Mitä syöt tänään lounaaksi? Teetkö itse vai käytkö jossain syömässä?
Kommentit (50)
Saarioisten mikroaterian. Sellainen isompi hieman enemmän kotiruokaa muistuttava. Parempi tämä kuin pelkät voileivät je hernekeitot jatkuvasti. Yksinasuvana ei oikein järkeä käyttää pitkiä aikoja kokkailuun ja kaliiksikin tulee vain yhdelle kokata.
Mielelläni näkisin enemmän suurempia kotiruiokaa muistuttavia mikroaterioita saatavilla. Saisi etätyöaikoina vähän monipuolisuutta ruokavalioon. Aiemmin työpaikan ravintola oli pikka missä söin kaikista monipuolisimmin ja oli päivän pääateria. Työravintolaa kaipaankin eniten etätöissä.
Vierailija kirjoitti:
Söin lounasta pari tuntia sitten. Sosekeittoa, pekonimurua ja keitetty kananmuna. Kahvi. Tein itse toissa päivänä kattilallisen, höystän sitten vähän eri tavoin kun syön. Eilen söin sitä raejuuston kanssa, toissa päivänä smetanaa.
Ihan uteliaisuudesta, tässä on parikin jotka on syöneet lounasta jo 10 maissa. Ollaanko noustu tosi aikaisin ylös vai jätetty aamiainen syömättä?
Ruokaisaa pastasalaattia ja muutama nakki, tyrnijugurttia ja klementiini. Kohta vielä kupillinen kahvia.
Kuppi kahvia, lasi punkkua, yksi lonkero, parikymmentä Pringlesiä, leipäviipale juustolla ja muutama Aakkos-karkki. Oli sekä aamiainen että lounas.
Juuri söin tonnikala-fetasalaatin lehtikaalin ja maissin kanssa, tilkka öljyä kastikkeena.
Päivälliseksi tulossa espanjalainen tortilla chorizolla, siitä riittää huomisen lounaaksikin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Söin lounasta pari tuntia sitten. Sosekeittoa, pekonimurua ja keitetty kananmuna. Kahvi. Tein itse toissa päivänä kattilallisen, höystän sitten vähän eri tavoin kun syön. Eilen söin sitä raejuuston kanssa, toissa päivänä smetanaa.
Ihan uteliaisuudesta, tässä on parikin jotka on syöneet lounasta jo 10 maissa. Ollaanko noustu tosi aikaisin ylös vai jätetty aamiainen syömättä?
Työpaikalla syön lounaan aina 10.30 kun ravintola aukeaa, useasta syystä:
-ruokahaluni on kaikista alhaisin aamuisin, riittäisi kahvi ja tupakka mutta väkisin tungen jonkun hedelmän tai pienen jugurtin vaikka ei tee mieli
-Sillä ei ole väliä mitä syön aamulla, aamupäivällä jo 10.30 hirveä nälkä, aamiaisen suuruus ei juuri vaikuta tähän
-haluan välttää jonot ravintolassa, usein myös parhaimmat ruoat kauhottu loppuun jos menee liian myöhään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herätys 4.30, koiran kanssa ulos, aamiainen 5.15, töihin 5.30, kotiin 9.45. Eli juu, kyllä on aikaisin herätty, syöty ja lähdetty. Joskus kyllä skippaan aamiaisen, että saan nukkua vartin pitempään, sillä pärjään oikein hyvin lounaaseen asti ilman aaamusyömistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herätys 4.30, koiran kanssa ulos, aamiainen 5.15, töihin 5.30, kotiin 9.45. Eli juu, kyllä on aikaisin herätty, syöty ja lähdetty. Joskus kyllä skippaan aamiaisen, että saan nukkua vartin pitempään, sillä pärjään oikein hyvin lounaaseen asti ilman aaamusyömistä.
OK, itse kun olen sellainen että runsas aamupala on pakko syödä, sitten lounasnälkä onkin vasta ehkä 14-15 aikaan, eli silloin kun lounasaika periaatteessa on jo loppu... Taannoin oli kamalaa kun sain labra-ajan 9.55, ihan kamalaa kärvistelyä olla siihen asti syömättä.
HKn lautasmalli kana-ohrarisotto. Yllättävän hyvää. Yksinasuvalle etätyöläiselle kätevä vaihtoehto monipuolisempaan ruokaan kun ei juuri tule kokkailtua. Työpaikan ruokala kun on ollut se paikka mistä ennen sai terveellistä ja monipuolista ruokaa. Annoskokokin pysyy pienenä, pari hedelmää vain vatsantäytteeksi päälle.
Mä teen aina su-iltana sellaisen perus-vihreäsalaattia rasiallisen jääkaappiin, siitä syö sit ma-ke salaattievään, eli otan mukaan sopivan annoksen salaattia, siihen lisukkeeksi mitä milloinkin, tonnikalaa, juustoja, kanaa, lohta... Tänään pilkoin sekaan emmental-kuutioita ja pari keitettyä kananmunaa. Töissä on pullo oliiviöljyä, siitä sekaan sopivasti.
To-pe sit sävellän jotain muuta evästä tai sit käyn lounaalla muualla.
Itse tehdään kuten aina kotosalla ollessa. Kaali-jauhelihapihvejä ja salaattia, huomenna teen tulista maissikeittoa
Kokkikartanon nakki-perunasoselaatikkoa, se muusi on niin hyvää ja samettista.
Ja vielä tuo maininta, että ei sentään yleensä ennen puolta päivää. :D