neuvoloita varattua.. Ehkä sitten ensi viikolla.. On vielä jotenkin pää pyörällä koko asian suhteen.. Tänään aamulla vasta tein testin, vaikkakin oireita on ollut jo jonkin aikaa ja sitä myötä olenkin melko varma raskaudesta ollut..

Mutta siis tuntuu uskomattomalle, että tämä toinenkin nappasi ensimmäisestä kierrosta ja heti..

Oireista siis on rintojen arkuutta ollut jo useamman viikon ja pinkeyttä myös.. Etovaa oloa myös reilun viikon verran esiintynyt.. Muistaakseni esikoisesta tuo huonovointisuus alkoi vasta huomattavasti myöhemmässä vaiheessa. Silloin ei tarvinnut lainkaan käydä oksentamassa, toivottavasti ei nytkään.. Nyt on kaiken päälle pari päivää alkanut tuo väsymyskin voittamaan.. Ei millään jaksaisi enää työpäivän päälle vilkkaan 3 vuotiaan touhuja.. mutta minkäs teet kun mies on reissuhommissa vielä jonkin aikaa..

T:Timpura

Vierailija
9/28 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen taas vaikkei mitään uutta olekaan, saadaanpahan pino etusivulle.

Pahoinvointi senkuin yltyy, eilen oksetti vielä iltapäivälläkin. Tuntuu, ettei mihinkään uskalla mennä kun aina pitää olla vessa lähellä. Töissäkin on inhottavaa kun oksettaa, enkä halua siellä kellekkään vielä kertoa. Sit ku naama punasena tulee vessasta, ni voipi olla että pian siellä porukat arvaa. Niin joku kyseli, että vieläkö ollaan kerrottu raskaudesta. Me ei olla kerrottu kellekkään ja sanoin heti plussattuani miehelleni, että kerrotaan lähisuvulle vasta esikoisen synttäreillä, jotka ovat vasta lokakuussa. Tällä menolla on pakko kertoo aiemmin, kun ainakin äitini alkaa ihan varmaan pian kyseleen kun aina olen väsynyt ja huonovointinen.

No eihän tämä raskaus pelkkää pahoinvointia ole :) Mielessäni olen jo hieman miettinyt nimiehdotuksia ja nyt alennusmyynneistä olisi tehnyt mieli ostaa jo jotain ihania vauvanvaatteita. Mutta ei parane hoppuilla odotus on vasta niin alussa, esikoisellekin ostettiin pinnasänky vasta lasketun ajan päivänä :)

Neuvolaan ajattelin soittaa ensi viikolla ja varata ajan. Se alkuraskauden ultra pitää varmaan jättää väliin, kun pitäisi lähteä toiselle paikkakunnalle, enkä sen takia viitsi pyytää töistä vapaata.

Kirjoitelkaahan!

Vierailija
10/28 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuhan melkein on loppu mutta pinoudun minäkin siitä huolimatta :)

Meillä on mennyt viikko ihan hyvin. Minua on näköjään siunatta vähemmällä pahoinvoinnilla tällä kertaa :)

Yleensä ällötys alkaa vasta siinä 15 maissa ja loppuu joskus iltakasilta.

Mieletön väsymys kyllä on ja rinnat ovat tavallaan pinkeät, joku kuvaili sen hyvin.. ihan kuin maito nousisi. Meillä on alkuraskauden ultra samana päivänä kuin sinulla, Beatitude.

Samalla tarkistetaan se puhjennut kysta, jonka ansiosta nestettä oli kertynyt lantionpohjaan.

Parempia vointeja kaikille toivottaa

Jansku rv 5+5

Vierailija
11/28 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moijjens

Ilmoittautuu mukaan tää, joka edellisen lapsen (11/05) kohdalla tuli sivuille vasta kuukautta ennen la:ta. Nyty siis vähän noheempana lukemassa täällä. Voi tietty olla, että liiankin aikaisin tulen tänne ja kaikki keskeytyykin... kun viikkoja on UÄN mukaan vasta 7 -> la n. 1.4. Sekin laskennallinen sillä tää on melkoisen yllätysvauva, kun edellinen on vasta 8 kk ja just lopetellu imetystäkin.

Noista raskausmerkeistä. Aatella, mulla on jo viides enkä vieläkään tunnistanut oirehia. Mulla oli phv ja pns pari viikkoa, johon vedin viikon lääkkeitä ja kerran viunaakin. Aattelin, että mulle yrittää migreeniä ja vatsatautia kun on niin kuuma ja siellä Tampereen vatsatautiepidemiassakin pyöriskelin mukana. Nyt olo on korjaantunut - siis tänään. Oli myös pizza- nachomielitekoja ja kerran metallinmaku suussa. Nyt ei mene minkään sekundapaikan halpispizza, söinkin niitä viikon putkeen.Vähän väsyä ilmassa ja tuo phv teki sen etten viikkoon liikkunut.

Yksi hämmästyttävä oire mulla on nyt myös tässä raskaudessa kuten edellisessä nimittäin se, että het kun vauvaa aloin odottamaan mun poikittainen vatsalihas lakkasi toimimasta ja selkä kipeytyi ja vatsa pullahti ulos. Niinpä näytän heti että oon tosi pitkällä odotuksessa. Jos vertais ekan odottajiin niin vatsa on nyty kuin heidän viikoilla 25. Sitä on tätä reppua jo tähän etheen tullunna eli tissistä rasva on alemmaks tippunut. Kumma homma sellainen push down eikä pushupit auta ollenkaan :S .

Mutta nyt adios senoritas y bebes. Muu perhe oy alakaa riehumaan joten kotiääni käyttöön.

Vierailija
12/28 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudunpa minäkin... Mukavaa, kun täällä on muitakin, joilla jo on muitakin siellä kotona vauvaa odottamassa. Mä odottelen neljättä ja sain plussan tän viikon alussa. Keskimmäisen mukelon neuvolassa varasin sitten samalla itselle ajan ekaa nlaan ja sain ohjeet rakenneultran varaamisesta. En ajatellu varata yksityiseltä ultraa, näkyyhän tuo sitten siellä rakkenneultrassakin. Mulla plussa näkyi vasta kp 35, joten voi olla, että la 2.4. vielä siirtyy jonkinverran etteenpäin.

Pahoinvoinnista: Mulla ei oikeestaan aiemmin ole pahemmin pahoinvointia ollut, lähinnä en oo voinu syödä jotakin ruoka-aineita kuten kylmää lihaa. Nytkään en oo huomannu raskautta kun painon alenemisena, mielialojen vaihteluina ja hirveenä väsymyksenä. Ollaan ylihuomenna lähössä kuukaudeksi reissuun ympäri Suomen, täytyy vaan toivoa, ettei tääkään vauveli aiheuta pahoinvointeja, muuten on kurja matkustella.

Tarrasukkia koko porukalle ja jaksamista pahoinvoinnin kourissa kipuileville!

marinoX

Vierailija
13/28 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Viikonloppu oli ja meni, mutta en viitsisi uutta pinoa aloitella, joten ilmoittaudun tähän pinoon huhtikuuta odottelemaan. Testasin lauantaina plussaa ja nyt kuulostelen oloa hitusen epäuskoisena, että noinko tässä raskaana ollaan. Plussa oli kyllä ihan selkeä, joten ei siinä mitään. Yritystä vaan oli takana vasta 3 kiertoa, joten aika nopeasti tärppäsi siinä mielessä.

En ollut näkevinäni tuttuja nikkejä pinossa, joten esittelen itseni. Oon 30 v. ja samoin mies ja meillä on esikoispoika 11/04 ja nyt siis pienenpieni napero rv 4+5 ja la olisi 12.4., vaikkakin esikoisella tuo siirtyi viikolla aikaisemmaksi, joten ehkä tässäkin raskaudessa joudutaan vielä aikaa rukaamaan. Ilmeisesti ovuloin alkukierrosta. Työkseni istuskelen pääsääntöisesti tietokoneen ääressä, joten näissä keskusteluissa on tullut roikuttua tässä kuumeilun lomassa aika tiheään.

No, nyt on mentävä jututtamaan lomalta palanneita työkavereita. Aurinkoista maanantaita kaikille!

A.A. + napero

Vierailija
14/28 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joikkuli kyselikin alkuraskauden ultrasta tuolla. Esikoisen aikana en käynyt enkä varmaan mee nytkään. Miehellä on nimittäin suvussa kehitysvamma, jonka vuoksi esikoisen aikana käytiin ultrassa 4 kertaa rv 22 mennessä ja nyt aion vaatia samaa. Vamma on nimittäin sellainen, joka näkyy ultrassa ja jos lapsella on se, on lähes pakko tehdä abortti, koska lapsen on mahdollista selvitä syntymän jälkeen enintään muutamia päiviä hengissä. Nuo ultrat aion siis vaatia ja siinähän onkin jo tarpeeksi yhdelle ihmiselle. Onneksi vamman todennäköisyys (ainakin väestön tasolla) on pieni vain 1:130 000 kun esim. down 1:700. Suvussa oleva vamma kuitenkin lisää riskiä.

A.A.

Vierailija
15/28 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas töissä. plääh tylsää. Onneksi voi täällä roikkua lueskelemassa. Mulla katosi flunssan myötä lähes kaikki oireet. Ainoat oikeastaan mitä jäi on painon tunne, rinta-arkuus, väsy, ja ilmavaivat! ja ne on kyllä maailman noloin oire!!

Helinä_1983; meillä aika samankaltanen tilanne mullakin esikko vuodelta 2004, toukokuussa tosin on syntynyt ja nyt la 7.4.

Minäpäs oon kerenny jo ensimmäiset potkarit ompeleen! En siis marssinu kauppaan ostaan kankaita vaan vanhoja varastoja kävin läpi ja nyt oon innoissani ommellu. Tällä menolla muksulla on syntyessään iso varasto aluvaatteita ja collegepukuja kun se syntyy. Musta onkin aivan ihana tuoda vauva synnäriltä kotiin omatekoisissa tamineissa. Aattelin ommella hoitoalustan ja syöttötuolin pehmusteenkin vahakankaasta.

Sitten olen miettinyt tuplaratas asiaa. Mutta me ei taideta sellaisia tarvia. Tyttö on jo niin iso että voi joko pyöräillä tai istua pulkassa. Ja meiltä löytyy seisontalautakin. Ja onhan liina keksitty jos jostain syystä haluaa isompi istua rattaissa niin pienemmän saa liinaan. Eri asia tietenkin jos taas on kyseessä kaksoset (km viime syksynä).

Eli meillä kauheaa hössötystä ja vuoroin kauheaa panikointia. Mutta aattelin että nautin nyt niin kauan kuin tätä kestää. Tätä on kuitenkin niin kauan yritetty ja toivottu. Iltasin kyllä sitten murehdin sängyssä.

Vierailija
16/28 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottelen minäkin tähän viikonloppupinoon!

Varasin juuri neuvola-ajan 5.9. miten ihmeessä jaksan odottaa sinne asti. Onneksi saatiin tuttu, mukava neuvolatäti. Mies naureskelee, kun olen tehnyt jo kolme plussa testiä. Jotenkin olo on " liian" oireeton. Esikoiselta oli paljon vahvempia tuntemuksia. Toiv kaikki kuitenkin hyvin. (nimimerkillä: iltaisin murehdin minäkin)

Me meinattiin hankkia sellaiset chariotin urheilukärryt. Onko kellään kokemusta? Ikäeroksi tulee alle 1,5 vuotta ja koiria pitää päivittäin metsässä lenkittää.

Tsemppihaleja!

T: neljäkuus ja 5+1

Vierailija
17/28 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin aamulla ultrassa, koska lauantaina tuli pikkaisen verta vessassa käydessä. Kävin jo lauantaina lääkärissä, joka oli ihan saapas. Se sanoi suoraan että tässä on nyt sitten keskenmeno, eikä sille mitään voi. Vaikka yritin selittää että verta oli tosiaan tullut vain ehkä puoli teelusikkaa. Kysyi sitten myös että onko ollut kipuja, ja sanoin että joo semmoisia kuukautiskipuja jonkun verran (joita siis oli myös esikoista odoteltaessa) johon lääkäri (mies tietenkin) kysyi että ei kun siis alavatsakipuja. No mitä kuukautiskivut on jos ei alavatsa kipuja??? Sanoi sitten vielä ettei viitsi lähettää mua ultraan kun ei siellä vielä mitään näy. Mutta vaadin sitten lähetteen ultraan.

Tänään kävin ja onneksi oli ihana gyne joka tiesi mistä puhui. Siellä se vauva oli pussissa, ihan sen kokoisena kuin pitääkin. Sain vielä uuden ajan ensi maanantaille jossa tarkistetaan että se tosiaan kasvaa siellä. :)

Muuten ei oireiluja, rinnat vähä pinkeet ja kauhea väsymys painaa.

Aurinkoista viikkoa kaikille!

Nyla 5+2

Vierailija
18/28 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiva kun täältä löytyi tällainen ketju.

Mulla lasketttu aika 5.4 ja tänään varasin ajan neuvolaan 7.9.

Jotenkin on epätodellinen olo. Kaks lasta on jo entuudestaan, mutta ovat murrosiänkynnyksellä, joten viimeisestä raskaudesta on yli 11 vuotta. APUA! Olen minä vanha :(

No joka tapauksessa olo on kuin olisi vähän hukassa. Ihan pientä pahoinvointia on ollut kun taas molemmilta edellisiltä olin todella kipeä. NYt tuntuu siltä että testi on näyttänyt mitä sattuu.. Testannut olen jo kahteen kertaan.. :)

Lapsi on kyllä toivottu, mutta tuli siltikin yllättäen. Kun ajattelin, että ei tässä iässä (36v) niin nopesti tärppää, niin kas, tulinkin heti raskaaksi ja olimme valmistautuneet henkisesti pitkään yrittämiseen.

Noista uusista ultrista en tiedä mitään ja nyt kun luin teidän juttujanne niin pitäisikö minun osata itse varata jotain?

Vierailija
19/28 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt uskaltaudun jo tännekin palstailemaan, kun pahoinvointi tekee kovaa vauhtia tuloaan (rv 5+5). Keväältä on takana tuulimunaraskaus, joka oli lähes oireeton loppuun asti (huomattiin ultrassa viikolla 10). Arvasinkin silloin, ettei kaikki ollut kunnossa, kun esikoisesta olin kuitenkin pariinkin kertaan tiputuksessa pahoinvoinnin vuoksi. Kovasti nyt odotin tätä pahoinvointia, mutta silti se tuntuu vetävän mielen matalaksi. Ajatus siitä, että seuraavat kolme kuukautta on yhtä oksentamista, tuntuu aika musertavalta. Voipi olla, etten jaksa kovin aktiivisesti täällä palstailla, mutta ainakin joskus käyn kuulumisianne kyllä lueskelemassa.

Oireista: Toistaiseksi olo vielä siedettävä, kun ruoka pysyy sisällä. Koko ajan pitääkin olla jotain pientä suuhun laitettavaa, muuten alkaa kuvottaa. Ja väsymys kasvaa päivä päivältä, mitä ei yhtään helpota se, että jostain syystä en nyt saa yöllä nukuttua kunnolla. Uni karkaa aamuyöstä ja sitten pyöriskelen aamuun asti sängyssä. No tuleepahan otettua siinä unta odotellessa pientä yöpalaa pahoinvoinnin ehkäisyksi. Jonkinmoista nippailua on myös ollut alamahassa.

Ultrasta: Mitään ylimääräisiä ultria en ajatellut varata, vaikka tietysti mieli tekisi saada mahdollisimman pian varmistus siitä, että matkassa on tosiaan tällä kertaa joku mukana. Meillä kuitenkin ultrataan jo ekalla neuvollakäynnillä eli joskus viikoilla 9-10 ja aina tarvittaessa sen jälkeen. Aikaa en ole vielä varannut, varmaan soittelen ensi viikolla. Myös np- ja rakenneultra kuuluvat neuvolaohjelmaan, mutta niihin pitää lähteä Ouluun. Käytiin esikoisesta ja käydään varmasti nytkin, jos sinne asti vain päästään.

Nyt ajatteli levähtää itse vielä hiukan ennen kuin tuo esikko herää päikkäreiltään. Mukavaa alkuviikkoa kaikille!

Vierailija
20/28 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoudunpa minäkin, vaikka viikonloppu oli ja meni. Töitä oon paiskonut hullun lailla (hoitsuna sairaalassa, viimeinen työpäivä onneksi keskiviikkona!), oon ihan naattipoikki. Ihme kyllä, kakan ja pissan hajut eivät oo työpaikalla tehneet pahaa :)

Mulla nyt rv 5+3, ekaa odotellaan. Oireet alkoi jo ennen plussaa, ja ovat vaan voimistuneet siitä lähtien. Oviksen jälkeen oli muutaman päivän ihan tosi tuskaisia mahakipuja (kiinnittyminen??), ja rinnat ja maha turposivat. Plussan jälkeen alkoi etominen: kaikki hajut teki pahaa, hampaita pestessä piti yökkiä, ruoka ällötti jne. Nyt on onneksi vähän asettunut, uskaltaa jo syödäkkin ilman pelkoa mielettömästä pahoinvointiaallosta. Ruokahalussa ei olekaan moittimista ;)

Maha on edelleen ihan mieletttömän turvonnut, semmonen plösöpallo :D Ei auta vedenjuonti ja kevyesti syöminen, löllö senkun mähöttää siinä. Ootan jo kovasti, että vaihtuisi oikeaksi vauvamassuksi :) Hajut tuntuu edelleen voimakkaina, varsinkin pesuaineet, dödöt, shampoot jne.

Tänään ja eilen on ristiselkää hieman kivistänyt, mutta johtuu todennäköisesti tuosta työnteosta, vaikken potilasnostoja jne. olekaan nyt tehnyt. Rinnat on edelleen pinkeät ja turvahtaneet, liivit saa olla oikein tukevaa tekoa (kunnon seksintappajat!) ja yöllä käytän toppia.

Muuten oikein ihana olo, vaikka ei tätä oikein vielä uskokaan todeksi :) Tuntuu niin epätodelliselta, että nyt mie oon raskaana, oonhan potenut vauvakuumetta jo ihan teinistä asti. Ihanaa aikaa!!

Neuvola mulla on varattuna 24.8. Siellä sitten varmaan selviää ultran ajankohdat jne. Sydänääniä kait jo tuolloin kuunnellaan, kun viikkoja kuitenkin jo 8 silloin :)

Oikein ihanaa odotusaikaa kaikille huhtikuisille masuille, mukavaa kun on tämmöinen vertaisryhmä!

Serenity, siis 5+3