Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mjuk.fi kokemuksia

Vierailija
27.01.2021 |

Oletteko myyneet kalusteita siellä? Kävikö kauppa hyvin? Harkitsen itse myymistä, kun pitäisi muuttaa isosta talosta kaksioon. Tori.fi myynti on ollut vaivalloista ja vienyt turhaa aikaa.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ostanut koskaan mitään täältä, se prosessi ehkä tuntuu toimivan paremmin.

Myynyt olen enkä tee sitä ikinä toista kertaa, lahjoitan mielummin suoraan hyväntekeväisyyteen. Järjestelmä ei toimi, ihme sekoilua, virheitä, puutteita, rahat ei tule tilille sovitussa aikataulussa. Mihinkään ei voi soittaa koska missään ei ole puhelinnumeroa. Huijauskonsepti!

Kun katsoo eri arvostelusivustoilta Mjukin arvosteluja, siellä arvioidaan vaan ostamista. Kirjottelin taannoin (negatiivisen) arvostelun tänne:

https://kokemuksiafi.com/44-5-mjuk-185-kokemuksia-arvostelut/

sitä ei koskaan julkaistu ja siellä on ihan selvästi kääntäjällä kirjoitettu viestejä huonolla Suomella.

Vierailija
22/56 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele myymistä - Mjukilla homma ei ole ollenkaan hallussa.

Vahvasti huijauksen makua tai firma on maksukyvytön koska eivät maksa sovitussa ajassa ja "pennosia" tippuu aina vasta sen jälkeen kun on usean sähköpostin lähettänyt vaikka oletettu rahojen palautusaika on mennyt jo useita viikkoja sitten. 

Asiakaspalvelusta ei vastata tai vastataan viikkojen viiveellä. Aina vaan pahoitellaan jotan sekaannusta. Ymmärtäähän sen että kun prosessi ei toimi niin as palvelussakin on kaaos kun kaikki kyselee oikeuksiensa perään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juha kirjoitti:

Ostin paikasta sohvan. Oli täynnä turkis kuoriaisia sekä sokeritoukkia. Ihan oikeasti miettikää kaksi kertaa ennen kun ostatte. Sohva oli muuten hieno. Mutta palautin sen, enkä toiste paikkaan mene tapahtui 2021 maaliskuussa

Hyi hemmetti. Se on vaarana kun ostaa vanhoja kangashuonekaluja. 

Itse ostin Huutokaupasta kalliin takin. Se haisi vintille ja piti pesettää kalliilla rahalla. 

Vierailija
24/56 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin vuosi sitten sohvan. Oli edullinen, siisti, kuvatunlainen. Sain neuvoteltua pitemmän säilytyksenkin sille ennen toimitusta kun olin juuri muuttamassa, ei maksanut ylimääräistä.

Ikävä jos joillakuilla ongelmia maksatuksen kanssa. Minusta kyseessä on mainio, ekologinen palvelu, kiinnostavia ei-lastulevy -tuotteita, hinnat kohdallaan ja edustavat valokuvat.

Vierailija
25/56 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti myyjän näkökulmasta samanlaisia kokemuksia kuin useimmilla.

Myin alkuvuodesta 4 huonekalua jotka meni helmikuun aikana. Kesti tosi kauan ennen kun ne tuli edes myyntiin ja sitten myyntisivuilla 1 huonekaluni kuva ei näkynyt vaikka se oli koodattu sinne. Järjestelmä ei toiminut, linkistä ei päässyt jossain vaiheessa omille sivuille ollenkaan. Osasta tuotteista tuli myynti-ilmoitus s postiin mutta sitten ei mitään muuta ainakaan kuukauteen.

Puhelinnumeroa ei löydy tälle firmalle mistään, sähköpostiin vastataan 2 vko viiveellä. Et saa vastausta selvään ja ymmärrettävään kysymykseen vaan tulee viesti jossa pahoitellaan vivästynyttä vastausta ja luvataan selvittää asiaa. Sen jälkeen ei taaskaan kuulu mitään. Rahat olisi pitänyt tulla jo, olen saanut maksun vain yhdestä, halvimmasta tuotteesta.

Joko kyseessä todelliset amatöörit jotka ottaa liikaa tavaraa myyntiin, eivät saa prosessia toimimaan tai heillä liian vähän osaavaa väkeä organisoimaan hommaa tehokkaaksi. Toinen vaihtoehto on huijauskonsepti jolla saadaan itselle enemmän voittoa.

Vierailija
26/56 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata laittaa myyntiin. Tilitystä olen nyt odottanut parista tuotteesta 3 kk. Hyvin todennäköistä on ettei rahoja kuulu koskaan. Molemmissa asiakas on mukamas hakemassa tuotteita myöhässä. Suosittelen välttämään myymistä.

Vierailija
27/56 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ostaa

(ei kannata myydä).

Vierailija
28/56 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myynti systeemi ei toimi luotettavasti. Kk meni ennenkun minun huonekalut 3 kpl oli kaikki edes julkaistu myyntiin, tuli s posti että tuote myyty mutta kuva edelleen netissä eikä myyntiraportilla näy että ois myyty sitten kun kyselee sähköpostilla, saa vastaukseksi vain jotain "pahoittelemme sekaannusta järjestelmähäiriön takia " tms.

Missään ei ole as palvelun puhelinnumeroa.

Tuotteeni on myyty, mutta kun kyselin missä rahat, olikin tuote myyty ruotsiin, kuljetus kestää 2 vko ( just joo) ja sit on vielä hakuaika ja palautusaika ja siitä vielä seuraava 15 tai viim päivä maksetaan.

Epäilempä että venyttävät tarkotuksella maksamista jotta raha pysyy firman tilillä.

Melko amatöörimäistä touhua.

Vierailija
29/56 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjänä myös huonoja kokemuksia.

Missään ei lue paljonko heidän veloittamansa komissio loppujen lopuksi on, eikä he sitä edes raportissaan ilmoita. 

Jos 2 tuolia myydään hinnalla 268€  ja saat siitä just ja just 100€, niin onhan se nyt vähän härskiä toimintaa.

Myyjälle luvataan sitä ja tätä mutta lopulta saat märän rätin käteen...

Vierailija
30/56 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja negatiivisia kokemuksia myyjän näkökulma valitettavasti.

Minulta lähti tammikuulla 6 eri huonekalua, joka tuotteen perään saanut kysellä rahojaan.

Viimeisin oli varattu ja haettu jo 6.5 ja olin 2x yhteydessä. Nyt raportti näyttää että ois maksettu jo 28.6, mutta ei näy tilillä vieläkään 3.7.

Joka ikinen kerta pahoittelevat ruuhkautunutta as palvelua tai it häiriöitä tai jotain ja kääntävät vain viestin eteenpäin jossa sitten joku muu joko käsittelee ongelman tai ei.

Viivästyttävät ihan tietoisesti maksatuksia, koska mykytekniikalla on kyllä ihan mahdollista ohjata maksatus xx päivänä kun tuote on koodattu maksetuksi ja palautusaika 2 vko on ummessa. Ei se voi niin vaikeaa olla.

Tai sitten todella amatöörit asialla.

Vierailija
31/56 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella järkyttynyt palvelusta. Tilasimme vaalean nojatuolin rahilla (493€) ja maksoimme sen kera 100€ toimituksen. Kahden viikon kuluttua kyselimme missä tilaus menee, kun toimituksen piti tulla kahdessa viikossa. Seliteltiin vain ja ei tapahtunut mitään. Kyselimme uudestaan kun 4 viikkoa oli kulunut toimituksesta. Lupasivat selvittää tilannetta samantien varastolta. Kului viikko ja ilmoittivat että tuoli on muka löytynyt, mutta se on erilainen kuin ostamamme tuoli ja laittoivat siitä vielä kuvan. Lupasivat tuolin 15% alennuksella. Selailimme Mjukin sivua ja löysimme tämän heidän tilalleen tarjoaman tuolin, joka oli likaisen kellertävä ja huonokuntoisen näköinen ja maksoin sivustolla 305€, eli vähemmän kuin mitä he tarjosivat hyvitykseksi. Olimme jo tästä hieman kiukkuisia emmekä tietenkään suostuneet. Löysimme sivulta kuitenkin toisen tuolin ja rahin joka meitä olisi kiinnostanut korvaavaksi tuotteeksi. Lupasivat taas selvittää tilannetta varastolta. Taas tämän jälkeen kului 1,5 viikkoa, jonka jälkeen kyselimme perään ja saimme vastauksen tällä kertaa jo neljänneltä eri asiakaspalvelijalta. Kyseistä korvaavaakaan tuolia ei löydy varastolta, ja tarjosivat taas samaa halvempaa keltaista tuolia tilalle tai rahojen palautusta. Toivoimme tietenkin rahojen palautusta. Koko rumbassa siis kesti 7viikkoa ja emme saaneet rahoillemme mitään vastinetta, emmekä hyvitystä. Nyt vain toivomme, että saisimme edes rahat takaisin. Tästä koko episodista minulla on viestiketjut tallessa. Aivan järkyttävää toimintaa. KARTELKAA TÄTÄ YRITYSTÄ!

Vierailija
32/56 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin pöytä, ja saa jäädä ensimmäiseksi ja viimeiseksi ostokseksi. Puheet puhdistuksista on ihan huuhaata, pöytä oli likainen. Lisäksi kannen vioista ei ollut mainintaa eikä kuvissa nähnyt niitä. Pöytä oli luonnossa todella paljon raaskumpi kuin kuvissa. Olisimme saaneet palauttaa, toki tällöin olisimme joutuneet maksamaan 150 e kuljetuksesta ja poiskannosta.

Vierailija
33/56 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi luin tätä ketjua, sillä meinasin tilata ko. yrityksestä 2 sohvaa. Laitoin Mjuk:n sähköpostia ja sain automaattisen vastauksen, että asiakaspalvelu on HYVIN ruuhkautunut siksi epäilykseni yritystä kohtaan heräsivät.

Varmaan teidän, keillä kaupat eivät ole hoituneet kannattaisi valittaa tämän yrityksen toiminnasta kuluttajaneuvontaan. He pystyvät jotenkin näissä neuvomaan ja joskus puutuvat räikeisiin epäkohtiin yritysten ja esim harhaanjohtavan markkinoinnin suhteen. Facebookista löytyy sivut ja yhteystiedot, tai: https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/kuluttajaneuvonta/

Vierailija
34/56 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetyille kalusteille on muuten nyt tullut uusi kanava. www.duointerior.fi ovat keskittyneet enemmän toimistokalusteisiin, eli ainakin kotitoimistoon saa sieltä kalusteita. Ystäväni oli käynyt ostoksilla siellä ja palvelu aivan mahtavaa

Vierailija
35/56 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytetyille kalusteille on muuten nyt tullut uusi kanava. www.duointerior.fi ovat keskittyneet enemmän toimistokalusteisiin, eli ainakin kotitoimistoon saa sieltä kalusteita. Ystäväni oli käynyt ostoksilla siellä ja palvelu aivan mahtavaa

Tämä itse koin palvelun ja tuotteet hyviksi

Vierailija
36/56 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalusteen myyjänä annettu tieto on täysin puutteellinen. Mjuk ei kerro etukäteen komission määrää.

Myyty hinta -

- 11,9%

- noutokulu (infottu etukäteen)

-komissio jonka määrää ei tiedä etukäteen.

Omisra kaupoista itselle jäi reilusti alle puole myydystä hinnasta.

Myydyistä tuotteista ei saa tositteita kuin monesti pyytämällä.

Osa tuotteista

Myyty monta kertaa vaikka niitä ei pitäisi olla enää olemassa.

Hieman sekavaa

Vierailija
37/56 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä annoin oikein hyväkuntoisen sohvan myyntiin (maksoi aikanaan 2000 e.). Sieltä tuli kuitenkin viesti että sohva ei läpäissyt kuntotarkastusta, mikä ei voinut pitää paikkaansa! Sohva olisi pitänyt itse hakea pois, tai he "antavat sohvan ilmaiseksi pois"...Eli kuka mahtoi saada ilmaisen sohvan.. Huijauksen makua....

Ei ne mitään antanneet ilmaiseksi? Myivät sen pois? Saivat koko rahan itselleen. 

Vierailija
38/56 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjän näkökulmasta en todellakaan suosittele (ainakaan useamman tuotteen myyntiä kerralla).

-Prosessi ei toimi, on erittäin hidas, meni varmasti 3-4 vko ennen kuin kaikki tuotteeni oli kuvattu ja laitettu myyntiin vaikka niille ei Mjukin tarvinnut tehdä mitään (esim puhdistaa). Rahat ei tule nettisivuilla kuvatussa ajassa.

- Ihan järkyttävää sekoilua, joka välissä olen lähettänyt heille kyselyitä: miksi tuotteeni ei ole jo myynnissä, nettisivuilla on vastaavan tuotteen nimi mutta ei valokuvaa, 1 tuote oli todennäköisesti kadotettu tai sotkeutunut jonnekin, sivuilleni oli kuvattu samaa sarjaa oleva huonekalu, mutta pienempi ja puunsyistä ja väristä näkyi ettei se ole minun lähettämäni. Tästäkin asiasata lähetin varmasti 3-4 s postia saamatta ikinä mitään järkevää vastausta, vasta sitten kun uhkasin rikosilmoituksella, tämä ko tuote oli maksettu, mutta en tiedä edelleenkään mitä oikeasti tapahtui.

En ole saanut rahojani yhdestäkään tuotteesta ilman että olen sitä joutunut karhuamaan. Tuotteeni lähtivät minulta tammikuun puolenvälin jälkeen ja suurin osa myyty helmikuun loppuun mennessä. 23.4 olen saanut rahat vasta 3 tuotteesta, 4:stä on vielä saamatta vaikka ne on myyty ajat sitten.

Aina vaan tulee hyvin ystävälliseen sävyyn kirjoitettu s posti jossa pahoitellaan vastauksen viivästymistä, teknisiä ongelmia tai milloin mitäkin ja luvataan ottaa asia pikaisesti hoitoon ja palata asiaan. Mitään ei kuulu.

Missään ei ole puhelinnumeroa johon voisi soittaa ja selvittää koko asian kerralla.

Toiminta on todella amatöörimäistä tai huijausta ja tarkoituksellista maksujen ja s postivastausten viivyttämistä (ja liiba laaba vastailua) jolla saadaan varmasti pelattua aikaa ja osa eteenkin yksittäisten huonekalujen myyjistä luovuttaa, ei jaksa taistella muutaman kympin takia.

Olen jo sitä mieltä että ko firmasta pitäisi tehdä ilmianto viranomaisille. 

Eikö tämmöinen soittanut kelloja jo ennen huonekalujen myyntiä.

Jos yritykseltä puuttuu yhteystiedot, osoite, email, puhelinnumero, Y-tunnus, yms. niin pitäisi kyllä kellojen soida ja lujaa.

Vierailija
39/56 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyjän näkökulmasta en todellakaan suosittele (ainakaan useamman tuotteen myyntiä kerralla).

-Prosessi ei toimi, on erittäin hidas, meni varmasti 3-4 vko ennen kuin kaikki tuotteeni oli kuvattu ja laitettu myyntiin vaikka niille ei Mjukin tarvinnut tehdä mitään (esim puhdistaa). Rahat ei tule nettisivuilla kuvatussa ajassa.

- Ihan järkyttävää sekoilua, joka välissä olen lähettänyt heille kyselyitä: miksi tuotteeni ei ole jo myynnissä, nettisivuilla on vastaavan tuotteen nimi mutta ei valokuvaa, 1 tuote oli todennäköisesti kadotettu tai sotkeutunut jonnekin, sivuilleni oli kuvattu samaa sarjaa oleva huonekalu, mutta pienempi ja puunsyistä ja väristä näkyi ettei se ole minun lähettämäni. Tästäkin asiasata lähetin varmasti 3-4 s postia saamatta ikinä mitään järkevää vastausta, vasta sitten kun uhkasin rikosilmoituksella, tämä ko tuote oli maksettu, mutta en tiedä edelleenkään mitä oikeasti tapahtui.

En ole saanut rahojani yhdestäkään tuotteesta ilman että olen sitä joutunut karhuamaan. Tuotteeni lähtivät minulta tammikuun puolenvälin jälkeen ja suurin osa myyty helmikuun loppuun mennessä. 23.4 olen saanut rahat vasta 3 tuotteesta, 4:stä on vielä saamatta vaikka ne on myyty ajat sitten.

Aina vaan tulee hyvin ystävälliseen sävyyn kirjoitettu s posti jossa pahoitellaan vastauksen viivästymistä, teknisiä ongelmia tai milloin mitäkin ja luvataan ottaa asia pikaisesti hoitoon ja palata asiaan. Mitään ei kuulu.

Missään ei ole puhelinnumeroa johon voisi soittaa ja selvittää koko asian kerralla.

Toiminta on todella amatöörimäistä tai huijausta ja tarkoituksellista maksujen ja s postivastausten viivyttämistä (ja liiba laaba vastailua) jolla saadaan varmasti pelattua aikaa ja osa eteenkin yksittäisten huonekalujen myyjistä luovuttaa, ei jaksa taistella muutaman kympin takia.

Olen jo sitä mieltä että ko firmasta pitäisi tehdä ilmianto viranomaisille. 

Eikö tämmöinen soittanut kelloja jo ennen huonekalujen myyntiä.

Jos yritykseltä puuttuu yhteystiedot, osoite, email, puhelinnumero, Y-tunnus, yms. niin pitäisi kyllä kellojen soida ja lujaa.

Etkö osaa lukea,  - eihän tuossa yo viestissä sanottu muuta kun että puh numero puuttuu.

Miten kuvaan voisi kommunikoida yrityksen kanssa josta ei ole missään mitään tietoa :-)

S posti, osoitetiedot, y tunnus ym on ihan normaalisti nähtävillä ja ko yritys on Hki ja Tukholmassa toimiva.

Vierailija
40/56 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myy enää ikinä tätä kautta mitään.

Myin 5 eri huonekalua, yhden tuolin ilmeisesti hukkasivat koska ei tullut ikinä myyntiinkään. Tätä selviteltiin kuukausitolkulla ja sain rahat vasta kun uhkasin tulla paikan päälle itse selvittämään asiaa ja että teen ilmoituksen kuluttajaviranomaisille. (kyse oli n 35 € tuolista, joten en viitsinyt kauheasti panostaa asiaan)

Ihmeellistä että kuskit ei kuittauta mitenkään sitä mitä hakevat. Huonekalujahan saattaa hävitä jo matkalla ennen kuin ne päätyvät edes Mjukin varastoon putsattavaksi ja tarkastettavaksi.

Ottakaa kuvat kaikesta mitä lähetätte vielä lähtöhetkellä.

2 tuotteen kohdalla olen saanut rahat sillon kun pitikin, muiden perään olen joutunut karhuamaan ja uhkailemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme