Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä pienen pieni asia ärsyttää puolisossasi? Haussa niin mitättömät jutut, ettei niitä melkein kehtaa edes mainita.

Hullut jutut
27.01.2021 |

Minua ärsyttää, kun mies käyttää joskus suosikkimukiani kahvin juontiin,vaikka tietää, että se on minun mukini

Kommentit (246)

Vierailija
201/246 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydäntalvella, kun on pimeää, meillä suljetaan verhot välillä 16-16.30.

Miehellä jää tää kevääseen asti päälle!

Huhtikuu, ulkona aivan valoisaa vielä neljän jälkeen tuntikausia. Ukko vetää verhot kiinni klo.16. Olen tästä puhunut, enää ei jaksa.

Vierailija
202/246 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niistäminen paskalla käydessä. Oon kyllä huomannut että tätä tekee paljon muutkin. Ei mahdu mun jakeluun ja on superärsyttävää.

En ihan ymmärtänyt miten tuo "ei mahdu jakeluun".

Mun nenä ja suolisto ei elä yhteistä elämää, niistän kun tarvii ja käyn vessassa kun tarvii. Harvoin ne samaa aikaa pitää tehdä.

Ööö... ei ne kai eksklusiivista elämääkään elä? Vai aiheuttaako sinulla nuha ummetuksen ja ripuli hoitaa allergiaoireet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/246 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Mies lähtee ulos tekemään asiaa X ja sitten alkaa juoksemaan ovella. Tuotko huonon pyyhkeen? Annatko sakset? Haetko muovipussin? Etsi vasara. Jne. Miksi ei voi etukäteen miettiä, mitä tarvisee ja hakea itse ennen pihalle menoa?

-Olen ovenraossa lähtemässä jonnekin ja mies sanoo sitten, vie kierrätysjutut samalla. Eli pitäisi haalia paperit, pahvit, muovit, lasit, metallit, patterit ja tyhjät pullot/tölkit sinne eteiseen ja lastata vielä autoon! Ei tapahdu ihan 2 minuutissa. Unohtamatta että ne täytyy palauttaa vielä kolmeen eri osoitteeseen. Tätäkään asiaa ei voi yhtään ennakoida.

Oi rakas mieheni, joskus menee vähän hermo.

Tuotko huonon pyyhkeen? Annatko sakset? Haetko muovipussin? Etsi vasara. Jne. Miksi ei voi etukäteen miettiä, mitä tarvisee ja hakea itse ennen pihalle menoa?

- en nyt kerkiä, haepa itse mitä tarvitset

vie kierrätysjutut samalla

- kerääpä sinä kulta kierrätettävät valmiiksi kasaan sillä kun ole asioillani niin laitetaan en autoon valmiiksi seuraavaa kauppareissua oottamaan

Minua ei juoksuteta piikalikkana ympäri taloa etsimässä muille työkaluja. Kukin toki tyylillään.

Oma mieskin lähtee ovesta ulos ja palaa sitten hakemaan unohtamiaan asioita. Minä kyllä haen ne hänelle, muuten mies lompsii sisällä kengät jalassa ja se ärsyttää minua vielä enemmän mitä tavaroiden juoksuttaminen.

Vierailija
204/246 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun makoilemme sängyllä tai sohvalla telkkaria katselemassa, rapsuttaa mies välillä vehkeitään ja hetken päästä "salakavalasti" vaivihkaa nuuhkaisee sormiaan. Sanoo, että kaikki miehet tekee näin mutten usko. Ällöttävää :D

Pitääkö kaikki miehet kättä housussa rapsuttelemassa tms?

-Luultavasti

Haisteleeko kaikki miehet sen jälkeen sormiaan?

-Ei todellakaan :D

-M28

Vierailija
205/246 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mua oikein ärsytä mikään. En ole sellanen ärsyyntyvä tyyppi, elä ja anna toisten elää. 

Liian vähän aikaa hukattavaksi sellaseen, asioita pitää vaan katsoa läpi sormien. Itsehän olen sen valinnut. 

Minäkin siis varmaan tällainen. Kirjoitin tuon yhden miksi helvetissä olette yhdessä jos noin nyppii kommentin. Eiköhän elämässä ole muutakin mietittävää kuin ärsyyntyä pikku jutuista. Vähän asennekysymys. En ehkä kestäisi päivääkään tuollaista pikkujutuista ärsyyntyjää. 😅

Luultavasti, jos asut jonkun kanssa on hän "pikkujutuista ärsyyntyä". Mutta ihan kuin muutkin ihmiset täällä ketjussa ymmärtää sen, että joskus vaan ärsyttää, eikä siitä tarvitse nipottaa. Minulla esim. entinen poikaystävä piti siivouksesta, koti oli aina puhdas ja siisti, vaikka itse en ehtinyt silloisten töiden takia lähes ikinä siivota. Silti joskus ärsytti hänen tapa jättää rätti tiskialtaaseen myttyyn. Mitä tein? Huuhtelin rätin ja laitoin kuivumaan kunnolla. Ja ostin enemmän rättejä, kun niitä haisevia piti useammin heittää pois. Meillä kaikilla on ärsyttäviä tapoja, niistä voi sanoa, jos ärsyttävät todella paljon, mutta suurimmalta osin ne pitää vain hyväksyä osana toista. Silti voi joskus asiat ärsyttää ja niitä voi purkaa vaikka kaverille tai täällä ketjussa.

Totta. Lisäksi moni ärsytys on pienellä vaivalla korjaatavissa. Inhosin tapaa miten mies jätti luutun aina keittiön hanan päälle kuivumaan, ja siitä se sitten kopsahti tiskialtaaseen kuivuttuaan. Laitoin sitten pienen nipsun roikkumaan ak-kaapista, ja esittelin hienon ideani. Mies ottikin sen heti käyttöön, ja siitä asti meidän luutu on siitä roikkunut :)

Vierailija
206/246 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai hitto, nyt tuli mieleen. Puoliso on muuten täsmällinen, mutta silloin kun pitäisi lähteä jonnekin, minne on kiire, hän alkaa viedä roskapussia tai ruokkia eläimiä ihan viimeisellä minuutilla. Ei voi tehdä asiaa yhtään aiemmin eikä menon jälkeen. 

Miksi sinä et voi itse tehdä näitä toimenpiteita jo etukäteen, kun kerran tiedät että eläimet pitää ruokkia ja roskat viedä?

mulla oli tuollainen takki päällä eteisessä odottava tuskastuja. "Menen ulos odottamaan kun tulee kuuma tässä". Sanoin että ei muut kuin otat takin pois, tässä on vielä pitkä lista tehtävää ennen kuin päästään lähtemään. Nyt mies osaa tehdä nämä pakolliset asiat jo ihan itse, eikä enää odottele takki päällä että minä teen ne.

Vierailija
207/246 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valittaa vessarenkaasta vaikka se osaisi itse laskea sen.

Selvitän sinulle mahdolliset kaksi tapaa, ja kaksi perustelua

1. Kaikki asunnossa asuvat opettelevat laittamaan kaikki pöntön kannet kiinni asioinnin jälkeen. Tällöin jokainen asioilleen mennessä nostaa tarvitsemansa määrän kansia, ja lopettaessaan sulkee ne kaikki

2. Rinkula on aina ala-asennossa, koska molemmat voivat hoitaa aisansa istualtaan, mutta vain toinen seisaaltaan. Rinkulaa ei siis tarvitse nostaa erityisesti kenenkään, paitsi jos on joku vammaisuus.

3. Rinkula on siinä asennossa kun sen edellinen käyttäjä jättää. Tällöin seisoja voi sen nostaa, jos se pitää nostaa ja jos istujalla se on yläällä voi hän sen laskea.

Vierailija
208/246 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoo aina lauseen perään painokkaasti "JA PISTE!" silloin luulee olevansa oikeassa ja että juttu on sillä loppuunkäsitelty :)

Vierailija
209/246 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Kaikki asunnossa asuvat opettelevat laittamaan kaikki pöntön kannet kiinni asioinnin jälkeen. Tällöin jokainen asioilleen mennessä nostaa tarvitsemansa määrän kansia, ja lopettaessaan sulkee ne kaikki

2. Rinkula on aina ala-asennossa, koska molemmat voivat hoitaa aisansa istualtaan, mutta vain toinen seisaaltaan. Rinkulaa ei siis tarvitse nostaa erityisesti kenenkään, paitsi jos on joku vammaisuus.

3. Rinkula on siinä asennossa kun sen edellinen käyttäjä jättää. Tällöin seisoja voi sen nostaa, jos se pitää nostaa ja jos istujalla se on yläällä voi hän sen laskea.

Ahaa, eli tämä oli vain tällainen "en halua parannusta tilanteeseen, haluan vain valittaa"-höpöjuttu.

Vierailija
210/246 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jättää lasien ja mukien pohjalle sentin verran juomaa. Nää lentää sitten pitkin lattioita, kun laitan astioita koneeseen.

Sama täällä!!!

Minä opettelin oman ärsyttävän tavan, joka ikinen kuppi ja kippo kallistuu altaan päällä ennen koneeseen menoa.

Vierailija
211/246 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatii aina naamalle tulemista. Ja mähän mäjäytän tavarat nassuun :-)

ERKKI

Taitaa olla vain Erkin oma pieni pervo toive ja naisystäväkin taitaa olla utopiaa.

Vierailija
212/246 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Jättää valot päälle joka huoneeseen

- Unohtaa tyhjentää kauppakassit

- "Neuvoo" esim. pyykkien lajittelussa, ruuanlaitossa, jne, mutta harvoin näen hänen kokkailevan tai lajittelevan pyykkejä. Vähän tulee sellainen "no miksi et sitten tee itse jos osaat paremmin" -fiilis. 

Heräsin juuri iltapäivänokosilta ja sytytin kolmioni jokaiseen huoneeseen pöytälampun, olkkariin kolme. En halua asua pimeässä kodissa. Nainen olen. Onneksi asun yksin, kukaan ei ärsyynny.

Vierailija
213/246 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Jättää valot päälle joka huoneeseen

- Unohtaa tyhjentää kauppakassit

- "Neuvoo" esim. pyykkien lajittelussa, ruuanlaitossa, jne, mutta harvoin näen hänen kokkailevan tai lajittelevan pyykkejä. Vähän tulee sellainen "no miksi et sitten tee itse jos osaat paremmin" -fiilis. 

Eikös se ole vanha totuus, että ne jotka vähiten tekevät eniten neuvovat. Iidalle terkut. 😏

Vierailija
214/246 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiskaa mielellään illalla kun sanoo että tarvii miettiä jotain asiaa. Ihan kiva, mutta voisi mielestäni kyllä tyhjentää altaan likaisesta tiskivedestä myös! Yäk kun altaaseen syntyy sellanen hirveä rantu. Propullekin olisi parempi kun huuhtelisi sen heti tiskin jälkeen.

Kai hän kuvittelee, että siinä säästää jotain, mutta eihän sillä enää seuraavana päivänä mitään tiskata, vaan päästetään uusi vesi joka tapauksessa.

En kyllä tästä sano mitään kun täytyy olla kiitollinen että joskus kumminkin tiskaa ihan oma-aloitteisesti.

Propulle?

Vierailija
215/246 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö aina sohvalla ja katsoo samalla telkkaria. Silti on jotenkin todella kiintynyt ruokapöytään eikä haluaisi että hankin uuden, vaikka minä olen ainoa joka sitä pöytää käyttää. Hankin kyllä sitten kun löydän hyvän.

Vierailija
216/246 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa hygieeninen tapa on pitää pöntön kansi suljettuna kun pöntön vetää. Muuten ne ulostebakteerit matkaa huomattavasti enemmän ympäri teidän kotia. Millään rinkuloiden asennoilla ei ole mitään väliä. Jos sitten kun vedentulo loppuu haluaa kannen vielä erikseen nostaa takaisin ylös, niin ei se kai mitään haittaa.

Vierailija
217/246 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menetkö perse edellä vessaan ja siitä pöntölle? Tieisitkö myös, että se rengas putoaa nopeammin kuin avaat sen kannen? Ellei tietty ole semmonen hidastuva, mutta siinä välissä kun se laskeutuu voit itseä laskea housusi.

Vierailija
218/246 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa hygieeninen tapa on pitää pöntön kansi suljettuna kun pöntön vetää. Muuten ne ulostebakteerit matkaa huomattavasti enemmän ympäri teidän kotia. Millään rinkuloiden asennoilla ei ole mitään väliä. Jos sitten kun vedentulo loppuu haluaa kannen vielä erikseen nostaa takaisin ylös, niin ei se kai mitään haittaa.

Siinä mitkään ulostebakteerit mihinkään leviä jos kusella käy.

Vierailija
219/246 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, mua myös riepoo, kun mies käyttää minun omaa myslikippoani. En halua, että kukaan muu käyttää sitä.

Myös tiskialtaaseen valumaan jätetyt huuhdellut maitopurkit raivostuttaa. Mies on kova juomaan maitoa ja siellä on aina purkki töröttämässä.

Ai että, sun mies silti huuhtelee ne? Mun ei, vaan hän ikään kuin joka kerta tekee jonkinlaista nykytaidetta ja laittelee niitä purkkeja erilaisiin ryppäisiin tiskialtaan liepeille. Ihan kuin pelaisi jotakin Warhammeria tai ohjaisi jotakin maitopurkkinukketeatteridraamaa. Minä ne sitten suutuspäissäni huuhtelen ja valutan ja litistän, sillä joku vanhan huoneenlämpimän piimän haju on vaan niin yöks. Miehen kunniaksi on kyllä sanottava että ihan kiltisti kiikuttaa ne sitten pahvinkeräykseen, ja kostoksi usein keräänkin niitä sellaisen satsin että yksi reissu roskakatokseen ei riitä. Kauhun tasapaino siis.

Vierailija
220/246 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä pikkujuttuja on paljon. Tässä muutama: pyyhkiessään nenää taittelee paperin teräväksi puikoksi ja töpöttelee sitä sieraimiin.

Maitotölkki kun tyhjenee, se jää pöydälle rokiksen yläpuolelle. Hän siis siirtää sen ruokapöydästä pois, mutta roskikseen asti tölkit ei päädy. Kuitenkin pyykit osaa viedä koriin.

Välillä jostain hankalammasta asiasta puhuessa mies raapii päätään simpanssityylillä.

*pyrskis* Tälle repesin totaalisesti!