Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikälainen anoppi sinulla on?

Vierailija
28.01.2021 |

Mikälainen anoppi sinulla on?
Tuletko hyvin toimeen anopin kanssa?
Onko ollut ongelmaa anoppi suhteessa?

Kommentit (1243)

Vierailija
621/1243 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin yks perkele, mutta nyt ei valittamista, on kuollut.

Vierailija
622/1243 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas edesmennyt anoppini, Impi, oli sellainen Timo Soinin näköinen, kokoinen ja oloinenkin ronski matami, joka kiroili, tappeli ja ryyppäsi kuin satamajätkä, mutta eukolla oli silti sydän paikallaan. Toisin kuin kuuluisa kaksoisolentonsa, Jeesuksesta Impi ei välittänyt pätkääkään ja totesikin itselleen kirkkoherralle, etteivät "Juudean mokkamunien hippihommelit oikein jaksa kiinnostaa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/1243 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli oikein kiva ja herttainen anoppi. Hän valitettavasti kuoli reilu vuosi sitten.

Vierailija
624/1243 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala, rasittava, itse piru. Puuttuu joka asiaan, määrää kaikesta, jopa meidän juhliemme vieraat jotka kutsutaan.

Änkee matkoille mukaan.

Lapsemme ei paljoa kiinnosta muuta kuin että hän tietää miten niitä kasvatetaan. Makaa mieluimmin auringossa grillaamassa vanhaa kurttuista nahkaansa.

Vetää viinaa kaksin käsin. Juo pöydän alle pahimmatkin pultsarit. Puhuu härskejä jopa ruokapöydässä.

Poikansa on kaikki kaikessa, silloin kun tanssii hänen pillinsä mukaan. Viis miniästä.

Olemme harkinneet muuttoa kauemmaksi.

Vierailija
625/1243 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paheksuu tai suorastaan vihaa lähes kaikkea, mitä minä edustan tai mikä on minulle tärkeää.

Tullaan kyllä toimeen, kunhan ei puhuta mistään oikeasti, vaan asiakaspalveluhymy päällä vain nyökkäilen ja kuuntelen, kun anoppi juoruaa ummet ja lammet ihmisistä, joita en edes tunne. Harvoin tosin jaksan sitä teatteria, joten kovin usein ei nähdä. Poikansa jaksaa sitä vielä vähemmän, joten senkään puolesta ei ole tarvetta nähdä usein.

Vierailija
626/1243 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuollut. Sitä ennen oli todella kiltti ja ystävällinen, huolehtivainen hössöttäjä. Vähän yksinkertainen.

Vierailija
627/1243 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus kysymykseen- kuollut. En valitettavasti kerennyt tapaamaan.

628/1243 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BMW kirjoitti:

Oli aika junttura. Ei hyväksynyt muita kuin karjalaisia ja minä en ollut karjalainen. 

Ei hyväksynyt että join teetä kahvin sijaan

Ei hyväksynyt ruskeaa tukkaa, itsellään oli musta

Olisi pitänyt syntyä poika, kuten hänelle, meille tuli tyttö

jne.... jne...

Tuo karjalais-monopoli on ollut kai yleistä, ei ainakaan tavatonta. Näin se usein menee muillakin muualta tulleilla.

Samoin moni tummahiuksinen ei ole hyväksynyt omaa tai lähellä ollutta väriä, koska siihen on ympäristö kiinnittänyt vääränlaista huomiota.

Mitä vääränlaita huomiota suomalaisten kesken saisi ,varsinkin kun asuimme pääkaupunkiseudulla, kuten anoppikin  ? Taisi korveta kaunis  laineikkainen tukkani

Ehkä muissa ahdasmielisissä kulttuureissa voisi olla jotain sellaista, esim Arabi / muslimi

Vierailija
629/1243 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole anoppia enää.Ex-anoppi yli 80 vuotias vanhus.

Vierailija
630/1243 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen etten ole tekemisissä, en jaksa kuunnella jankuttamista ja asioihin puuttumista.

Vierailija
631/1243 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ihminen, jota arvostan suuresti. Rakastava ja välittävä äiti, anoppi ja mummo. Tapaan häntä enemmän ja mieluummin kuin mieheni anoppia. Arvostan hänen mielipiteitään. On aina valmis auttamaan, muttei koskaan ole tuputtanut mielipiteitään väkisin. Roolimalli jonka toimintatapoja seuraan, jotta voisin oppia itsekin olemaan samankaltainen jos joskus pääsen anopiksi.

Vierailija
632/1243 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aivan ihana anoppi. Jutellaan anopin kanssa usein tuntikausia kasvatuksesta, ihmissuhteista, politiikasta ja muusta maailman menosta, ja hänellä on todella ymmärtäväinen tapa suhtautua kaikkiin ihmisiin. Käydään anoppilassa koko perhe usein ja pitkiäkin aikoja kerralla. Olen seurusteluaikana teininä asunutkin siellä. Ja voi sitä miestä jonka hän kasvatti minulle!👌🏼

Minulla ihan samanlainen tilanne! :) 

Vierailija
633/1243 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini oli erittäin saita ihminen ja kylmä tunteiltaan. Ei koskaan pitänyt lapsenlapsiaan sylissä, noh miksikähän, kun omat lapsensa hylkäsi synnäriltä suoraan lastenkotiin 60- luvulla.

Mieheni piti yhteyttä äitiinsä, toisinaan kylässä käytiin, päiväseltään, vaikka 700km päässä toisistamme asuttiinkin.

Mutta ensiviikolla anopin uurnanlasku, joten kepeät mullat..

Vierailija
634/1243 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mukava anoppi. Molemminpuolinen kunnioitus toisiamme ja huushollejamme kohtaan. Ei koskaan puutu siihen miten elämme ja olemme, ja sama toisinpäin. Rakastaa lapsiamme ja on heille todella hyvä mummo. Ja kasvatti helkkarin hyvän miehen.

Ihmisinä olemme niin ääripäät, että sydänystäviä meistä ei tulisi koskaan, mutta anoppina ja miniänä pärjäämme loistavasti. Pieni etäisyys niin ettei juuri keskustella syvällisiä mielipiteistämme, vaan enemmänkin arjen sattumuksista ja lapsista.

Vierailija
635/1243 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma anoppini on oikein mukava ja tulee toimeen kaikkien kanssa, ei tosin halua kantaa vastuuta pienistä lapsista, vaikka neljän lapsen äiti onkin. Hänen kantansa on että jokainen pitäköön itse huolta omista lapsistaan. Tätä kunnioitamme, emmekä tyrkytä lastamme hänelle hoitoon. Olemme kuitenkin aina tervetulleet käymään kylässä. Anoppini ei tyrkytä ohjeita, kertoo lähinnä miten asiat on ennen tehty, ja meidän osaksemme jää päättää ammennammeko siitä jotain. Hän ostaa meille yhtä ja toista tarpeeseen ja usein saa nämä ideansa kuuntelemalla tarkasti mistä puhumme, joten pitää olla varovainen mitä toivoo. Tärkeintä kai on että me jokainen tiedostamme omat roolimme: hän mummona ja me pienen lapsen vanhempina.

Vierailija
636/1243 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttuu rahankäyttöön ja lasten kasvatukseen, paheksuu muita ihmisiä ja on hyvin tuomitseva. Kaikki pitäisi tehdä niin kuin hän tekee. Ja hän tekee tietenkin kaiken erinomaisesti omasta mielestään.

Vierailija
637/1243 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää minkäänlaista, eikä tule.

Vierailija
638/1243 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin käärmeen lemmikiksi niin anoppi ei uskaltanut enää tulla kylään vaikka käärme oli lukitussa terraariossa.

Vierailija
639/1243 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittava. Ei tee muuta kuin valittaa eikä poikansa saisi olla parisuhteessa vaan pelkästään palvella häntä aina valppaana.

Vierailija
640/1243 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin käärmeen lemmikiksi niin anoppi ei uskaltanut enää tulla kylään vaikka käärme oli lukitussa terraariossa.

Mun anoppi pelkkää meidän rauhallista, kilttiä, hiljaista bichon friseetä.