Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te yhteiskunnan tukia saavat: pelottaako teitä koskaan, että ne tuet voidaan joskus lopettaa?

Vierailija
28.01.2021 |

Itsellä olisi hermot kireällä koko ajan, kun ei tiedä kauanko ylipäänsä koko tukijärjestelmä on olemassa. Tavallaan on täysin riippuvainen muiden päätöksistä kun ei ole omia tuloja. Ahdistaako tämä asia teitä?
Huom: tämä ei ole keljuilua varten perustettu ketju, kiinnostaa vaan.

Kommentit (217)

Vierailija
121/217 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkääväthän he. Että jos esim tulee ulkomaalaisia, niin laiskoille suomalaisille ehkä ei enää riitäkään yhtä paljon tulia.

En kyllä halua että naakerit vie minun rahani.

Vierailija
122/217 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka suht. vassari olenkin niin on mussa oikeistolaistakin sen verran, että mielestäni tuet kuuluvat vain kantasuomalaisille. Màmut ei voi tulla tänne lorvimaan muiden rahoilla. Osa niistä toki opiskelee, mutta sekin vain TE-toimiston painostamana. Ne itse opinnot hoidetaan laiskasti ja lintsaamalla (ei toki kaikki).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/217 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin lusmuilijat. Ihan oikein että tuet loppuisi tai pienenisi niin paljon ettei niissä ole järkeä!!

Joo, tulen. Laita yhteystietoja ja kerro vähän mitä töitä sulla on tarjolla.

Minä olen jo kokopäivätyössä ja saan asumis- ja toimeentulotukea.... Mitä töitä ihmiset tekee kun eivät saa yhteiskunnan tukia? Pk seudulla kaupankassat, hoitajat, myyjät saavat asumistukea vähintään.

No minä olen sosiaalityöntekijä, elän ihan palkallani enkä saa mitään tukia. Tuttuni ovat opettajia, sosiaaliohjaajia, yksityisissä yrityksissä töissä asiakaspalvelussa, bussikuskeja vaikka mitä. Ihan tavallisia ihmisiä tavallisissa töissä ja yhteiskunnan tuki on maksimissaan lapsilisät. 

Omalla työpaikallani kaikki lastenhoitajakollgat ( HKI) saavat asumistukea. Kukaan ei asu kuin korkeintaan aso asunnossa. Osalla puoliso osa yksinhuoltajia. Tuttavistani kaksi sosiaaliohjaajaa ( netto n 1900 e kk) saavat asumistukea molemmat. Ehkä tuttavillasi on hyvätuloiset puolisot tai eivät kerro sinulle saavansa tukia?

Vierailija
124/217 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pelottaa. Olen yh Helsingistä ja vakituisessa työssä päiväkodissa. Nettopalkka n 1650 e kk ja vuokra tonnin ( kaupungin vuokra asunto). Saan asumistukea ja toimeentulotukea n 100 e kk. Palkka ei tästä nouse enkä saa muuta työtä. Muilla paikkakunnilla ei ole lastenhoitajan töitä kuin pk seudulla. Emme tulisi toimeen ilman yhteiakunnan tukia vaikka olen vakituisessa työssä.

Voin vakuuttaa ap ettei tämä ole mukavaa...kyllä tässä vähän väliä oma tilanne itkettää. Lapselle toivon parempaa ja olen yrittänyt säästää,,se on tosik haastavaa kun se vaikuttaa heti seuraavan kuun tt tukeen.

Ei pidä paikkaansa. Sijaiseksi pääsisit lähes mille paikkakunnalle tahansa, ja nopeasti ne sijaisuudet alkavat poikia pidempiä työsuhteita myös jos pelkkä keikkailu ei miellytä.

En uskalla yh muuttaa ilman vakituista työtä kun ainoa tukiverkko, lapsen mummo joka auttaa välillä, asuu Helsingissä. Se keikkailu on todella pelottavaa lapsen kanssa, jokainen keikka täytyy ilmoittaa te tpimistoon joka ilmoittaa liitolle, päivärahassa voi mennä useampi kk jolloin joutuu elämään sillä muutaman päivän keikkatulolla. En uskalla lapsen kanssa. Yksin olisi eri asia. Olen jo vuosia katsellut työpaikkoja PohjoisSuomestakin vaikka olen Helsingissä syntynyt. Haluaisin lapselle säästää joten voisin muuttaa työn perässä halvemmalle paikkakunnalle.

Et todellakaan joudu ilmoittamaan joka keikkaa te-toimistolle. Te-toimistoa eivät ne keikkasi kiinnosta, paitsi jos työllistyt yli 2 viikon mittaiseen kokopäivätyöhön.

Myöskään tukien tulo ei viivästy tuon takia. Tukiin keikka vaikuttaa vain sen hetken osalta, kun palkka tulee, ja palkat taas kela tai työttömyyskassa näkevät palkkarekisteristä.

Sitä paitsi jos muutat vaikkapa johonkin maakuntakeskukseen missä on kymmeniä kaupungin omistamia päiväkoteja, niin ammattilaisena keikkapäiväsi eivät todellakaan jää pariin per kuukausi. Ammattilaiset ovat etusijalla keikkojen saannissa, ja enemmänkin se keikkailu on sitä, että tekstiviestejä tulee joka päivä, kun jossain tarvitaan sijaista. Lisäksi tosiaan kun naamasi tulee päiväkodeissa tutuksi, niin alat nopeasti olla ykkösvaihtoehto, kun jossain kaivataan pidempiaikaista työntekijää. Tuttu ihminen joka on helppo palkata.

Sitäkin kannattaa miettiä, että hakee johonkin ryhmäavustajan tai lapsen henkilökohtaisen avustajan työhön pienemmälle paikkakunnalle. Palkka toki on muutaman satasen pienempi kuin lastenhoitajalla, mutta kun vuokra laskee 1000 eurosta esim. 500 euroon, niin jäät reilusti voitolle.

Nyt jää palkan ja tukien ja vuokran jälkeen n 1000 e kk käteen. Sama jäisi jos asuisin vaikka siellä Varkaudessa: tienaisin n 1500 e kk vaikka siitä avustajan työstä ja vuokra 500 e kk jäisi sama 1000 e kk. Asumistukea ei saisi niin halpaan qsuntoon. Mitä se hyödyttäisi minua? Veisin lapsen kauaksi sukulaisistaan. Olisiko se yhteiskunnallisesti oikein? Helsingissä on suuri pula hoitajista. Kaikki tuntemani hoitajat, monet muös perheellisiä saavat asumistukea kun puolisonkin palkka on pieni. Vai onko houtajan työ sellainen jota voi tehdä pk seudulla vain sellainen jolla on hyvätuloinen puoliso?

Aivan hyvin voisit tehdä lastenhoitajan töitä myös toisella paikkakunnalla, niin saisit kokopäivätyöstä noin 1800 euroa. Jollain muuttotappiosta kärsivällä paikkakunnalla kaksion vuokrakaan ei välttämättä olisi kuin joku 300-400 euroa, ja ihan omaksi kaksion saisi muutamalla kymppitonnilla.

Ja sehän nimenomaan olisi yhteiskunnallisesti oikein, että pystyisi elämään ilman tukia ja menisi asumaan paikkaan missä asunnot muuten ovat tyhjinä tyhjän panttina.

Muuttotappiopaikkakunnilla ei ole lapsia eikä päiväkoteja eikä lastenhoitajan töitä...väitätkö tosissasi ettäon oikein se että pk seudulla ei saada päiväkoteihin koulutettua henkilökuntaa? Omalla työpaikallani oli vuosia auki 3 lastenhoitajan vakanassia joissa oli pelkän lukion käyneet sijaiset. Nyt 1 paikka täytettiin 2 muussa vakanssissa on Seuren sijaisia jotka vaihtuvat pahimillaan päivittäin. Työntekijöitä ei ole kukasn ei edes hae noihin paikloihin. Miksi muuttaisin pois paikkakunnalle missä ei ole työtä pelkän asunnon takia? Täällä on sentään töitä.

Vierailija
125/217 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

What is yours is mine kirjoitti:

Epätoivoiset ajat luovat epätoivoisia ihmisiä keinoineen selviytyä. Hyvin toimeentuleva ei voi poistua kotoaan, kun pimeydessä odottaa jengi kiiluvine silmineen ja ahnaine käsineen valmiina repimään ja raastamaan irti kaiken minkä saa. Nämä yössä vaanivat nälän ajamat olennot ovat joutuneet unohtamaan käsityksen moraali, joten niiden joukossa on yksilöitä, jotka verenmaku suussa ovat hiljaa toivoneet näiden aikojen koittavan jolloin on tullut tilaisuus päästää sisällään asunut väkivallasta kihoittuva peto irti. Kaduilla ryöstely ei enää riitä, joten on tullut hetki yrittää sisään jokaisesta rakennuksen heikosta kohdasta. Raskas hengistys tihentyen ja aistit adrenaliinin terävöittäminä Ne aloittavat sisään tunkeutumisen.

Pitäiskö sun käydä vaikka terapeutille puhumassa asiasta.

Vierailija
126/217 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh, minua työssäkäyvänä pelottaa kyllä. Jos huono-osaiselta viedään se vähäinenkin apu, niin paljonko siinä vaiheessa enää kiinnostaa moraalisesti oikein käyttäytyminen? Itse ainakin ryöstelisin ja ehkä jopa pyrkisin päästä vankilaan paremmille pahnoille.

Toisaalta verojenkierto on Suomessa pahin rikos eli ei tarvitsisi kuin aloittaa pimeät työt, eiköhän sillä elinkautinen tulisi. :)

Vierailija
127/217 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pelottaa. Olen yh Helsingistä ja vakituisessa työssä päiväkodissa. Nettopalkka n 1650 e kk ja vuokra tonnin ( kaupungin vuokra asunto). Saan asumistukea ja toimeentulotukea n 100 e kk. Palkka ei tästä nouse enkä saa muuta työtä. Muilla paikkakunnilla ei ole lastenhoitajan töitä kuin pk seudulla. Emme tulisi toimeen ilman yhteiakunnan tukia vaikka olen vakituisessa työssä.

Voin vakuuttaa ap ettei tämä ole mukavaa...kyllä tässä vähän väliä oma tilanne itkettää. Lapselle toivon parempaa ja olen yrittänyt säästää,,se on tosik haastavaa kun se vaikuttaa heti seuraavan kuun tt tukeen.

Ei pidä paikkaansa. Sijaiseksi pääsisit lähes mille paikkakunnalle tahansa, ja nopeasti ne sijaisuudet alkavat poikia pidempiä työsuhteita myös jos pelkkä keikkailu ei miellytä.

En uskalla yh muuttaa ilman vakituista työtä kun ainoa tukiverkko, lapsen mummo joka auttaa välillä, asuu Helsingissä. Se keikkailu on todella pelottavaa lapsen kanssa, jokainen keikka täytyy ilmoittaa te tpimistoon joka ilmoittaa liitolle, päivärahassa voi mennä useampi kk jolloin joutuu elämään sillä muutaman päivän keikkatulolla. En uskalla lapsen kanssa. Yksin olisi eri asia. Olen jo vuosia katsellut työpaikkoja PohjoisSuomestakin vaikka olen Helsingissä syntynyt. Haluaisin lapselle säästää joten voisin muuttaa työn perässä halvemmalle paikkakunnalle.

Et todellakaan joudu ilmoittamaan joka keikkaa te-toimistolle. Te-toimistoa eivät ne keikkasi kiinnosta, paitsi jos työllistyt yli 2 viikon mittaiseen kokopäivätyöhön.

Myöskään tukien tulo ei viivästy tuon takia. Tukiin keikka vaikuttaa vain sen hetken osalta, kun palkka tulee, ja palkat taas kela tai työttömyyskassa näkevät palkkarekisteristä.

Sitä paitsi jos muutat vaikkapa johonkin maakuntakeskukseen missä on kymmeniä kaupungin omistamia päiväkoteja, niin ammattilaisena keikkapäiväsi eivät todellakaan jää pariin per kuukausi. Ammattilaiset ovat etusijalla keikkojen saannissa, ja enemmänkin se keikkailu on sitä, että tekstiviestejä tulee joka päivä, kun jossain tarvitaan sijaista. Lisäksi tosiaan kun naamasi tulee päiväkodeissa tutuksi, niin alat nopeasti olla ykkösvaihtoehto, kun jossain kaivataan pidempiaikaista työntekijää. Tuttu ihminen joka on helppo palkata.

Sitäkin kannattaa miettiä, että hakee johonkin ryhmäavustajan tai lapsen henkilökohtaisen avustajan työhön pienemmälle paikkakunnalle. Palkka toki on muutaman satasen pienempi kuin lastenhoitajalla, mutta kun vuokra laskee 1000 eurosta esim. 500 euroon, niin jäät reilusti voitolle.

Nyt jää palkan ja tukien ja vuokran jälkeen n 1000 e kk käteen. Sama jäisi jos asuisin vaikka siellä Varkaudessa: tienaisin n 1500 e kk vaikka siitä avustajan työstä ja vuokra 500 e kk jäisi sama 1000 e kk. Asumistukea ei saisi niin halpaan qsuntoon. Mitä se hyödyttäisi minua? Veisin lapsen kauaksi sukulaisistaan. Olisiko se yhteiskunnallisesti oikein? Helsingissä on suuri pula hoitajista. Kaikki tuntemani hoitajat, monet muös perheellisiä saavat asumistukea kun puolisonkin palkka on pieni. Vai onko houtajan työ sellainen jota voi tehdä pk seudulla vain sellainen jolla on hyvätuloinen puoliso?

Aivan hyvin voisit tehdä lastenhoitajan töitä myös toisella paikkakunnalla, niin saisit kokopäivätyöstä noin 1800 euroa. Jollain muuttotappiosta kärsivällä paikkakunnalla kaksion vuokrakaan ei välttämättä olisi kuin joku 300-400 euroa, ja ihan omaksi kaksion saisi muutamalla kymppitonnilla.

Ja sehän nimenomaan olisi yhteiskunnallisesti oikein, että pystyisi elämään ilman tukia ja menisi asumaan paikkaan missä asunnot muuten ovat tyhjinä tyhjän panttina.

Muuttotappiopaikkakunnilla ei ole lapsia eikä päiväkoteja eikä lastenhoitajan töitä...väitätkö tosissasi ettäon oikein se että pk seudulla ei saada päiväkoteihin koulutettua henkilökuntaa? Omalla työpaikallani oli vuosia auki 3 lastenhoitajan vakanassia joissa oli pelkän lukion käyneet sijaiset. Nyt 1 paikka täytettiin 2 muussa vakanssissa on Seuren sijaisia jotka vaihtuvat pahimillaan päivittäin. Työntekijöitä ei ole kukasn ei edes hae noihin paikloihin. Miksi muuttaisin pois paikkakunnalle missä ei ole työtä pelkän asunnon takia? Täällä on sentään töitä.

Ei todellakaan pidä paikkaansa, että muilla paikkakunnilla kuin pk-seudulla ei olisi töitä koulutetulle ja pitkän työkokemuksen omaavalle lastenhoitajalle.

Itse asun muuttotappiopaikkakunnalla ja täälläkin pyörii sijaisuudet kouluttamattomien varassa, kun koulutettuja ei saa. Tosin ei ole mitään Seurea vaan kaupunki palkkaa itse sijaiset.

Vierailija
128/217 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt juuri tällä hetkellä pelota, kun ei vaikuta siltä, että niitä lähiaikoina oltaisiin katkaisemassa. Haluan ja pyrin toki tilanteeseen, jossa voin itse elättää itseni. Kiitollinen olen siitä, että vaikeina aikoina on apua saanut, ja toivon, että välttämätön toimeentulo Suomessa turvataan aina heille, jotka sitä todella tarvitsevat.

Vierailija
129/217 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän ylimielisiä kommentteja täällä tukia nauttivilta ihmisiltä. Pitävät tätä automaattisena oikeutenaan, jota ei muka mitenkään voi ottaa pois. Minäpä kerron: ne tuet voivat todellakin lähteä pois tai ne voidaan pienentää minimiin, sehän riippuu ihan yhteiskunnan politiikasta. Tuet väliaikaisena ratkaisuna ovat ok, mutta pidemmällä tähtäimellä tulisi kannustaa ja ohjata työntekoon. Niin se vain on. 

Eläkeläiset ja sairaat ovat tietysti eri asia, mutta työkykyisen aikuisen on oltava valmis vastaamaan itsestään. 

Vierailija
130/217 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin lusmuilijat. Ihan oikein että tuet loppuisi tai pienenisi niin paljon ettei niissä ole järkeä!!

Minä olen jo kokopäivätyössä ja saan asumis- ja toimeentulotukea.... Mitä töitä ihmiset tekee kun eivät saa yhteiskunnan tukia? Pk seudulla kaupankassat, hoitajat, myyjät saavat asumistukea vähintään.

No minä olen sosiaalityöntekijä, elän ihan palkallani enkä saa mitään tukia. Tuttuni ovat opettajia, sosiaaliohjaajia, yksityisissä yrityksissä töissä asiakaspalvelussa, bussikuskeja vaikka mitä. Ihan tavallisia ihmisiä tavallisissa töissä ja yhteiskunnan tuki on maksimissaan lapsilisät. 

Omalla työpaikallani kaikki lastenhoitajakollgat ( HKI) saavat asumistukea. Kukaan ei asu kuin korkeintaan aso asunnossa. Osalla puoliso osa yksinhuoltajia. Tuttavistani kaksi sosiaaliohjaajaa ( netto n 1900 e kk) saavat asumistukea molemmat. Ehkä tuttavillasi on hyvätuloiset puolisot tai eivät kerro sinulle saavansa tukia?

Miten 1900 euron nettopalkalla muka saa asumistukia? En ainakaan minä saa, vaan maksan samasta summasta puolet vuokraa kiltisti. Semmoista se on. 

Vierailija
131/217 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei, se on sitten sellainen tilanne jossa on isompiakin koko yhteiskunnan laajuisia ongelmia.

Ja yleisesti ottaen mulla ei ole edes kuolemanpelkoa niin sama se.

Vierailija
132/217 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän ylimielisiä kommentteja täällä tukia nauttivilta ihmisiltä. Pitävät tätä automaattisena oikeutenaan, jota ei muka mitenkään voi ottaa pois. Minäpä kerron: ne tuet voivat todellakin lähteä pois tai ne voidaan pienentää minimiin, sehän riippuu ihan yhteiskunnan politiikasta. Tuet väliaikaisena ratkaisuna ovat ok, mutta pidemmällä tähtäimellä tulisi kannustaa ja ohjata työntekoon. Niin se vain on. 

Eläkeläiset ja sairaat ovat tietysti eri asia, mutta työkykyisen aikuisen on oltava valmis vastaamaan itsestään. 

Onko ne lähdössä vai? No ei ole, lopeta jauhaminen. Sama kuin pelkäisi ydinsotaa.

Vierailija
133/217 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo satasen lapsilisä heiluta venettä suuntaan tai toiseen. Yhteiskunnan tukia saa ihan jokainen kansalainen, joko välillisesti tai suoraan. Kyllä harmittaisi jos vaikka terveydenhuollon kustannukset lankeaisivat kokonaan itselle maksettavaksi.

Vierailija
134/217 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tuet loppuisi, niin sitten alan rötöstelemään, enkä olisi siinä tilanteessa varmaan ainut. Enemmänkin tukien loppuminen pelottaisi jos olisin varakas, koska silloin saisi jatkuvasti pelätä omaisuutensa puolesta, kun köyhät vaanisi joka paikassa.

Vierailija
135/217 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ne lähdössä vai? No ei ole, lopeta jauhaminen. Sama kuin pelkäisi ydinsotaa.

Poliittiset tuulet puhaltavat vahvasti oikealle. Maan suurin puolue suhtautuu tukiin nihkeästi ja puheenjohtaja jopa vastustaa niitä. Itse annan ääneni Kokoomukselle ensi kertaa, koska vaikka ennen olen äänestänyt Vihreitä, on alkanut nyppimään tämä keskiluokan riistäminen ja tuilla köllöttely. 

Vierailija
136/217 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten 1900 euron nettopalkalla muka saa asumistukia? En ainakaan minä saa, vaan maksan samasta summasta puolet vuokraa kiltisti. Semmoista se on. 

Jos on lapsia eikä puolisoa, kyllä saa.

Vierailija
137/217 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka suht. vassari olenkin niin on mussa oikeistolaistakin sen verran, että mielestäni tuet kuuluvat vain kantasuomalaisille. Màmut ei voi tulla tänne lorvimaan muiden rahoilla. Osa niistä toki opiskelee, mutta sekin vain TE-toimiston painostamana. Ne itse opinnot hoidetaan laiskasti ja lintsaamalla (ei toki kaikki).

Harmillista on, että vasemmisto Suomessa kannattaa politiikassaan tälläisen kehityksen lisääntymistä ilman mitään rajoitteita tai järjenkäyttöä.

"Kelan suunnittelijan Sami Tuorin mukaan tänä vuonna perustoimeentulotukea Suomessa saaneista 30 prosenttia puhuu äidinkielenään jotain muuta kuin suomea tai ruotsia.

Pääkaupunkiseudulla vastaava luku on ollut 51 prosenttia." 

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006622015.html

Ulkomaalaistaustaisten osuus väestöstä vuonna 2009

Helsinki 10,6%

Vantaa 9,5%

Espoo 8,9%

vuonna 2019

Vantaa 20,6%

Espoo 18,1%

Helsinki 16,5%

http://pxnet2.stat.fi/explorer/Maahanmuuttajat_2020/kuntakartta.html

Vierailija
138/217 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliittiset tuulet puhaltavat vahvasti oikealle. Maan suurin puolue suhtautuu tukiin nihkeästi ja puheenjohtaja jopa vastustaa niitä. Itse annan ääneni Kokoomukselle ensi kertaa, koska vaikka ennen olen äänestänyt Vihreitä, on alkanut nyppimään tämä keskiluokan riistäminen ja tuilla köllöttely.

Pahimpia loisia tässä yhteiskunnassa ovat työssäkäyvät. Ensin on käyty läpi koulujärjestelmä, joka on suosinut ks. henkilön neurologiaa ja antanut etuoikeutetut lähtökohdat elämään ja sitten kielletään toisilta oikeus elantoon vielä toisen kerran, äänestämällä "tukien poistamisen puolesta".

Te, joita nämä tuet harmittaa, niin miksi hitossa kannatatte yhteiskuntajärjestelmää, joka ylläpitää työttömyyttä? Kaikkein kusipäisintä on äänestää kokoomusta, koska kok. haluaa maksimimäärän työttömiä, mahdollisimman alhaiset tuet ja mahdollisimman alhaiset palkat.

Oma mielipide on se, että koulujärjestelmä pitäisi muuttaa siten, että koulunkäynti tapahtuisi joustavasti yksilöiden vahvuuksien mukaan. Vasta tämän jälkeen yhteiskunta antaisi tasapuoliset mahdollisuudet menestymiseen. Yksilöiden erojen huomiointi ja työjärjestelmän muuttaminen yksilökeskeiseksi työnantajakeskeisyyden sijaan, poistaisi työttömyyden kokonaan ilman, että tarvis luopua markkinataloudesta.

Kokoomus puolueena ajaa työnantajatahon etuja, ei mitään keskiluokan, tai työssäkäyvien etuja. Kokoomus ei myöskään pyri poistamaan työttömyyttä, vaan sille työttömyys on väline palkkojen alentamiseen. Täytyy olla totaalisen mielisairas, jos ei tätä pysty sisäistämään.

Vierailija
139/217 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen oikealle kallellaan, mutta aina ollut sitä mieltä, että heikoimmista on huolehdittava. Mitä näitä kommentteja olen lukenut, niistä paistaa halveksunta sitä tahoa kohtaan, joka mahdollistaa ja rahoittaa tämän tukijärjestelmän.

Kuvitellaan, miten se raha vain tulee jostakin ja mikään mahti maailmassa sitä ei pois ota. Suomessa on ennenkin nähty nälkää ja ollut köyhyyttä, ei se valtion rahoittama perustoimeentulo mikään automaatio ole.

Vierailija
140/217 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota.

Jos kaikki tuet loppuisivat, se tietäisi kadulle joutumista ja sitä että, ruoka pitäisi varastaa jostain.

Koska tilanne vääjäämättä johtaisi rikolliselle polulle, ei minulla olisi ongelmia valita kohteitani.

Vaihtoehtoina jos on ihminen joka on halveksinut työttömiä, sairaita, mielenterveysongelmaiseksi kiusattuja ja pahoinpideltyjä tai ihminen joka ei ole heitä halveksinut, niin kumman luulet ap. minun listivän?

Totta kai se työttömille pakkotöitä ja asuntoloita fantasioiva sekopää on se ensimmäinen kohde.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi