Mikälainen anoppi sinulla on?
Mikälainen anoppi sinulla on?
Tuletko hyvin toimeen anopin kanssa?
Onko ollut ongelmaa anoppi suhteessa?
Kommentit (1243)
Hirveä. Yrittää manipuloida ja kieroilla, valehtelee. Toivoo meidän eroavan. Käyttää minusta halventavia nimityksiä.
Haukkuu poikaansa (miestäni) minulle. Miehelleni taas haukkuu minua, yrittää siis manipuloida meidät riitoihin. Aikoinaan tässä onnistuikin. Mies kun ei uskaltanut sanoa vastaan.
Puistattava olento!
Vierailija kirjoitti:
Hirveä. Yrittää manipuloida ja kieroilla, valehtelee. Toivoo meidän eroavan. Käyttää minusta halventavia nimityksiä.
Haukkuu poikaansa (miestäni) minulle. Miehelleni taas haukkuu minua, yrittää siis manipuloida meidät riitoihin. Aikoinaan tässä onnistuikin. Mies kun ei uskaltanut sanoa vastaan.
Puistattava olento!
Kylläpä on kamala anoppi sinulla.
Todella kylmä ja ylimielinen ihminen. Rikas, aina tahtonsa läpi saanut kuvottava ihminen. Ajattelutapa kuin 1800-luvulta. Erotteli ihmiset aseman perusteella ihmisiksi ja palvelijoiksi( ei ihmisarvoa). Käsittämätöntä.
Ihme kyllä mies ajattelee toisin kuin hän ajatteli ja on empaattinen ja älykäs. Sisko sen sijaan, voi hyvänen aika mikä ylimielinen nenänvartta pitkin katsova lääkärinä toimiva rouva on. Etovia ovat.
Hiljasta.. on jo kuollut. Eläessään sanoi, että kiva kun kävit häntä katsomassa. Hänkin tulee sitten katsomaan minua, kun olen vanha.. Hah-hah-haa.. nauroi kolkosti päälle -et sellai anoppi
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua kun on lukenut niin ei voi kuin ihmetellä. Miten se anoppi onkin aina joku ihmishirviö mutta vika ei ole koskaan peilissä?
Itselläni on oikein mukava anoppi. Ei niin mitään pahaa sanottavaa naisesta.
Mutta ei minulla yleensä muutenkaan ole pahaa sanottavaa ihmisistä ympärilläni. Ikinä en ole ymmärtänyt miten niin monilla ihmisillä on taito ajautua aina riitoihin tai ongelmiin toisten ihmisten kanssa...
Monissa anopin ja miniän välisissä huonoissa suhteissa on kyse siitä että kaksi naista kilpailee saman miehen rakkaudesta. Tämä siis silloin kun sekä anoppi että miniä ovat lapsellisia ja kypsymättömiä luonteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä anoppi vaikka välillä ärsyttää kun tykkää ottaa joka asiaan kantaa ja vähän "määräilee" tai ainakin yrittää. Mutta tarkoittaa hyvää ja on tasapuolinen.
Kaikki anopit ovat puuttuvia ja vanhat yleensä ovat. Siitä ei pidä pulttia ottaa. Voi ihan sievästi sanoa, jos alkaa kovin ärsyttää. Mutta totuus on, että vanhat ovat viisaita, heillä on kokemusta. Kannattaa uskoa eikä kaikkea opetella kantapään kautta.
"Kaikki anopit on puuttuvia ja kaikki vanhat ovat viisaita." Voi luoja mitä yleistystä!
Vierailija kirjoitti:
Pahantahtoinen, määräilemään pyrkivä, itsekäs ja lisäksi puhuu rumasti ystävistään.
Kuulostaa siltä, että puhut itsestäsi. Yleensä noin vaikean ihmisen kanssa ei viitsi olla tekemisissä.
Tuhkattu. Nykyisin tosi hiljainen.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun appi kuoli, oli testamentii selvä: kaikki irtainta myöten toiselle, lisäksi rantatontti aiemmin jo saatu. Mun miehelle ei yhtikäs mitään.
En usko.
Testamentilla ei voi määrätä onaisuutta vain toiselle lapselle (rintaperillinen on virallinen termi). Jokaiselle perilliselle kuuluu ns. lakiosa. Puolet omaisuudesta voi testamentata mihin vaan, mutta puolikas jaetaan TASAN rintaperillisten kesken. Eli miestäsi ei lain mukaan voi sivuuttaa, vaan hänelle kuuluu vähintään 1/4 perittävästä omaisuudesta!
Tarinoit omiasi?
Mukava ja rento ihminen. Paremmin jaksan anoppini seuraa kuin oman äitini.
Aivan ihana, niin virheineen kuin hyvine puolineen. Ja voitteko kuvitella, minäkin olen ihan mukava miniä, vaikka minullakin on virheitä. Hienoa kun tämä palsta pullistelee virheettömiä miniöitä, tosin monista kirjoituksista saa, miten nyt sanoisin, jopa vastenmielisen kuvan.
Vihaan anoppiani. Hän ei ole koskaan mieheni lapsuudessa ottanut tätä syliin ja lohduttanut jos on ollut ongelmia. Hän ei ole koskaan selittänyt, mistä on kyse, jos jotain ikävää on tapahtunut.
Miehen isä joi liiton alkuaikoina mutta raitsistui myöhemmin, mutta äiti ei millään tavalla suojellut lastaan despootti-isältä. Rakkauden ja hellyyden osoittaminen on loistanut poissaolollaan.
Arasta pojasta kasvoi jotenkin fiksu mies, joka haluaa kehittyä, mutta joka on sisimmässään yliherkkä, ei osaa sanoittaa tunteitaan eikä osoittaa hellyyttä muille kuin eläimille (näkisitte vain! :)
Näen miehessäni tämä kaltoinkohdellun pikkupojan joka on kyllä pärjännyt elämässään, mutta jolla olisi voinut olla paljon potentiaalia enempäänkin. Anoppini avuton ja välinpitämätön kasvatus pistää vihaksi.
En välitä olla avuttomaksi heittäytyvän, kaikesta valittavan ja flegmaattisen anoppini kanssa tekemisissä yhtään sen enempää kuin on pakko enkä jaksa seurata hänen ja mieheni välistä lyhytsanaista kommunikointia.
En oikeastaan tiedä,muuta kuin sen,että appiukko päätti lopettaa heidän yhteisen taipaleensa ja vapautuu ilmeisesti joskus 5-6 vuoden päästä. Kumpaakaan en ole henkilökohtaisesti koskaan tavannut.
Voi olla ihan leppoisakin tuo appiukko, mistä näitä niin tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vihaan anoppiani. Hän ei ole koskaan mieheni lapsuudessa ottanut tätä syliin ja lohduttanut jos on ollut ongelmia. Hän ei ole koskaan selittänyt, mistä on kyse, jos jotain ikävää on tapahtunut.
Miehen isä joi liiton alkuaikoina mutta raitsistui myöhemmin, mutta äiti ei millään tavalla suojellut lastaan despootti-isältä. Rakkauden ja hellyyden osoittaminen on loistanut poissaolollaan.
Arasta pojasta kasvoi jotenkin fiksu mies, joka haluaa kehittyä, mutta joka on sisimmässään yliherkkä, ei osaa sanoittaa tunteitaan eikä osoittaa hellyyttä muille kuin eläimille (näkisitte vain! :)
Näen miehessäni tämä kaltoinkohdellun pikkupojan joka on kyllä pärjännyt elämässään, mutta jolla olisi voinut olla paljon potentiaalia enempäänkin. Anoppini avuton ja välinpitämätön kasvatus pistää vihaksi.
En välitä olla avuttomaksi heittäytyvän, kaikesta valittavan ja flegmaattisen anoppini kanssa tekemisissä yhtään sen enempää kuin on pakko enkä jaksa seurata hänen ja mieheni välistä lyhytsanaista kommunikointia.
Olet siis huippukasvattaja itse? Koulutat siis helposti tuosta vätyksestä mammanpojasta MIEHEN!
Kilapailuasetelma anopin ja miniän kanssa on turha, sillä miniä on tarkoituskin "saada" se "poika" itselleen. Pojan on tarkoituskin päästää mammastaan irti. Äidin pitää ymmärtää, että ei pojan elämään pidä enää sotkeutua tai yrittää ohjailla sitä. Poika ja miniä elävät omaa elämäänsä, toki tavaten anoppia, jos kukin osapuoli kykenee asialliseen vuorovaikutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on mukava anoppi. Ollaan naitu monen monta kertaa, on "kaikkiruokainen" ja erittäin halukas ja kiimainen seksikumppani. Huomattavasti parempi panohommissa kuin tyttärensä.
Itsellä taas tuon muija sisko on sängyssä kireämpi kone, mutta on se tietty 5 vuotta nuorempi kun,eikä niin pläsä kuin tuo mun emäntä.
165 cm ja 80 kg. 67 v. Vaaleat hiukset. Eläkkeellä.
Ihan ok anoppi. Ollaan tosi erilaisia enkä oikein välitä hänen seurastaan, mutta ei ole käyttäytynyt mitenkään älyttömän hankalasti koskaan. On käytökseltään aika karski ja en oikein pidä sellaisesta. Esimerkiksi haukkuu tosi rumasti telkkarissa olevien ihmisten ulkonäköä, jos heidän ulkonäkönsä ei miellytä häntä. Vähän epäilen, että on sitä tyyppiä, että ei osaa huomioon lapsenlapsen omaa persoonaa vaan näkee lapsen sen kautta millainen hän ajattelee lapsen olevan. Tällä ei välttämättä ole mitään tekemistä totuuden kanssa. On vähän epäsensitiivinen. Lapsensa ovat kuitenkin herkempiä ja tunneälykkäämpiä, ovat luojan kiitos tulleet isäänsä siinä.