Anna: Avoin suhde, polyamoria ovat arkipäiväistyneet. Tuskinpa
Otetaan muutama marginaalia edustaja tutkija tai aktiivi toteamaan, että tämä on yleistynyt ja sitten lehti esittää asian faktana. Missä on lähdekriittisyys? Onko polyamyria tai avoimet suhteet teille ok, onko se oma valinta vai keino pitää kiinni kumppanista. Myöntyminen vapauksiin, jotta toisen voi pitää? Oletteko onnellisia?
https://anna.fi/ihmiset-ja-suhteet/ihmissuhteet/avoin-suhde-polyamoria-…
Kommentit (181)
Päätös avoimesta suhteesta oli edellisen suhteeni lopun alkua. Vaihtoehto, kun irti ei halunnut vielä päästää. Täyttä Pjaskaa!!!
Vierailija kirjoitti:
Johan siinä alussa kerrotaan, että juttua varten haastatellaan myös aihetta tutkinutta. Eli ei perustu pelkkään mutuun.
Sosiologia, joka on polyamorisessa suhteessa. Onko oma lehmä ojassa?
No onko se yleistynyt? Samat naama aina lehdessä aiheen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan siinä alussa kerrotaan, että juttua varten haastatellaan myös aihetta tutkinutta. Eli ei perustu pelkkään mutuun.
Niin, eihän se varmaan pysty mitään tutkimuksia lukemaan, jos on itse polyamorisessa suhteessa.
Länsimaiden romahtaminen lähenee
"In Sex and Culture, Unwin studies 80 different nations and 6 civilizations throughout history, examines their individual rises and falls, and concluded that the causes of which were largely determined by the loosening of sexual conventions and lessening of monogamous relationships."
Vierailija kirjoitti:
Päätös avoimesta suhteesta oli edellisen suhteeni lopun alkua. Vaihtoehto, kun irti ei halunnut vielä päästää. Täyttä Pjaskaa!!!
Sellainen muka suvis vaihe! Kun rakastuu uudelleen, on toinen ääni kellossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, eihän se varmaan pysty mitään tutkimuksia lukemaan, jos on itse polyamorisessa suhteessa.
Onko suomessa tehty tutkimusta, jossa tämä yleistyminen tai AARKIPÄIVÄISTYMINEN todetaan? Tilastoja, ei laadullisra, johon on haastateltu 20 palstoilta tuttua naamaa
On ok muiden parisuhteissa, muttei omassani. Pystyn olemaan tarpeeksi onnellinen yhden kumppanin kanssa.
Onko valinnan taustalla jätetyksi tulemisen pelko?
En tiedä onko yleistynyt, mutta ehkä se on puhutumpaa ja hyväksytympää. Itse elän semiavoimessa suhteessa mieheni kanssa. Rakastamme toisiamme, seksi on upeaa ja meillä on ihanat lapset. Yhdessä on oltu jo 15v. Harrastamme yhdessä kimppoja ja joskus jos löytyy joku todella kiva tyyppi, voi hänen kanssaan molempien sopimuksesta hyvällä ajalla (eli ei pois omalta perheeltä) harrastaa seksiä. Oma perheemme ja parisuhteemme tulee aina ykkösenä, mutta onhan se kiva mauste seksielämään. Voisimme varmasti elää yksiavioisestikin, mutta miksi pitäisi kun elämä voi olla entistä hauskempaakin? Tärkeintähän hommassa on se ettei ole mustasukkainen ja luottaa toiseen. Ei tämä kaikille sopisi, mutta meille sopii.
No tuota, ei minua haittaa jos pariskunta sellaista harrastaa ja molemmat niin tahtoo, mutta itse en tuohon suostuisi. Enkä usko että on kovin yleistä kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko suomessa tehty tutkimusta, jossa tämä yleistyminen tai AARKIPÄIVÄISTYMINEN todetaan? Tilastoja, ei laadullisra, johon on haastateltu 20 palstoilta tuttua naamaa
En ole sosiologi, joten en osaa sanoa, mutta ei joku tutkija anna mitään lausuntoja sen perusteella, että uskoo jonkin asian olevan jotakin.
Mutta kyllä mäkin olen huomannut saman asian. En tiedä, mistä samoista naamoista te tässä ketjussa puhutte, kun en asiaa seuraa mediassa, mutta omassa tuttavapiirissäni on jonkin verran avoimessa suhteessa tavalla tai toisella olevia ihmisiä.
Melko pk-seutulainen tulokulma. Joku pieni piiri katsoo kuplaansa ja toteaa, että yleistynyt on. Sitten viedään aihe julkisuuteen. Melko tarkoitushakuista, tavoitteena arkipäiväistäminen. Mulle ihan sama, erilaisuus on ok, mutta rehellisyyttä pliis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole sosiologi, joten en osaa sanoa, mutta ei joku tutkija anna mitään lausuntoja sen perusteella, että uskoo jonkin asian olevan jotakin.
Mutta kyllä mäkin olen huomannut saman asian. En tiedä, mistä samoista naamoista te tässä ketjussa puhutte, kun en asiaa seuraa mediassa, mutta omassa tuttavapiirissäni on jonkin verran avoimessa suhteessa tavalla tai toisella olevia ihmisiä.
Minäkin olen, mutta suhde on kuollut. Lapsen vuoksi yhdessä
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko yleistynyt, mutta ehkä se on puhutumpaa ja hyväksytympää. Itse elän semiavoimessa suhteessa mieheni kanssa. Rakastamme toisiamme, seksi on upeaa ja meillä on ihanat lapset. Yhdessä on oltu jo 15v. Harrastamme yhdessä kimppoja ja joskus jos löytyy joku todella kiva tyyppi, voi hänen kanssaan molempien sopimuksesta hyvällä ajalla (eli ei pois omalta perheeltä) harrastaa seksiä. Oma perheemme ja parisuhteemme tulee aina ykkösenä, mutta onhan se kiva mauste seksielämään. Voisimme varmasti elää yksiavioisestikin, mutta miksi pitäisi kun elämä voi olla entistä hauskempaakin? Tärkeintähän hommassa on se ettei ole mustasukkainen ja luottaa toiseen. Ei tämä kaikille sopisi, mutta meille sopii.
Polyamorinen suhde ei kyllä tarkoita nusuttelua randomin kanssa silloin tällöin. Teitä löyhä peppuja on kyllä maailmassa ja hyvä että löydätte toisenne niin voitte jatkaa ristiin nusuttelua mutta turha kuvitella että se olisi joku muiden ihanne tai normi. (kai muistatte testauttaa itsenne jokaisen randomi nusuttelun jälkeen)
Se on tätä lopunaikaa, kaikesta pahasta tehdään hyvää ja hyvästä pahaa. Moraali on rappiolla, haureudessa eletään.
Vierailija kirjoitti:
Melko pk-seutulainen tulokulma. Joku pieni piiri katsoo kuplaansa ja toteaa, että yleistynyt on. Sitten viedään aihe julkisuuteen. Melko tarkoitushakuista, tavoitteena arkipäiväistäminen. Mulle ihan sama, erilaisuus on ok, mutta rehellisyyttä pliis
Mitä pahaa siinä on jos toive olisikin arkipäiväistää siinä suhteessa että muiden valintoja ei arvosteltaisi niin kovasti? Mutta tuskinpa tutkija edelleenkään tekee moisia väitteitä ihan tuulesta temmatusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin linkit suomalaisiin tutkimuksiin, mistä päätelmän voi vetää. Tuhannen haastateltavan otos
Vierailija kirjoitti:
Se on tätä lopunaikaa, kaikesta pahasta tehdään hyvää ja hyvästä pahaa. Moraali on rappiolla, haureudessa eletään.
Eikö näitä lopun aikoja oo elelty jo viimeiset 2000 vuotta?