Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko lastenvaunujen kanssa kulkevien loisiminen (ilmainen matkustaminen) julkisissa liikennevälineissä on kielletty?

Vierailija
26.01.2021 |

Lipun saa ostettua puhelimellakin.

Kommentit (154)

Vierailija
141/154 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä en koskaan tajua. Millä tavalla se on muilta pois?

Muut maksaa sen lipun. Samalla tavalla kuin pumilla matkustavien lippu tulee muiden kukkarosta.

Ymmärrätkö että maksat jopa kaupasta näpistelijliden hakemat kaljat?

Meinaatko ihan tosissasi että se äiti lapsineen vie niin hirveästi polttoainetta siltä bussilta että sillä on isokin ero onko hän kyydissä vai ei? Kyse ei ole nyt tuotteesta joka on tuotettu, kuljetettu kaupan hyllylle, josta on maksettu ensin raaka-aineina, sitten kauppias tukusta ja sitten joku veisi sen maksamatta. Etkö aidosti tajua näillä eroa?

Vierailija
142/154 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran tunnissa saisi mennä joku hip-bussi, johon lipulliset ihmisvihaajat saisi vip-paikkoja. Vaikka viereen sille laukulle myös. Ja lisämaksusta saisi haukkua bussikuskin tai jonkun haukuttavaksi palkatun matkustajan.

Kannatan ehdotusta. Voisi olla K-18-vuoro työntekijöitä ajatellen. Ei tilaa vahinkovankkureille. Maksaisin oikeasti tuplahinnan, jos saisin matkustusrauhan silmille ja korville.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/154 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kyllä normaalisti varaa bussilippuun, mutta äippärahat eivät kummoiset ole, joten kiva etu on ollut.

Olisi se ilmaiseksi matkustaminen kiva etu monelle muullekin.

Nyt ei ehkä nähdä niitä omia muita etuja joita saadaan. Olisi minustakin kiva syödä opiskelija ruokalassa muutamalla eurolla lounasta. Olisi minustakin kiva käydä opiskelija tai eläkeläis hinnalla uimahallissa. Olisi minustakin kiva saada ilmaisen hammashoidon (raskaana olevat saa).

Raskaana olevat eivät kyllä saa ilmaista hammashoitoa (ainakaan HUS alueella). Se etu on kadonnut aikaa sitten

Onko raskaana olevat joskus saaneet ilmaisen hammashoidon? Itse saanut lapset 90-luvulla, eikä silloin ainakaan mitään ilmaisia hammashoitoja ollut. Neuvolasta kyllä kehoitettiin käymään hammaslääkärissä, koska äidin suunterveys vaikuttaa syntyvään lapseen.

Hammastarkastus on saattanut olla ilmainen, mutta ei kyllä hoito.

Vierailija
144/154 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on hyvä että vaunujen kanssa saa kulkea ilmaiseksi, olin sitä mieltä jo kauan ennen kuin mietin edes omia lapsia ja nyt siitä huolimatta että kuljetaan lähes yksinomaan autolla. Mutta suomalaiset on tällaisia, että joka ikisestä edusta pitää nillittää, ei sillä niin väliä mitä minä saan vaan tärkeintä että kaikilta muilta otetaan pois. Huoh.

Matkustelu on oma valinta, samoin lisääntyminen. Jos ei ole varaa molempiin yhtä aikaa, voi olla ilman. Turhaa äippylien suosimista.

Vierailija
145/154 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kyllä normaalisti varaa bussilippuun, mutta äippärahat eivät kummoiset ole, joten kiva etu on ollut.

Olisi se ilmaiseksi matkustaminen kiva etu monelle muullekin.

Nyt ei ehkä nähdä niitä omia muita etuja joita saadaan. Olisi minustakin kiva syödä opiskelija ruokalassa muutamalla eurolla lounasta. Olisi minustakin kiva käydä opiskelija tai eläkeläis hinnalla uimahallissa. Olisi minustakin kiva saada ilmaisen hammashoidon (raskaana olevat saa).

Raskaana olevat eivät kyllä saa ilmaista hammashoitoa (ainakaan HUS alueella). Se etu on kadonnut aikaa sitten

Onko raskaana olevat joskus saaneet ilmaisen hammashoidon? Itse saanut lapset 90-luvulla, eikä silloin ainakaan mitään ilmaisia hammashoitoja ollut. Neuvolasta kyllä kehoitettiin käymään hammaslääkärissä, koska äidin suunterveys vaikuttaa syntyvään lapseen.

Hammastarkastus on saattanut olla ilmainen, mutta ei kyllä hoito.

Äitini kovin muisteli että hammashoito oli ilmainen silloin 80-luvulla kun minut sai, en voi mennä faktaksi sanomaan :) Oli järkyttynyt kun kuuli ettei sellaista etua enää ole.

Vierailija
146/154 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mammojen pitää päästä ilmaiseksi, kun voi olla kipeä kohdunlaskeuma, tai voi joutua käymään usein neuvolassa tai lääkärissä?

Työkyvyttömyyseläkeläisetkin maksavat oman lippunsa (alennus tulee pk-seudulla takuueläkeläisille), vaikka olisi oireileva sydänvika tai 9 välilevyn pullistumaa selässä.

Mutta mammoillahan se aina on niin vaikeaa ja he tarvitsevat _kaiken_ tuen, muista viis.

Vierailija
147/154 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa kyllä paistaa ihmiskunnan rumuus. Meinasin kirjoittaa jotain rumempaakin, mutta tyydyn vaan siihen, että onneksi minulla on rakkautta ympärilläni lopun elämää, toisin kuin näillä, jotka kuolevat yksinäisinä vanhuksina yksin kotiinsa, joku löytää jos löytää. Viimeiset sanatkin on varmaan jotain oksettavaa katkeraa soopaa siitä, kuinka joku 350e kuussa kodinhoidontuella tienaava on joskus päässyt ilmaiseksi bussiin. Hävetkää!

Vierailija
148/154 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä keskustelua lukiessa tulee sellainen olo, että jotkut täällä vihaavat äitejä sekä heidän pieniä lapsiaan. Miksi ihmeessä, ja mistä tämä viha kumpuaa?

Voisitte ajatella, kuinka rankkaa monien pienituloisten äitien / opiskelujen keskellä äidiksi tulleiden arki on taloudellisesti ja muutenkin. Kaiken lisäksi suurin osa heistä tekee tärkeää työtä, kun kasvattavat lapsia, jotka joskus maksavat teidänkin eläkkeenne. Että semmoisia "loisia" kyseessä, turha näiden kritisoijien on esittää olevansa jotenkin parempia.

Sitä paitsi, keneltä se on pois, jos lastenvaunujen kanssa kulkeva vanhempi pääsee lastensa kanssa halvemmalla tai ilmaiseksi? Ja ketä tervejärkistä oikeasti ärsyttää lastenvaunut noin paljon?

Vierailija
149/154 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen liikenne pitää tehdä ilmaiseksi kaikille.

Vierailija
150/154 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs apta vaivaa? Onko itse ummessa vai onko apn mies tuhkamuna?

Vierailija
151/154 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa kyllä paistaa ihmiskunnan rumuus. Meinasin kirjoittaa jotain rumempaakin, mutta tyydyn vaan siihen, että onneksi minulla on rakkautta ympärilläni lopun elämää, toisin kuin näillä, jotka kuolevat yksinäisinä vanhuksina yksin kotiinsa, joku löytää jos löytää. Viimeiset sanatkin on varmaan jotain oksettavaa katkeraa soopaa siitä, kuinka joku 350e kuussa kodinhoidontuella tienaava on joskus päässyt ilmaiseksi bussiin. Hävetkää!

Katkeraa tekstiä tulee nyt kyllä sulta itseltäsi. Miksei tästä saa keskustella, kun kaupunkikin on jo ottanut esille tämän asian ja todennut että perusteita ei ehkä ole? Eivät vaunuilijat ole ainoa ihmisryhmä joille ilmainen bussikyyti on tarpeellinen. Tässä tapauksessa etu ei edes liity talouden tuloihin.

Vierailija
152/154 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katkeraa tekstiä tulee nyt kyllä sulta itseltäsi. Miksei tästä saa keskustella, kun kaupunkikin on jo ottanut esille tämän asian ja todennut että perusteita ei ehkä ole? Eivät vaunuilijat ole ainoa ihmisryhmä joille ilmainen bussikyyti on tarpeellinen. Tässä tapauksessa etu ei edes liity talouden tuloihin.

Niin, miksiköhän tässä ei sitten keskustella siitä, olisiko tukea mahdollista saada muillekin? Koska tärkeintä on, että kukaan ei saa, jos itse ei saa.

Vierailija
153/154 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin ette itse olisi käyttäneet itse joskus yhteiskunnan palveluita tai saaneet jotakin ilmaiseksi? Esimerkiksi olette kaikki saaneet koulutuksen, joka on meillä Suomessa täysin ilmainen peruskoulun loppuun asti. Te valittajat ette ole näiden äitien yläpuolella, varsinkaan, kun ottaa huomioon lapsiperheiden vanhempien yllättävän rankan arjen, jossa ei oikeasti aseteta itseään etusijalle (kuten teillä vaikuttaa olevan tapana), vaan lapset asetetaan. Tosin tuskin kovinkaan monella teistä on itsellään lapsia... Oletteko kateellisia siitä, että joillakin on perhe ja oikea, kunnollinen elämä, vai mikä tässä on?

Toisaalta näiden valittajien älykkyysosamäärä ja empatiakyky on tainnut jäädä vähäiseksi, mutta koulua olette varmaan silti käyneet, kyllä sieltä tyhmiäkin pääsee läpi :)

Vierailija
154/154 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran tunnissa saisi mennä joku hip-bussi, johon lipulliset ihmisvihaajat saisi vip-paikkoja. Vaikka viereen sille laukulle myös. Ja lisämaksusta saisi haukkua bussikuskin tai jonkun haukuttavaksi palkatun matkustajan.

Kannatan ehdotusta. Voisi olla K-18-vuoro työntekijöitä ajatellen. Ei tilaa vahinkovankkureille. Maksaisin oikeasti tuplahinnan, jos saisin matkustusrauhan silmille ja korville.

Miksi käytät siis julkisia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän