Mitä syöt tänään lounaaksi? Teetkö itse vai käytkö jossain syömässä?
Kommentit (50)
Katkarapurisottoa, itse tein. Olen ollut kohta kaksi viikkoa flunssassa, olo ei ole kummoinen, mutta onneksi jakkaralla istuminen ja hämmentely ei paljoa vaadi. Oli kiva syödä vaihteeksi jotain muuta, kuin jauhelihaa tai eineksiä.
Sunnuntailta jäänyttä maapähkinäkastiketta ja nuudeleita, lisukkeena salaattia ja tomaattia.
määrittele lounas....
Se on päivällinen joka 11-12 kieppeillä syödään, eli päivän pääruoka. Klo 16-17 sitten kahvin kanssa jotain mitä haluaa, joko voikkaria, käärmetorttua tms.
Yhtään useammin ei ole tarvis syödä.
Aamulla kahvin kanssa leipää...nimenomaan vain leipää, ei mitään siihen päälle.Pelkkä puhdas ruisleipä on parasta aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Söin lounasta pari tuntia sitten. Sosekeittoa, pekonimurua ja keitetty kananmuna. Kahvi. Tein itse toissa päivänä kattilallisen, höystän sitten vähän eri tavoin kun syön. Eilen söin sitä raejuuston kanssa, toissa päivänä smetanaa.
Ihan uteliaisuudesta, tässä on parikin jotka on syöneet lounasta jo 10 maissa. Ollaanko noustu tosi aikaisin ylös vai jätetty aamiainen syömättä?
Työpaikalla syön lounaan aina 10.30 kun ravintola aukeaa, useasta syystä:
-ruokahaluni on kaikista alhaisin aamuisin, riittäisi kahvi ja tupakka mutta väkisin tungen jonkun hedelmän tai pienen jugurtin vaikka ei tee mieli
-Sillä ei ole väliä mitä syön aamulla, aamupäivällä jo 10.30 hirveä nälkä, aamiaisen suuruus ei juuri vaikuta tähän
-haluan välttää jonot ravintolassa, usein myös parhaimmat ruoat kauhottu loppuun jos menee liian myöhään
Ihan mielenkiinnosta, miksi on pakko syödä aamulla jos ei tee mieli? En ole koskaan ymmärtänyt tätä. Mullekin on useasti hoettu eri tilanteissa, että "Kyllä sun täytyy syödä". Miksi jos ei kerran tee yhtään mieli? En siis ole mikään anorektikko tms, mutta syön vain kun on oikeasti nälkä, en kellon tai suositusten mukaan. Aamiaista en syö koskaan, ei vaan uppoa.
Vierailija kirjoitti:
määrittele lounas....
Se on päivällinen joka 11-12 kieppeillä syödään, eli päivän pääruoka. Klo 16-17 sitten kahvin kanssa jotain mitä haluaa, joko voikkaria, käärmetorttua tms.
Yhtään useammin ei ole tarvis syödä.
Aamulla kahvin kanssa leipää...nimenomaan vain leipää, ei mitään siihen päälle.Pelkkä puhdas ruisleipä on parasta aamulla.
Päivällinen aamupäivällä? Ok. Luonnollisesti illallinen tarjoillaan sitten aamuyöllä.
Just vedin jauhelihakiusauksen ja ison tomaatin.
Samaa mieltä noista einesruoista, voisivat olla monipuolisempia, kun yksinelävänä tulee harvemmin kokkailtua. Joskus teen isomman annoksen, ja syön sitä sitten 4 päivää. Sekin alkaa tökkiä. Kaipaan niin työpaikan linjastoruokalaa ja runsasta salaattipöytää!
Munakoiso-kesäkurpitsa-kikhernepaistosta. Tein eilen ja syön tänään loput.
Thai Wok vihanneksia paistoin ja sekaan rasia chilimaustettuja kanasuikaleita. Tuleepa edes joskus syötyä päivän vihannes-suosituksen kun tuossa on se puoli kiloa kasviksia. Samalla hyvä määrä proteiinia.
Harmi vaan kun k-kaupoista lähes aina loppu chili-kanasuikaleet, vain hunaja-marinoituja tarjolla. Pitää Prismassa käydä jotta saa chilimaustettuja.
Tein eilen siskonmakkarasoppaa ison kattilallisen, ruisleipä, smetananokare päälle. Salaatin söin ensin, siinä oli kurkkua, tomaattia, a, viinirypäleitä, hiukan pähkinää ja aromaattista juustoa.
Toimi!
Keittoa on vielä pariksi päiväksi, olen eläkeläinen, en viitsi tehdä ruokaa joka päivä. Illaksi on broileripataa, jossa runsaasti kasviksia, sitäkin tein isomman satsin.
Vielä jännempää, että pitää sitä selitellä täällä.