Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsensä jalustalle nostavat naiset

Vierailija
27.01.2021 |

https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000007764329.html

Eiköhän lapsen isäkin omalta osaltaan osallistu lapsensa kuluihin ja yhteiskuntakin osallistu omalta osaltaan n. 150€/kk ja enemmälläkin, jos lapsi päiväkoti-ikäinen.

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosan lasten elatuksesta hoitavat Suomessa naiset.

Miksi asia on sinulle epäselvä?

Vierailija
2/75 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten myös kasvatuksesta ja hoivasta. Lisääntyminen on paska nakki nimenomaan naiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että se lapsen isä osallistuisi Jennin asumiskuluihin?

Vierailija
4/75 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, elatusmaksuissa huomioidaan myös lapsen osuus asumiskuluista.

Vierailija
5/75 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten myös kasvatuksesta ja hoivasta. Lisääntyminen on paska nakki nimenomaan naiselle.

Eli ketkä nämä vastuuta pakoilevat miehet on kasvattanut?🤣

Vierailija
6/75 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan parisuhteessa elävä ei tunnu tajuavan, kuinka kallista asuminen on, kun on perheen ainoa aikuinen. En minäkään tajunnut, ennen kuin erosin. Vaikka muutin omakotitalosta pienempään ja kokonaiskustannuksiltaan halvempaan asuntoon, minun vastuullani olevat asumiskulut kasvoivat.

Vierailija
7/75 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, elatusmaksuissa huomioidaan myös lapsen osuus asumiskuluista.

Huomioidaan, mutta ei se lapsen asumiskuluja kata.

Vierailija
8/75 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan parisuhteessa elävä ei tunnu tajuavan, kuinka kallista asuminen on, kun on perheen ainoa aikuinen. En minäkään tajunnut, ennen kuin erosin. Vaikka muutin omakotitalosta pienempään ja kokonaiskustannuksiltaan halvempaan asuntoon, minun vastuullani olevat asumiskulut kasvoivat.

Mies tajusi, koska vastasi suurimmalta osilta kuluista?

Vierailija
9/75 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset eivät tajua, kuinka etuoikeutettuja ovat, kun yksittäisen ihmisen palkka riittää yksin asumiseen. Esimerkiksi kaverini Hong Kongissa, nuoren ihmisen tilanne on hiukan erilainen, kun esim. siivooja + kaupan kassa -pariskunnan yhteenlaskettu palkka ei riitä edes halvimman asunnon vuokraan. Pakko asua vanhempien nurkissa pari vuotta, vaikka olisi naimisissa oleva pariskunta.

Vierailija
10/75 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta hitossa tajuaa, jos omalta osaltaan niin osallistuu ollessaan parisuhteessa. Meillä ainakin maksetaan kulut vuorotellen ja omalle kohdalle osuessaan se kuukausi on tiukempi.

Vierailija
11/75 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsella on pelkästään pelikamat eli tietokone ym. hinnaltaan koko vuoden elarit, että kyllä joku muu ne vaatteet on maksanut, ruuan ostanut, oman huoneen kustantanut, kalusteet, kulkemiset isälle, puhtauden, lääkkeet krooniseen sairauteen ja tutkimuskäynnit, ym ym. Ja se joku muu olen minä.

Vierailija
12/75 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ärsytti lapsen isän natina 150 olevan liian paljon.

Työssäkäyvä ihminen.

Hitokseen ärsytti. Mitä sillä rahalla oikeasti saat? Minua se auttoi suunnattomasti, mut hei oikeasti. 150€ kuussa kun harrastusmaksut, vaatetta kuluu pojallakin kun kasvaa kaiken aikaa sekä kulutus kun rymyää ties missä mikä on poikien tapa, asuttiin kaksiossa ja ruokaa, no huh huh miten paljon murkku syö ja kaverit myös josta myöskin olin onnellinen että kävivät just meillä syömässä kaapit tyhjäksi. Onni ❤

Vierailija
13/75 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko sinulla parisuhteessa korvamerkkityä rahaa se n 300€/per lapsi?

Vierailija
14/75 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja heitä koettelee köyhyys. Pitäisi oikeasti tutkia, kuinka paljon Suomessa on aliravittuja ihmisiä, jotka elävät makaronilla.

Vierailija
15/75 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen miesvihalanka näin aamun kunniaksi. Eiköhän tuo aleksandroova ole ihan hyvin pärjännyt, kunnon koko aikuisikänsä ehtinyt seurustelemaan. Ei ole tarvinnut yksin maksaa kaikkea.

Vierailija
16/75 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tietenkin. Eikö teillä?

Vierailija
17/75 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ketkä nämä vastuuta pakoilevat miehet on kasvattanut?🤣

Ja naisilla ei ole tässä itsellään mitän roolia, esim parin valinta? Tai se oma selustan turva, esim koulutus? Naiset edelleen kouluttautuu näille matalapalkka aloille tai tuhlaa kallista koulutusta aloille, jotka ei työllistä.

Tilastojen mukaan yksinhuoltaja perheillä ei mene taloudellisesti hyvin. (Toki poikkeuksia on)

Vierailija
18/75 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen miesvihalanka näin aamun kunniaksi. Eiköhän tuo aleksandroova ole ihan hyvin pärjännyt, kunnon koko aikuisikänsä ehtinyt seurustelemaan. Ei ole tarvinnut yksin maksaa kaikkea.

En sanoisi noin, jos se talous notkahti kun se ero tuli. Moni sinnittelee huonossa suhteessa, kun siihen eroon ei ole varaa. 

Vierailija
19/75 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivähoitomaksu plus yksi harrastus per lapsi, siihen jo hujahtaa tuo 300e/kk aika helposti. Sen lisäksi ruuat, vaatteet, asumiskulut, autokulut (ilman lapsia riittäisi paljon pienempi ja halvempi). Lapsilisä 100e menee ruokaan ja muuhun välttämättömään, vaatteisiin ja harrastusvälineisiin toinen 100e ja auto-ja asumiskuluja en osaa edes laskea.

Vierailija
20/75 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Miehet varustelee autojaan bling bling vanteilla yms tai hifistelee veneellä tai moottoripyörällä tai dronella, matkailu.

Ja hirmuinen valitus kun ei oo rahaa ja joutuu elariakin vielä maksamaan (150e/lapsi)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi