Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnen itseni todella vanhaksi. Todistin äsken 12-vuotiaan lapsen yritystä soittaa äidilleen lankapuhelimella.

Vierailija
26.01.2021 |

Odotin kauppakeskuksen infon vieressä ystävääni ja satuin näkemään ja kuulemaan seuraavan episodin.

Pitkä juttu lyhyesti: 12v lapsi hukannut äitinsä. Ei kännykkää mukana. Äiti ei ole kauppakeskuksessa ja haluaa soittaa äidille, joka ei osaa suomea. Info antaa soittaa lankapuhelimesta.

Poika näppäilee numerot ja nostaa luurin. Info opastaa, että ensin nostetaan luuri ja sitten vasta numerot. Tekee näin.

Poika pitää puhelinta naaman edessä, katsoo siihen osaan, josta yleensä kuunnellaan. Äiti ilmeisesti vastaa. Poika puhuu siihen osaan, josta kuunnellaan puhetta ja pinnistelee kuullakseen, mitä langan toisessa päässä puhutaan.

Puhelimen lopuksi yrittää löytää luurista nappia, joka katkaisee puhelun.

Mä olen 30v ja tajusin, että olen aivan ikäloppu!

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
62/66 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, ketju täynnä mielensäpahoittajia. Ei tee enää mieli kertoa omista kommelluksista vanhan teknologian kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, ketju täynnä mielensäpahoittajia. Ei tee enää mieli kertoa omista kommelluksista vanhan teknologian kanssa.

Kerro ihmeessä!

Vierailija
64/66 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin säkään osaat käyttää älyouhelinta yhtä hyvin kun nuoret joten

Vierailija
65/66 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäköhän kaupassa on vielä lankapuhelin?

Siis lankapuhelimia on ihan nykyaikaisiakin, ei ne mitään veivattavia museokapistuksia ole. Meillä on töissä lankapuhelimet. Ne on sellaisia isoja mötiköitä, joissa on yrityksen eri toimintojen nappuloita soitonsiirtoihin ja muita toimintoja. Ei kännyköillä noin vaan siirretä puhelua pomolle. Ei ainakaan tuntemillani kännyköillä.

Meillä taas on kännykät ja niissä pyörii erillinen ohjelma, jota varmaan pitäisi kutsu appiksi, ja siitä löytyy soitonsiirrot, takaisinsoitot, jonoon asetukset sun muut yritystoiminnot. Täytyy kyllä keski-ikäisenä sanoa että melko paljon saa tihrustaa, jos vaikka laittaa puhelun pomolle tai työkaverille.

Vierailija
66/66 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lisään vielä: info ei itse soittanut puhelimella äidille, koska äiti ei osannut suomea, eikä lapsi osannut sanoa numeroita suomeksi. Siksi siis antoivat lapsen näppäillä numerot ja soittaa itse.

ap

Miten se lapsi sitten osasi kertoa infossa että pitää soittaa, jos ei osaa numeroita sanella?