Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eveliina Juselius, 30, siirtää joka kuukausi palkastaan 500 euroa säästöön

Vierailija
26.01.2021 |

https://yle.fi/uutiset/3-11754543

Miksi nämä säästöartikkelit ovat aina hyväosaisista? Eveliinakin asuu vanhempiensa omistamassa talossa, jonka vuokra on parisataa euroa ja jonka ulkorakennusta hän voi vuokrata AirBnB:n kautta. Onkohan yhtään positiivista haastattelua tehty Kaisasta, joka säästää pienistä assistentin tuloistaan 20 euroa kuukaudessa ilman kenenkään sukulaisen apua/perintöä?

Kommentit (178)

Vierailija
1/178 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa mieltä, Miksi nää esimerkkihenkilöt on  aina parempiosasia, perinnöllä eläviä, vanhempiensa tai puolisonsa rahoilla sijoittavia tai lottovoittajia? Keskituloinen, asuntovelkainen tai vuokralla asuvalla ei liikene 500e pakollisten menojen jälkeen säästöön. Mulla jää elämiseen 300e kuussa ja siitä lähtee satku bensoihin. Mistä karsitaan? Retorinen kysymys, auto on pakkko olla. 

Vierailija
2/178 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä ei saataisi samanlaista positiivista ja hehkuttavaa artikkelia. Eveliina voi lähteä säästöillään seitsemäksi kuukaudeksi Aasiaan reissaamaan. Kaisalta hajoaa pesukone ja se ahkerasti säästetty 300 euroa menee siihen. Kaisa ei ole yhtään inspiroiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/178 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa tasoa muutkin säästämiset ja sijoittamisen jutut lehdissä.

Muut maksaa menot ja takaa lainat yms. Sitte ollaan sijoittajia ja säästäjiä heti vaikka vuosi sitten oli miljoona ulosotossa.

Ihan tälläkin palstalla moni kehunut säästävänsä ties kuinka paljon, mutta sitten lopussa tulee se että siellä onkin toinen maksamassa elämiset.

Vierailija
4/178 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää säästöön helposti 500-1000€/kk, mutta en omista autoa, eikä ole lapsia ja nettopalkkani on 2400€/kk.

Vierailija
5/178 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ne on aina tämmöisiä. Tai sitten on varakas mies, joka kustantaa lähes kaiken ja nainen voi säästää omista rahoistaan, vaikka tekisikin jotain matalapalkattua.

Vierailija
6/178 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ole mitenkään hyväosainen, vajaa 2700 eurom nettopalkasta jää puolet säästöön 380€ vuokran, ruoan ja muiden kulujen jälkeen.

Vierailija
7/178 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä ei saataisi samanlaista positiivista ja hehkuttavaa artikkelia. Eveliina voi lähteä säästöillään seitsemäksi kuukaudeksi Aasiaan reissaamaan. Kaisalta hajoaa pesukone ja se ahkerasti säästetty 300 euroa menee siihen. Kaisa ei ole yhtään inspiroiva.

Miksi 300 euroa menisi pesukoneeseen, kun toimivia pesukoneita saa torista 50 eurolla, välillä jopa ilmaiseksi? Sellaisella minäkin olen pyykit pessyt viimeiset 5v ja hyvin toimii.

Vierailija
8/178 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin myös nähdä niitä oikeasti omillaan pärjääviä ilman perintöjä tms. etuja. Sellaisista haluan lukea menestystarinan. Tää artikkeli oli täysin typerä ja ihmettelin päällimmäisenä miten tuollaisten menojen jälkeen saa laitettua säästöön vain 500€ kun saisi paljon enemmän!

Vierailija
9/178 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ole mitenkään hyväosainen, vajaa 2700 eurom nettopalkasta jää puolet säästöön 380€ vuokran, ruoan ja muiden kulujen jälkeen.

..niin ja omistan myös auton, arvo tällä hetkellä noin 500€.

Vierailija
10/178 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskoja nämä "esimerkkikansalaiset" tyyliin "Joel, 18, on lukiolainen mutta samalla asuntosijoittaja ja omistaa jo 10 asuntoa. Nuorena kun elää säästeliäästi ja sijoittaa, niin voi jäädä eläkkeelle jo aiemmin, toteaa Joel"

Sitten käy ilmi, että "Joel" sai isovanhemmiltaan perintöä satojatuhansia, isä pankinjohtaja ja äiti suuren firman toimitusjohtaja. Toki "Joel" on kaiken itse säästänyt ja toimii siten hyvänä esimerkkinä siitä miten kunnon kansalainen toimii.

Vierailija
11/178 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi 300 euroa menisi pesukoneeseen, kun toimivia pesukoneita saa torista 50 eurolla, välillä jopa ilmaiseksi? Sellaisella minäkin olen pyykit pessyt viimeiset 5v ja hyvin toimii.

Tuskinpa joka kaupungissa on joka viikko toimivia pesukoneita myynnissä 50 eurolla. Kotiinkuljetuskin saattaa olla pakollinen tarve ja edellisen kuljetus pois. Joskus kannattaa ajatella monipuolisemmin kuin vain sen oman kokemuksen kannalta.

Vierailija
12/178 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on hyvä nettopalkka. Saisikin noin paljon kuukaudessa käteen. Tai edes bruttona.

Vierailija
13/178 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla jää säästöön helposti 500-1000€/kk, mutta en omista autoa, eikä ole lapsia ja nettopalkkani on 2400€/kk.

ja asut yksin ilman ketään muuta osallistumassa kuluihin

Vierailija
14/178 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muut maksaa menot ja takaa lainat yms. Sitte ollaan sijoittajia ja säästäjiä heti vaikka vuosi sitten oli miljoona ulosotossa.

Ihan tälläkin palstalla moni kehunut säästävänsä ties kuinka paljon, mutta sitten lopussa tulee se että siellä onkin toinen maksamassa elämiset.

Eli pelkästään sellainen ihminen voi ”hyväksyttävästi” kertoa saavansa säästöön joka yksin maksaa koko perheen elämiset?

Vierailija
15/178 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onkohan yhtään positiivista haastattelua tehty Kaisasta, joka säästää pienistä assistentin tuloistaan 20 euroa kuukaudessa ilman kenenkään sukulaisen apua/perintöä?"

On.

Vierailija
16/178 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, noin pitääkin tehdä, jos on normaalit tulot eikä asu omistusasunnossa. Minä laitan tuon 500 e/ kk sivuun asuntolainan lyhennyksen muodossa. 

Vierailija
17/178 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Kumpi on kivempaa säästäminen vai tuhlaaminen?

–Kyllä se on säästäminen, kun se mahdollistaa asioita.”

Eli tuhlaaminen on kivempaa.

Vierailija
18/178 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vielä jonain päivänä julkaistaisiin juttu jossa joku nuori kaunis/komea osakesijoittaja EI ole onnistunut sijoituksissaan.

Vierailija
19/178 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä päin Suomea ja millaisen vuokra-asunnon saa noin halvalla?

Vierailija
20/178 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästäminen & sioittaminen ovat kaikille mahdollisia, jos yleensä tienaa.   -Tärkeintä säästämisessä on aloittaa nyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän