Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaurapuurosta kamala nälkä ja heikotus! Ja sen pitäisi olla terveellistä ruokaa.

Vierailija
25.01.2021 |

Päätin taas yrittää antaa kaurapuurolle mahdollisuuden. Ja taas sama juttu toistui kuin ennenkin. Tunnin kuluttua kamala nälkä ja heikotus iskee. Onko tuo täynnä sokeria koko höttö vai mistä ilmiö johtuu? Mikään muu ruoka-aine ei tee tätä mulle. Nytkin ohessa oli 1 dl raejuustoa ja keitetty muna, ei auta.

Äkkiseltää tulee 100 parempaa aamiassettiä mieleen.

Sopiiko se sulle ja pitääkö nälän?

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mulla tulee puurosta sellainen väsynyt ja heikko olo. Voi verrata siihen, kun vetää suklaalevyn kerralla, niin pian tulee huimausta ja heikotusta. Sinänsä outoa, kun luulin kauran olevan hyvää pitkäkestoista hiilihydraattia joka pitää nälän loitolla ja verensokerin pitkään tasaisena. Ruisleivästä ei tule samaa oloa eikä ruispuurosta.

Jos sulle tulee suklaasta heikotusta sun pitää mennä lääkäriin . Saattaa olla joko keliakia tai diabetes .

Kyllä tulis mullekin huono olo jos vetäisin yhden kokonaisen suklaalevyn kerralla, elimistöni ei ole tottunut niin suureen sokerimäärään, yök.

Vierailija
62/85 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuro on ollut mulle paras ratkaisu, sillä aamuisin en välittäisi syödä mitään. Pikapuurot eivät täytä mahaani, jostakin kumman syystä, mutta kun keitän vaaditut viisi minuuttia "tavallista elovenaa" on puuro täyteläisempi. Veteen, vähän sekaan vuorisuolaa ja muhittaa ison lautasellisen tukevaa, melkein liisterimäistä puuroa, pärjään sillä lounaaseen asti, Mätkäisen itse tehtyä raperperi-  tai omenahilloa päälle, niin saan puuron  nieltyäkin.

Onko mahdollista, että teet puuron enemmänkin vellimäiseksi kuin paksuksi puuroksi? 

MInä en jaksa sen puuroannoksen lisäksi syödä yhtään enempää muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kaura kaura. Jos sitä menen aamupalaksi syömään on vessan syytä olla todella lähellä. Ja koska kaikissa työkohteissa ei ole vessaa, en voi syödä kauraakaan. Kaurapuuro jostain syystä on hyvin toimiva laksatiivi. Ja kun suoli on tyhjennetty, iskee armoton kouristava nälkä ja heikotus. Ei todellakaan mikään mieliteko, joka menisi ohi palasella suklaata vaan semmonen, "syön kaiken mitä näen ja kiinni saan" -nälkä, jota jatkuu ihan koko päivän jokaisen aterian jälkeen.

Vierailija
64/85 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä on alkanut raejuuston yhdistäminen puuroon?En ole kuullut ennen.

Fatfarmin Jutta ym.

Vierailija
65/85 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaurapuurosta en tiedä, mutta 4-viljan puuroa syön marjojen kanssa joka aamu, siihen oheen pari ohutta ruisleipäpalaa becelillä, juustolla ja kinkkusiivuilla, tomaateilla, pärjään 4-5 h sillä todella hyvin.

Valtava aamiainen, en varmaan söisi enää yhtään muuta koko päivänä, ei kyllä tuokaan mahtuisi kerralla.

Vierailija
66/85 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla (siis huom minulla yksilönä) pysyy aamupalan jälkeinen nälkä parhaiten loitolla sillä, että jätän aamupalan väliin. Herätessä ei ole pätkääkään nälkä, ja 11 aikoihin on nälkä, söin sitten aamupalaa tai ei. Toki olen toimistotyöläinen, jossain raksaduunissa tms olisi varmasti pakko syödä muutama leipä tms.

Mulla on sama juttu, aina ollut. Sinnikkäästi työterveys tuputtaa aamiaista, vaikka olen hoikka ja kaikki veriarvot hyviä. Olen välillä syönyt väkisin aamupalaa, mutta en ole kokenut siitä mitään hyötyä. Puoliso tekee fyysistä työtä, eikä syö myöskään aamuisin mitään.

Vierailija
67/85 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en myöskään ymmärrä miten joku voi syödä noin paljon heti aamusta. Itse otan 7-9väliin kupin kahvia ja lisäksi juotavanjugurtin tai smoothieta. 11.00 syön sitten kunnon lounaan millä pärjään 16asti..kahvit juon 14aikaan ja jos tossa kohtaa tuntuu nälkä voin ottaa vaikka mandariinin tai banaanin. 16 syön taas itteni täyteen ja 20aikaan otan jotain vielä esim.leivän tai jonkun rahkan. Pari kertaa vko voin ottaa kahvilla jotain herkkua esim.just tein laskiaispullaa tai illalla otan jotain karkkia

Vierailija
68/85 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vuosiin syönny puuroja,maha ei siedä mitää viljoja..Myös härkäpapu,nyhtökaura saan hirveen maha,pahaolo,pyörrytys jutun.Mitä ihmettä se on???.Niin kauan voin pahoin kun kaikki poistuu suolistosta.Vaaleat leivät,hiilarimössöö.Tummista saa pörinät.Mikä erilaista kotin.ja ulkolaisisa,joista ei saa vaivaa. Kokeilin puuroja alkaa syödä.Arkipuuro tukevaa marjoja päälle.Hedelmä sek.Hyvää ..maha ei oikeen tykkää.Sokeritkaan.

Vierailija
69/85 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö neljän viljan puuroa. Se on parempaa.

Vierailija
70/85 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, kaurapuuro aiheuttaa nälän hetkessä.

Jos syön jotain aamupalaksi, siis ihan mitä tahansa, nälkä tulee siinä puolen päivän aikoihin. Jos taas en syö yhtikäs mitään, pärjäisin vaikka kolmeen. Mistä tämä voi johtua?

Vierailija
71/85 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään syö kaurapuuroa, koska se ei pidä nälkää ja joudun oheen työntämään leipää jne. Juon aamulla kupin kahvia ja syön kinkkuvoileivän. Yleensä riittää lounaaseen asti.

Vierailija
72/85 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma, hirveä nälkä heti. Nykyään laitan maapähkinävoita, banaanin, mustikoita ja manteleita. Sillä jo pärjää vähän aikaa.

Toinen on omena. Jos syön omenan tuntuu kuin mahaan tulisi kolo. Jos syön toisenkin kolo kasvaa. Ihme juttu.

Vierailija
73/85 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin me ihmiset ollaan erilaisia. Minun aamiaiseni kuuluu puoliksi veteen ja maitoon keitetty kaurapuuro, sekaan 1 rkl maapähkinävoita, päälle puolikas banaani, mustikoita tai jotain hedelmiä ja 5 saksanpähkinää. Lisäksi keitetty kananmuna ja mätitahnaa ja pari kuppia kahvia ja 2 appelsiinin puristettu mehu. Eikä kyllä ole yhtään nälkä ennen kuin iltapäivällä.

Vierailija
74/85 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä keitän puuron kauramaitoon ja syön sen kanssa maapähkinvoita, marjoja/hedelmiä ja siemeniä/pähkinöitä. Pitää nälkää aivan eri tavalla kuin pelkkä veteen keitetty puuro ilman lisukkeita.

Vierailija
75/85 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista maapähkinävoita laitatte puuron joukkoon? 

Vierailija
76/85 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että löytyy kohtalotovereita, luulin että olen ainoa omituinen. Kaurapuuro sinällään on hyvää, maitoon keitettynä varsinkin. Mutta nälkää se ei minulla pidä. Näköjään ihmiset on erilaisia. Minä syön alkuillasta hyvin ja pärjään sillä yön yli ja yhteentoista. Eikä heikota. Jos joskus syön aamiaista se on kananmunapitoista, ehkä yksi leipäpala myös.

Vierailija
77/85 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama! Vaikka laitan voita ja marjoja sekaan ja kahvin kanssa syön. Tunnin päästä tärisen kun viinatautinen.

Vierailija
78/85 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaa pitää olla reilusti mukana.

Vierailija
79/85 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaista maapähkinävoita laitatte puuron joukkoon? 

Minulla luomutuote, 100% maapähkinää, ei sokeria.

Vierailija
80/85 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä valmiiksi maustetuissa puuroissa on sokeria kuivattuja marjoja . Aito puuro keitetään veteen kattilassa eikä sokeria ei mitään muuta kuin suolaa ripaus . Sen kanssa voi sitten nauttia voita ja maitoa jotkut mehukeittoa missä taas on sokeria . Jos tulee huono olo on joko allergia viljalle tai verensokeri joko liian alhainen tai korkea . Verenpainetta nostaa kofeiinit . Kanan ja kukon munissa on tipuja , niissä voi olla kolesterolia ja kalsiumia liikaa jos paljon syö ,salmonellaa jos huonoja . Puuroissa on hyvin erilaisia alkuaineita myös proteiinia . Lihassa ja kalassa on myös kaikenlaisia aineita . Kalassa on D vitamiinia mitä meillä on vähän pimeään aikaan koska aurinko ei näy , kesällä on ihan pakko maata rannoilla auringossa D vitamiinin tähden mikä muodostuu ihmisen iholla . Että muistakaa bikinit kesällä . Ei tarkoita että polttaa päänsä tai ihonsa mutta aurinko vitamiinit talteen talveksi . Kesä on parasta aikaa hoitaa ihoa ja vitamiinit kuntoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi