Taas tahra Gigantin maineeseen
Järvenpään Gigantti oli pakkomyynyt sähkösopimuksen asiakkaalle.
Provisopalkalla oleva myyjä oli tehnyt asiakkaalle sähkösopimuksen, ilman että olisi kertonut asiasta tarpeeksi.
Asiakas oli ostamassa ulkoista kiintolevyä, jonka hinta oli 100 euroa. Myyjä oli sanonut että saatte sen 50 eurolla jos Kotimaan sähköyhtiö saa lähettää teille tarjouksen sähköspostiin.
Siis tarjouksen, mutta asiakas oli kuitenkin sitoutunut mutta asiakas oli jo tietämättää sitoutunut tekemään sähkösopimuksen.
Härskiä asiakaspalvelua joillakin myyjillä. Erityisesti vanhempia ihmisiä viilataan raskaasti linssiin tälläisillä.
Kommentit (42)
No eikös lopputulos kuitenkin ollut se että äijä sai sen huntin hintaisen USB-lättynsä lopulta käytännössä ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Mietin tuossa taannoin jonossa puhelinliittymän myyntiä kuunnellessani, että mitenköhän paska palkka noilla on, kun laittavat asiakkaan odottamaan puoli tuntia jonkin pikkuprovikan takia ja onko se enää firman etu.
Niinpä! Voi jäädä saamatta provikka sekä menetetty muutama muukin myynti. Ei aina ole kaikilla aikaa jonottaa.
Meinasin just tilata sieltä tänään, mutta taidan viedä asiani muualle.
Tarjouksen? Kyllä minulle suoraan sanottiin että kyseessä on sähkösopimus. Hanakasti yritti myyjä myydä, mutta maksoin mielelläni sen 50e ekstraa imuristani.
Minuakin yritettiin kusettaa. "takuun edellytyksenä on henkilötietojen antaminen".
Soitin samalta seisomalta lakimiehelleni joka antoi ojennusta klopille. Vaihdoin liikettä.
Haluan työntää toimittelijalle "muistilevy"nsä perzeeseensä.
Sanaa ei ole käytetty tällä vuosituhannella ja epäselväksi jäi ostiko kiintolevyn vai muistitikun.
Vierailija kirjoitti:
No eikös lopputulos kuitenkin ollut se että äijä sai sen huntin hintaisen USB-lättynsä lopulta käytännössä ilmaiseksi.
Kyllä oli, siitä ei olekaan kysymys.
Vaan törkeästä tavasta myyjällä myydä tuo sähkösopimus, koska asiakas ei siinä tilanteessa käsittänyt, että hän sitoutuu ostamaan sähköä ko. yritykseltä.
Koska asiakas jäi käsitykseen, että hänelle tulee vain sähkönmyyntitarjous, näinhän myyjä sanoi,
Myyjä ei siis osannut tai ei viitsinyt selittää juttua kunnolla.
Tietenkin myyjä itse saa siitä aina provision, kun pystyy jonkin sähkösopimuksen tai kännykkäliittymän asiakkaalle myymään.
Mielestäni härskiä, erityisesti vanhempien ihmisten kanssa asioidessa.
Mä oisin kanssa tarvinnut ilmaisen usbilevyn.
Voiskojan tuon ansan vielä virittää uudelleen...
DNA pitää laitonta rekisteriä asiakkaistaan. Minun kohdalla lukee ilmeisesti "hankala asiakas".
Kävi ilmi kun klopin käytös muuttui kun oli naputellut tietokonetta.
Vierailija kirjoitti:
Haluan työntää toimittelijalle "muistilevy"nsä perzeeseensä.
Sanaa ei ole käytetty tällä vuosituhannella ja epäselväksi jäi ostiko kiintolevyn vai muistitikun.
Juu, eivät kaikki hallitse noita it-termejä, mutta keskeinen asia kuitenkin uutisesta välittyy.
Tosin ip-lehtien uutisethan ovat aina omalla tavallaan värittyneitä, joka ikistä sanaa ja riviä niistä ei kannata uskoa.
Mulla myös huono kokemus gigantin pakkomyynnistä. Olin ostamassa telkkaria ja myyjä kysy mikä nettiliittymä mulla on. Sanoin että nettiasiat on kunnossa ja ostan vaan sen telkkarin. Myyjä sit kuitenki vänkäs asiasta ja halus antaa markkinoiden parhaan tarjouksen. Annoin osotteen että näkee mitä liittymiä meille saa. Vartin verran vängättiin myyjän kanssa nettiliittymästä ja lopulta myyjä ymmärsi että en nettiä niiltä osta vaan telkkarin. Kun myyjä lähti hakemaan telkkaria varastosta, minä lähdin poweriin. Sieltä sain hyvän palvelun ja telkkarin ilman pakkomyyntiä ja vääntämistä
Jotenkin en yllättynyt, että kyseessä on Gigantti.
Itse bongasin poikamme kanssa pelipöytätarjouksen Gigantin nettisivuilta. Kun menimme paikan päälle, myyjä kertoi, että se hinta sisältää vain pöytätason - ei jalkoja! Pöytä ilman jalkoja 🤣 Jalat maksaa satasen lisää. Netin kuvassa oli ihan pöytä jalkojen kanssa eikä missään lukenut, että jalat pitää ostaa erikseen.
No, lopulta muutaman mutkan kautta saimme kokonaisen pöydän tarjoushinnalla, mutta mitenköhän montaa onnistuttiin huijaamaan? On näköjään heillä syvällä toimintatavoissa tuo asiakkaiden linssiin viilaaminen.
Mulle on aivan sama jostakin tahrasta. Jos tarvitsen gigantista jotain niin haen, jos tulee ongelmia niin selvitän ongelman ja asia sillä selvä, en mene minnekään lehtiin itkemään omista ongelmistani. Vaikuttaako ihmisillä oikeasti muiden ihmisten mielipiteet käykö jossain tietyssä liikkeessä?
Huijaripulju tuo Gigantti on aina ollut.
Elisakin myi törkeästi elisaviihdettään vanhuksille, jotka ei asioista ollut ihan kärryillä.
Tutulle kauppasivat sen kahdeksi vuodeksi, kun samalla nettinopeus nousi reilusti. Eivät kertoneet, että pelkän nettinopeuden korotuksen olisi saanut paljon edullisemmin.
Vierailija kirjoitti:
DNA pitää laitonta rekisteriä asiakkaistaan. Minun kohdalla lukee ilmeisesti "hankala asiakas".
Kävi ilmi kun klopin käytös muuttui kun oli naputellut tietokonetta.
Ei tasan pidä. GDPR on niin vahva uhka että tuollaiseen ei yksikään isompi yhtiö sorru.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on aivan sama jostakin tahrasta. Jos tarvitsen gigantista jotain niin haen, jos tulee ongelmia niin selvitän ongelman ja asia sillä selvä, en mene minnekään lehtiin itkemään omista ongelmistani. Vaikuttaako ihmisillä oikeasti muiden ihmisten mielipiteet käykö jossain tietyssä liikkeessä?
Tunnetko termin asiakaspalvelu tai asiakastyytyväisyys. Kaupat kilpailevat sillä, miten hyvän asiakaskokemuksen he saavat aikaan. Totta kai sana leviää hyvässä ja pahassa ja niin pitääkin. Asiakas kantaa rahansa sinne kauppaan. Ei siinä pitäisi saada kushetusta vastineeksi!
Siellähän myydään tai yritetään myydä kytkyssä vaikka mitä. Itselle on tuputettu puhelimen oston yhteydessä lähes kymmentä eri asiaa alkaen sähkösopimuksista.
Tulee laitteille hintaa jos noihin kaikkiin suostuu.
Mietin tuossa taannoin jonossa puhelinliittymän myyntiä kuunnellessani, että mitenköhän paska palkka noilla on, kun laittavat asiakkaan odottamaan puoli tuntia jonkin pikkuprovikan takia ja onko se enää firman etu.