Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikälainen anoppi sinulla on?

Vierailija
28.01.2021 |

Mikälainen anoppi sinulla on?
Tuletko hyvin toimeen anopin kanssa?
Onko ollut ongelmaa anoppi suhteessa?

Kommentit (1243)

Vierailija
781/1243 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 58 kirjoitti:

Kolmas anoppi menossa Kaikki mukavia

Jeesjees, ja sinusta riittää äideille ja tyttärille.

Vierailija
782/1243 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukava ja kiihkeä sängyssä!

Toivottavasti et oo itse testannut. Mut joo, niin oli munkin exäni peto sängyssä ja aikamoiset halut. Hän oli perinyt piirteen omalta äidiltään. Se oli vähän noloakin, kun ex kertoi, että äidillä ja isällä on villejä öitä melkein joka toinen yö. Välillä kuulemma kuuli pelkästään äidin huovutusta ja isänsä oli ollut suihkussa. Siinäpä miettimistä. Exäni oli löytänyt 15-vuotiaana pattereita kaukosäätimeen etsiessään aikuisten lelukokoelman vanhempiensa vaatekaapista. Ehkä siinä syy ettei aina ollut paikalla kaksi ihmistä kun ääntä kuului.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/1243 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi haluaa puuttua jatkuvasti muiden elämään ja määrätä miten kuuluu elää. Tietenkin anopin määrittelemällä tavalla. Jos näin ei tapahdu, niin alkaa loukkaantuminen, uhriutuminen ja paheksuminen ja saa kuulla melkoista haukkumista anopilta. Anoppi riidelkööt puolestani yksinään, minulla ei ole jaksamista lähteä mukaan näihin turhanpäiväisiin mielensäpahoittamisepisodeihin. Onneksi välimatkaa on yli 100 km, eikä nähdä kuin harvoin pakollisissa sukujuhlissa.

Vierailija
784/1243 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihana anoppi, sellanen mukava ja lämminhenkinen. On aina "teette niinkuin itse haluatte". Harmi että hän odottaa mun äidin olevan samanlainen mukava tyyppi, ja haluaisi tutustua paremmin. Mun äiti on tunnevammainen itsekäs ihminen joka huutelee meidän asioita valheellisesti kerrottuna pitkin nettiä, eli täysin anoppini vastakohta.

Vierailija
785/1243 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi haluaa puuttua jatkuvasti muiden elämään ja määrätä miten kuuluu elää. Tietenkin anopin määrittelemällä tavalla. Jos näin ei tapahdu, niin alkaa loukkaantuminen, uhriutuminen ja paheksuminen ja saa kuulla melkoista haukkumista anopilta. Anoppi riidelkööt puolestani yksinään, minulla ei ole jaksamista lähteä mukaan näihin turhanpäiväisiin mielensäpahoittamisepisodeihin. Onneksi välimatkaa on yli 100 km, eikä nähdä kuin harvoin pakollisissa sukujuhlissa.

Tunnistan mielensäpahoittajan. Anoppi kehittelee jostain aivan turhanpäiväisestä sivulauseesta tai tapahtumasta tulkinnan, jonka mukaan "sehän pitää minua ihan tyhmänä/moukkana/junttina". Sitten loukkaantuu tästä itse kehittämästään ajatusrakennelmasta.

Loukkaantumisen kyllä huomaa, mutta tosi vaikea tietää että mistä nyt tällä kerralla on vedetty herne nenään. Tilannetta ei helpota yhtään se, mulla on aika erilainen tausta joka selvästi aiheuttaa hänessä jotain kroonista alemmuudentunnetta.

Mutta appi se vasta marttyyri onkin. Ollaan melko kiireisiä mutta eläkkeellä oleva appi on hirveän loukkaantunut kun heihin ei riittävästi pidetä yhteyttä, emmekä esimerkiksi kutsu heitä viettämään (useiden päivien) lomaa kanssamme mökille. On kyllä todella vaikeaa määritellä että mikä olisi riittävästi aikuisten ihmisten välillä. Pitäisikö joka päivä soittaa?

Pohjimmiltaan tarkoittavat hyvää, mutta vähän raskasta tällainen tunnevouhotus. Eivätkä oivalla, että mitä enemmän ovat marttyyrejä, sitä vähemmän tekee mieli olla tekemisissä.

Vierailija
786/1243 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäanoppi. Ei ole syytä olla vihassa, mutta joudun aina miettimään tapauskohtaisesti syytä olla yhteydessä.

Vierailija
787/1243 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ailahteleva. Välillä olen paras mahdollinen miniä, välillä perintöä vailla oleva pyrkyri. Lapsista tykkää kyllä, valitettavasti ei tasavertaisesti. Apua on vähän väliä vailla ja tarvii oikestikin paljon apua. Haluaa tietää kaiken ja suuttuu verisesti jos jotain "salataan", vaikka olisi aivan pienikin asia, jolla ei ole mitään merkitystä kenenkään elämään. Yksinäinenkin anoppi on, korona pahensi tilannetta paljon.

Vierailija
788/1243 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi puhui selän takana pahaa kaikista muista paitsi siskoistaan ja näiden tyttäristä. Siitä huolimatta kaikki hänen ystävänsä olivat valtavan lojaaleja ja auttoivat aina tarvittaessa. Ennille anoppi puhui pahaa Anjasta ja Martasta. Martalle hän arvosteli Enniä ja Anjaa. Anja taas sai kuulla moitteita Ennistä ja Martasta. Ehkä se, jolle haukuttiin muita kuvitteli olevansa ykkösystävä ja muut vähäisempiä tai anoppi tiesi ketkä eivät puhu keskenään liian läheisistä asioista. Kukaan muukaan ei tuntunut kuulevan anopin puhumia ikäviä juttuja ja kaikki pitivät hänestä kovasti. Ainoastaan minulle ja miehelleni tuli välillä mutkan kautta tietoon anopin puhumia juttuja. Miehen täti esim. kommentoi, ettemme hänestä ole hankkineet liian pienellä välillä lapsia, jota anoppi oli hänelle paheksunut ja täti luuli meidän tietävän hänen mielipiteensä. Mies varoitti äitinsä olevan kylän kovin juoruilija, jolle ei pidä kertoa liikaa asioitaan, ennen kuin tapasin anopin.

Vierailija
789/1243 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manipuloiva. Sopassa mukana entinen aviomies ja yhteisiä lapsia. Yrittää manipuloida kaikkia ja kaikkea. Haukkuu minua ympäri sukua ja puuttuu edelleen asioihini sekä lastenlasten asioihin. Puhuu seläntakana pahaa ja esittää taas ulospäin ymmärtäväistä ihmistä.

Kun asiat ei mene oman mielen mukaan, onnistuu kääntämään aivan kaiken minun viaksi.

Omena ei kauas puusta putoa. Poikansa on ihan samanlainen.

Vierailija
790/1243 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi ei ollut anoppiin eikä appiukkoon kovin hyvät välit, heille kun oli selvästi kova paikka siinä, kun ainoa poika osoittautui homoksi ja asia selvisi vanhemmille vasta kun me olimme jo parisuhteessa mieheni kanssa. Sitten he kuitenkin vähitellen tajusivat, että kyllä 2 miehen ja 2 naisen välinen rakkauskin on samalla tavalla rakkautta kuin naisen ja miehen välillä. Nyt on oikein hyvät välit ja minä olen heille vävy siinä kuin tyttärienkin miehet.

Vierailija
791/1243 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuollut

Vierailija
792/1243 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sujui joulunvietto anopin kanssa ???

Vierailija
793/1243 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniätkö aina kultasia, ei toki.

Vierailija
794/1243 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuollut.

Eläissään oli pelokas, väärin asioita ymmärtävä mutta ihan mukava. Pihi, söi vanhaa ruokaa ja vatsa aina sekaisin. Kova tekemään töitä, pihahommia ym.

Vierailija
795/1243 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mukava. Emme ole läheisiä, mutta tapaamme silloin tällöin. Hän antaa positiivista palautetta ja yrittää olla puuttumatta. Ei ongelmia.

Vierailija
796/1243 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen anoppi kuin on miniä.

Vierailija
797/1243 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi vähättelee avopuolisoani eli lastaan, pitää tämän sisarta aina ykkösenä, käyvät hänen perheellään useimmin ym. Määrää meidän asiat suoraan kyselemättä mitä me halutaan. Kielsi jopa muuttamasta uuteen asuntoon kun haluaisimme ja tyhmä avopuolisoni tottelee sokeesti tyranni/narskuäitiään.

Vierailija
798/1243 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 100 000 e/v tienaava toimitusjohtaja, joka on stressaantunut töistään ja puhuu siitä mielellään paljon. Älykäs siis, mutta keskittyy ja yrittää ymmärtää myös asioita, joita ei tarvitsisi. Jostain syystä uppoutuu helposti pseudotieteisiin, joita tuputtaa myös muille. Keskittyisi tuossa iässä vain omaan työhönsä ja vapaa-ajalla rentoutuisi. Muuten ihan mukava, haluaa selkeästi hyvää muille ihmisille ja lapsilleen. Meillä ei vielä lapsia ole, uskoisin hänestä tulevan ihan hyvä mummi, kunhan ei tuputa Jeesusta tai pseudojuttuja heille. Siinä menee oma rajani.

Vierailija
799/1243 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertainen, suorastaan tyhmä. Luottotiedoton. Ei osaa hoitaa raha-asioita, ei ole opiskellut, eikä oikein merkittävä työurakaan. Aloitekyvötön ja ei osaa aloittaa mitään jos ei joku opasta. Mutta asuu 150km päässä ja käy pari kertaa vuodessa, jos saa linja-autolipun.

Jotain kertonee että omat lapsensa ovat menneet pitkälle ja saavat asioita aikaiseksi.

Vierailija
800/1243 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerskuu jatkuvasti vahvasti liioitellen tuttaviensa rahoilla ja koulutuksella, vaikka itse on kouluttamaton ja aina peeaa. Paasaa etikettisäännöistä, vaikka itse on äärimmäisen tahditon. Haukkuu aina paikallaolijat ja kehuu niitä jotka eivät ole paikalla. Kuvittelee olevansa kovin älykäs ja kaunis. Ei ole kumpaakaan. Lapsenlapselleen tiuskii ja arvostelee ja vähättelee tätä päin naamaa. Selän takana toki kehuu.

Yleensä otan huumorilla, mutta on niin raskas hahmo, että mieluiten pidän etäisyyttä.