synnytyksen jälkeen ekat menkat
kuuluuko ekat menkat olla todella runsaat? mulla tulee niin kauheasti, että ihan pikkaritki on sotkussa :( alotin pillerit samana päivänä, ku menkat alko. onko pillereillä jotain tekemistä tämän vuodon kanssa?
Kommentit (7)
Oon lukenut, että toi ekojen menkkojen runsaus on ihan normaalia.
Itselläni esikoisen jälkeen oli myös ekat menkat runsaat, mutta nyt kuopuksen jälkeen ekat oli tosi niukat ja ovat siitä sitten kerta kerralta runsastuneet...
Ensimmäiset menkat olivat pahemmat kuin jälkivuoto konsanaan.
Mulla tuli ekat menkat täysimetyksesta huolimatta 4 kk synnytyksestä. Olivat aika normaalit, mutta kestivät viikon, 3-4 pvän sijasta. Toiset menkat tuli 30 pvää ekoista. Alkoivat hillitysti, mutta kaksi ekaaja eka yö oli todellista vuodatusta. Ei kaupan siteet riittäneet mihinkään, vaan valuttivat pikkarit ja sängyn likaisiksi. Yritn isolla tamponilla vähän toppuutella vuotoja ja onnistuihkin. Ei ehtinyt side kastua niin nopsaan kun tamponi oli tukkona :) Mutta tuota eksti vaan parisen päivää rajuna, sitten helpotti. Nyt on kestänyt jo 5 päivää, että saas nähdä meneekö tässäkin viikko.
Olen myös kuullut, että jälkivuoto voi alkaa uudestaan myöhemminkin synnytyksen jälkeen. Tosin et kertonut, kauanko synnytyksestäsi on, niihn en osaa sanoa. Kysy neuvolasta.
8 päivää on kestäny vuoto ja loppua ei näy. alkaa todella mennä, jo hermot et saiko pillerit mun kehon näin sekasi vai johtuu ihan "ekoista" menkoista. alussa ei riittäny tamppooni olleskaan ku tuli heti läpi. siteitä täytyy vaihtaa melkeen kokoajan ja jaaaa et tätä rataa.. :( :( :(
Ekat menkat oli kyllä ihan kamalat. Muistaakseni ne kesti kaks viikkoa! Silloin toivoin että mulla olis niitä sairaalassa olleita maksisiteitä/tyynyjä.
Kyllä ne siitä helpottaa, mutta voi mennä monetkin menkat ennen kuin ne on takaisin normaalit. Pillereitten ei pitäis vaikuttaa niihin mitenkään, maksimillaan hillitsemällä niitä.
teurassika, vaikka vuorasin itseni yöksi kunnon yösiteillä, niin silti heräsin keskellä yötä, kun oli vuotanut läpi ja sänkykin oli veressä. Jälkivuotokaan ei ollut niin paha kuin ekat menkat. Kahdet seuraavat menkat olivat aivan olemattomat, pikkuhousunsuojalla pärjäsin ja nyt vuodan taas aivan mielettömästi, huoh....
kaikkien kolmen synnytyksen jälkeen ekat menkat olleet hurjat. Kivuliaat ja runsaat. Siitä sitten tasoittuneet aina.
AIHA ja nelonen rv 34