Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon on se "paljon kasviksia", mitä kaikki kehuu syövänsä?

Vierailija
28.01.2021 |

Ihan konkreettisia määriä tässä haen takaa.

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei normaali ihmiset syö noin. Paljon epäterveellisemmin. Tänne pölähti nyt jotain terveys intoilijoita.

Syön perunan, riisin ja pastan sijaan aina kasviksia, joten kyllä niitä aika paljon tulee syötyä. 

Vierailija
22/79 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla puuron kanssa 2dl marjoja

Lounas usein kasvissosekeitto+proteiini tai lämpimät kasvikset+proteiini

Välipalana pari hedelmää tai rasiallinen kirsikkatomaatteja

Päivällinen samalla kaavalla kuin lounas

Iltapala leivän päällä kurkku/tomaatti/paprika tai jogurtti+hedelmät ja marjat

Lounaalla ja päivällisellä kasvikset yleensä uunijuurekset tai pannulla paistettu "wokki" tavallista vihersalaattia en syö..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiaisella menee smoothiessa esim. Puolikas banaani ja avokado ja puuron kanssa desi marjoja. Syön pääasiassa kasvisruokaa, pari kertaa viikossa kalaa ja riistaa, joten ihan siinä ruuassa tulee paljon kasviksia, esim. Kasvispihvejä ja ratatouillea. Jokaisella aterialla syön puoli lautasellista raakoja kasviksia, eli salaattia, raasteita, ituja, versoja. Hedelmiä syön aika vähän. Jälkiruoka on useimmiten tehty marjoista.

Vierailija
24/79 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön päivässä n. 200-800 g vihanneksia, juureksia ja hedelmiä laidasta laitaan, puolisen kiloa yleensä. Kesällä salaatteja ja talvella uunikasviksia. Ainoa häpeäni on, että marjoja syön ehkä pari kertaa vuodessa, koska en pahemmin tykkää niistä.

Vierailija
25/79 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kasvissyöjä, mutta koen syöväni kasviksia silti suhteellisen vähän. Tässä eiliset ruokani:

Aamiaiseksi tuorepuuro mustikoilla.

Lounaaksi riisiä ja kaupan valmiita kasvispyöryköitä.

Välipalana smoothie johon tuli banaania, aroniaa, puolukkaa ja puoli kourallista kuusenkerkkiä.

Päivälliseksi wokki parsakaalista ja tofusta.

Iltapalaksi pala kauraleipää pinaattihummuksella ja kirsikkatomaateilla sekä kulhollinen pakastemansikoita.

Vierailija
26/79 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapana on saada vähintään 500 g kasviksia kasaan joka päivä. Joskus toki enemmänkin.

Vierailija
27/79 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle nuo grammamäärät ovat mysteereitä. Nämä konkreettiset kappalemäärät ymmärrettävämpiä.

Minulla kaikki liittyy jaksamiseen. Joskus on vaikka mitä. Joskus en vaan jaksa pilkkoa. En edes viitsi ottaa pakkasesta mustikoita, etsiä purkkia ja tehdä juguRttia. Silloin ei ole mitään kasviksia.

Eli kasvisten syönti on riippuvainen ihmisen energiatasosta.

Vierailija
28/79 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei aina tule näin syötyä, mutta esimerkki alla.

Aamupala

Ruisleipää juustolla, päällä kurkkua ja paprikaa, ohessa kourallinen kirsikkatomaatteja

Smoothie (marjoja, banaani ja kaurajuomaa)

Lounas

Täysjyväpastaa ja sipulikaurakermassa kesäkurpitsaa, linssejä, sipulia ja sieniä (tämä on tajuttoman hyvää, toi kerma on niin parasta)

Välipala

Viili

Pari mandariinia ja naposteluporkkanaa

Illallinen

Kalaa ja hollandaise

Broccolini

Pitkiä vihreitä papuja

Perunaa

Iltapala

Kaurapuuroa marjoilla

Vierailija
29/79 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tehdä, jos ei tykkää hedelmistä? Pidän vain mangosta, ja voisin tehdä smoothieta, mutta talous ei kestä.

Marjoista tykkään, mutta ei talous kestä sitäkään, että laitan niihin monta euroa päivässä. (Ja ei, minä en niitä itse kerää.).

Vierailija
30/79 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tehdä, jos ei tykkää hedelmistä? Pidän vain mangosta, ja voisin tehdä smoothieta, mutta talous ei kestä.

Marjoista tykkään, mutta ei talous kestä sitäkään, että laitan niihin monta euroa päivässä. (Ja ei, minä en niitä itse kerää.).

No miksi et kerää? Ilmaista safkaa.

Vierailija
31/79 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei normaali ihmiset syö noin. Paljon epäterveellisemmin. Tänne pölähti nyt jotain terveys intoilijoita.

Kun kysytään, paljonko on paljon kasviksia, jonka syötte, tietenkin vastaajat ovat sellaisia, jotka syövät omasta mielestään paljon kasviksia. Pientä liioittelua/yliarviointia/toiveajattelua voi vastauksissa toki olla.

Vierailija
32/79 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laskenut mitään desejä. Kun laittaa makaronin, riisin, nuudelin, sijasta lisukkeeksi wokkia, juureksia, kasviksia, niin tulee ihan tarpeeksi.

Vierailija
33/79 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskoisi kun katselee lounasravintolan ihmisiä. Yli puolet on ylipainoisia.

Vierailija
34/79 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä paljon kasviksia on suunnilleen joka ateriasta puolet, myös välipaloista. Joskus söinkin niin, mutta nykyään paljon vähemmän.

Vierailija
35/79 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korvaa kasviksilla? Itse olen kaikille kaupasta saataville hedelmille allerginen (en tiedä johtuuko se säilöntäaineista, siitä että ne on kerätty raakoina vai mistä). En syö hedelmiä siis käytännössä ollenkaan, marjoja välillä ja kasviksia sitten enemmän. Ihan terveenä olen pysynyt.

Vierailija
36/79 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahaa. Ali kysymys oli kasvissyöjille jotka saa valtaosan ravinnostaan kasviksista. Eikä taviksilta jotka syövät tomaatin makaronilaatikon kyljessä.

Luuletko syöväsi paljon kasviksia? Sitähän tässä kysytään paljon se paljon kasviksia on. 

Vierailija
37/79 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi et kerää? Ilmaista safkaa.

Selkävaivat, hyttyset, hirvikärpäset, selkään sattuu, jalkoihin sattuu, joku puree.

Yöks. Eläköön asvaltti.

Vierailija
38/79 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei uskoisi kun katselee lounasravintolan ihmisiä. Yli puolet on ylipainoisia.

Ei uskoisi, että ihminen on niin tyhmä, että ajattelee lihavien jättävän kasvikset syömättä tai hoikkien syövän paljon kasviksia.

Vierailija
39/79 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten teillä on aikaa vääntää noita rehuja?

Mitä "vääntämistä" niissä muka on? Jos raakana syöt, ei niitä tarvitse kuin huuhdella ja tarvittaessa kuoria, ja leikata sopivan kokoinen pala, josta on helppo haukata palasia. Älä tee asioista liian vaikeita.

Vierailija
40/79 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Australiassa pyöri telkkarissa tietoisku, jossa jokaiseen suupalaan lisättiin jotain tuoretta. Eli jos tekee voileivän, panee siihen esim alimmaiseksi salaattia, sitten juustoa ja päälle tomaattia tai kun syö pizzaa, laittaa valmiin pizzan päälle vaikka rucolaa tai puolitettuja kirsikkatomaatteja. Tai annos jäätelöä koristellaan hedelmillä tai marjoilla, eikä vain syödä sellaisenaan.

Näin kasvisten ja hedelmien syönti lisääntyy itsestään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä