Mikä pienen pieni asia ärsyttää puolisossasi? Haussa niin mitättömät jutut, ettei niitä melkein kehtaa edes mainita.
Minua ärsyttää, kun mies käyttää joskus suosikkimukiani kahvin juontiin,vaikka tietää, että se on minun mukini
Kommentit (255)
Mies jää aina juttelemaan ns. henkilökunnan kanssa. Nykyään monissa kaupoissa ja myös apteekeissa on tapana, että joku henkilökunnasta tulee aika nopeasti kysymään, että voisinko jotenkin auttaa. Näiden kanssa mies saa aina keskustelun aikaiseksi. Samoin kassahenkilöiden. Eikä mitään väliä ole sillä, kertyykö selän taakse kiukkuisen näköinen kiireinen jono. Kauppahallissa sama juttu, huoltamoilla, ihan missä vaan. Joskus se juttelee ihan vain vastaantulijoiden kanssa, jos saa keskustelun käyntiin.
Tämä on toki tavallaan ihan viehättävä ominaisuus ihmisessä ja mieheni on erittäin miellyttävä ja ystävällinen ihminen ja kiva juttukaveri, mutta se mikä tässä ärsyttää pikkuisen on se, että olemme aina kroonisesti myöhässä ihan kaikkialta. Jos on oikeastikin kiire jonnekin, niin yritän vähän hoputella, mutta muuten annan miehen jutella, koska en halua olla nalkuttava "mennään jo" -akka.
Kyseessä siis ihan pikkuruinen ärsytys, kun sellaista kerran kysyttiin. Muuten mun mies on erinomainen kumppani ja rakas ihminen minulle.
Ostelee kaikenlaista ajattelematta etukäteen, tarvitaanko tai onko edes hyötyä. Joskus onnistuu ostamaan jotain käyttökelpoista mutta useimmiten käyttämättä jää.
Ihana ketju, kiitos päivän nauruista😂
Vinkuu myös huomaamattaan. Vinkuu siis sillä tavalla hampaiden välistä, vetää ilmaa sisään. Sillä saa paljon erilaisia vinkaisuja aikaan. Pahin on, kun mikromme on itsestään jo niin raivostuttava: "PIIP PIIP PIIP PIIP PIIP" ja pyrin aina nollaamaan ajan ennen kuin mikro ehtii loppuun. Miestäkin ärsyttää se mikro, mutta joka ikinen kerta hän antaa mikron mennä loppuun, ja sen jälkeen itse vielä matkii sitä mikroa omalla vinkumisellaan! Välillä pitkiä vinkuja tehdessään kuulostaa makkaralta, jota paistetaan mikrossa.
Syö omenaa tai järsii porkkanaa sohvalla, kun katsotaan telkkua vierekkäin. En uskalla mainita asiasta rouvalle...
Vanha mutta ihana ketju- ansaitsee noston, koska nyt vasta löysin tämän.
Omassa miehessäni ärsyttää myös monet asiat ja jos niistä mainitsee sanallakaan, se tulkitaan nalkuttamiseksi.
Jos mies tapansa mukaan nostaa jalat pitkäksi sohvalle blokaten näin ainakin kolme istumapaikkaa, ja hänelle huomautetaan asiasta, se on kuulemma nalkutusta. Ok, vieraat, minä tai lapset voimme siis hänen mielestään istua lattialle eikä se ole mikään ongelma?
Jos kaapissa on yksi maito, ei ole mikään ongelma, että hän ottaa siitä ison lasillisen mutta kun lapsi haluaa maitokaakaota, alkaa välitön valitus kuinka maito on nyt ihan lopussa ja hänen mielestään lapsi voi juoda nyt vettä.
Mies voi levittää omia tavaroitaan mihin sattuu, mutta häntä ahdistaa auton peräkontissa minun työssä tarvitsemani kassi. Toistivasti hän kyselee, eikö tuota kassia voi jättää sinne työpaikalle- toistuvasti kerron että tarvitsen sitä usein ja koska liikun autolla työssäni, kassin loogisin paikka on peräkontissa. Mainittakoon, että tuota kyseistä autoa käytän eniten minä ja hän ei tarvitse peräkonttitilaa. Häntä nyt vaan sattuu ahdistamaan tuo asia. Jos kyseessä olisi joku hänen tavara, minä en voisi edes kysyä vastaavaa ilman että hän suuttuisi.
Kyllä, mieheni on ihme asioista niuhottava ja erostakin ollaan keskusteltu.
Laittakaa lisää näitä, tämä on hyvä vertaistukiketju!
Mahtaako olla semmosta "kostoniuhotusta"? Hmm...
Ruoka suussa puhuminen. Juonryystäminen, julistaminen milloin menee paikalle. Korostettu röyhtäily. Ei pere kunnolla varpaitaan ja kainaloitaan suihkussa seisoo sillä kun vesisateessa hetken ja tallustelee märkänä ympäriinsä jne.... pakko kai on ottaa ero.
Se helveti pitkään vessassa istuminen oman paskan hajussa. Kylässä kyllä vatsa normaalisti toimii. Kun tulee viimein vessasta ulos niin hiudet ja vaatteet löyhää imispadkalta ja vessa haisee. Nyt pyysin remonttireiskan tekemään kellariin toisen vessan jossa äijä voi istua vaikka päiväkaudet paska persreikä sessionsa kanssa haisemassa.
Vierailija kirjoitti:
Mahtaako olla semmosta "kostoniuhotusta"? Hmm...
Jos tämä oli osoitettu minulle, niin tiedoksi että yleensä en edes mainitse näistä hänen itsekkäistä tavoistaan mitään, mutta silloin katson tarpeelliseksi mainita jos kärsijänä on vaikkapa lapsi joka ei mahdu sohvalle istumaan koska iskä ei suostu väistämään tai siirtämään jalkojaan. Ei ole nalkuttamista puolustaa viatonta lasta itsekkään ukon käytökseltä.
Kaiken tekeminen helpoimmalla (ja huonoimmalla) mahdollisella tavalla. Kaikki siis siitä mistå aita on matalin ja mistä vaan mies voi helpoimmalla päästä, olkoon kyse vaikka ruuan valmistamisesta lapsille tai terassin kaiteen korjaus. Kunhan vaan mahdollisimman nopeasti pääsee taas sohvalle...
Keksii melkein kaikesta sanomastani jonkun biisin ja laulaa sitä pätkän, vaikka minulla olisi juttu kesken. Raivostuttavaa.
Välillä myös ärsyttää, kun on luontaisesti todella hidastempoinen ihminen. Kaikessa menee enemmän aikaa, kun ei vaan pysty toimimaan sen nopeammin. Se ärsyttää aina välillä ihan suunnattomasti.
Vaimo viettää mielellään niitä kuuluisia hitaita aamuja.
Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että minä teen aamupalan valmiiksi molemmille. Aamupalan jälkeen hän tietenkin jatkaa hitaan aamunsa viettämistä ja lueskelee tai selaa puhelinta kaikessa rauhassa sohvalla. Minulla ei ole hidasta aamua ollutkaan, joten jatkan jotain keittiön siivoilua yms. pikkuhommia. En valita niiden tekemistä. Mutta auta jeesus kristus, jos minä näiden hommien erehdyn istahtamaan sohvalle, niin sillä samalla sekunnilla loppuu naisen hidas aamu ja hän pomppaa ylös tekemään jotakin, jonka toteuttaminen vaatii myös minun työpanoksen tai sitten ollaan loppupäivä naama norsun v*****a, koska en auta häntä kotitöissä.
Vierailija kirjoitti:
Vaimo viettää mielellään niitä kuuluisia hitaita aamuja.
Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että minä teen aamupalan valmiiksi molemmille. Aamupalan jälkeen hän tietenkin jatkaa hitaan aamunsa viettämistä ja lueskelee tai selaa puhelinta kaikessa rauhassa sohvalla. Minulla ei ole hidasta aamua ollutkaan, joten jatkan jotain keittiön siivoilua yms. pikkuhommia. En valita niiden tekemistä. Mutta auta jeesus kristus, jos minä näiden hommien erehdyn istahtamaan sohvalle, niin sillä samalla sekunnilla loppuu naisen hidas aamu ja hän pomppaa ylös tekemään jotakin, jonka toteuttaminen vaatii myös minun työpanoksen tai sitten ollaan loppupäivä naama norsun v*****a, koska en auta häntä kotitöissä.
Meillä sama mutta toisinpäin.
Minä saatan puuhastella pitkin päivää; pesen pyykit, siivoan, kokkaan, lenkitän koiran, leikkaan nurmikon... Mies selaa puhelinta ja tulee kyllä valmiiseen pöytään syömään siinä missä jopa lapset ovat auttaneet minua sen ruuan laitossa .
Kun sitten tulee se hetki, että hän havahtuu tekemään jotain niin minä en todellakaan saisi istua sitten vuorostani alas.
Kun puhelimestaan loppuu akku, sitä on varmasti joku muukin käyttänyt tai sitten siinä on vikaa kun niin "vähällä käytöllä" loppuu...
Miehesi tekee ihan oikein jättäessään ovia auki, VARSINKIN vessan/kylppärin oven. Miten luulet, että koneellisessa, saatika painovoimaisessa ilmanvaihdossa ilma kiertää jos joka paikka mistä "vanhaa ilmaa" imetään pois on säpissä?