Varmasti ollu paljon keskustelua, mutta haluaisin silti mielipiteitä: Tuplarattaat sisaruksille, minkälaiset?
Eli hakusessa olisi joko edulliset uudet tai käytetyt hyväkuntoiset tuplarattaat vauvalle ja 2,5 vuotiaalle isosiskolle. Tyttö on aika pienikokoinen ikäsekseen (Nyt 2 vuotta; 85 cm ja 11 kg), mutta rattaat tulisivat lähinnä talvikäyttöön, joten talvivaatteissa pitäisi mahtua... Mitään isoja, tyyliin Emmaljunga, en edes harkitse, vaan mielellään taas ne tyypilliset vaatimukset; kevyet, ketterät, myös isommalle sisarukselle miel. säädettävä jalkatuki ja lepoasento, EHDOTTOMASTI talvella liikuttavat ja pieneen tilaan menevät.
Kävin kokeilemassa jo paria peräkkäin istuttavaa malleja, mutta jo pelkästään tytön kyydissä olo ja liikkuminen oli hankalaa :( Ja kääntyminen yhtä tuskaa... Harmi vaan, että näin taitaa olla vähän muissakin malleissa. Eli peräkkäin istuttavia ei mielellään... Sitten nuo paljon puhutut X-adventure Twincot; Niissä ilmeisesti on aika ahdasta ja isomman sisaruksen pää ottaa heti kuomuun kiinni... Ja yksi vaihtoehto olisi ABC Twin Air, mutta niissä ei ole kääntyvää etupyörää, joten mitänköhän käytännössä tuo liikkuminen onnistuu?
Joten pyydän, AUTTAKAA MINUA :) Asun vielä sellaisella paikkakunnalla, jossa on tasan yksi lastentarvikeliike, joten en edes helposti pääse testaamaan valikoimaa... Ja rahaa en halua kauheasti satsata, joten käytetyt hyvät olisivat toive (Huom! Pieni vihje ;)), koska haluaisin ne vain talveksi, koska kesällä tyttö jo varmasti käyttää joko seisomalautaa tai pyöräilee. Mutta tytön temperamentin ja uhman takia en uskalla lähteä talvella yksin liikenteeseen pelkällä seisomalaudalla, koska tyttö pitää ehdottomasti saada tarvittaessa (Huom! Lue itku/jalat-veteläksi-kohtauksen tullessa) kiinni johonkin! Ja meillä on kuitenkin Emmaljungan Duo Edget odottamassa jokapäiväistä käyttöä vauvalle, koska tuplarattaita emme tarvitse kun satunnaisesti...
Olen käynyt mielessäni jo kaikki vaihtoehdot, mitä netistä löytyy, enkä vieläkään osaa päättää... Ja se suurinhan on se käytäntö, joka vasta näyttää, mitkä rattaat olisivat sopivat :)
Joten nyt kaikki laittamaan edes jotain tietoa ja infoa tupliksista :)
Kommentit (21)
muistaako kukaan mikä noiden brion twinettejen hinta uutena on?
Meillä on kyseiset rattaat sisaruksilla 1,5-vuotta ja 3-kk. Itse olen ollut erittäin tyytyväinen rattaisiin. Hinta-laatusuhde on kohdallaan. Kysele lisää jos haluat tietää jotain erityistä. Rattaat on ollu meillä pari kuukautta eli kokemusta on kertynyt jo lumettomasta ja lumellisesta maastosta.
Meillä on käytössä Emmaljunga Cannon Two rattaat, jotka on osoittautunu tosi hyviks. Mä myös epäröin kauan, että millaiset ostettaisiin, koska kovin paljon ei alunalkaen ollut tarkoitus kaksostenrattaita käyttää. Käytiin myös monia kattomassa ja haeskelin käytettyjä netissä, mutta aina hinta nousi liian korkeaksi.
Mistä olet valmis maksamaan ja kuinka paljon?
Me löysimme kuin onnenkaupalla eräästä lastentarvikeliikkeestä nämä Emmaljungat. Ne kulkevat kevyesti lumessa, isompi (2v4kk) mahtuu hyvin istumaan ja makamaan. Molemmille on omat selkänojat ja jalkatuet, ja valjaat (ehdoton meillä!). En ole kokenut huonona puolena edes sitä, että lasten kasvot ovat menosuuntaan. Eihän minun heitä tarvitse koko ajan tuijotella kasvoihin. :) Eli nämä ovat vastaavat kuin Brion twinetet.
Mutta. Näitä ei enää valmisteta, vaan tämä on vanhempaa mallia. Mutta toivon, että löytäisit jostain hyvät käytetyt. Toivottavasti ei mennyt liiaksi mainonnnan puolelle. :) Mutta kokemuksianihan tässä vain toin esille.
Tässä löytyi kuva eräistä vastaavista rattaista: (jos linkki toimii.)
http://riemun.huuto.net/auctionimages/b/1a/ca0f2a7fbb9b910ef874f166a387…
teillä siis on nuo Hauckin tuplat? Mä oisin kiinnostunu kuulemaan kokemuksia, oon niitä kattellu ja tuntuisivat hyvältä vaihtoehdolta.
Joo, no siis noi Hauckit maksoi meillä 212 euroa kotiin tuotuna, tilattiin siis Saksasta. Niissä on erilliset selkänojat ja jalkatuet. Tavarakorit ei oo mitkään suuret ja molemmilla puolilla erilliset. Työntöaisaa ei voi säätää eikä kääntää. Kuomuissa on ikkunat joista näkee makuuasennossa olevan lapsen. Etupyörät kääntyy 360 astetta ja se on kyllä tosi kätevää. Lumessa työntäessä olen pitänyt niitä lukittuina niin ei niin paljoa hae mitään uria. Jousitus on mielestäni yllättävän hyvä, nitisee kyllä jonkun verran, mutta eipä olla vielä mitään rasvoja koiteltukaan. Kankaat ei ole kovin paksuja, mutta ihan asiansa ajaa. Erilliset kuomut on myös kätevät. Vauvalla se on aina alhaalla ja tuolla taaperolla sitten usein ylhäällä. Meillä rattaat ei mahdu koottuina ulko-ovesta, mutta on helpot kasata ja nostaa silleen pystyssä päin ulos. Olen käyttänyt vauvalla Gracon kantokoppaa ja se käy ainakin hyvin noihin. Kovin iso koppa tuskin käy. Selkänojat säätyy portaattomasti, ei mene ihan täysin makuuasentoon, mutta käy kyllä ihan vauvallekin ei siihen jää kulmaa juuri ollenkaan. Tuo säätömekanismi yllätti minut, selkänojan takana on sellainen säätönauha missä on sellainen painamalla toimiva lukko, en minä tiedä mikä se on nimeltään, ja sillä säädellään selkänojan asentoa. Ensin olin jopa hieman pettyneenkin oloinen, mutta tuohan on aivan hyvä, eipähän ole mitään sen kummempia mekanismeja hajoilemassa.
Kysy jotain mitä haluat tietää, en oikein osaa muuta sanoa. Hintaansa nähden mielestäni on oikein hyvät pelit.
Itselläni tulossa sama ongelma. Ikäeroa tulee 2 v 3 kuukautta. Nyt käytössä Emmanljungat, joihin saisi sisaristuimen. Onko kenelläkään kokemuksia? Esikoinen viihtyi vaunuissa vain jos näki " maailmaa" , joten jos sisarus on samanlainen ei liene tule onnistumaan... Kokemuksia?
Meillä tämän hetkinen kuopus 1v8kk, kun kolmonen syntyy. Esikoinen 3v3kk. Itse olen miettinyt Oran tuplia, kun tuntuvat olevan hinta-laatu-suhde aika kohdallaan. Näissä kokonais leveys vain 74cm! Silti istuintilaa enemmän kuin monissa muissa.
SISARISTUINTA en suosittele! Ja olin lukevinani vähän aikaa sitten että niitä ei enää edes saisi esim emmaljungaan?! Meillä siis esikoinen oli kuopuksen syntyessä 1v7kk ja isokokoinen ikäisekseen. Noissa sisaristuimissa on 15kg painoraja ja meidän tyttö painoi vauvan syntyessä vähän reilu tuon ja on myös pitkä. Kyllä oli tosi kiikkerä työnnettävä lumessa ja hetkeksikään ei voi käsiä irrottaa ettei keikkaa! Ja vauvan luo on tosi hankala päästä, kun on kaikki talvitamineet ja muut. Meillä oli siis Emmaljungissa Emmaljungan sisaristuin adapterilla, ja käyttöä oli muutamaksi kerraksi. Seisomalauta oli ja on edelleen meidän juttu.
I' coon Platon 6 Airit sisäruksilla.Taapero on nyt 1,5v(87cm ja 13kg) vaavi taas reilu 2kk..Hyvin oon päässy liikkumaan vaikka nämä rattaat ovat peräkkäinistuttavat..Vaavi matkustaa takana ja taapero edessä..
Nämä ovat kapeat(64cm),ketterät(kääntyvät etupyörä),kulkee loskassa isojen(30cm)ilmakumien ansiosta,teleskooppiaisa..Ja mikä parasta näistä saa hetkessä yhdenistuttavat ja näihin saa tarvitatessa seisomalaudan..
Hyvin on meidän taapero nukkunut päikkärit näissä kun ollaan liikenteessä,eli jalkatuki on säädettävä ja selkänojankin saa hyvin lepoasentoon,vaaville jää silti tilaa..
Talvitamineissa mahdutaan hyvin kyyttiin..Rattaiden kankaat on laadukkaat ja heijastimia on paljon..Tavarakori on tilava ainoastaan lastaus on hieman hankalaa..Miinuspuoli on myös kova hinta n:900e.
Mutta muuten kaikinpuolin todella hyvät ja laadukkaat rattaat sisaruksille..
Käy katsomassa AT-lastenturvan sivuilta siellä hyvä esittely rattaista.
Kiitos vastauksestasi. Mistä tilasit teidän rattaat? Halvimmat mitä mä oon löytäny on 235 lähetyskuluineen, vaikka eihän tuossa niin kovin suurta eroa sun maksamaan hintaan ole.
Jaksaisitko mitata rattaiden leveyden? Kun netistä oon löytäny kaks eri mittaa et on joko 76cm tai 78cm? Meillä noi ei kuitenkaan sisälle tule mahtumaan, asutaan kerrostalossa jossa on niin pieni hissi että just teutonian yksösrattaat mahtuu sinne... ois kuitenkin kiva mahtua varastoon rattaiden kanssa, rappukäytävästä kun innokkaat mummot kuskaa löytämänsä tavarat mihin haluaa...
Mahtuuko teillä esikoinen hyvin istumaan rattaisiin, ja minkäkokoinen lapsi on kyseessä? Meillä vanhempi on jo 2v2kk, mutta melko pieni, 11kg ja 88cm. Tuliko rattaiden mukana muuten sadesuojaa?
Enää mietityttää oikeastaan tuo selkänojan säätösysteemi, mutta se näyttää olevan tuollainen hihna-tyyppinen aika monessakin mallissa.
Tomera:
Kiitos vastauksestasi. Mistä tilasit teidän rattaat? Halvimmat mitä mä oon löytäny on 235 lähetyskuluineen, vaikka eihän tuossa niin kovin suurta eroa sun maksamaan hintaan ole.
Jaksaisitko mitata rattaiden leveyden? Kun netistä oon löytäny kaks eri mittaa et on joko 76cm tai 78cm?
Mahtuuko teillä esikoinen hyvin istumaan rattaisiin, ja minkäkokoinen lapsi on kyseessä? Meillä vanhempi on jo 2v2kk, mutta melko pieni, 11kg ja 88cm. Tuliko rattaiden mukana muuten sadesuojaa?
Enää mietityttää oikeastaan tuo selkänojan säätösysteemi, mutta se näyttää olevan tuollainen hihna-tyyppinen aika monessakin mallissa.
Tilattiin www.foryourbaby.de :stä . Tilaus tuli viikossa ja muutenkin yhteydenpito oli sieltä puolelta hyvää, kun ensin oli jotain ongelmaa luottokortin kanssa.
Takarenkaiden kohdalta, joka mielestäni on levein kohta sain mitaksi tuon 76cm. En sitten tiedä mikä sitä leveyttä lisäisi tuon 2 cm. Nuo rattaat on kyllä oikeasti helppo siirtää kapeammasta kohdasta kasassa, jos siis lasten ei tarvitse olla kyydissä.
Se selkänojan säätösysteemi on oikeasti ihan hyvä, sen takia ei kannata jättää tilaamatta.
Meidän esikoinen on 82cm ja painaa alle 10 kiloa ja ihan hyvin mahtuu ja nukkuukin rattaissa. Sadesuojaa ei tullut mukaan.
Meillä myös tulossa ikäeroksi 2v 2 kk ja vaihtoehtoja pohdin. Normaalikäytössä on Emmaljungan Duo Edget, joihin olisi tarkoitus hankkia seisomalauta. Toisaalta tekisi mieli tuplarattaita, mutta hirveästi ei niihin viitsisi laittaa rahaa kiinni. Netistä löysin em. Carenat, jotka olisi enemmän sitä hintaluokkaa, jota olin itse ajatellut. Mutta... Onko ihan rimpulat vai pärjääkö sellaisilla kakkosrattailla? Onko kenelläkään kokemuksia rattaista?
Luulen, että Teutonian kantokoppa ei välttämättä mahdu noihin. Meillä nimittäin on Teutoniat ja niissä pehmä koppa eikä kyllä ole tullut mieleenkään edes koittaa sitä, kun tuo Gracon koppa on niin paljon pienempi.
Meillä ei ole vielä sadesuojaa ollenkaan, niillä läpinäkyvillä ei kyllä oikein tee mitään, yhtäkään en ole käyttänyt mitkä on tullut toisten vaunujen tai rattaiden mukana, kun on niin hankala.
eli Team alu S4. Rattaissa kääntyvät etupyörät, joten ovat mielestäni kevyet työntää ja kääntää. Meillä melko pitkä 1,5 vuotias ja hyvin mahtuu vielä kuomun alle istumaan. Nämä menevät täysin makuuasentoon, molemmilla erilliset selkänojat ja jalkatuet.
Itse olen ollut todella tyytyväinen näihin, tosin ei ole juurikaan kokoemusta muista tuplista...
...ikävä kyllä ovat ilmeisesti sen verran uutta mallia, joten ei varmasti löydy vielä käytettynä :( Ja koska meillä jo arvokkaat yhdistelmät vauvalle hankittuina, en malttaisi tälläisiä uutena lähteä ostamaan, ainakaan kun luultavasti tuo käyttöikä ja tupliksien satunnainen käyttö on niin lyhyt :) Mutta hmmm, mitenkäs tuo sisaristuin? Mahtuuko 2,5 - 3-vuotias vielä kyytiin talvikuteissa? Entä kärsiikö itse vaunut, kun rungossa kova paino?
Niitä löytyy varmasti käytettynä joka puolelta. Itsekin ostin sellaiset käytetyt suht edullisesti. Meillä lapset oli noin 2,5v ja 6kk kun sain rattaat, ja täytyy kyllä sanoa että ne on olleet ihan korvaamattomat. Meilläkin esikoinen jo pyöräilee, talvella istuu pulkan kyydissä jne. Mutta monet reissut olisi jääneet lasten kanssa tekemättä jos noita rattaita ei olisi ollut.
Sitten lyhyesti ko. rattaista :
- Kapeat : mahtuu yleensä kaikista mahdollisista ovista ja istumatilaa on kuitenkin ihan hyvin kahdelle.
- Erilliset selkänojat ja jalkatuet
- Kuomu irrotettava (ainakin meidän rattaissaa)
- Ilmakumipyörät (suht uusissa malleissa, meillä 2002)
Puuttena mun mielestä ollut Pieni tavarakori, muuta ei tule nyt mieleen.
Nyt meillä lapset jo noin 3-ja 1-vuotiaat, ja uskon että talvella ei rattaita enää tarvita(en varmaan jaksaisi työntää lumessa ) eikä myöskään ensi kesänä. Olenkin ajatellut myydä rattaat pois kun en viitsi sitten turhaan säilytellä niitä.
-Mutta tällaiset suositukset täältä! Saa kysellä jos jotain kysyttävää on!
Itsellä ei vielä kokemusta sinänsä, koka kakkonen on vielä masussa, mutta eilen kävimme kyseiset vaunut ostamassa. Kuulostavat ihan täydellisiltä sun vaatimuksiis. Mahtuvat pieneen tilaan ja ovat ketterät tupliksi.
Meilläkin lapsilla ikäeroa tulee lähes kolme vuotta, mutta koska liikumme paljon ulkona kävellen halusin tuplat. Peräkkäin istuttavia en suosittele. Mutta kannattaa mennä kauppaan katsomaan ja vertailemaan, niin ne mieleiset löytyvät. Itse luulin ensin,että en Twinwttejä haluaisi, koska ovat niin kapeat (ahtaat lapsille) ja koska lapset kulkevat vain kasvot menosuuntaan, mutta ne tetattuani, huomasin, että kyllä ne lapset sinne mahtuvat ja kuomun kurkistus luukusta näkee mitää vaunuissa tapahtuu. Tietenkin heittoaisalliset vaunut olisi olleet ihanne, mutta sitten olisi noussut hintakin niin paljon. Nämä siis mielytti minua, kun olin montaa ensin testannut. ;)
nyt nukkumaan, kun ei enää sormet toimi yhtä nopeesti, kun ajatus juoksee... :)
Onko kokemuksia näistä rattaista? Ajattelin tilata Saksasta tai Englannista.
http://www.kiddieshop.org.uk/pp/Pushchairs_Travelsystems/Tandems/Hauck_…
http://www.babyshop.de/product_info.php?info=p3590_Hauck-Roadster-Duo-S…
mutta muualla maailmassa paljonkin käytössä Phil & Teds rattaat! Ne on niinkuin yksösten rattaat, vauva laitetaan alas sinne " tavaratilaan" . Siellä voi isompikin lapsi istua hyvin, jos vauvan haluaa laittaa itse ratasosaan. On " meillä päin" ihan yleisiä, näyttää hyvältä ja menee pieneen tilaan. Etsi tuolla hakusanalla, pääsee heti niiden kotisivulle! Harkitse edes :)
T. Leman
uusia kokemuksia?